Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Tsja. Ik betaal hier al meer dan 30 jaar veel belastingen. Binnen 8 jaar hebben ik en mijn vrouw beiden recht op een vol dik ambtenaren pensioen. Ik ga daar geen significant deel van laten schieten , gezien mijn pensioen berekend wordt op mijn wedde van de laatste 10 jaar, door het nu al af te trappen.Nipo schreef: ↑17 oktober 2020, 11:44Dus je leeft in een slechte maatschappij, en je wil weg naar een betere, die geen last heeft van de “westerse” mentaliteit. Maar tegelijk geef je aan dat je de eerstkomende 8 jaren toch maar hier blijft.
Is het dan niet mogelijk om in uw toekomstig vluchtoord vandaag een aangenaam leven op te bouwen? Is dat land dan nog niet klaar om u te ontvangen, of ben je zelf nog niet in staat om er te overleven zonder de welvaart die de westerse vrije markteconomie u te bieden heeft.
Ik weet niet wat uw resterende levensverwachting is, maar ik kan me inbeelden dat 8 jaar er een significant deel van uitmaakt. En blijkbaar heb je voor jezelf besloten dat je die jaren het best af bent in een maatschappij waar je de buik van vol hebt, is dat wel een goed idee?
Uiteraard zou ik nu al kunnen verhuizen maar dan zou ik daar een job moeten vinden want rentenieren kan ik jammer genoeg nog niet. Het is uiteraard de bedoeling om niet op een ander mijn kl*ten te gaan afdraaien maar wel om met een cocktail in de zon te gaan zitten.
Ondertussen zijn we al bezig met een shortlist waar we naartoe willen en vanaf we weer veilig kunnen reizen gaan we de shortlist aflopen door ter plaatse prospectie te doen om alzo de plaats te kiezen waar we ons het beste voelen. Uiteraard kan het zijn dat ik binnen pakweg 3 of 4 jaar ginder al iets koop, dan kunnen we alvast een paar keer per jaar gaan uitblazen.
@Flattwin
Je schreef:
'Ik heb zo stilaan mijn buik vol van onze westerse mentaliteit en maatschappij. Nog een jaar of 8 en bij leven en welzijn trek ik dan de deur van dit apenland achter mij dicht. '
Mogen we dan weten wat je land van belofte is ? Hongarije ?
Je schreef:
'Ik heb zo stilaan mijn buik vol van onze westerse mentaliteit en maatschappij. Nog een jaar of 8 en bij leven en welzijn trek ik dan de deur van dit apenland achter mij dicht. '
Mogen we dan weten wat je land van belofte is ? Hongarije ?
Ik vind dit wel veel verklaren eigenlijk...
Hij is ambtenaar...
Logisch dat hij dan voor de maatregelen is, hij hoeft geen angst te hebben dat hij zijn werk zal verliezen...
Hoe meer maatregelen hoe beter voor hem, hij zal er zelf geen last van hebben
Nu je moet je eens voorstellen dat je geen ambtenaar bent en dat die maatregelen je eigen welvaart zullen aantasten
Dat dankzij de sluitingen je loon terugvalt, zodat je je huur of lening niet meer kan afbetalen, en dergelijke
Verandert dat je idee niet?
Hij is ambtenaar...
Logisch dat hij dan voor de maatregelen is, hij hoeft geen angst te hebben dat hij zijn werk zal verliezen...
Hoe meer maatregelen hoe beter voor hem, hij zal er zelf geen last van hebben
Nu je moet je eens voorstellen dat je geen ambtenaar bent en dat die maatregelen je eigen welvaart zullen aantasten
Dat dankzij de sluitingen je loon terugvalt, zodat je je huur of lening niet meer kan afbetalen, en dergelijke
Verandert dat je idee niet?
Er staan een paar landen op mijn shortlist. Hongarije zegt me wel iets maar het is me er wat te koud in de winter. Met westerse mentaliteit bedoel ik het opgefokte gedoe hier in België, Nederland en omringende landen. Het enige wat hier nog telt is ikke, ikke, ikke en alsmaar meer willen ten koste van alles. De coronacrisis maakt dit nog eens overduidelijk.
Ik ben nogal mensenschuw dus ik wil ruimte. In dit overbevolkte land stik ik. Geef mij maar een huisje met een stuk land en veel honden.
Maar dit is heel erg off-topic
Ik ben nogal mensenschuw dus ik wil ruimte. In dit overbevolkte land stik ik. Geef mij maar een huisje met een stuk land en veel honden.
Maar dit is heel erg off-topic
.... En wat met je kinderen en, tegen dan, kleinkinderen..?
