Peiling: Zomeruur/winteruur?
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Ik geraak nu toch ook uit m´n bed terwijl het nog pikdonker is? (6u20)
Ik zie daar het probleem niet van. 1 geluidje vd radio en ik sta naast mijn bed.
Probleem is dat een uur vroeger opstaan (en gaan werken) met de bedoeling ´s avonds toch nog een streepje zonlicht te zien, voor veel functies niet werkt. (Tenzij iedereen dat doet). Ge kunt in bepaalde rollen nu eenmaal niet zeggen "ja mannekes, ik was hier al om 6u, ´t is nu 15u30, ´t is wel goed geweest, ik bol het af". Dan plannen ze nog wel wat vergaderingen tot ruim na 17u, en zie je weer geen zonlicht, maar je was wel lekker vroeg op het werk.sintorama schreef: ↑21 oktober 2020, 15:06Fout. De zon komt op en gaat onder op een bepaald moment. Of jij dat moment 6u wilt noemen, of 7 uur, of pakweg 12u38, dat maakt geen bal uit voor hoeveel daglicht je krijgt. Het enige wat jou de illusie verschaft van daglicht te hebben na je werk is dat je een uur vroeger bent opgestaan. Om een uur vroeger op te staan heb je geen zomeruur nodig, enkel een wekker.
Doe maar het huidig systeem of altijd zomeruur. Ik (en bij uitbreiding mijn gezin) zijn mensen die zonder problemen uit bed geraken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hear hear. Gans het jaar door winteruur is pure horror
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik sta om 5u op ik weet niet of jullie beseffen maar veel daglicht in de ochtend zie je daarom niet...
Dus wat zou het voor mij uitmaken of we het zomer of winteruur houden?
Bij permanent zomeruur zie je in de winter pas om 10u 's morgens daglicht. Dát is pure horror.
De illusie van slechts "enkelen" ... euh, we leven allemaal in die illusie, we leven allemaal volgens het ritme van de KLOK en niet volgend het ritme van de ZON. Onze maatschappij is gebaseerd op de KLOK ... dus snap ik niet wat je bedoeldt met je antwoord hoor.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat zei je weer over posters serieus nemen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ben je nu een avond- of een nachtmens? Een ochtendmens duidelijk niet.
Ik heb de heisa nooit begrepen. Is het vandaag bewolkt dan is het om 18u30 donker, blijft het helder dan wordt dat bijna 19u. In de jaren '80 spraken we om 20u af in het weekend, nu is dat 23u geworden. Het moet blijkbaar donker zijn om het uitgaansleven op gang te brengen. In Sofia zou ik al om 12u op café gezeten hebben. Binnen of buiten, licht of donker maakt niet uit.
Ow, dit is ook een leuke! Geebee, wat heb je nu gedaan, kerel !? Hopelijk niet de anonimiteit van JDW achterna.
Shame on me, een dt-fout kan er ook nog wel bei, nog een beikomend beweis dat ik mijn "dagje" niet heb ... ik troost er mezelf mee
Met een bleivend winteruur zou de winterblues bei mei nog des te harder toeslaan, leve het zomeruur.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vooral een buitenmens. Laat mij 's avonds maar nog wat genieten van de ondergaande zon met wat gerstenat, en de buurman of een paar vrienden.
Walking down memory lane ...
Ik wil niet constant een dubbel zomeruur dus geef mij het winteruur maar
Ten 1e rond je wel heel sterk af naar boven.
Ten 2e, of dat nu 9u is of 10u... ik zit vanaf 8u binnen, dus ik zie het enkel door het raam gebeuren. Maar ´s avonds ben ik thuis, dáár merk ik het verschil wél.
Ik heb dit hier al eens eerder gezegd:
- dagdienst: vertrekt ´s morgens sowieso in donker, heeft ´s avonds baat bij een extra uur licht.
- vroege ploeg: idem
- late ploeg: benadeeld
- nachtploeg: bevoordeeld. Als ze wakker worden hebben ze nog een uur extra licht.
3 van de 4 types WINNEN een uur zon per dag. What´s not to like?
Laatst gewijzigd door Fakkel op 21 oktober 2020, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
´s Morgens maakt dat niks uit. ´s Avonds WIN je bij zomeruur, zie m´n vorige post.Timoootjex schreef: ↑21 oktober 2020, 17:11 Ik sta om 5u op ik weet niet of jullie beseffen maar veel daglicht in de ochtend zie je daarom niet...
Ga zelf als gepensioneerde mee met de zon.