Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Bah, bah, bah, wat een enge mensen hier op het forum die totaal geen empathie hebben met de slachtoffers van Covid-19. Enkel maar eisen dat er keihard veel doden vallen om zelfs dan toch nog altijd de maatregelen te kunnen blijven verketteren.
Misschien moet ik ook als JefDeWit het forum eventjes verlaten. Oeps, nee, ik blijf.
Er moet tegenwind zijn tegen de ontkenners.
Misschien moet ik ook als JefDeWit het forum eventjes verlaten. Oeps, nee, ik blijf.
Bedoel je oa Aerolla? Geen idee wat voor zever hij/zij/x nu weer heeft verteld want hij/zij/x staat op mijn negeerlijst. Ik besteed geen energie meer aan zielig volk.
Kan iemand mij nu eindelijk eens vertellen wie die ontkenners zijn?
Ik vraag dat nu al een tijdje, maar ik heb nog niemand op dit forum gezien die dit virus ontkent, en er wordt hier maar steeds over gesproken....
En de vraag wordt nooit beantwoordt....
Ik mis klaarblijkelijk iets in het verhaal
Misschien staan ze op mijn negeerlijst (ik dacht dat die leeg was)
Ik weet niet of je mij bedoelt, maarDNE2018 schreef: ↑18 oktober 2020, 18:43 Bah, bah, bah, wat een enge mensen hier op het forum die totaal geen empathie hebben met de slachtoffers van Covid-19. Enkel maar eisen dat er keihard veel doden vallen om zelfs dan toch nog altijd de maatregelen te kunnen blijven verketteren.
1) ik ontken noch minimaliseer corona. De geciteerde cijfers komen van het WHO. Dat ze niet in uw kraam passen, daar kan ik niet aan doen.
2) ik stel enkel vragen bij de beslissingen. Als je lemmingen wil, ben je bij mij aan het verkeerde adres. Daarom vraag ik me af waarom
---a) Horeca (en zeker restaurants) dicht moet ondanks draconische maatregelen om de veiligheid te garanderen en ondanks cijfers die aantonen dat (correct werkende) horeca geen significante impact heeft gehad op RECENTE stijgingen.
---b) Openbaar vervoer wel blijft rijden ondanks veelvuldige inbreuken op de afstandsregel en mondmasker plicht.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat de huidige maatregelen ONVOLDOENDE (je leest het goed) zijn om de tijd te keren. Nee, kwaad zullen ze niet kunnen, maar of ze veel soelaas gaan brengen..?
Kijk, dan zijn ze wel bij de les hoor, als ze voelen dat ze op hun pik getrapt zijn.
Ontkenners —> de ontkenning van het nut van de maatregelen.
Ontkenners —> die Covid19 taxeren enkel op het aantal doden.
Ontkenners —> diegene die misschien wel de regeltjes volgen (mondmasker, afstand), maar dan openlijk posten: binnen twee weken heb ik al een feestje gepland met enkele vrienden (zoek zelf de post maar eens op)
Ontkenners —> diegene die misschien wel de regeltjes volgen (mondmasker, afstand), maar dan openlijk posten: binnen twee weken heb ik al een feestje gepland met enkele vrienden (zoek zelf de post maar eens op)
Draconische maatregelen : dan moet je naar China, Vietnam, misschien Japan of Thailand kijken. Kijk ineens ook naar hun resultaten.
Hier is er VEEL te weinig gedaan en het gevolg van die nalatigheid is nu te zien.
Hier zijn sinds het begin van de epidemie nog geen draconische maatregelen genomen.
Hier is er VEEL te weinig gedaan en het gevolg van die nalatigheid is nu te zien.
Hier zijn sinds het begin van de epidemie nog geen draconische maatregelen genomen.
ZELFS VRT-nieuws durfde het zonet aan om De Croo de vraag te stellen of deze maatregelen wel zinvol waren.DNE2018 schreef: ↑18 oktober 2020, 19:10 Kijk, dan zijn ze wel bij de les hoor, als ze voelen dat ze op hun pik getrapt zijn.
Zet maar op uw ´ontkenners´-lijst.