Die hebben tegen dan hun eigen leven toch. Mijn dochter heeft trouwens nu al haar eigen leven en woont niet meer thuis. Ik betaal dan wel hun vliegticket zodat ze op bezoek kunnen komen of ik kom zelf een week terug. Er zijn zoveel mensen die in het buitenland wonen. Je kunt ook elke dag Skypen indien gewenst.
Er is een deel van de bevolking dat inderdaad vrijwillig meedraait in een nooit aflatende ratrace.
Tijdens uw actieve loopbaan kom je die mensen veel tegen, maar eenmaal je op pensioen zal zijn, gaat die wereld grotendeels aan u voorbij. Dan kan je op je gemak reizen buiten het seizoen, u verplaatsen buiten de spits, gaan winkelen tijdens de week en naar de cinema gaan op een regenachtige namiddag wanneer anderen werken.
Vanaf dat moment ziet het leven in ons land er helemaal anders uit, en net dan wil je verhuizen. Mij lijkt dat geen goeie strategie.
Ervaringsdeskundige ? Ben het met je eens, op voorwaarde dat je zelf landelijk woont. (*)Nipo schreef: ↑17 oktober 2020, 14:29 Tijdens uw actieve loopbaan kom je die mensen veel tegen, maar eenmaal je op pensioen zal zijn, gaat die wereld grotendeels aan u voorbij. Dan kan je op je gemak reizen buiten het seizoen, u verplaatsen buiten de spits, gaan winkelen tijdens de week en naar de cinema gaan op een regenachtige namiddag wanneer anderen werken.
Vanaf dat moment ziet het leven in ons land er helemaal anders uit, en net dan wil je verhuizen. Mij lijkt dat geen goeie strategie.
Doe dat zelf ook zo. De wereld wordt steeds gevaarlijker, zeker als je er buitenlander bent (google op 'land of stad x gevaarlijk').
Afwachten wat de toekomst brengt.
(*) Anders tijdig verhuizen naar goedkope uithoek in Belgie met nochtans bereikbaarheid openbaar vervoer en luchthaven (voor uitjes naar bv Canarische eilanden).
Overigens mooi onderwerp voor een regenachtige dag met Bamis weer !
huisarts in vlaanderen die geen mondmasker droeg besmet mogelijk 100,00 patienten
https://www.hln.be/kruisem/huisarts-in- ... ~ae3927d9/
Ben nog altijd aan het wachten wanneer de horeca een staatsgreep gaat doen
https://www.hln.be/kruisem/huisarts-in- ... ~ae3927d9/
Ben nog altijd aan het wachten wanneer de horeca een staatsgreep gaat doen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vorig jaar deed ik een werkbezoek in Madagascar.
Daar bulkte het van de Fransen. Ik was er zelf stomverbaasd over. Tot mijn gastheer het uitlegde: die hadden ook allemaal een FTP-tje gedaan. Dat waren ook... ahem... 'ambtenaren'. Je RMI trek je immers ook van de Staat.
En vervolgens vertrokken ze met RMI en al naar Mada. Waar ze dus in dat tropische klimaat leven als... jawel... God (niet meer) in Frankrijk.
Klein probleempje wel, aldus mijn gastheer. Elk klein probleempje eindigt in Mada als een dodelijke ramp. Het ziekenhuis heeft zelfs geen antibiotica ! Dus je kan simpelweg van een oorontsteking creperen. Of van een splinter in je vinger. De artsen kunnen een beroerte herkennen... maar geen enkele zorg bieden. "U heeft een beroerte. U gaat er aan sterven."
Très convénient: een enorme begraafplaats ligt vlak naast het ziekenhuis.
Om maar te zeggen: tel uw zegeningen. Zieke Fransen weten niet hoe snel ze weer terug gaan naar hun eigen 'apenland' (op 1 uurtje vliegen, da's zeker praktisch). Een van de collega's van mijn gastheer had echter een beroerte. Die moest liggend per medisch vliegtuig worden vervoerd. De Malagese authoriteiten weigerden - hij is nu dood.
Daar bulkte het van de Fransen. Ik was er zelf stomverbaasd over. Tot mijn gastheer het uitlegde: die hadden ook allemaal een FTP-tje gedaan. Dat waren ook... ahem... 'ambtenaren'. Je RMI trek je immers ook van de Staat.
En vervolgens vertrokken ze met RMI en al naar Mada. Waar ze dus in dat tropische klimaat leven als... jawel... God (niet meer) in Frankrijk.
Klein probleempje wel, aldus mijn gastheer. Elk klein probleempje eindigt in Mada als een dodelijke ramp. Het ziekenhuis heeft zelfs geen antibiotica ! Dus je kan simpelweg van een oorontsteking creperen. Of van een splinter in je vinger. De artsen kunnen een beroerte herkennen... maar geen enkele zorg bieden. "U heeft een beroerte. U gaat er aan sterven."
