Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik snap de logica niet, wetende dat huidige maatregelen uiteindelijk maar een klein deel van onze contacten beperkt en wellicht niet volstaan om de trend te keren, gaan we de boel eerst nog verder te laten verzieken om tenslotte toch in een lang aanslepende lockdown terecht te komen. Het gros van de contacten hebben we op het werk, school, openbaar vervoer, enz... Kortom te weinig en te laat, we zouden beter ergens eind september twee weken in een heel strenge lockdown zijn gegaan zodat het virus weer een eind is terug geslagen om daarna alles weer open te doen. Met alles open duurt het ongeveer twee maand (half juli tot half september) eer er weer zo een korte maar strenge lockdown nodig is. Dit is wellicht economisch en op gebied van gezondheidszorg en welzijn veel beter te verdragen dan aanslepende maatregelen die wekelijks veranderen en uiteindelijk toch in een lockdown eindigen. Nog iemand of ben ik hier alleen mee?haelewyn schreef: ↑18 oktober 2020, 14:51 Bekijk het ook eens van deze kant : om het virus in te dijken moeten mensen minder contacten hebben.
Waar hebben ze die contacten ?
Thuis, op het werk, in scholen, rusthuizen... Niet mogelijk / meer nadelen om die te sluiten en iedereen opsluiten in 1 kamer voor 4 weken kan ook niet.
Waar spreken mensen af om elkaar te ontmoeten ?
Sommigen in open lucht, anderen in een café of restaurant.
En verder lopen er soms veel mensen op een hoop in een winkel maar daar dragen ze een mondmasker en zou het dus iets minder gevaarlijk moeten zijn.
Je passeert daar mensen maar je gaat er geen uren voor of naast zitten aan een tafel (zonder masker).
Kijk in bovenstaand lijstje wat het makkelijkst doenbaar en goedkoopst uitkomt. Wat ga je dicht doen ?
De cafés en de restaurants waar mensen hun maskers afnemen en veel tijd dicht bij elkaar doorbrengen.
Ik snap de logica wel. Nog iemand of ben ik hier alleen mee ?
Akkoord met Vortex maar voor de jammerende Belg en zijn politiekers is een strenge lockdown blijkbaar onoverkomelijk dus blijven we aanmodderen tot 70 procent van de bevolking gevaccineerd zal zijn.
Dat schreef ik eergisteren al...
Ik betwijfel of er een (afdoende goed) vaccin komt dat ons er vanaf helpt.
Zoals ik toen schreef: "maybe, just maybe, we´ll have to learn to live with it".
En als jouw vertaling daarvan is "ik sluit mezelf op tot het einde der dagen", oke, maar dat is niet de invulling die ik aan mijn leven wens te geven.
Even off topic een grapje tussendoor. CN, is dit het wondermiddel dat jou en Trump er doorheen geholpen heeft?
Maar nu finaal. We kunnen zeveren en zeiken al wat we willen.
Facts:
De cijfers zijn dramatisch.
Horeca sluiten en wat thuiswerken gaat niet opeens alles oplossen.
De mondmaskers die we hebben zijn eigenlijk brol.
Kunnen we niet beter als overheid beslissen om te investeren in 1 deugdelijk mondmasker per inwoner? Gaat dat niet veel goedkoper uitkomen dan elke dag 2 van die wegwerpdingen van 10 cent die feitelijk niks doen? En veel beter zijn voor onze gezondheid?
Ik bedoel, let´s face it, behalve wat gerommel in de marge is er toch nog niks structureel aangepakt? Dáár kunnen we het toch met z´n allen over eens zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb zelf geïnvesteerd in een aantal ffp3 en ffp2 maskers. Na gebruik gaan ze elk om beurt voor 4 dagen in een kartonnen doos.
Als we moeten wachten op de overheid zullen we lang kunnen wachten.