Er is maar 1 ploeg dat zijn 11 miljoen belgen, de 'verbindende' lulkoek van de croo. In augustus strengere maatregelen hele provincie antwerpen, maar in brussel kunnen ze niet handhaven dus nu iedereen boeten. ik ben niet bij zijn ploeg van 11 miljoen, het lullend rijkeluiszoontje...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben net vanmiddag afhaal gaan halen bij de Thai. Restaurant zat bijna vol. Er is wel een meter afstand tussen de tafels, maar alles bij elkaar was het een kleine, lage gesloten ruimte waarin 20 mensen zonder mondmasker zaten. Als één daarvan een superverspreider is, dan is de helft van de bezoekers besmet.Fakkel schreef: ↑18 oktober 2020, 19:05Ik weet niet of je mij bedoelt, maarDNE2018 schreef: ↑18 oktober 2020, 18:43 Bah, bah, bah, wat een enge mensen hier op het forum die totaal geen empathie hebben met de slachtoffers van Covid-19. Enkel maar eisen dat er keihard veel doden vallen om zelfs dan toch nog altijd de maatregelen te kunnen blijven verketteren.
1) ik ontken noch minimaliseer corona. De geciteerde cijfers komen van het WHO. Dat ze niet in uw kraam passen, daar kan ik niet aan doen.
2) ik stel enkel vragen bij de beslissingen. Als je lemmingen wil, ben je bij mij aan het verkeerde adres. Daarom vraag ik me af waarom
---a) Horeca (en zeker restaurants) dicht moet ondanks draconische maatregelen om de veiligheid te garanderen en ondanks cijfers die aantonen dat (correct werkende) horeca geen significante impact heeft gehad op RECENTE stijgingen.
---b) Openbaar vervoer wel blijft rijden ondanks veelvuldige inbreuken op de afstandsregel en mondmasker plicht.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat de huidige maatregelen ONVOLDOENDE (je leest het goed) zijn om de tijd te keren. Nee, kwaad zullen ze niet kunnen, maar of ze veel soelaas gaan brengen..?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Bewijs van je stelling?Charlesvdw schreef: ↑18 oktober 2020, 19:45 Als één daarvan een superverspreider is, dan is de helft van de bezoekers besmet.
Je denkt dat de helft gaat besmet worden...
Het is een pure gok
Mijn gok: niemand zal besmet worden
PS:ik kan mijn gok ook niet bewijzen, maar ze is even waar als jouw stelling... (en blijkaar hoeven we onze stellingen toch niet te bewijzen ^^ )
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat meest wschl niemand gaat besmet worden, omdat er wellicht geen asymptomatische superverspreider in het restaurant zat.
Maar als er een superverspreider is, dan ben ik er wel zeker van de helft van de aanwezigen besmet zou raken.
Maar als er een superverspreider is, dan ben ik er wel zeker van de helft van de aanwezigen besmet zou raken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Over bewijzen gesproken, de CDC in de VS heeft bij een grootschalig onderzoek dat Covid-besmetten 2x zo vaak uit eten gingen de laatste 2 weken ivm niet-besmetten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben geen panikeur, dus zou niet graag in 1 van beide kampen gestoken worden, maar jouw casus toont wel aan waarom we het virus niet gewoon zijn natuurlijke gang kunnen laten gaan.CarpeNoctem schreef: ↑18 oktober 2020, 16:19Ik heb een coctail van geneesmiddelen gekregen waarvan die Remdesivir er ene van was. Geen idee of het daadwerkelijk iets geholpen heeft. Volgens de dokter was het eigenlijk al wat laat om deze therapie nog op te starten ( ik ben in het ziekenhuis beland zes dagen na ziek te zijn geworden), maar heb dan toch nog 5 dagen elke dag zo'n zak in mijn aderen zien vloeien.
Ik ben ondertussen elke dag wat beter maar blijf snel vermoeid dus blijf jij gerust de dramaqueens van weerwoord dienen. It's a dirty job but someone's got to do it.
10.000 besmettingen per dag, daarvan komt zowat 5% in het ZH, da’s binnen een week of 2 500 nieuwe opnames per dag; als die allemaal een dag of 5 blijven (sommigen zijn korter, anderen veel langer) dan zijn er op 5 dagen 2500 opnames bij.
Ter vergelijking, op zaterdag 17 oktober waren er 2255 ZHopnames voor Covid.
Uiteraard bestaat covid-19 en is het geen geheim plan van de regering. Maar het zal sommige instanties toch goed uitkomen: ze hebben de burger waar ze hem willen, en er is geen weg terug, wees daar maar zeker van.
Privacy? corona!Geld tekort? : corona! extra belastingen? corona! langer werken? corona!
Privacy? corona!Geld tekort? : corona! extra belastingen? corona! langer werken? corona!
Privacy bestaat al meer dan 10 jaar niet meer. Heeft niets met Corona te maken.