Corona-virus.
Re: Corona-virus.
""""Het klopt dat het virologisch of medisch niet te verantwoorden is om een mondmasker te verplichten voor iemand die alleen op straat loopt, de hond uitlaat of in een bos loopt, en geen contact met andere mensen heeft", aldus Van Gucht. "Ik pleit voor iets meer rationaliteit, vooral om het draagvlak groot te houden voor als het wel veel nut heeft."
"Vanuit de experten hebben wij altijd gezegd dat het dragen van een mondmasker een waardevol hulpmiddel is op plaatsen waar het druk is, waar veel mensen samenkomen: in drukke straten, in een winkelstraat, in winkels of in het openbaar vervoer.""""
Weer dezelfde vraag.. forumvirologen of Van Gucht ?
Ik kan me goed vinden in bovenstaande uitleg.
Een masker dragen op drukke plaatsen vrijheidsberoving ? Net zo min als stoppen voor een rood licht. Mij maakt die regel niets uit.
Als je het niet wil dragen kan je nog altijd in je kot blijven..
"Vanuit de experten hebben wij altijd gezegd dat het dragen van een mondmasker een waardevol hulpmiddel is op plaatsen waar het druk is, waar veel mensen samenkomen: in drukke straten, in een winkelstraat, in winkels of in het openbaar vervoer.""""
Weer dezelfde vraag.. forumvirologen of Van Gucht ?
Ik kan me goed vinden in bovenstaande uitleg.
Een masker dragen op drukke plaatsen vrijheidsberoving ? Net zo min als stoppen voor een rood licht. Mij maakt die regel niets uit.
Als je het niet wil dragen kan je nog altijd in je kot blijven..
Fakkel schreef: ↑18 oktober 2020, 11:30Skating on thin ice. Ga je toch het risico lopen ?haelewyn schreef: ↑18 oktober 2020, 11:19
Ik heb alvast nooit beweerd dat ik niet geloof dat het overleeft op huid. Ik zeg (nog altijd) dat de kans op besmetting via contactoppervlakten verwaarloosbaar is.
Overigens zegt zowel jouw artikel als een eerder (van DME?) alleen iets over het overleven van het virus, niet of dat in voldoende mate is om ook effectief iemand ziek te maken.
Jouw theorie zegt niet hoe vaak je dan Wel ernstig besmet zou worden, zelfs als het vaak maar licht of niet zou zijn.
Ik neem nog altijd het zekere voor het onzekere...
Masker en handgel..
Aangezien je daar niemand iets mee misdoet, doe je maar. Net zoals jij van mij je boodschappen mag afwassen met Dettol of een week in een kast leggen eer je ze gebruikt.
Ik doe het niet.
Ik hou vooral afstand van mensen, dat vind ik zelfs een prettige bijkomstigheid.
Die mondmaskers beginnen ook al te wennen. Maar ik besef wel dat het maar schaamlapjes zijn die eigenlijk nauwelijks iets doen (ze beschermen mij niet, maar eventueel anderen tegen mij).
Ik doe het niet.
Ik hou vooral afstand van mensen, dat vind ik zelfs een prettige bijkomstigheid.
Die mondmaskers beginnen ook al te wennen. Maar ik besef wel dat het maar schaamlapjes zijn die eigenlijk nauwelijks iets doen (ze beschermen mij niet, maar eventueel anderen tegen mij).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Blij dat men mijn mening gevolgd heeft. Alleen nog een verbod op buitenlandse reizen, tenzij beroepshalve.Charlesvdw schreef: ↑15 oktober 2020, 21:53 ...
Wat moet er volgens mij gebeuren:
-scholen moeten openblijven. Dit heeft niet zoveel effect op de pandemie is tijdens de eerste golf gebleken in landen die dit gedaan hebben en blijkt ook nu bij ons. Met scholen bedoel ik lager en middelbaar. Nog een half jaar of een jaar matig onderwijs zal ons land op lange termijn veel schade berokkenen. Dus scholen MOETEN openblijven. OK, soms een paar klassen sluiten hier en daar of zelfs wat meer, maar globaal moeten de scholen openblijven.
