Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Gelukkig kijken virologen en verstandige mensen vooral naar het aantal ziekenhuis opnames, bezettingsgraad en de positiviteitsratio van testen. Het aantal positieve testen is meer iets om het angstniveau van de HLN lezertjes hoog te houden
Valt niks op aan te merken, iedere mens die van covid geneest en antistoffen heeft brengt ons inderdaad dichter bij immuniteit, waarmee niet gezegd is dat we met de maatregelen tot groepsimmuniteit zullen geraken. Is gelijk aan een berg beklimmen, iedere stap omhoog brengt je dichter bij de top, zonder garantie dat de top bereikt zal worden. Uiteraard gaan we via vaccinatie hopelijk wel tot groepsimmuniteit komen.
Het is niet eens zeker hoeveel procent van de patiënten na besmetting immuun wordt, niet meer ziek wordt of kan worden en hoe lang die immuniteit duurt.
Als daar de blokjes niet perfect liggen komt er nooit groepsimmuniteit of slechts voor een aantal maanden.
En voor de rest een curve die blijft op en neer gaan..
Als daar de blokjes niet perfect liggen komt er nooit groepsimmuniteit of slechts voor een aantal maanden.
En voor de rest een curve die blijft op en neer gaan..
Laatst gewijzigd door haelewyn op 19 oktober 2020, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Het vaststellen van het aantal besmettingen begint dan eindelijk zijn nutteloosheid aan te tonen.
Men test 2 kleine kmo's en stelt vast dat zowat iedereen er besmet is. Beide zaken gaan dus ff dicht en iedereen gaat in quarantaine. Als men morgen alle treinmachinisten test dan rijden er overmorgen geen treinen meer ... Het heeft geen nut om 100.000 mensen op weekbasis te testen ( op een totale bevolking van 11.000.000). Wil je het grondig doen dat moet je elke 4 dagen 11.000.000 testen doen ( ja ook op kinderen want er is nog geen enkel bewijs dat zij het virus niet of zelfs in mindere mate doorgeven.)
Men test 2 kleine kmo's en stelt vast dat zowat iedereen er besmet is. Beide zaken gaan dus ff dicht en iedereen gaat in quarantaine. Als men morgen alle treinmachinisten test dan rijden er overmorgen geen treinen meer ... Het heeft geen nut om 100.000 mensen op weekbasis te testen ( op een totale bevolking van 11.000.000). Wil je het grondig doen dat moet je elke 4 dagen 11.000.000 testen doen ( ja ook op kinderen want er is nog geen enkel bewijs dat zij het virus niet of zelfs in mindere mate doorgeven.)
Zoals het hoort dus. Geloofwaardigheid en draagvlak, die twee gaan hand in hand, en dan volgen mensen met plezier het advies van experten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
In een klein stationnetje...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201019_94239377
Mijn plaat blijft hangen, maar... verbied eens eerst dit eer je ordentelijk restaurantbezoek verbiedt.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201019_94239377
Mijn plaat blijft hangen, maar... verbied eens eerst dit eer je ordentelijk restaurantbezoek verbiedt.
Nutteloos ? Stel, een collega van jou is besmet en jij bent een close-contact geweest ... op heden gingen ze je testen met of zonder symptomen ... het resultaat daarvan kon negatief zijn : oké, Pukkie mag weer alles doen wat hij vooraf mocht binnen de covid-regels ... Pukkie kon ook positief zijn (zonder dat Pukkie zich ziek voelde, asymptomatisch dus), Pukkie ging in quarantaine moeten gaan om geen anderen te besmetten.
In de nieuwe situatie zal Pukkie niet meer getest worden want Pukkie is een beer van een vent en vertoont geen symptomen, Pukkie gaat rustig verder met zijn leven want hij voelt zich kiplekker en kan ondertussen lustig en rustig anderen besmetten.
Oude situatie : Pukkie zit thuis een week in quarantaine, hij kan eigenlijk op zijn gemak die afleveringen van FC De Kampioenen die hij nog niet had kunnen bekijken bingewatchen ... maar vooral hij gaat de beestjes in zijn keel niet extra gaan rondstrooien.
Nieuwe situatie : Pukkie doet verder zijn job en gaat van huisbezoek naar huisbezoek waar hij iedereen kan aansteken.
Pukkie zal niet in de lijst van besmettingen komen maar zal er wel voor zorgen dat anderen misschien wel ernstig ziek worden.
Het vaststellen van het werkelijk aantal besmettingen (of ze nu al of niet ziek zijn) is van belang om te weten hoe het zit met de verspreiding, bij hoge getallen weten we dat er iets aan de hand is, nu zal men dat niet meer weten en mensen het gevoel geven dat het weer de goede richting uitgaat.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat mij betreft mag je geloven dat Covid-19 op een dag magisch gaat verdwijnen, maarre in de echte wereld werkt het helaas zo niet.
