Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Neen. Dat is onvoldoende. Maar een lockdown zie je ook niet zitten, vermoed ik. Wat dan wel ?CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 09:26 Geloof je nu echt dat we het aantal ziekenhuisopnames significant gaan verlagen door de restaurants te sluiten? Da's gewoon symboolpolitiek.
Hoeveel contacten elimineren we door restaurants te sluiten ? Veel. Dus het heeft nut.. maar het is niet genoeg.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toegegeven, ik heb ook geen pasklare oplossing.
Wel nog eventjes reclame maken voor mijn provincie:
West-Vlaming kan niet ziek worden door Covid-19.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Opnieuw halfslachtige maatregelen die niets gaan bijdragen aan het verminderen van het aantal besmettingen.
Dit land wordt alsmaar meer een karikatuur van zichzelf.
We gaan opnieuw een paar weken aanmodderen.
Deze vind ik wel de beste. Bij jeugdwedstrijden mag maar 1 ouder of familielid komen kijken. Ja, dat zal echt het aantal besmettingen significant terugdringen. Hoe bedenken ze het eigenlijk. Ik zie al stewards staan bij elke jeugdwedstrijd om het aantal toeschouwers te tellen.
Dit land wordt alsmaar meer een karikatuur van zichzelf.
We gaan opnieuw een paar weken aanmodderen.
Deze vind ik wel de beste. Bij jeugdwedstrijden mag maar 1 ouder of familielid komen kijken. Ja, dat zal echt het aantal besmettingen significant terugdringen. Hoe bedenken ze het eigenlijk. Ik zie al stewards staan bij elke jeugdwedstrijd om het aantal toeschouwers te tellen.
Laatst gewijzigd door anonymous op 23 oktober 2020, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe hebben we vorige keer het aantal ziekenhuisopnames kunnen verlagen? Daar heb je je antwoord.
Ik wel. Lockdown.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's natuurlijk de gemakkelijkste oplossing, maar je dient ook de nevenschade daarvan in rekening te brengen.
"31 vrienden en kennissen uit de eventsector zijn onlangs uit het leven gestapt."
Niet iedereen is even sterk als jij.
"31 vrienden en kennissen uit de eventsector zijn onlangs uit het leven gestapt."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat is vreselijk, maar je beseft toch dat er in belgie ELKE DAG meer dan 31 mensen sterven aan corona? In Italie stierven er 1000 mensen, PER DAG.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 09:50 Da's natuurlijk de gemakkelijkste oplossing, maar je dient ook de nevenschade daarvan in rekening te brengen.
Hoe langer je de lockdown uitstelt hoe groter en langer hij moet zijn om effect te creeeren, dat is juist de hele paradox.
Blijkbaar bellen er meer mensen naar 1813, de zelfmoordlijn. Maar in de wetenschappelijke wereld stelde men enkele weken met verbazing geen verhoging van het aantal suïcides vast. De veerkracht van mensen bleek een pak groter dan men dacht. Men voorspelde een 'tsunami' ean psychische problemen. Op de korte termijn klopte dat in elk geval niet. Die tsunami voorspelt men nu opnieuw, op de langere termijn dan.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/10 ... aatregele/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/10 ... aatregele/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar met alle respect: die coronadoden betreffen voor 90% mensen die anders ook binnen de twee jaar zouden sterven, en heel vaak met weinig levenskwaliteit. Die mensen met psychologische problemen zijn veeleer jonge mensen met nog een gans leven voor zich.
Zoals ik dus in de post hierbovenschreef: tot nu toe ziet men geen algemene verhoging van het aantal suïcides door Corona.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 10:06. Die mensen met psychologische problemen zijn veeleer jonge mensen met nog een gans leven voor zich.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het hoeft daarom niet direct de finale stap te zijn.
Citaat uit jouw link:
Citaat uit jouw link:
"We kunnen niet goed inschatten wat het effect is van het feit dat een 15-jarige eerst een half jaar niet op school heeft gezeten en nu met een mondmasker in de klas zit", zegt ze. "Ik wil geen doemdenker zijn, maar nu ontwikkelen ze de psychische klachten die de rest van de volwassenheid gaan meespelen."
Dat voorspelt men dus nu voor de lange termijn. De voorspellingen op de korte termijn klopten alvast niet. Dit laatste kan men nu al concreet nagaan.