- buitenlandse reizen moet verboden worden. Duidelijke bron van uitbraken.
- Cafés moeten dicht, da’s een no-brainer. Het is indoor, maskers af om te drinken, en na een paar pintjes gaan alle remmen los.
-Restaurants moeten maximaal inzetten op afhaal.
-Sportcompetities moeten verboden worden, tenzij voor profs. Het gaat niet alleen om het sporten zelf, maar ook er samen naartoe rijden in de auto, etc.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Nog een voorbeeldje van een "ontkenner", 33-jarige fitness-influencer :
https://www.hln.be/buitenland/influence ... ~a660090b/
Je wenst dit niemand toe maar stiekem had ik wel gehoopt dat "his orangeness" een beetje veel langer in het ziekenhuis had gelegen, er gingen wellicht veel ogen open gegaan zijn in de US of A ... maar ja, onkruid vergaat niet
Je wenst dit niemand toe maar stiekem had ik wel gehoopt dat "his orangeness" een beetje veel langer in het ziekenhuis had gelegen, er gingen wellicht veel ogen open gegaan zijn in de US of A ... maar ja, onkruid vergaat niet
Laatst gewijzigd door geebee op 18 oktober 2020, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je de vrije keuze hebt => geen vrijheidsberoving.
Verplicht te dragen => absolute vrijheidsberoving.
Als gewoon de risicogroepen in hun kot blijven kunnen jonge gezonde mensen zich onder elkaar mengen zonder muilkorf, zoals het hoort. En uiteraard hoeft ook dat niet verplicht te worden, die afweging mag gewoon iedereen voor zichzelf maken, ook zoals het hoort.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.medpagetoday.com/infectious ... id19/88543
Associatie is geen bewijs van causaliteit, maar het is toch een argument voor sluiting van de horeca.
Voor degenen die zeggen dat er geen bewijs is van besmetting in de horeca: in Lo (van Lo-Reninge) gingen een paar wielertoeristen iets drinken in een lokaal café. Een van de besmetten was bij de vrijwillige brandweer en besmette zijn collega’s (blijkbaar dragen ze geen masker in de brandweerwagen).
Uiteindelijk raakten meer dan 30 mensen besmet, belandden 4 mensen in het ZH waarvan 3 genezen en 1 overleden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200930_94383830
Associatie is geen bewijs van causaliteit, maar het is toch een argument voor sluiting van de horeca.
Voor degenen die zeggen dat er geen bewijs is van besmetting in de horeca: in Lo (van Lo-Reninge) gingen een paar wielertoeristen iets drinken in een lokaal café. Een van de besmetten was bij de vrijwillige brandweer en besmette zijn collega’s (blijkbaar dragen ze geen masker in de brandweerwagen).
Uiteindelijk raakten meer dan 30 mensen besmet, belandden 4 mensen in het ZH waarvan 3 genezen en 1 overleden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200930_94383830
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Horeca sluiten is gelijk aan minder contacten. Met honderdduizenden contacten per dag gerekend.
Wat moet je hebben om het virus in te dijken ? Minder contacten. Het is een verantwoorde maatregel.
Vrijheid.
Er zijn zoveel.wetten geschreven dat je de boeken niet kwijt kan in een grote kast. Stuk voor stuk gebieden ze iets of verbieden ze iets.
Dragen van maskers vind ik in de huidige omstandigheden, al drie dagen aan een stuk >10.000 nieuwe besmettingen in ons land, niet overdreven.
Als je niet wil kan je gewoon thuis blijven.. daar is het niet verplicht. Of nog plaatsen genoeg over.
Als je morgen het verplicht dragen van een gordel if helm, snelheidsbeperking tot 70 km per uur op veel wegen een te grote vrijheidsbeperking vindt ga ik zeker niet diegene zijn die je daarin gaat bijtreden.
Bla bla bla
Ja ja
En dan gewoon doen wat je moet doen.
Wat moet je hebben om het virus in te dijken ? Minder contacten. Het is een verantwoorde maatregel.
