Holdings
TIP
Re: Holdings
Nu terug gekocht aan een beduidend lagere koers en binnenkort het dividend binnen
Re: Holdings
Ik vroeg het mij ook af. Ik weet wel niet of het hun volledige positie in AVH was. Maar het is inderdaad nu een vreemde wending. Misschien wilden ze cash vrijmaken die ze nu dan toch niet meer nodig hebben?
Re: Holdings
Yep 50.000 stuks verkocht aan ongeveer 118 euro per aandeel en nu terug gekocht aan 112 euro. Waarschijnlijk terug gekocht omdat AVH terug en nog dit jaar een dividend uitkeert.
Re: Holdings
Is de NAV van AVH nog steeds €104,32/aandeel?
.
Sommige van hun participaties zijn alles behalve coronaproof zoals leasinvest.
.
Sommige van hun participaties zijn alles behalve coronaproof zoals leasinvest.
Re: Holdings
Volgens het halfjaarverslag bedroeg dit 105,4 EUR. Avh heeft zeker enkele participaties die last hebben van covid, maar hun financiele tak lijkt dan bijvoorbeeld weinig last van te ondervinden. DEME hun orderboekje is goedgevuld, een deel van de werken kan nog zonder probleem doorgaan. Bij DEME zit je wel met de factor dat hun werknemers uit een groot aantal verschillende nationaliteiten bestaan en dat ze door de huidige restricties niet altijd even gemakkelijk op hun bestemming geraken( of vast komen te zitten op een van de schepen).
Ik dacht dat bij leasinvest de huurinkomsten van 32 naar 29 zijn gezakt het eerst halfjaar. Lijkt mij nog geen drama.
In ieder geval ben ik van plan om nog wat aandeeltjes bij te kopen van Avh.
Mvg,
Geblin
Ik dacht dat bij leasinvest de huurinkomsten van 32 naar 29 zijn gezakt het eerst halfjaar. Lijkt mij nog geen drama.
In ieder geval ben ik van plan om nog wat aandeeltjes bij te kopen van Avh.
Mvg,
Geblin
Re: Holdings
Ter info op https://www.beterinbeleggen.nl/blog/202 ... analyses)/ staan enkele analyses van aandelen met o.a. Prosus (dat heb ik hier al gepost), maar ook bv Markel
-
- Hero Member
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 10 okt 2018
- Contacteer:
Re: Holdings
Gilberke lees ook graag de rubrieken van Hendrik Oude Nijhuis. En meestal zijn ze juist. Niet altijd maar men kan niet altijd alles correct weten toch?
Re: Holdings
Ik vind het ook altijd prettig lezen, meestal korte, interessante stukjes!Jozefien1969 schreef: ↑17 oktober 2020, 20:33 Gilberke lees ook graag de rubrieken van Hendrik Oude Nijhuis. En meestal zijn ze juist. Niet altijd maar men kan niet altijd alles correct weten toch?
Re: Holdings
EXOR, CIR.
https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/beleg ... 58714.html
Vooral consumentgerichte en industriële bedrijven zijn nog vaak gecontroleerd door familiedynastieën’, voegt fondsbeheerder Koen Bosquet van Degroof Petercam daaraan toe. ‘In die sectoren zitten de meest winstgevende businessmodellen, zoals ’s werelds uniekste superauto of aperitiefmerk (Campari, red.), maar ook sterke engineeringbedrijven die kunnen concurreren met de Duitse kwaliteit. Hun eigenaars hebben goede redenen om niet te verkopen.’
Met de superauto verwijst de beheerder naar Ferrari, met een winstmarge van 23 procent het meest winstgevende automerk ter wereld. Ferrari noteert op de beurs van Milaan en New York, maar is ook een belangrijke participatie van Exor. De holding van de familie Agnelli is een van de favorieten van Fidelity. ‘Een groot deel van de holding bestaat uit cyclische herstructureringsverhalen die waarde naar boven kunnen brengen, zoals CEO John Elkann de voorbije jaren heeft gedaan’, zegt Chiandetti.
