Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Exact mijn situatie, met dat verschil dat ik mezelf in quarantaine plaats maar dat NIEMAND mij gecontacteerd heeft.anonymous schreef: ↑23 oktober 2020, 19:34 Leuke bijkomstigheid van het feit dat ze mensen zonder symptomen niet meer testen.
Stiefdochter van collega is besmet. Normaal gezien zouden ze hem ook testen en zou hij na negatieve test weer komen werken. Hij heeft geen symptomen dus geen test maar moet wel verplicht 10 dagen in quarantaine. Dit is toch om je te bescheuren. Hij krijgt 10 dagen betaalde rust omdat ze niet testen.
Rarara wat kost de gemeenschap en de werkgever meer? Een testje of 10 dagen quarantaine?
Je moet in dit land gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen. Op zich ben ik daar niet tegen. Alleen bewijzen de cijfers dat het gros van het gepeupel daar te achterlijk voor is.
Achterlijk volk, achterlijke politici. Ik ga mee met jou naar ´t buitenland. Maar toch liever niet Hongarije, dat vind ik nu ook niet het snuggere volk dat er rond loopt. (Al is dat vooral gebaseerd op close encounters met camionneurs).
Zo ging het 3 maanden geleden ook hoor, FTP. Een telefoontje naar de personeelsdienst en zij beslisten dat je uit veiligheid een weekje betaald thuis mocht blijven. Nu zou men 1.000.000 testen gaan uitvoeren in de maand november. Dat zijn er een goede 30.000 per dag. Een pak minder dan vorige maand ... Wat een zootje. Stop toch met random testen.
Thailand. Trol sukkeltje kan ons een biertje en een ladydrink trakteren.
Zeg jij dan maar eens hoe het komt dat het aantal besmettingen zo hoog wordt, zodanig zelfs dat de normale zorg in ziekenhuizen moet opgeschort worden om covid patienten op te vangen ?Aerolla schreef: ↑22 oktober 2020, 22:18 Ik wil wel melden dat die pipo's die verantwoordelijk zijn voor de hoogste cijfers, wel nog niet besmet zijn geraakt... (dus een raadsel hoe die pipo's dat dan verspreiden , ik kijk je antwoord nieuwsgierig tegemoet)
Dit in tegenstelling trouwens tot bepaalde hypochonders hier die een potentieel zeer dodelijke verkoudheid verspreiden.
(You never know, ongetwijfeld kan je er op een bepaalde manier aan doodgaan )
Of denk je dat die mensen voor de lol in een ziekenhuis opgenomen worden voor een zogenaamd verkoudheidje ?
Een gekregen paard moogt ge niet in de bek kijken.
De trol kan je daar op een Russisch dessert ook trakteren.
De trol kan je daar op een Russisch dessert ook trakteren.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je aan die 261 komt, misschien heb je het aantal van een week geleden genomen?Fakkel schreef: ↑22 oktober 2020, 08:00 261 mensen op IC met Covid. Ik meen me te herinneren uit de 1e golf dat ze de capaciteit hadden opgetrokken naar 1500 bedden voor covid behandeling op IC.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... b2BIHsNMsh
Inmiddels zitten we volgens de meest recente cijfers (donderdag 22 oktober) aan 573 door Covid-19 patiënten ingenomen ICU bedden (zie dezelfde link, die verwijst steeds naar het meest recente rapport).
De laatste dagen steeg het aantal met 40-50 per dag. Zelfs bij slechts een stijging aan datzelfde tempo, liggen die 1265 dus op een goede 2 weken vol. Maar de stijging versnelt uiteraard nog sterk, dus we hebben nog minder tijd. Waarschijnlijk kan er nog noodcapaciteit bijgecreëerd worden, maar zonder snelle, drastische ingrepen zal die ook al snel niet meer volstaan, vrees ik.
De voorstanders van "natuurlijke groepsimmuniteit" lijken de laaste tijd hun criterium "zolang de ziekenhuizen niet overbelast worden" wat te verdraaien naar "we moeten op elk moment de maximale ziekenhuiscapaciteit benutten", om toch maar bij hun standpunt te kunnen blijven. Maar op lange termijn op die volledige bezetting draaien, is natuurlijk niet houdbaar. Je ziet dat er nu al veel personeelsuitval is in de ziekenhuizen, de zorgsector is de facto al enkele weken overbelast.
Waarop baseer je dit?CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 10:06 die coronadoden betreffen voor 90% mensen die anders ook binnen de twee jaar zouden sterven, en heel vaak met weinig levenskwaliteit.
Haha Aziatische vrouwen zijn ook not my cup of tea.
Zegt Portugal je niets Fakkel? Schoon weer, goedkoop eten, enz. Ik weet wel wat leuke plekjes aldaar.
Ondertussen heeft Elio een lockdown very light afgekondigd en is Lydia Peeters positief.
Euhm. Ambulances rijden rondjes.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/c ... ~ac91558f/
Euhm. Ambulances rijden rondjes.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/c ... ~ac91558f/
Phob is al wel vijf jaar lid van het forum.
Je post dateert van gisteren (22/10). De link die je daarin postte verwees naar het Sciensano-bulletin.
Op dat moment (8u) was de nieuwe update voor die dag waarschijnlijk nog niet beschikbaar. Ik zie in het Sciensano-bulletin van 21 oktober dat er op 20/10 486 patiënten op IC lagen. De week voordien (13/10) waren het er 281, mogelijk vandaar de verwarring?
Je lijkt wat gepikeerd te reageren, maar mijn post was niet als aanval bedoeld, enkel ter verduidelijking en ter informatie (en inmiddels ook als update)
Waar haal je dát opeens vandaan?
Sciensano puliceert normaal gezien altijd met ongeveer een week vertraging trouwensphob schreef: ↑23 oktober 2020, 20:15
Je post dateert van gisteren (22/10). De link die je daarin postte verwees naar het Sciensano-bulletin.
Op dat moment (8u) was de nieuwe update voor die dag waarschijnlijk nog niet beschikbaar. Ik zie in het Sciensano-bulletin van 21 oktober dat er op 20/10 486 patiënten op IC lagen. De week voordien (13/10) waren het er 281, mogelijk vandaar de verwarring?