Corona-virus.
Re: Corona-virus.
We zijn in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet.
https://www.hln.be/buitenland/meer-dan- ... ~adaebf05/
Tsjechië heeft het al begrepen en gaat in lockdown. Nu wij nog
https://www.hln.be/buitenland/meer-dan- ... ~adaebf05/
Tsjechië heeft het al begrepen en gaat in lockdown. Nu wij nog
Ik heb het voor de zekerheid toch maar op zak als ik de hond uit laat. Stel dat die 2 'smerissen' denken mij 'terug te kunnen pakken'. FTP zou dit niet doen, maar elke regio heeft wel zijn bankjespolizei. Stiekem hoop ik er eigenlijk wel op dat we elkaars pad nog eens kruisen. Als het voor de gordeldracht is, dan ben ik wel de sigaar.
VDB: Hier moet dringend ingegrepen worden !
Wat denk je van een offer aan de goden ? Zelfverbranding bv ?
Geen geleerde woordenbrij maar daden !
Wat denk je van een offer aan de goden ? Zelfverbranding bv ?
Geen geleerde woordenbrij maar daden !
De huidige maatregelen zijn nooit toereikend geweest, veel te laat ingevoerd en er zijn nog veel te veel contacten via werk, school, openbaar vervoer,... Niemand die weet wat nu eigenlijk de doelstelling is van huidige maatregelen, overbelasting in de zorgsector is al niet meer te voorkomen, voor er effect kan zijn gaan we nog minstens één keer verdubbelen, zal eerder twee keer zijn. Het virus terugdringen naar minder dan 100 besmettingen per dag gaat met deze regeltjes niet lukken, daarvoor heb je een even goed opgevolgde lockdown van de eerste golf nodig en die heeft ruim 2 maanden geduurd. Dus ja, wil men het virus weer klein krijgen gaat er wat meer moeten gedaan worden dan dit gerommel in de marge.
Kan voor mijn bericht niet direkt een geschikt onderwerp vinden en plaats het dan maar hier.
Het gaat over de schrijfster van De Mandibles, een Amerikaanse J. M. De Decker. altijd goed om lezen.
citaat: Ik denk ook dat de officiële inflatiegegevens niet kloppen. Je moet eens boodschappen doen in New York. Voedsel is ongelofelijk duur geworden en de prijzen stijgen elk jaar, veel sterker dan de 1 of 2 procent die de inflatie officieel bedraagt. De gemiddelde persoon ervaart die stijgende prijzen wel.
https://www.tijd.be/cultuur/literatuur/ ... 58480.html
Wat anders: vandaag in HLN foto van Boucher met als masker de Belgische vlag. Is dat geen vergissing ? Die man spreekt niet eens Belgisch !
Het gaat over de schrijfster van De Mandibles, een Amerikaanse J. M. De Decker. altijd goed om lezen.
citaat: Ik denk ook dat de officiële inflatiegegevens niet kloppen. Je moet eens boodschappen doen in New York. Voedsel is ongelofelijk duur geworden en de prijzen stijgen elk jaar, veel sterker dan de 1 of 2 procent die de inflatie officieel bedraagt. De gemiddelde persoon ervaart die stijgende prijzen wel.
https://www.tijd.be/cultuur/literatuur/ ... 58480.html
Wat anders: vandaag in HLN foto van Boucher met als masker de Belgische vlag. Is dat geen vergissing ? Die man spreekt niet eens Belgisch !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is hulp onderweg:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
leuke verdienste 100 euro krijgen voor elke mens die je opbelt
een arts verdient een heel pak minderE
een arts verdient een heel pak minderE
Laatst gewijzigd door paul op 21 oktober 2020, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer de wetenschappers er nu voor zorgen dat iedere burger een stevig touw krijgt met flinke handleiding zijn we zo van die corona afDNE2018 schreef: ↑21 oktober 2020, 16:32 Deze keer de bron gecheckt ;-)
Het zit eraan te komen... de nieuwe lockdown.
Microbioloog Emmanuel André (KU Leuven): "Nieuwe lockdown is enige middel dat we nog hebben"
Nu de coronacijfers maar blijven oplopen, gaan stemmen op om een nieuwe lockdown in te voeren om het virus te verslaan. Microbioloog Emmanuel André (KU Leuven) is bijzonder verontrust, in de eerste plaats over de evolutie in de provincies Luik en Henegouwen en in Brussel, samen goed voor zo'n 60 procent van het aantal bevestigde besmettingen in ons land. Hij wijst erop dat de cijfers slechter zijn dan toen de eerste lockdown werd ingevoerd, in maart.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/21 ... wn-is-eni/
Amai, 100€ voor een telefoontje te doen, dat is ook gemakkelijk verdiend
Het is dat ik werk heb, het zou een interessante optie zijn anders^^
Het is dat ik werk heb, het zou een interessante optie zijn anders^^
Weer een voorbeeld van verspilling van ons belastingsgeld, de staat spendeerde 100 milj euro om contactopsporing te regelen en dan nadien nu 100 euro per telefoontje dat een ander gaat doen???
Enige bestaansreden van deze regering is miljarden uitgeven aan hun vriendjes voor ze uiteen springt.
Ondertussen kan men de crisis zo lang mogelijk in gang houden en geld blijven uitgeven.
Nu nog een lockdown en de spa en groen bewijzen ineens dat basisinkomen voor iedereen wel mogelijk is.
Enige bestaansreden van deze regering is miljarden uitgeven aan hun vriendjes voor ze uiteen springt.
Ondertussen kan men de crisis zo lang mogelijk in gang houden en geld blijven uitgeven.
Nu nog een lockdown en de spa en groen bewijzen ineens dat basisinkomen voor iedereen wel mogelijk is.
Kregen de ziekenfondsen een tijd geleden ook niet zo een dergelijke royale vergoeding per opgebelde klant ?
(een huisarts krijgt maar 20 euro dacht ik voor telefonische raadpleging )
(een huisarts krijgt maar 20 euro dacht ik voor telefonische raadpleging )
Nu, verzachtende omstandigheid: als contacttracer doe je maar 1 telefoontje per dag, dus je moet het wel doen met je 100 € per dag, dus dat is maar iets meer dan 10€ per uur
Eigenlijk niet veel als je het zo bekijkt...
Eigenlijk niet veel als je het zo bekijkt...
Ziekenhuis Saint-Luc neemt afstand van standpunten van diensthoofd Jean-Luc Gala
Het ziekenhuis Saint-Luc in Brussel noemt de standpunten van infectioloog Jean-Luc Gala ‘contraproductief’. Via Twitter laat het ziekenhuis weten zich ‘ondubbelzinnig te distantiëren’ van zijn uitspraken. ‘Het is heel uitzonderlijk dat een ziekenhuis zich distantieert van een arts.’
Benieuwd wat zijn Spaargids-fanclub hiervan vindt?
Het ziekenhuis Saint-Luc in Brussel noemt de standpunten van infectioloog Jean-Luc Gala ‘contraproductief’. Via Twitter laat het ziekenhuis weten zich ‘ondubbelzinnig te distantiëren’ van zijn uitspraken. ‘Het is heel uitzonderlijk dat een ziekenhuis zich distantieert van een arts.’
Benieuwd wat zijn Spaargids-fanclub hiervan vindt?