Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
En ondertussen schiet de bankjespolizei ook weer in actie:
Uitbater café The Vintage krijgt 750 euro boete omdat licht één minuut na sluitingstijd nog aanstaat
Uitbater café The Vintage krijgt 750 euro boete omdat licht één minuut na sluitingstijd nog aanstaat
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Euh... zijn de (champagne)-bars, restaurants en cafés daar dan open ?Fakkel schreef: ↑21 oktober 2020, 11:32Ik zal wat tegengas geven. Verjaardagsfeest van zoon blijft doorgaan, alleen grootouders (rest vallen dit keer uit de boot). M´n ouders hebben geen bezwaar. Schoonouders dan op andere dag, die zijn beiden alleen (want uit elkaar), dus worden 3 feestjes met 2, 1 en 1 bezoeker.
Weekendje champagne (jaarlijkse gewoonte) in de herfstvakantie blijft voorlopig ook doorgaan. Dit keer Epernay en Reims ipv alleen Reims.
Het zal allemaal wel levensgevaarlijk zijn, maar dat is autorijden ook.
Ik ging ook nog graag op city trip naar Nederland, maar zonder (ho)reca is dat ineens een stuk minder leuk.
Helaas... die strafmaatregel werkt wel !
Betreffende het stokje in de neus: CN beschreef ook, dat de testafnemer zijn gehandschoende hand op CN's voorhoof drukte. Kwestie van wat extra kracht bij te zetten ? Zodat de rectale teststok toch in het neusgaatje kon worden geramd ?
Herinnert u die bejaarden die ook de verkeerde wisser in hun neus kregen geramd, met bloedneuzen tot gevolg.
Ik heb precies het idee, dat je pech kan hebben met de afnemende persoon.
Bij mij was het minder dan 1 seconde en behalve dat stokje (eerst in de keel en dan) in mijn neus heeft niets van de GGD-medewerker mij geraakt.
Fakkel schreef: ↑21 oktober 2020, 11:32 Verjaardagsfeest van zoon blijft doorgaan, alleen grootouders (rest vallen dit keer uit de boot). M´n ouders hebben geen bezwaar. Schoonouders dan op andere dag, die zijn beiden alleen (want uit elkaar), dus worden 3 feestjes met 2, 1 en 1 bezoeker.
Weekendje champagne (jaarlijkse gewoonte) in de herfstvakantie blijft voorlopig ook doorgaan. Dit keer Epernay en Reims ipv alleen Reims.
Het zal allemaal wel levensgevaarlijk zijn, maar dat is autorijden ook.
Ja hoor, pro maatregelen, zolang ze binnen uw kraam passen.
/EDITED.
Nota aan mijzelf: beter factchecken volgende keer
Nota aan mijzelf: beter factchecken volgende keer
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 21 oktober 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Aerolla op 21 oktober 2020, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jip, idem bij ons. Nu ja, toen ik verlof had toch. Gelukkig heb ik door de band geen tijd of mogelijkheid om op de markt rond te hangen.haelewyn schreef: ↑21 oktober 2020, 12:02 Over zinloze maatregelen gesproken : Op een van onze lokale markten is er nog altijd een ingang en een uitgang..
Je mag niet binnen aan de uitgang, een straat breed, maar je mag wel vrij rondlopen en je tien keer omkeren want wie kan dat nu beginnen in de gaten houden.
Dat vind ik nu nog eens een verlies van tijd en middelen..
Laatst gewijzigd door Fakkel op 21 oktober 2020, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
En jij gelooft alles wat in de gazet staat? Virologen en artsen die jaren gestudeerd hebben worden door jou weggezet als fantasten en overdrijvers maar de eerste de beste cafébaas die een forum krijgt in een rioolgezet spreekt evangelie.CarpeNoctem schreef: ↑21 oktober 2020, 12:26 En ondertussen schiet de bankjespolizei ook weer in actie:
Net zoals sommigen alleen maatregelen zinvol vinden als het in hun kraam past geloof jij artikelen als het in je kraam past.
In Frankrijk zijn de slimmer dan hier. Ook de restaurants zijn daar nog gewoon open en heten u welkom.
https://www.francetvinfo.fr/sante/malad ... 29879.html
https://www.bistrotdeshallesreims.com/reservation/
De champagnehuizen organiseren nog steeds rondleidingen, degustaties en koopmomenten.
https://cellars-booking.taittinger.fr/visit/
Gewoon doen. Ge moet u niet alles laten afpakken. Afstand houden, waarschijnlijk verplicht een masker op, en (alleen) als ze het vragen uw handen ontsmetten.