Om maar te zeggen: tel uw zegeningen. Zieke Fransen weten niet hoe snel ze weer terug gaan naar hun eigen 'apenland' (op 1 uurtje vliegen, da's zeker praktisch). Een van de collega's van mijn gastheer had echter een beroerte. Die moest liggend per medisch vliegtuig worden vervoerd. De Malagese authoriteiten weigerden - hij is nu dood.
OK, kan ik inkomen. Maar dan...
...heb ik de indruk dat je hier toch thuishoort.
Welkom terug. Ik dacht dat je zeker wekenlang buiten strijd zou zijn. Toch positief om vast te stellen dat ook wanneer het ernstig is je er betrekkelijk snel weer bovenop kan zijn, ook al zit je nu in het chronisch deel van de herstelfase.
Alles goed. Gewoon heel druk met niet-corona-gerelateerde dingen. Het loopt hier wel een hele vaart als je eventjes niet volgt, straks steekt dit topic 'de beurs vandaag' nog voorbij. Zo zie je maar wat er leeft bij mensen.
Ik weet wat ik beweerd heb, en sta daar nog steeds achter, dus dat schoentje zit inderdaad als gegoten. Ik heb er geen probleem mee mijn beweringen als een boemerang terug te krijgen van tijd tot tijd. Als ze fout blijken ook geen probleem mijn mening aan te passen en mijn fout toe te geven, maar voorlopig nog geen factoren die in die richting lijken te wijzen.
Ja, vrijheidsberoving, en mensen in gevaar brengen door ze totalitair regeltjes te doen volgen die niet in iedere situatie wenselijk zijn.
'Rood licht betekent stoppen' is in feite een afspraak, net zoals of we nu links of rechts van de weg rijden. Je kan dat in wetten gieten maar dan vraag ik me af waarom algemeen geldende rechtsprincipes niet, in niet mis te verstane bewoording, in absolute wetten gegoten worden. Zou het kunnen omdat de 'elite' dan wat minder armslag heeft? Ik vind trouwens dat er best wat minder kruispunten met verkeerslichten mogen zijn, dan 'bolt' alles vele malen beter, zie opnieuw dat kruispunt in het VK. Die afspraken versterken zichzelf want iemand die chronisch door een rood licht rijdt, leert dat vroeg of laat om verschillende redenen permanent af, daar hoef je echt geen regels voor op te leggen.
Nee, dat is niet de taak van de overheid. Maar ik ben blij dat je het ter sprake brengt. Misschien kunnen we daar eens een boom over opzetten, wat nu precies de taak van de overheid is? Volgens mij is dat faciliteren en vooral niet reguleren, zoals ik hier in ellenlange posts meermaals en onderbouwd beweerd heb.
Ik denk dat mijn gelul de vinger toch wel op de wonde legt. Wat is het volgende? Dat de zoontjes van alexanderke en flupke het als goden voor het zeggen hebben omdat ze voor het 'leiderschap' geboren zijn? Dat ze het absolute recht hebben het huwelijk van hun onderdanen op de huwelijksnacht te consumeren? Want vergis je niet, nog niet zo heel lang geleden en voor een heel lange tijd was dat hier bittere werkelijkheid. En ook toen liepen er mensen bij die 'dat niet meer dan normaal' vonden omdat ze hun buurman het licht in de ogen niet konden gunnen.
Het is zelfs al zover dat we flink wat moeite moeten doen om het nog een schijndemocratie te noemen. Ik ben voor een complete en absolute democratie, met verplichte en bindende referenda voor een wet aangenomen kan worden, en een kleine faciliterende overheid die voor iedere actie uitgebreide verantwoording aflegt. Waar dan uit volgt dat er heel wat minder wetten zijn en we onze eigen wetten ook opnieuw kunnen kennen, en niet iedereen per definitie een crimineel is omdat er zoveel en tegenstrijdige wetten zijn waardoor je ze onmogelijk allemaal kan opvolgen.
Op papier hebben we dat in feite, in de praktijk zitten we met een gedrocht waar ontelbaren aan de vetpotten zitten dat compleet onwerkbaar is.
Angst, al dan niet rationeel, en het cultiveren van angst (vooral door roverheden) zijn twee verschillende dingen.
Ik ben ook bang van dat virus. Net zoals ik bang ben om opnieuw een auto ongeval te moeten meemaken. Toch rijd ik bijna dagelijks een paar honderd kilometers. Na mijn ongeval bekroop me bij iedere auto uit een zijweg een panische angst, omdat ik niet kan controleren wat die mens gaat doen en hij, opnieuw zoals die andere, voor mij in kan rijden terwijl hij hoort te stoppen. Ik heb me wel snel gerealiseerd dat ik me daarover heen moest zetten als ik nog normaal met de auto wilde kunnen rijden zonder mijn mede-weggebruikers onnodig in gevaar te brengen met paniek-rem-reacties die ik, als ik in mijn 'box' zou blijven zitten, enkel kon toeschrijven aan 'de fout van die pipo-die-uit-die-zijweg-komt'.