Jij mag ertegen spartelen zoveel je wil, het eindresultaat zal toch immuniteit worden. Al dan niet met ondersteuning van vaccins.
Zweden plukt ondertussen de vruchten van hun verstandig beleid:
Wij eigenlijk ook wel al een beetje, maar bij ons is het eerder een bijwerking van de stuitende onkunde van onze TV-virologen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zowel het feit dat men de cijfers van het aantal besmettingen als deel van de barometer gebruikt, het aantal testen en wie getest wordt, is nutteloos ( of toch zo goed als). En dat heeft te maken met de beperkte capaciteit van het aantal testen, het aantal mensen die de tests kunnen uitvoeren en het selectief testen an sich. Als eerste bijschaving gaat men nu dat selectief testen wijzigen... uit noodzaak. Nee, ze zouden beter direct toegeven dat hun manier van testen zinloos en niet haalbaar was.
Maar dat zal dan mss voor februari worden, zoals 'ze' nu pas toegeven dat alle horeca eenzelfde steun geven geen goed idee was in april ... Enfin, zolang men zijn fouten inziet en toegeeft, is niet alles slecht. Maar van een Westerse regering mag men toch iets meer dan dat verwachten.
Maar dat zal dan mss voor februari worden, zoals 'ze' nu pas toegeven dat alle horeca eenzelfde steun geven geen goed idee was in april ... Enfin, zolang men zijn fouten inziet en toegeeft, is niet alles slecht. Maar van een Westerse regering mag men toch iets meer dan dat verwachten.
Zo was het enkele maanden geleden en zo is het nu terug. En net zoals ik een besmetter kan zijn, kan iedereen die nog niet getest is dat zijn maar ook diegenen die al getest zijn, kunnen het terug worden. Vooral blijven dweilen ook al is het (nog) niet nat en bombardeer maar rustig verder zonder te weten waar je vliegt.
De uitkomst blijft hetzelfde: test iedereen en je hebt een complete quarantaine/lockdown/lockout.
Test zoveel je kan: duur, tijdrovend en ineffectief.
Test enkel mensen met minstens 2 symptomen: haalbaar en effectiever. Al heb je idd geen vat op de verdere verspreiding van het virus. Maar op dit moment kan je nu net niet alles willen/hebben.
We slaan toch weer ’n modderfiguur, hoor.
Maanden geleden al: Collega’s wiens man besmet was en in het hospitaal terecht kwam, werden zelfs niet getest. Reden: onvoldoende testkits en “u hebt toch geen symptomen”. Dan is het een tijdje beter gegaan en er werd er zoveel mogelijk test. Toen werd gezegd “ja, we zien een stijging in het aantal besmettingen, maar dat komt natuurlijk omdat we meer testen en er dus meer vinden die vroeger door de mazen glipten”. Allee dan, we zullen het maar geloven.
Dan kom je zelf kortstondig in contact met een zieke. “Testen? Nee mijnheer, dat is niet nodig, u heeft geen symptomen”. Euh… Allee, oké dan, gij zijt den dokter, als gij het zegt zal het wel zo zijn. En nu gaan we dus naar de overtreffende trap daarvan. “Uw partner is positief en u woont daarmee onder 1 dak? Bwa, ’t is niet nodig om u te testen, hoor”.
Ja mannekes…
Vorige week trouwens nog in de krant dat de universiteit van Luik een goedkope “sneltest” heeft ontwikkeld, maar enkel voor hun eigen gebruik. Zou het niet zwaar aan te raden zijn om heel sterk in te zetten op massale fabricage van dat soort testen??? Liefst van al zou je toch gewoon ’s ochtends opstaan en jezelf op 5 minuutjes testen en weten of je naar het werk / school kan… Dat was een speekseltest, dus nog niets eens noodzaak in een deepthroat ervaring. (Knappe dames die daar zin in hebben mogen wel altijd contact met me opnemen).
Maar hé, intussen weten ze waar we besmet geraken. 5.7% in de restaurants (maar ze geloven zelf die uitkomst niet). Oké. Waardevol onderzoek is dat dan als je zelf de uitkomst ervan niet gelooft…
Ik ben niet tegen maatregelen en ik ben geen corona-ontkenner. Ik ben tegen schijnmaatregelen die alleen mensen pesten maar verder amper gaan bijdragen tot de oplossing. Maar voor onze Belgische politici heb ik wel dé oplossing. Doe geen enkele test meer. Je kan dan binnen een week zeggen in het journaal dat het aantal positieve tests spectaculair gedaald is en dat in België niemand meer positief getest wordt. Dat er veel (oude) mensen sterven, steek je maar op de luchtvervuiling. Groen! ook weer blij, dan kunnen ze "hard gaan" en hun partijprogramma uitvoeren. Egbert kan het zijne dan ritueel verbranden. Wel CO2-neutraal, dus wel ergens een boompje planten in Merelbeke.