Alleen de voetbalmatch van Stade Reims zal er dit jaar niet bij zijn. (ze spelen namelijk op verplaatsing dat weekend )
Ik overtreed maw geen enkele regel met mijn bezoekje aan Reims. Tot spijt van wie 't benijdt.
Ik ga daar ook geen "close contact" buiten het gezin hebben, dus ik zie het probleem niet. Zelfs openbaar vervoer gebruik ik daar niet, die stad is vergelijkbaar met Gent, alles perfect te voet te doen. En met de auto naar Epernay.
Ik denk dat die afnemende persoon een forumlid was die nu de kans schoon zag om CN eens goed bij zijn *** te nemen.Dixit schreef: ↑21 oktober 2020, 12:27 Betreffende het stokje in de neus: CN beschreef ook, dat de testafnemer zijn gehandschoende hand op CN's voorhoof drukte. Kwestie van wat extra kracht bij te zetten ? Zodat de rectale teststok toch in het neusgaatje kon worden geramd ?
Ik heb precies het idee, dat je pech kan hebben met de afnemende persoon.
... paybacktime
Oeps, je hebt 100% gelijk. Ik heb mijn bron niet gecheckt. Het was een geforward bericht en ik heb enkel de link snel bekeken.
Ik pas mijn bericht aan. Knip jij even de link uit jouw bericht? Ik heb een hekel aan desinformatie. Ik ga ook mijn Facebook friend aanspreken hierover.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als je over andere informatie beschikt die die versie logenstraft mag je ze gerust delen met ons. Een temper tantrum draagt echt niet bij aan je geloofwaardigheid ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zou kunnen, ik zal ook wel op haelewyns most hated lijst staan
Maar op spoed heeft er een schoon verpleegstertje me nog eens hetzelfde gelapt. Dat begint al naar een samenzwering te ruiken
Dat is wat jij er van maakt terwijl je even niet op Facebook "rare verhaaltjes" aan het zoeken bent om aan te tonen hoe erg het allemaal is. Mocht dat kloppen, dan zou ik gewoon een feest geven zoals andere jaren, met een stuk of 15 gasten in één keer.
Jij denkt dat die "bubbels" die ze elke keer weer veranderen, op enige wetenschappelijke onderbouwing steunen? Dat zijn gewoon een paar pipo's die een dobbelsteen gooien en zelf schrikken van het aantal ogen dat er dit keer naar boven komt.
Verstandig omspringen met de contacten die je hebt bedoelen ze daarmee.
Ik wist begod niet wat ze nu weer van getallen uit hun botten geslagen hadden, maar kijk... Ik ben niet eens in overtreding. Dus wat loop je dan te lullen en te zagen? Ik overtreed geen enkel regeltje.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/06 ... atregelen/
Bedankt! Dankzij jou zoek ik dit op en kan ik het groepje dus vergroten voor het feestje. Wil je ook 'n uitnodiging?
Wat je mag doen en wat verstandig is om te doen, zijn 2 verschillende zaken, zoveel is toch al duidelijk hoop ik. Als je de lijn van jouw redenering doortrekt, dan zijn alle maatregelen totaal ineffectief totdat men iets doet aan het openbaar vervoer. Maw ik moet niet opletten, want er zijn er anderen die dat ook niet doen. Grote kans dat we door die mentaliteit in deze situatie zijn geraakt.
Oost-Vlaams gouverneur Carina Van Cauter heeft beslist om in alle gemeenten en steden van Oost-Vlaanderen een mondmasker te verplichten.
Van maandag 26 oktober tot en met zondag 8 november 2020, de periode rond Allerheiligen, geldt deze mondmaskerplicht ook op openbare begraafplaatsen en op de parkings ervan.
Bovendien verplicht de gouverneur alle Oost-Vlamingen vanaf de leeftijd van 12 jaar om op het volledige grondgebied van de provincie Oost-Vlaanderen altijd een mondmasker, of een alternatief in stof, bij zich te hebben en dat te tonen op vraag van de politie.
Van maandag 26 oktober tot en met zondag 8 november 2020, de periode rond Allerheiligen, geldt deze mondmaskerplicht ook op openbare begraafplaatsen en op de parkings ervan.
Bovendien verplicht de gouverneur alle Oost-Vlamingen vanaf de leeftijd van 12 jaar om op het volledige grondgebied van de provincie Oost-Vlaanderen altijd een mondmasker, of een alternatief in stof, bij zich te hebben en dat te tonen op vraag van de politie.