Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nu ben ik helemaal het noorden kwijt ...
De aanpak van Zweden bestaat erin dat er geen maatregelen zijn voor Corona.
Iedereen moet dus doen alsof Corona niet bestaat.
Hoe kan dan iemand die DENKT dat Corona niet bestaat of die NIET WEET dat het bestaat, de oorzaak zijn van de slechte resultaten in Zweden, als degenen die DOEN ALSOF het niet bestaat, niet de oorzaak zijn van de slechte resultaten in Zweden?
Als aandeelhouder van Compagnie des Alpes (de eigenaar van Walibi etc) eis ik dat de overheid 10% van de maandomzet uitbetaald aan de aandeelhouders als vergoeding omdat ik mijn boel moet sluiten.
Zou volkomen logisch zijn, als de eigenaar van een café dat krijgt, krijg ik dat toch ook? ^^
De overheid gaat nogal verschieten :p
Zou volkomen logisch zijn, als de eigenaar van een café dat krijgt, krijg ik dat toch ook? ^^
De overheid gaat nogal verschieten :p
Waarom zou het virus enorm beginnen woekeren bij de jonger als je de ouderen isoleert? Ik heb niet gezegd dat je voor de rest alles moet loslaten, wel dat in plaats van een algemene lockdown een strenge lockdown voor 65+ kan volstaan om de ziekenhuisbezetting en sterfte cijfers onder controle te houden. Trouwens zelfs al is er meer verspreiding bij jongeren, dan nog staat dat niet gelijk met volle ziekenhuizen en hoge sterfte cijfers, dit virus doodt nu eenmaal voornamelijk 65 plussers. Dat je niet voor 100% kunt voorkomen dat er ouderen besmet worden geef ik gerust toe, maar dat aantal drastisch beperken moet mogelijk zijn. Huisarrest, boodschappen aan huis leveren, max 1 persoon uit de andere leeftijdscategorieën zien, in de zorgsector enkel contact met de essentiële zorgverstrekkers, die zichzelf ook zo goed mogelijk van de rest isoleert, test capaciteit voornamelijk in die sector inzetten, voortdurend preventief testen, enz.. Dat zijn hoe dan ook gerichte maatregelen die de zwaarst getroffen groep kan beschermen en die slechts weinig impact hebben op de economie en de rest van de maatschappij. Dat dit niet leuk voor die ouderen is en als ongelijke behandeling aanvoelt is een feit, een nieuwe totale lockdown is voor niemand leuk en gaat voor nog meer ellende zorgen (werkloosheid, armoede, school achterstand, enz...)sintorama schreef: ↑23 oktober 2020, 13:14 Klopt. Maar... De totale lockdown/isolatie bestaat niet. Ook 65+ers moeten nu eenmaal eten, moeten naar de dokter, kunnen vaak niet met de auto rijden, om nog maar te zwijgen over ziekenhuizen en rusthuizen waar ze onherroepelijk in rechtsreeks contact komen met jongere mensen. Jouw voorstel zou erop neer komen dat het virus enorm zou beginnen woekeren in de "jongere" bevolking. Maar je kunt niet vermijden dat deze besmettinng ook bij ouderen terecht komen. Dat is onmogelijk. Aangezien dat dan met een veel groter aantal zal gebeuren zullen de gevolgen dramatish zijn.
Ik ga daar niet aan voorbij, maar je moet dat in perspectief zetten, voor elke jonge mens die door corona sterft, gaan er 100 65plussers dood, idem wat ziekenhuisbezetting betreft, lijkt mij evident dat je dan voornamelijk inzet op de bescherming van die 65+ groep. Voorlopig is daar totaal geen onderscheid in en kent men enkel algemene en weinig doelgerichte inefficiënte maatregelen.
Het is een groep die je niet per se iets moet opleggen. Ze kunnen ook zichzelf in een feitelijke quarantaine plaatsen als ze dat willen. Er is geen verbod.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 11:19 Zweden dat zijn burgers al niet te veel restricties oplegde versoepelt nog de maatregelen voor ouderen en kwetsbaren omdat de geredde levens niet opwegen tegen de daling van hun levenskwaliteit, mentale en fysieke gezondheid:
Of ze kunnen hun risico verkleinen door heel weinig contacten van dichtbij te hebben.