Net zo mag die angst voor dat virus niet buiten proportie zijn en panisch worden. En we mogen ons al helemaal niet op het verkeerde been laten zetten door roverheden die voor de zoveelste keer angst cultiveren voor hun eigen gewin. De cijfers zijn wat ze zijn. We zitten op een jaar tijd aan een miljoen doden, waarvan velen sowieso ten dode opgeschreven waren. Dat zijn persoonlijke drama's die ik niet wil minimaliseren, maar als menselijke soort hebben we hoegenaamd niets te vrezen. Van dat virus bedoel ik dan, want van de koers die onze excrementies uitzetten zou iedereen fakkels, touw en hooivorken van stal moeten doen halen, en die enkele wijzen hun ge-oliede volautomaten.
Ik ken ondertussen eindelijk ook iemand die positief getest is. Een dame in het VK, CEO van een bedrijf, die al meer dan 10 jaar vermoeid rondloopt. Gezien de lockdown en bijgevolg de afname van werk, dacht ze van maar eens bij de witte jassen langs te gaan voor die vermoeidheid. Yups, positief voor covid-19 en verplicht 10 dagen in afzondering, 46 jaar jong en geen symptomen. Die 10 dagen zijn al voorbij. Wel echte raketwetenschap natuurlijk, 10 jaar lang oververmoeid door 6 werkdagen op 7 van +15u en dan de link met covid leggen. Wat er getest wordt en hoe blijft mij toch een raadsel.
Een ander raadsel is hoe binnen een gezin iemand positief test, doodziek is en alle anderen negatief testen.
Misschien zit dit virus ondertussen overal (wat ik vanaf het begin beweerd heb) en op iedereen zoals zovele beestjes die iedereen meedraagt maar waar niemand ziek van wordt tot er zich een situatie voordoet.
Misschien, en dit is pure speculatie, is er wel een link met ontstekingsreacties (en dan bedoel ik de brede waaier) waar dit virus van profiteert en op inwerkt. Dan gaan we, gezien het herfst is en de winter voor de deur staat, nog wat te zien krijgen. Als ik daarbij zie hoe de meeste mensen erbij lopen en vooral zitten (ruggengraat gerelateerde ontstekingen), staat ons op dat gebied een ramp te wachten deze winter. Daar gaat geen enkele lockdown, social distancing, muilkorfplicht, of andere totalitair opgelegde en afgedwongen dwaasheden wat aan veranderen. Het is bijzonder stil daaromtrent vanuit medische hoek, behalve dan van de mediageile tv-wetenschappers die al zowat alles beweerd hebben wat er te beweren valt.
Maar als die ramp waar wordt hebben we ons door die opgedrongen tv-show en opgelegde draconische maatregelen een groot deel van de rek uit zowel onze economie als onze mentale weerstand laten afnemen.
Achteraf analyseren is altijd gemakkelijk, maar hier mag dan toch een hartig woordje over vallen, met bijhorende zware gevangenisstraffen. Niet zozeer over het te laat erkennen van het probleem en dit virus zich maandenlang laten verspreiden via duizenden vluchten per dag, of het niet in quarantaine plaatsen van terugkerende skieërs, etc. Maar vooral over de machtsgeile maatregelen die er kwamen toen het overduidelijk al te laat was.
Men laat een schip vol besmettelijke mensen aanmeren. I.p.v. het schip in quarantaine te plaatsen mag iedereen ervan af en zich vrij over een grondgebied bewegen om dan heel dat grondgebied in hun huizen op te sluiten en op andere manieren van hun vrijheden te beroven. Het zal wel aan mij liggen, maar dit is zowat de kromste logica die ik in dit bestaan ben tegengekomen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Madagascar is nu niet echt het land waar ik naartoe zou gaan. Er zijn landen genoeg met een performante gezondheidszorg waar het goed toeven is en waar je met een deftig pensioen niets zal tekort komen.Dixit schreef: ↑17 oktober 2020, 15:55 Vorig jaar deed ik een werkbezoek in Madagascar.
@Nipo. Nu ga ik ook al op reis buiten het seizoen. Ik woon aan de kust dus het is hier altijd druk. Vandaag ook overrompeling ondanks Corona.
Mijn probleem is dat hier in dit land alles volgebouwd is en er geen ruimte is. Ik wil niet te veel mensen zien. Een dag in de week kan geen kwaad maar elke dag is er te veel aan.
Neem bijvoorbeeld Hongarije. Als je de stadsgrens van Boedapest, toch een stad met een paar miljoen inwoners, verlaat sta je binnen de 10 minuten te midden van de velden en kom je geen kat meer tegen.