Corona-virus.
Re: Corona-virus.
' Het is maar een idee, hé', vervolgde VDB, ' We gaan dat niet echt doen, hé !'.
VDB, overladen met lof voor aanpak?
Teruggehaald voor ervaring met pyromanie, het kot staat toch in brand volgens Van Ranst?
Teruggehaald voor ervaring met pyromanie, het kot staat toch in brand volgens Van Ranst?
In Gidsland haalt de horeca bakzeil voor de rechter.
https://www.ad.nl/binnenland/rechter-ho ... ~a9518d94/
https://www.ad.nl/binnenland/rechter-ho ... ~a9518d94/
Ook in België veel protest.
Het wordt een saaie winter, daar mag je zeker van zijn!
Officieel: Winterfoor gaat niet door en ook schaatsbaan op Groenplaats is geschrapt
ANTWERPEN
Waar voor gevreesd werd, is uitgekomen: er komt dan toch geen Winterfoor op Spoor Oost. De crisiscel van de stad Antwerpen heeft beslist de kermis te annuleren door het stijgend aantal coronabesmettingen en de daar bijhorende maatregelen van de federale overheid. Ook het programma van Winter in Antwerpen werd onder de loep genomen.
Bron: https://www.hln.be/antwerpen/officieel- ... ~a05f2ad0/
Officieel: Winterfoor gaat niet door en ook schaatsbaan op Groenplaats is geschrapt
ANTWERPEN
Waar voor gevreesd werd, is uitgekomen: er komt dan toch geen Winterfoor op Spoor Oost. De crisiscel van de stad Antwerpen heeft beslist de kermis te annuleren door het stijgend aantal coronabesmettingen en de daar bijhorende maatregelen van de federale overheid. Ook het programma van Winter in Antwerpen werd onder de loep genomen.
Bron: https://www.hln.be/antwerpen/officieel- ... ~a05f2ad0/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier een interessant interview met Anders Tegnell. Als je dat vergelijkt met wat onze mediageile tv-viroloog dagelijks uitkwaakt ...
Ondanks de goede resultaten is hij vol twijfel - zoals het een wetenschapper betaamt. Het gaat vooral over het verschil in beleid tussen Zweden en het VK, maar is voor ons zeker ook interessant.
Today, Tegnell emphasises that there is no single model which can be transposed from one country to another. “I have had talks with British experts and we exchange experiences. I think it’s a good way to move forward; every country’s different, the epidemic looks different in every country and I don’t really understand completely why. It’s very important to work with the tools you have in place in your country, not to think that something that’s worked in China will work in Great Britain: it’s never that easy, you always need to adapt to your local conditions.”
“For once we need to be humble, it is still early days... We feel we have [the virus] under control but things might still be happening, this disease continues to surprise us. On the other hand, we haven’t locked down and opened up again. We had a virtual lockdown and we still have a virtual lockdown in Sweden and so in that way I think we can feel a little bit confident that we will not land in any big changes.”
Tegnell defended his decision not to prescribe mask-wearing. “We are worried that it would diminish social distancing, which is definitely the most important part. The studies so far have not shown a dramatic effect, countries such as France and others, which have obligatory mask-wearing in place, have still experienced a big spread of the disease.”
Had ik al vermeld dat zo'n interview een verademing is in vergelijking met wat onze TV-virologen dagelijks uitkwaken voor hun fifteen minutes of fame?In Britain, Conservative MPs and right-wing commentators have urged Johnson to emulate Sweden’s approach. But Tegnell is, for now, unwilling to say what the UK should have done differently. “I don’t think we are in a position to talk about mistakes anywhere. Maybe in a year or two we can sit down together, in a calm and peaceful situation, and try to figure out what worked well and what did not work well. But it is definitely too early to have reviews like that.”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja ja man. You can run but you can't hide.
Waar ik dat heb opgelopen : geen idee !
Waar ik dat heb opgelopen : geen idee !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb zin om weer voltijds naar brussel te gaan(3 dagen per week). Dit is echt niet meer te doen
Ik heb van mijn baas toelating gekregen om onsite te blijven werken. Ik wil een strikte scheiding tussen werk en vrije tijd en hou er niet van thuis te telewerken. Bovendien is naar het werk gaan en 's avonds naar huis terugkeren een ritueel waar ik behoefte aan heb.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En deze die gemakkelijk van thuis uit hun werk kunnen doen dienen zich ook eens de vraag te stellen of hun werk dan niet evengoed vanuit Karachi ipv Bommerskonten kan gedaan worden...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik hou ook niet van telework
Vroeger mochten we 1 dag per week telewerken, waar ik nooit gebruik van heb gemaakt. Sinds het begin hebben we alle reglementen gehad, na omzwervingen langs "onbeperkt telewerken" naar 2 dagen, zitten we nu terug op 1 dag per week, met een zekere informele flexibiliteit (contradictief genoeg).