Ook niet verboden als ze tegen hun kinderen en kleinkinderen zeggen dat ze op een afstand van 2 a 3 meter moeten gaan zitten. in de zomer ergens buiten..
Mondmasker dragen, handen wassen, ontsmetten, indien symptomen geen bezoek. Allemaal redelijk makkelijk af te spreken en het zou toch al IETS helpen IMHO.
Alleen de mensen in een bejaardentehuis zijn daar niet echt mee geholpen omdat zij zorg nodig hebben.
Meanwhile in the failed state of Belgium.
Géén algemene afgelasting van jeugdvoetbal.
Matchen mogen gespeeld worden, kantines en kleedkamers mogen niet gebruikt worden ('tenzij in uitzonderlijke weersomstandigheden').
Elke club beslist dus dit weekend soeverein of ze willen spelen.
Kleine kanttekening. Wie niet speelt verliest met forfaitcijfers en krijgt een geldboete. Als je 15 ploegen in competitie hebt loopt dat algauw op tot boven de 300 euro.
Dus wat doen clubs? Allemaal zo lang mogelijk wachten en hopen dat de tegenstander als 1e belt om af te lassen.
Only in Belgium...
Géén algemene afgelasting van jeugdvoetbal.
Matchen mogen gespeeld worden, kantines en kleedkamers mogen niet gebruikt worden ('tenzij in uitzonderlijke weersomstandigheden').
Elke club beslist dus dit weekend soeverein of ze willen spelen.
Kleine kanttekening. Wie niet speelt verliest met forfaitcijfers en krijgt een geldboete. Als je 15 ploegen in competitie hebt loopt dat algauw op tot boven de 300 euro.
Dus wat doen clubs? Allemaal zo lang mogelijk wachten en hopen dat de tegenstander als 1e belt om af te lassen.
Only in Belgium...
Fijn om te horen dat er binnen 10 jaar groepsimmuniteit zal zijn. Dat is een hele geruststelling.
Want ik maakte me al zorgen. Mensen die corona hebben gehad, krijgen in minder dan 6 maand opnieuw Corona. Zie bijvoorbeeld de wielrenner Gaviria. Ze zijn momenteel dus allesbehalve immuun.
Maar goed, als je de zekerheid hebt. Ikke blij als een varken in een mesthoop.
En de groepsimmuniteit van verkoudheden: moeten we daar ook nog 10 jaar op wachten? Of is het voor sneller?
En voor griep: moeten we daar nog 10 jaar op wachten voor groepsimmuniteit?
Als die gasten bij de dokter gaan, zouden die dan ook zeggen : ik heb daar mijn eigen idee over..
Dokters ? Pfffff... Wat kennen die nu van mijn gezondheid.
Of zijn ze daar heel braaf en nederige ja- knikkers.
Dokters ? Pfffff... Wat kennen die nu van mijn gezondheid.
Of zijn ze daar heel braaf en nederige ja- knikkers.
Waar spreek ik over groepsimmuniteit????Weverke schreef: ↑23 oktober 2020, 16:13Fijn om te horen dat er binnen 10 jaar groepsimmuniteit zal zijn. Dat is een hele geruststelling.
Want ik maakte me al zorgen. Mensen die corona hebben gehad, krijgen in minder dan 6 maand opnieuw Corona. Zie bijvoorbeeld de wielrenner Gaviria. Ze zijn momenteel dus allesbehalve immuun.
En de groepsimmuniteit van verkoudheden: moeten we daar ook nog 10 jaar op wachten? Of is het voor sneller?
Binnen 10 jaar zal er een vaccin zijn, maar daar had ik het toch totaal niet over?
Ik spreek over de doden op lange termijn als gevolg van de maatregelen, en jij begint over groepsimmuniteit...
PS: Bij Gaviria is er een sterk vermoeden dat het geen herbesmetting is maar restvirus, maar bon, andere discussie...
Uit pure nieuwsgierigheid: aangezien jullie geloven dat er binnen 10 jaar geen oplossing zal zijn, blijven jullie dan 10 jaar in quarantaine en rondlopen met maskers enzo?
Dit begint meer en meer sekte proporties aan te nemen
Dit begint meer en meer sekte proporties aan te nemen
Zweden neemt geen maatregelen, en nu zeg je dat er in Zweden over 10 jaar minder doden zullen zijn dankzij hun maatregelen.Aerolla schreef: ↑23 oktober 2020, 16:31Waar spreek ik over groepsimmuniteit????Weverke schreef: ↑23 oktober 2020, 16:13
Fijn om te horen dat er binnen 10 jaar groepsimmuniteit zal zijn. Dat is een hele geruststelling.