‘De fusie tussen Fiat Chrysler en Peugeot maakt enorme synergievoordelen mogelijk. Er zijn ook plannen om de truckbouwer Iveco af te splitsen van de maker van landbouwmachines CNH. CNH is na het Amerikaanse John Deere de grootste speler ter wereld. Die markt van tractoren en landbouwmachines is een oligopolie met mooie marges. Er zijn bij CNH wat herstructureringen nodig, maar de onderwaardering van 30 à 40 procent tegenover John Deere is onterecht. Ten slotte staat de Amerikaanse herverzekeringsdochter Partner Re te koop. Een eerdere verkoop ging wegens corona niet door. De markt waardeert Partner Re tegen één keer de boekwaarde, maar het bedrijf zou bij een verkoop toch 1 à 1,3 keer de boekwaarde moeten opleveren.’
Andere bekende holdings zijn Italmobiliare van de familie Pesenti, Atlantia van de Benettons of CIR van De Benedetti’s. Bij die laatste probeerde de 85-jarige pater familias Carlo De Benedetti vorig jaar te verhinderen dat zijn kinderen de krantengroep Gedi aan Exor verkochten. ‘Media is macht’, zei de patriarch. Tevergeefs, want de Agnelli’s konden toch de hand leggen op de uitgever van onder meer La Republicca en La Stampa. De Benedetti had nog geprobeerd zijn drie kinderen via een vijandig bod uit het bestuur te zetten, maar hij ving bot. Daar heeft hij ervaring mee: in 1988 mislukte al zijn raid op de Generale Maatschappij van België.
Veel rijke Italiaanse families parkeren een deel van hun centen bij het beursgenoteerde Tamburi Investment Partners. Topman Giovanni Tamburi, de voormalige rechterhand van Carlo De Benedetti, beheert er ruim 3 miljard euro voor 150 families, maar ook voor duizenden kleine beleggers. De voorbije vijf jaar haalde Tamburi een gemiddeld rendement van 15 procent per jaar door te focussen op Italiaanse midcaps zoals het modehuis Moncler, de pompenmaker Interpump of ’s werelds grootste specialist in hoorapparaten Amplifon.
TIP
Een derde ( TIP) was mij wat minder bekend. Nav het artikel even gaan zoeken.
Noteert begin oktober met een korting van 25%. Recente investor presentatie over TIP
https://www.tipspa.it/uploads/4493656c9 ... 2c6394.pdf
https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/beleg ... 58714.html
Vooral consumentgerichte en industriële bedrijven zijn nog vaak gecontroleerd door familiedynastieën’, voegt fondsbeheerder Koen Bosquet van Degroof Petercam daaraan toe. ‘In die sectoren zitten de meest winstgevende businessmodellen, zoals ’s werelds uniekste superauto of aperitiefmerk (Campari, red.), maar ook sterke engineeringbedrijven die kunnen concurreren met de Duitse kwaliteit. Hun eigenaars hebben goede redenen om niet te verkopen.’
Met de superauto verwijst de beheerder naar Ferrari, met een winstmarge van 23 procent het meest winstgevende automerk ter wereld. Ferrari noteert op de beurs van Milaan en New York, maar is ook een belangrijke participatie van Exor. De holding van de familie Agnelli is een van de favorieten van Fidelity. ‘Een groot deel van de holding bestaat uit cyclische herstructureringsverhalen die waarde naar boven kunnen brengen, zoals CEO John Elkann de voorbije jaren heeft gedaan’, zegt Chiandetti.
