Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Neen hoor, ik heb het begrepen.Aerolla schreef: ↑23 oktober 2020, 17:19 Ok, laatste poging....
De doden waar ik over spreek zijn lange termijn doden, door de gevolgen van de maatregelen, niet de corona-doden...
Voor zover ik weet zijn die nog niet gemeten (dat zou trouwens heeel straf zijn, dat kan ook niet) maar ik kijk er dus naar uit hoe jij aan die statistieken komt... (antwoord: die heb je niet, je spreekt over corona-doden...)
(dit leek me toch wel heel erg duidelijk voor iedereen...)
Ik gebruik reële cijfers over echte doden.
Jij gelooft dat het qua indirecte doden (waarover geen statistieken bestaan) goed is in Zweden.
Verder begrijp ik dat de vele doden in Zweden goed is. Op termijn leidt dat tot minder doden.
Dan staan we er in Belgie nog beter voor dan de Zweden. Want we hebben nu op korte termijn nog meer doden, en dat zal op termijn tot nog minder doden leiden.
Sorry dat ik zo traag van begrip was.
In de Tweede Wereldoorlog zijn 55 miljoen doden gevallen. Dat is erg maar de meesten daarvan zouden nu anders ook al wel gestorven zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Moest het niet zo schrijnend zijn we zouden er kunnen mee lachen:
Luik wil Defensie veldhospitaal laten opzetten. Legerleiding: “Welk hospitaal?”
Enig probleem bij ons: gelet op de vele besparingen beschikt het Belgische leger vandaag niet meer over een veldhospitaal de naam waardig, zo bevestigt ook vice-stafchef Marc Thys op de sociale netwerksite Twitter.
Het vorige exemplaar werd door Defensie lange tijd gebruikt bij missies in Libanon en is intussen tot op de draad versleten. Er is weliswaar een gloednieuw mobiel hospitaal besteld, maar dat zal pas ten vroegste in 2022 gedeeltelijk kunnen worden ingezet, zo staat te lezen op de website van het Belgische leger.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik klikte op jouw link en zag ook een andere kop: "Naar 20 000 besmettingen per dag. Wordt groepsimmuniteit ineens wel een optie ?"
Dat schoot mij ook ineens te binnen toen Steven die 20 000 noemde. Zo gaat het wel heel hard !
Dat schoot mij ook ineens te binnen toen Steven die 20 000 noemde. Zo gaat het wel heel hard !
Een leger zonder veldhospitaal, kan alleen maar in België. Een geluk dat we nog geen oorlog aan ons been hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Elk nadeel heb zijn voordeel ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat 'wij' hier al maanden zeggen begint nu ook te dagen in de media: VDB, Van Ranst en co vertellen leugens, spreken zichzelf constant tegen, veranderen van gedacht en l*llen zich er telkens weer uit, ... En dat alles ondermijnt de geloofwaardigheid bij de Vlaming ( en bij uitbreiding allicht ook de Belg). Op social media zie je al een tijdje dat mensen die altijd achter de maatregelen en de boodschappers gestaan hebben, niet meer zo fel van leer trekken tegen 'de anderen'. Je kan dan wel voorstander zijn van bepaalde maatregelen, maar als die maatregelen eigenlijk weinig of zelfs geen invloed hebben op bepaalde cijfers en als men jou foutief inlicht ( met voorbedachte rade nota bene), dan moet je wel heel koppig zijn om je mening niet te willen herzien. Maar 'wij' willen 'jullie' niet overhalen, de inkeer moet spontaan komen.
Ergens denk ik (hoop ik) dat je niet beseft wat je hier schrijft.
Want het impliceert: de 6 miljoen (deel van die 55 miljoen) die vermoord zijn in de vernietigingskampen, dat is erg, maar de meesten zouden nu anders ook al gestorven zijn.
Dat is nog straffer dan de Le Pen uitspraak over een "detail".
- Jullie noemen dat leugens omdat ze dingen zeggen die jullie niet graag horen.
- Dat ze van gedacht veranderen komt doordat wat we over Covid-19 weten ook voortdurend verandert.
We betalen nu de prijs van de jarenlange besparingen op defensie en gezondheidszorg.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 17:57 Luik wil Defensie veldhospitaal laten opzetten. Legerleiding: “Welk hospitaal?”
Ik ga zelfs om die reden niet meer. Ik zat er eens op de tram en was de enige witte tussen tien- en tientallen anders gekleurden. Wie droomt om aldaar Zweedse blonde deernes te zien komt tegenwoordig van een kale kermis thuis.R1150GS schreef: ↑23 oktober 2020, 17:22Inderdaad, ik kom reeds 34 jaar regelmatig in Zweden, ben er dit jaar ook nog 2 keer geweest per moto.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 14:46
Er zijn veel slachtoffers gevallen in de Somalische gemeenschap daar.
Zweden is- helaas volgens mij- heel erg veranderd.Spijtig om te zien. De "moeilijk bereikbare groepen" steken ook af en toe wat auto's in brand etc, wat verkrachtingen etc, maar is compleet onbespreekbaar in de Zweedse media.
Van mensen ter plaatse heb ik toch ook gehoord dat de voorgenoemde groepen toch disproportioneel zijn getroffen door de corona
De politieke correctheid neemt daar de meest groteske vormen aan. Nog veel erger dan hier.
Geef mij maar Noorwegen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik had eigenlijk nog niet gemerkt dat de pers het zou aandurven tegen de pensée unique in te gaan maar je hebt zowaar gelijk.pukkie007 schreef: ↑23 oktober 2020, 18:22Wat 'wij' hier al maanden zeggen begint nu ook te dagen in de media: VDB, Van Ranst en co vertellen leugens, spreken zichzelf constant tegen, veranderen van gedacht en l*llen zich er telkens weer uit, ... En dat alles ondermijnt de geloofwaardigheid bij de Vlaming ( en bij uitbreiding allicht ook de Belg).
Zelfs in het MVR-lijfblad HLN durft er al een zweempje kritiek verschijnen:
De halve waarheden van experten en politici dragen in deze crisis bij aan het gebrek aan burgerzin om de maatregelen te blijven volgen
In het algemeen is er de afgelopen decennia veel bespaard op de kerntaken van allerlei overheidsdiensten. En dat is niet omdat men de belastingdruk heeft verminderd, maar omdat een groeiend deel van de middelen vloeit naar :Yaris schreef: ↑23 oktober 2020, 18:53We betalen nu de prijs van de jarenlange besparingen op defensie en gezondheidszorg.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 17:57 Luik wil Defensie veldhospitaal laten opzetten. Legerleiding: “Welk hospitaal?”
- Rente op schulden uit het verleden
- het betalen van pensioenen waarvoor nooit reserves werden aangelegd
- een steeds groter wordend kluwen van intercommunales, commissies, overlegorganen
- bevriende zuilenorganisaties en vzw’s