Binnen 10 jaar zal er een vaccin zijn, maar daar had ik het toch totaal niet over?
Ik spreek over de doden op lange termijn als gevolg van de maatregelen, en jij begint over groepsimmuniteit...
PS: Bij Gaviria is er een sterk vermoeden dat het geen herbesmetting is maar restvirus, maar bon, andere discussie...
Je weet echt niet meer hoe het in mekaar zit?
En dat geloven van jou in een vaccin. Ben je lid van een sekte of zo?
..........
Ik laat even de stilte vallen, zodat je kan nadenken over wat je zegt....
Waarna ik het nog eens systematisch zal uitleggen:
- Zweden neemt geen/minder maatregelen
- daardoor zijn de lange termijn effecten minder (ze hebben immers minder/geen maatregelen genomen)
- Daardoor zijn er minder doden, zie een paar posten terug voor meer detaillering
Wat daar onlogisch aan is, zie ik echt niet...
Ik wil het nu niet moeilijker maken voor jou, maar bovenstaand is een vereenvoudiging, om eerlijk te zijn.
Waarschuwing: volgend stuk is niet voor jouw oren(het zou je verwarren), maar misschien voor geïnteresseerden
Om correct te zijn moet je de bedenking maken dat Zweden vooral last heeft van de maatregelen van diens buren en handelspartners, die het positieve effect van weinig maatregelen jammer genoeg verminderen (maar daar kan Zweden niet aan doen)
Ik zou het nog complexer kunnen maken door er het recente rapport van het IMF bij te halen over de lockdown, maar dat is zeker geen voer voor dit topic
Een paar posten geleden lees ik het volgende:Aerolla schreef: ↑23 oktober 2020, 17:07..........
Ik laat even de stilte vallen, zodat je kan nadenken over wat je zegt....
Waarna ik het nog eens systematisch zal uitleggen:
- Zweden neemt geen/minder maatregelen
- daardoor zijn de lange termijn effecten minder (ze hebben immers minder/geen maatregelen genomen)
- Daardoor zijn er minder doden, zie een paar posten terug voor meer detaillering
Zweden doet het heel slecht op het gebied van Corona. Ze horen tot de slechtste 8% van alle landen als we kijken naar het relatieve aantal doden.
Jij hebt dit waarschijnlijk gelezen als "Zweden behoort tot de beste 8%?
Dit kan iedereen overkomen hoor. Het is eventjes uitermate pijnlijk, maar daarna kun je er zelf ongetwijfeld om lachen
Ok, laatste poging....
De doden waar ik over spreek zijn lange termijn doden, door de gevolgen van de maatregelen, niet de corona-doden...
Voor zover ik weet zijn die nog niet gemeten (dat zou trouwens heeel straf zijn, dat kan ook niet) maar ik kijk er dus naar uit hoe jij aan die statistieken komt... (antwoord: die heb je niet, je spreekt over corona-doden...)
(dit leek me toch wel heel erg duidelijk voor iedereen...)
De doden waar ik over spreek zijn lange termijn doden, door de gevolgen van de maatregelen, niet de corona-doden...
Voor zover ik weet zijn die nog niet gemeten (dat zou trouwens heeel straf zijn, dat kan ook niet) maar ik kijk er dus naar uit hoe jij aan die statistieken komt... (antwoord: die heb je niet, je spreekt over corona-doden...)
(dit leek me toch wel heel erg duidelijk voor iedereen...)
Inderdaad, ik kom reeds 34 jaar regelmatig in Zweden, ben er dit jaar ook nog 2 keer geweest per moto.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 14:46Er zijn veel slachtoffers gevallen in de Somalische gemeenschap daar.
Zweden is- helaas volgens mij- heel erg veranderd.Spijtig om te zien. De "moeilijk bereikbare groepen" steken ook af en toe wat auto's in brand etc, wat verkrachtingen etc, maar is compleet onbespreekbaar in de Zweedse media.
Van mensen ter plaatse heb ik toch ook gehoord dat de voorgenoemde groepen toch disproportioneel zijn getroffen door de corona