Vrijheid.
Er zijn zoveel.wetten geschreven dat je de boeken niet kwijt kan in een grote kast. Stuk voor stuk gebieden ze iets of verbieden ze iets.
Dragen van maskers vind ik in de huidige omstandigheden, al drie dagen aan een stuk >10.000 nieuwe besmettingen in ons land, niet overdreven.
Als je niet wil kan je gewoon thuis blijven.. daar is het niet verplicht. Of nog plaatsen genoeg over.
Als je morgen het verplicht dragen van een gordel if helm, snelheidsbeperking tot 70 km per uur op veel wegen een te grote vrijheidsbeperking vindt ga ik zeker niet diegene zijn die je daarin gaat bijtreden.
Bla bla bla
Ja ja
En dan gewoon doen wat je moet doen.
Dit kereltje had volgens mij een ander (medisch) probleem. Iets waar je hart niet zo goed tegen kan. Het is iets met ... bolen.geebee schreef: ↑18 oktober 2020, 12:21 Nog een voorbeeldje van een "ontkenner", 33-jarige fitness-influencer :
Je wenst dit niemand toe maar stiekem had ik wel gehoopt dat "his orangness" een beetje veel langer in het ziekenhuis had gelegen, er gingen wellicht veel ogen open gegaan zijn in de US of A ... maar ja, onkruid vergaat niet
Ik versta de horecamensen wel. Horeca ging terug open bij >100 besmettingen per dag. 1 maand later zaten we op <80 besmettingen per dag. Dé grote boosdoener zullen ze niet zijn.
In principe zou men openbaar vervoer moeten verbieden op dit moment. Daar zit je veel dichter bij elkaar dan in de ´gezelligste´ bruine kroeg.
Ik zeg niet dat ik 100 procent achter een sluiting van restaurants sta maar ik heb dan ook geen expertise om het verhaal volledig te begrijpen.
Je zit met veel mensen in een ruimte binnen en daar is het niet zeker of de afstand van 1,5 meter voldoende is om het echt veilig te houden.
Met 10.000 besmettingen per dag is het niet onwaarschijnlijk dat mensen die in de horeca werken ook besmet zijn...
Personeel : superverspreiders in de horeca, het zou de eerste keer niet zijn.
Aan de andere kant : alle begrip voor de restaurateurs die het water tot aan de lippen voelen stijgen.
Je zit met veel mensen in een ruimte binnen en daar is het niet zeker of de afstand van 1,5 meter voldoende is om het echt veilig te houden.
Met 10.000 besmettingen per dag is het niet onwaarschijnlijk dat mensen die in de horeca werken ook besmet zijn...
Personeel : superverspreiders in de horeca, het zou de eerste keer niet zijn.
Aan de andere kant : alle begrip voor de restaurateurs die het water tot aan de lippen voelen stijgen.
Een groot deel van de eerste besmettingsgolf in Europa is begonnen in een apres-skibar in het Oostenrijkse Ischgl ... dus ja, de horeca zal er toch wel voor iets tussen zitten vrees ik ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20 ... irus-in-e/
daarnaast ben ik er persoonlijk van overtuigd dat ook de scholen een groot aandeel hebben in de verspreiding maar de scholen moeten openblijven. Het economische en pedagogische is natuurlijk een ander verhaal.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20 ... irus-in-e/
daarnaast ben ik er persoonlijk van overtuigd dat ook de scholen een groot aandeel hebben in de verspreiding maar de scholen moeten openblijven. Het economische en pedagogische is natuurlijk een ander verhaal.
Qua framing kan dit wel tellen.
Je bent toch niet zo wereldvreemd dat je nog steeds niet wéét dat je de gemiddelde après ski bar niet kan vergelijken met een Vlaamse brasserie. Niet in januari 2020 en al zeker niet in oktober 2020.
Kom jij wel eens buiten? Zie jij wel eens welke enorme inspanningen de horeca gedaan heeft de afgelopen maanden?
Of denk jij dat elke horeca uitbater zijn restaurant runt als een louche thee-huis vanuit een schimmige vzw?