Maanden geleden al: Collega’s wiens man besmet was en in het hospitaal terecht kwam, werden zelfs niet getest. Reden: onvoldoende testkits en “u hebt toch geen symptomen”. Dan is het een tijdje beter gegaan en er werd er zoveel mogelijk test. Toen werd gezegd “ja, we zien een stijging in het aantal besmettingen, maar dat komt natuurlijk omdat we meer testen en er dus meer vinden die vroeger door de mazen glipten”. Allee dan, we zullen het maar geloven.
Dan kom je zelf kortstondig in contact met een zieke. “Testen? Nee mijnheer, dat is niet nodig, u heeft geen symptomen”. Euh… Allee, oké dan, gij zijt den dokter, als gij het zegt zal het wel zo zijn. En nu gaan we dus naar de overtreffende trap daarvan. “Uw partner is positief en u woont daarmee onder 1 dak? Bwa, ’t is niet nodig om u te testen, hoor”.
Ja mannekes…
Vorige week trouwens nog in de krant dat de universiteit van Luik een goedkope “sneltest” heeft ontwikkeld, maar enkel voor hun eigen gebruik. Zou het niet zwaar aan te raden zijn om heel sterk in te zetten op massale fabricage van dat soort testen??? Liefst van al zou je toch gewoon ’s ochtends opstaan en jezelf op 5 minuutjes testen en weten of je naar het werk / school kan… Dat was een speekseltest, dus nog niets eens noodzaak in een deepthroat ervaring. (Knappe dames die daar zin in hebben mogen wel altijd contact met me opnemen).
Maar hé, intussen weten ze waar we besmet geraken. 5.7% in de restaurants (maar ze geloven zelf die uitkomst niet). Oké. Waardevol onderzoek is dat dan als je zelf de uitkomst ervan niet gelooft…
Ik ben niet tegen maatregelen en ik ben geen corona-ontkenner. Ik ben tegen schijnmaatregelen die alleen mensen pesten maar verder amper gaan bijdragen tot de oplossing. Maar voor onze Belgische politici heb ik wel dé oplossing. Doe geen enkele test meer. Je kan dan binnen een week zeggen in het journaal dat het aantal positieve tests spectaculair gedaald is en dat in België niemand meer positief getest wordt. Dat er veel (oude) mensen sterven, steek je maar op de luchtvervuiling. Groen! ook weer blij, dan kunnen ze "hard gaan" en hun partijprogramma uitvoeren. Egbert kan het zijne dan ritueel verbranden. Wel CO2-neutraal, dus wel ergens een boompje planten in Merelbeke.
Groepsimmuniteit ...
Er heeft er een paar maand geleden eentje geroepen "groepsimmuniteit" (het was voor de grap!) en direct een hele hoop genieën: "groepsimmuniteit!", "groepsimmuniteit!"
Verkoudheid bestaat al honderden jaren, en is elk jaar alomtegenwoordig. Waar is die befaamde groepsimmuniteit?
Griep bestaat al honderden jaren, en is elk jaar alomtegenwoordig. Waar is die befaamde groepsimmuniteit?
Maar op een of andere wonderbaarlijke wijze zal die groepsimmuniteit er komen voor Corona.
En Zweden? Ja, Zweden ... Het grote bewijs dat groepsimuniteit werkt.
Gisteren:
Groepsimmuniteit blijkt niet voldoende: ook Zweden grijpt nu naar lockdowns om het coronavirus te bedwingen
Er heeft er een paar maand geleden eentje geroepen "groepsimmuniteit" (het was voor de grap!) en direct een hele hoop genieën: "groepsimmuniteit!", "groepsimmuniteit!"
Verkoudheid bestaat al honderden jaren, en is elk jaar alomtegenwoordig. Waar is die befaamde groepsimmuniteit?
Griep bestaat al honderden jaren, en is elk jaar alomtegenwoordig. Waar is die befaamde groepsimmuniteit?
Maar op een of andere wonderbaarlijke wijze zal die groepsimmuniteit er komen voor Corona.
En Zweden? Ja, Zweden ... Het grote bewijs dat groepsimuniteit werkt.
Gisteren:
Groepsimmuniteit blijkt niet voldoende: ook Zweden grijpt nu naar lockdowns om het coronavirus te bedwingen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben pro-speekseltest. Ik heb tweemaal zo'n wisser in mijn neusgaten gehad en dat was geen aangename ervaring*. Mijn rechterneusgat heeft nog dagen bloedklonters gelekt.
In het ziekenhuis hebben ze ook geschraapt in mijn keel maar dat was ter controle op de ziekenhuisbacterie. Geen greintje ongemak.
* Ik moet toegeven dat mijn vrouw zegt dat ik een "trunte" ben, zij vond die neuswissertest een wandeling in 't park
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De collega van mijn dochter die anderhalve week geleden positief heeft getest ligt in coma. Kerngezonde 26 jarige Lo leerkracht.
Kerngezond zijn en in coma liggen, dat lijkt me een contradictio in terminis....