Ik was zelf stomverbaasd dat er geen negatief Corona effect was te zien in de Geestelijke Gezondheidszorg. Integendeel, bij zware psychische problematieken zoals chronische psychoses, stelde men zelfs vast dat die mensen verbeterden. Men heeft daar geen verklaring voor, behalve de hypothese dat er voor die mensen minder uitwendige prikkels zijn door het meer moeten thuis of in de verzorgingsinstellingen blijven dan ervoor.
Ik was zelf stomverbaasd dat er geen negatief Corona effect was te zien in de Geestelijke Gezondheidszorg. Integendeel, bij zware psychische problematieken zoals chronische psychoses, stelde men zelfs vast dat die mensen verbeterden. Men heeft daar geen verklaring voor, behalve de hypothese dat er voor die mensen minder uitwendige prikkels zijn door het meer moeten thuis of in de verzorgingsinstellingen blijven dan ervoor.
De capaciteit van de ritten van De Lijn gaat verhoogd worden tijdens de spitsuren om te vermijden dat de bussen te crowded zijn, aldus Jambon.
Het is duidelijk dat Jambon en de andere ministers de afgelopen weken nooit de bus of tram genomen hebben. Ook buiten de spitsuren zit er veel volk op de bus/tram (in en rond Antwerpen).
Dit is dweilen met de kraan open. Er dient nu in eerste instantie te worden vermeden dat er nog veel mensen samen op de bus zitten. Hiervoor dient het gebruik van bus/tram beperkt te worden tot essentiële verplaatsingen, zoals ik eerder al stelde (corona-virus-t27984-7680.html#p470783). Enkel zo kan worden vermeden dat er nog veel mensen, en dit gedurende gans de dag, te samen op de bus zitten/staan. Ook de scholen sluiten kan er mee voor zorgen dat bussen en trams niet langer een motor voor de verspreiding van het virus zijn.
Nog iemand met zinvolle maatregelen, want die mis ik hier toch in deze discussie op het forum.
Het is duidelijk dat Jambon en de andere ministers de afgelopen weken nooit de bus of tram genomen hebben. Ook buiten de spitsuren zit er veel volk op de bus/tram (in en rond Antwerpen).
Dit is dweilen met de kraan open. Er dient nu in eerste instantie te worden vermeden dat er nog veel mensen samen op de bus zitten. Hiervoor dient het gebruik van bus/tram beperkt te worden tot essentiële verplaatsingen, zoals ik eerder al stelde (corona-virus-t27984-7680.html#p470783). Enkel zo kan worden vermeden dat er nog veel mensen, en dit gedurende gans de dag, te samen op de bus zitten/staan. Ook de scholen sluiten kan er mee voor zorgen dat bussen en trams niet langer een motor voor de verspreiding van het virus zijn.
Nog iemand met zinvolle maatregelen, want die mis ik hier toch in deze discussie op het forum.
Er sterven elke dag gemiddeld 300 belgen.Velen in mensonwaardige omstandigheden.Maar het is al corona wat de klok slaat in de media.sintorama schreef: ↑23 oktober 2020, 09:59Dat is vreselijk, maar je beseft toch dat er in belgie ELKE DAG meer dan 31 mensen sterven aan corona? In Italie stierven er 1000 mensen, PER DAG.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 09:50 Da's natuurlijk de gemakkelijkste oplossing, maar je dient ook de nevenschade daarvan in rekening te brengen.
Hoe langer je de lockdown uitstelt hoe groter en langer hij moet zijn om effect te creeeren, dat is juist de hele paradox.
Binnenkort wordt dat aantal gewoon verdubbeld...
Als van die 17000 nieuwe besmettingen er 'maar' 1 procent sterft zijn dat er 170 extra. Als het er vijf of tien of 20 procent worden omdat de medische zorg die van Afrika wordt... Reken zelf maar.
10500 per dag gemiddeld= 73500 per week. En stijgend.
Niet iedereen die boven de 65 sterft heeft een lage levenskwaliteit.
Twee mensen per dag die jong sterven... Niet erg genoeg ?
Geen actie nodig zeker he Dani ?
Gewoon wachten tot het vuur vanzelf dooft ?
Als van die 17000 nieuwe besmettingen er 'maar' 1 procent sterft zijn dat er 170 extra. Als het er vijf of tien of 20 procent worden omdat de medische zorg die van Afrika wordt... Reken zelf maar.
10500 per dag gemiddeld= 73500 per week. En stijgend.
Niet iedereen die boven de 65 sterft heeft een lage levenskwaliteit.
Twee mensen per dag die jong sterven... Niet erg genoeg ?
Geen actie nodig zeker he Dani ?
Gewoon wachten tot het vuur vanzelf dooft ?