Op een bepaald moment zullen we er inderdaad - als maatschappij - mee moeten leren leven, dat klopt volledig ... maar deze "tussen"periode hebben we nodig om een hopelijk goedwerkend vaccin (desnoods jaarlijks hernieuwbaar) te krijgen en meer en beter onderzoek naar (genees)middelen te kunnen doen om de (zwaar) zieken er door te helpen.Fakkel schreef: ↑18 oktober 2020, 16:05 Ik betwijfel of er een (afdoende goed) vaccin komt dat ons er vanaf helpt.
Zoals ik toen schreef: "maybe, just maybe, we´ll have to learn to live with it".
En als jouw vertaling daarvan is "ik sluit mezelf op tot het einde der dagen", oke, maar dat is niet de invulling die ik aan mijn leven wens te geven.
Als dat lukt kan het leven zich weer hernemen als van te voren wetende dat net als met de griep er wel eens mensen ziek van zullen worden en de echt zwakkeren er misschien aan zullen sterven net als met de griep.
En al die zever over dat dit allemaal opgezet is door de overheid begint zo stillekens mijn strot uit te komen. Als iemand van die complotdenkers mij kan uitleggen (zoals ik al eerder vroeg aan Owlus - onze ubercomplotdenker, uiteraard zonder antwoord) waarom dat bv. Trump, Bolsonara en Loekasjenko zo'n ontkenners zijn van het virus dan wil ik er nog wel eens over discussiëren.
Laatst gewijzigd door geebee op 18 oktober 2020, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn bij de eerste golf even veel jongeren besmet dan nu, alleen hebben we dat niet gezien in de cijfers omdat jongeren veel minder ziek worden en toen dus amper getest werden.haelewyn schreef: ↑18 oktober 2020, 15:43
Die 1 op 7 is een cijfer gebaseerd op de gegevens van de eerste golf. Dat gaat hopelijk wel dalen door betere inzichten en doordat er nu meer jongeren besmet worden en vroeger eerder de oudsten en zwaksten uit onze samenleving.
Wat met mogelijke herbesmetting ? Het is nog niet gedaan na 1 keer he !
Herbesmetting is tot nu toe hoogst uitzonderlijk, voorlopig bieden de opgebouwde antistoffen tijdens de eerste golf dus nog bescherming. De pakweg 10% met antistoffen zijn wel nog met te weinig om het virus erg te vertragen al zou het feit dat Wallonië nu veel erger getroffen wordt dan Vlaanderen er op kunnen wijzen dat een beperkte groepsimmuniteit toch enig effect heeft op de verspreiding van het virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb een coctail van geneesmiddelen gekregen waarvan die Remdesivir er ene van was. Geen idee of het daadwerkelijk iets geholpen heeft. Volgens de dokter was het eigenlijk al wat laat om deze therapie nog op te starten ( ik ben in het ziekenhuis beland zes dagen na ziek te zijn geworden), maar heb dan toch nog 5 dagen elke dag zo'n zak in mijn aderen zien vloeien.
Ik ben ondertussen elke dag wat beter maar blijf snel vermoeid dus blijf jij gerust de dramaqueens van weerwoord dienen. It's a dirty job but someone's got to do it.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 oktober 2020, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De sterftegraad bij besmette personen jonger dan 70 bedraagt 0,05%. Op alle besmettingen ligt het wel een pak hoger.
Awel, ik overweeg dat nu ook. Alleen krijg ik mijn kinderen waarschijnlijk nooit zo ver, want da´s niet cool. Dus die zetten zo een ´onderbroek´ of zo een wegwerpding op, op school. Daarna komen die thuis en geven eventueel ´hun vuiligheid´ door aan mij.
Ik heb een dozijn (en meer) van die stoffen dingen, maar da´s allemaal belachelijke teut, die virussen laten zich daar niet door tegenhouden.
´t Is dat ik heel ´t weekend niet buiten gekomen ben (voetbal afgelast, nochtans coronaproof en toegestaan bij jeugd, maar forfait tegenstander), maar binnenkort toch maar eens richting doe het zelf shop. Al was het maar om die verplichte sociale verkiezingen gezond door te komen.
Bijkomend voordeel.