‘De fusie tussen Fiat Chrysler en Peugeot maakt enorme synergievoordelen mogelijk. Er zijn ook plannen om de truckbouwer Iveco af te splitsen van de maker van landbouwmachines CNH. CNH is na het Amerikaanse John Deere de grootste speler ter wereld. Die markt van tractoren en landbouwmachines is een oligopolie met mooie marges. Er zijn bij CNH wat herstructureringen nodig, maar de onderwaardering van 30 à 40 procent tegenover John Deere is onterecht. Ten slotte staat de Amerikaanse herverzekeringsdochter Partner Re te koop. Een eerdere verkoop ging wegens corona niet door. De markt waardeert Partner Re tegen één keer de boekwaarde, maar het bedrijf zou bij een verkoop toch 1 à 1,3 keer de boekwaarde moeten opleveren.’
Andere bekende holdings zijn Italmobiliare van de familie Pesenti, Atlantia van de Benettons of CIR van De Benedetti’s. Bij die laatste probeerde de 85-jarige pater familias Carlo De Benedetti vorig jaar te verhinderen dat zijn kinderen de krantengroep Gedi aan Exor verkochten. ‘Media is macht’, zei de patriarch. Tevergeefs, want de Agnelli’s konden toch de hand leggen op de uitgever van onder meer La Republicca en La Stampa. De Benedetti had nog geprobeerd zijn drie kinderen via een vijandig bod uit het bestuur te zetten, maar hij ving bot. Daar heeft hij ervaring mee: in 1988 mislukte al zijn raid op de Generale Maatschappij van België.
Veel rijke Italiaanse families parkeren een deel van hun centen bij het beursgenoteerde Tamburi Investment Partners. Topman Giovanni Tamburi, de voormalige rechterhand van Carlo De Benedetti, beheert er ruim 3 miljard euro voor 150 families, maar ook voor duizenden kleine beleggers. De voorbije vijf jaar haalde Tamburi een gemiddeld rendement van 15 procent per jaar door te focussen op Italiaanse midcaps zoals het modehuis Moncler, de pompenmaker Interpump of ’s werelds grootste specialist in hoorapparaten Amplifon.
TIP
Een derde ( TIP) was mij wat minder bekend. Nav het artikel even gaan zoeken.
Noteert begin oktober met een korting van 25%. Recente investor presentatie over TIP
https://www.tipspa.it/uploads/4493656c9 ... 2c6394.pdf
Re: Holdings
Exor heeft een nederlandse isin → 15% nederlandse RV tov. 26% italiaanse...
Re: Holdings
Exor is zeer geliefd bij de analisten en de nav was per 30/6 bijna 19,9% gedaald. De koers van het aandeel is wel sneller gedaald. De communicatie is niet bijster groot en het is een europees aandeel dat rapporteert in dollars, waar ik het schijt van krijgt. Excuse my words.
- JulusCesar
- VIP member
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: Holdings
"CNH wat herstructureringen nodig"
Ik heb CNH verkocht na een behoorlijke stijging toen het bedrag van Nikola losbarstte.
CNH was immer dichte partner.
https://nikolamotor.com/press_releases/ ... germany-72
Ik heb CNH verkocht na een behoorlijke stijging toen het bedrag van Nikola losbarstte.
CNH was immer dichte partner.
https://nikolamotor.com/press_releases/ ... germany-72
Re: Holdings
Bij Bolero kan je EXOR enkel op beurs van Milaan kopen. Nu met een dividendrendement < 1% gaat dit het verschil niet maken dunkt men.
Re: Holdings
Strategische meerwaarde CNH moet vooral gecreëerd worden met spin off ( splitsing van on highway- en off highway voertuigen)die voorzien was voor begin 2021. Maar die nu met COVID vertraagd is .JulusCesar schreef: ↑18 oktober 2020, 18:24 "CNH wat herstructureringen nodig"
Ik heb CNH verkocht na een behoorlijke stijging toen het bedrag van Nikola losbarstte.
CNH was immer dichte partner.
https://nikolamotor.com/press_releases/ ... germany-72
CNH heeft 7% van de aandelen Nikola. (Trouwens GM heeft een 11% en bosch schat ik een gelijkaardig niveau als CNH).