We kunnen wel perfect van thuis werken, maar het wordt afgeraden bij ons. Dus zelfs na de laatste beslissingen ga ik mooi naar het werk.
Niet om dezelfde redenen als Yaris, ik zie gewoon mijn collega's graag en praat liever rechtstreeks met hun
Vroeger mochten we 1 dag per week telewerken, waar ik nooit gebruik van heb gemaakt. Sinds het begin hebben we alle reglementen gehad, na omzwervingen langs "onbeperkt telewerken" naar 2 dagen, zitten we nu terug op 1 dag per week, met een zekere informele flexibiliteit (contradictief genoeg).
We kunnen wel perfect van thuis werken, maar het wordt afgeraden bij ons. Dus zelfs na de laatste beslissingen ga ik mooi naar het werk.
Niet om dezelfde redenen als Yaris, ik zie gewoon mijn collega's graag en praat liever rechtstreeks met hun
Gelukkig zijn er dan toch nog mensen die er zo over denken, ik heb net hetzelfde. Bovendien hou ik absoluut niet van videomeetings, ik haat het.Yaris schreef: ↑20 oktober 2020, 18:30 Ik heb van mijn baas toelating gekregen om onsite te blijven werken. Ik wil een strikte scheiding tussen werk en vrije tijd en hou er niet van thuis te telewerken. Bovendien is naar het werk gaan en 's avonds naar huis terugkeren een ritueel waar ik behoefte aan heb.
Liever live.
Denk dat we serieus in problemen gaan komen met ziekenhuiscapaciteit.
Terug naar 6000 gaan we sowieso maar gezien veel meer besmettingen (dus meer vectors die verder kunnen verspreiden) kan dit nog flink oplopen. Geloof er niets van dat men zomaar die curve zal kunnen stoppen tegen 1 november.
Risico is dan dat veel mensen die simpele covid behandeling nodig hebben zoals beademing niet goed geholpen zullen kunnen worden en vele andere operaties zullen worden uitgesteld. Dus zelfs als je niet in die risico groep valt, kan je altijd iets anders tegenkomen waarbij men je dan niet zal kunnen helpen, dus dat men eens ophoudt met klagen en de egoist uit te hangen.
En toch zijn er nog idioten die lockdown feestjes willen houden. Hoop dat hun buren direct politie zullen oproepen want anders stopt dit nooit en zullen maatregelen alleen maar nog strenger worden.
Begrijp wel niet waarom men scholen geen strengere maatregelen oplegt. Kinderen worden er zelf meestal niet ziek van maar die kunnen toch doorgeven aan hun ouders enzovoort of heb ik iets gemist?
Terug naar 6000 gaan we sowieso maar gezien veel meer besmettingen (dus meer vectors die verder kunnen verspreiden) kan dit nog flink oplopen. Geloof er niets van dat men zomaar die curve zal kunnen stoppen tegen 1 november.
Risico is dan dat veel mensen die simpele covid behandeling nodig hebben zoals beademing niet goed geholpen zullen kunnen worden en vele andere operaties zullen worden uitgesteld. Dus zelfs als je niet in die risico groep valt, kan je altijd iets anders tegenkomen waarbij men je dan niet zal kunnen helpen, dus dat men eens ophoudt met klagen en de egoist uit te hangen.
En toch zijn er nog idioten die lockdown feestjes willen houden. Hoop dat hun buren direct politie zullen oproepen want anders stopt dit nooit en zullen maatregelen alleen maar nog strenger worden.
Begrijp wel niet waarom men scholen geen strengere maatregelen oplegt. Kinderen worden er zelf meestal niet ziek van maar die kunnen toch doorgeven aan hun ouders enzovoort of heb ik iets gemist?
Quality growth investor
Omdat... er een leven na Corona is
Na corona is het niet zo dat er een meteoriet op de aarde valt en we allemaal dood zijn (alhoewel... het zou wel grappig zijn... )
Als je de kindjes niet naar school laat gaan, heeft dat effecten op hun ontwikkeling en ze zijn onze toekomst...
Dus als je een beetje lange termijn ambitie hebt met deze aardbol, laat je hun zo goed mogelijk naar school gaan
Na corona is het niet zo dat er een meteoriet op de aarde valt en we allemaal dood zijn (alhoewel... het zou wel grappig zijn... )
Als je de kindjes niet naar school laat gaan, heeft dat effecten op hun ontwikkeling en ze zijn onze toekomst...
Dus als je een beetje lange termijn ambitie hebt met deze aardbol, laat je hun zo goed mogelijk naar school gaan