Ik kreeg bij een bedrijf verplicht een FFP2/KN95 masker, omdat ze de afstand niet konden borgen. Bepaalde modellen zitten eigenlijk heel comfortabel, beter dan het chirurgenlapje.
Tot op heden, echter, was ik mee met Jean-Luc Gala die reeds in maart uitlegde, dat twee lapjes (jij en ik) altijd beter zijn dan geen lapje. En die Van Dissel zag ik als een landverrader.
Klein probleempje: de cijfers hier zijn net zo slecht als in vandisselcountry.
Ik kreeg bij een bedrijf verplicht een FFP2/KN95 masker, omdat ze de afstand niet konden borgen. Bepaalde modellen zitten eigenlijk heel comfortabel, beter dan het chirurgenlapje.
Tot op heden, echter, was ik mee met Jean-Luc Gala die reeds in maart uitlegde, dat twee lapjes (jij en ik) altijd beter zijn dan geen lapje. En die Van Dissel zag ik als een landverrader.
Klein probleempje: de cijfers hier zijn net zo slecht als in vandisselcountry.
https://www.ad.nl/buitenland/influencer ... ~a660090b/
Wordt vooral geen dramaqueen ! Het valt wel mee allemaal !
Er zijn trouwens echt wel ontkenners van het virus op deze wereld. <<<
@Vortex : ik zie het zo ook wel een beetje. Er wordt eerder te weinig gedaan dan teveel.
De schuur staat in brand en we gaan een tijdje blussen met de tuinslang tot we weten of het echt wel nodig is om de brandweer te bellen. Dat zouden we nu wel eens aan het doen kunnen zijn.
@Vortex : ik zie het zo ook wel een beetje. Er wordt eerder te weinig gedaan dan teveel.
De schuur staat in brand en we gaan een tijdje blussen met de tuinslang tot we weten of het echt wel nodig is om de brandweer te bellen. Dat zouden we nu wel eens aan het doen kunnen zijn.
Je bent niet helemaal bij. Dat is hier vanochtend al gepost. Inclusief de comment van iemand dat hij wel ´onderliggende redenen´ zal hebben (zoals anabolen) die een rol hebben gespeeld.haelewyn schreef: ↑18 oktober 2020, 17:15 https://www.ad.nl/buitenland/influencer ... ~a660090b/
By the way, hoe erg het ook mag zijn dat een 33 jarige eraan overlijdt, volgens ´overleveringen´ is er ook ooit een 33 jarige aan het kruis gestorven. Betekent nog niet dat dit voor elke 33 jarige het geval zal zijn, eerder dat de uitzondering de regel bevestigt.
Komt terug op die OFFICIELE cijfers van het WHO. Heel laag sterftecijfer.
Nee, ik wil er niet bij zijn, dat natuurlijk niet. Dus een zekere voorzichtigheid is geboden.
https://www.hln.be/binnenland/ziekenhui ... ~a55e9f04/
Dit zal ook een probleem worden als het nog lang zal duren.
Dit zal ook een probleem worden als het nog lang zal duren.
Het zijn net zoals jou ambtenaren...
als die meer dan 1 telefoontje per dag moeten doen hebben ze reeds een burn-out, dus je moet dat een beetje in perspectief plaatsen...
als die meer dan 1 telefoontje per dag moeten doen hebben ze reeds een burn-out, dus je moet dat een beetje in perspectief plaatsen...
https://www.hln.be/binnenland/jambon-ri ... ~ac836f97/
Jan Jambon is het niet echt eens met de negationisten van deze wereld....
Frank Vandenbroucke ook niet trouwens. Hij noemt de situatie in Wallonië en Brussel de meest ernstige van Europa.
Tssss... Dramaqueens he.
Jan Jambon is het niet echt eens met de negationisten van deze wereld....
Frank Vandenbroucke ook niet trouwens. Hij noemt de situatie in Wallonië en Brussel de meest ernstige van Europa.
Tssss... Dramaqueens he.
Post gelezen. Niet op de link geklikt. You are right about that.