Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Almaar ouder naar rusthuis, maar levenseinde blijft taboephob schreef: ↑23 oktober 2020, 19:54Waarop baseer je dit?CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 10:06die coronadoden betreffen voor 90% mensen die anders ook binnen de twee jaar zouden sterven, en heel vaak met weinig levenskwaliteit.
60% Vlaamse coronadoden is rusthuisbewonerDe gemiddelde verblijfsduur is de afgelopen tien jaar flink ingekort. Voor nieuwe bewoners bedraagt die nu minder dan twee jaar – in sommige centra spreekt men van 1,5 jaar.
En dan wat extrapoleren, en misschien ook wel een heel klein beetje overdrijvenDe rusthuisbewoners zijn opnieuw ruim vertegenwoordigd in de sterfgevallen, ondanks de maatregelen voor bezoek en beschermend materiaal. Zes op de tien van de ruim 10.000 sterfgevallen (6.467) sinds maart zijn rusthuisbewoner.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Weet iemand of men ondertussen al andere covid testen heeft (of daaraan werkt) dan die stokjes in de neus of is dat de enige methode?
Vier miljoen Sneltesten besteld door Vlaanderen.
Die werken anders.
Edit : iets zoals dit , met een vingerprik en bijgevolg een druppel bloed.
https://www.medischevakhandel.nl/nl/sne ... atest.html
Die werken anders.
Edit : iets zoals dit , met een vingerprik en bijgevolg een druppel bloed.
https://www.medischevakhandel.nl/nl/sne ... atest.html
Laatst gewijzigd door haelewyn op 23 oktober 2020, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Van gazet veranderd ? Ge had iets tegen HLN en tegen zijn lezersCarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 19:11 Zelfs in het MVR-lijfblad HLN durft er al een zweempje kritiek verschijnen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa neen, maar het hemd is nader dan de rok. Als Proximusklant kan ik alle artikelen lezen. Je haar komt er wel eens recht van maar voor niet is voor niet hé
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat Peter de Roover nu zegt in de Afspraak is 10000% wat ik bedoel en wat ik hier al 100 keer heb gezegd, misschien moeten jullie meer naar Canvas kijken :3
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We leven ondertussen in 2020, er kijkt niemand meer naar TV. Als je geen link kan plaatsen is het niet gebeurd
Link
Link
Ah klopt, het moest tegenwoordig in 120 tekens ^^
Maar hij heeft meer zinnig gezegd dan dat
Maar hij heeft meer zinnig gezegd dan dat
Daarom ga ik met mijn FlatTwin moto naar ginder, lekker op camping in het binnenland, of vrij kamperen. Ook handig voor de social distancing. De politieke correctheid is inderdaad grotesk in Zweden. Noorwegen is al beter, maar Finland nog veel beteranonymous schreef: ↑23 oktober 2020, 18:59Ik ga zelfs om die reden niet meer. Ik zat er eens op de tram en was de enige witte tussen tien- en tientallen anders gekleurden. Wie droomt om aldaar Zweedse blonde deernes te zien komt tegenwoordig van een kale kermis thuis.R1150GS schreef: ↑23 oktober 2020, 17:22
Inderdaad, ik kom reeds 34 jaar regelmatig in Zweden, ben er dit jaar ook nog 2 keer geweest per moto.
Zweden is- helaas volgens mij- heel erg veranderd.Spijtig om te zien. De "moeilijk bereikbare groepen" steken ook af en toe wat auto's in brand etc, wat verkrachtingen etc, maar is compleet onbespreekbaar in de Zweedse media.
Van mensen ter plaatse heb ik toch ook gehoord dat de voorgenoemde groepen toch disproportioneel zijn getroffen door de corona
De politieke correctheid neemt daar de meest groteske vormen aan. Nog veel erger dan hier.
Geef mij maar Noorwegen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Lees hier maar eens het schrijnende relaas van deze huisarts.MoreOrLess schreef: ↑23 oktober 2020, 10:00Blijkbaar bellen er meer mensen naar 1813, de zelfmoordlijn.
Na de lockdown konden we massaal de schade opmeten: depressies (met al dan niet suïcidegedachten), psychoses, ouders met kleine kinderen die thuis moesten werken en er volledig door zaten, burn-outs, angst, smetvrees, hyperventilatie, verslavingen, huishoudelijk geweld, leerachterstand, oudere personen in wzc zo weggekwijnd in hun eenzaamheid dat ze ervan gestorven zijn, kankers in vergevorderde stadia, suikerwaarden die de pan uit vliegen, mensen die ten onrechte als 'covidklachten' bestempeld werden maar een hartinfarct hadden gehad en ga zo maar door. Onnoemelijke schade. Wordt hierover gesproken? Neen.
Maar ik zie het alle dagen. Mijn raadplegingen zitten vol met psychische problematiek. Zo erg zelfs dat een van onze patienten vroeg: "Dokter, ik trek dit niet nog een keer: een lockdown in het rusthuis. Ik zou graag euthanasie willen, kan dat?"
"Op zeven maanden tijd staat er niets op punt. We weten niet waar de besmettingsbronnen zijn, de contact tracers werken nog steeds niet optimaal, we hebben een app die niemand heeft en die niet werkt en we hebben onvoldoende testmateriaal om te kunnen blijven testen. Bovendien: waar zijn al die data, en waarom doet niemand er iets mee?"
Ongeloof. Ik dacht dat we blij mochten zijn dat we in een land als België leefden. Maar België heeft ronduit gefaald. En wij, huisartsen, zijn zelf een stelletje wussies die maar braaf alles netjes doen totdat we erbij doodvallen, omdat we geen sterke lobby hebben die het voor ons opneemt, omdat we onze patiënten niet in de kou willen laten staan en vooral ook omdat we onze collega's niet alleen op het slagveld willen laten staan.
Gelukkig is het geen oorlog want wat zouden al die wussies dan doen? Ah ja, ze zouden geen tijd hebben om te hyperventileren, een burn-out te krijgen, ruzie te maken met hun vrouw, horendol te worden van kinderen die ze zelf gewenst hebben, alcohol te zuipen, sigaretten te paffen, chocolade te vreten, enz, enz. Ze zouden moeten vechten om te overleven maar als ik het zo hoor gaan ze geen uur mee in een oorlog.
De mensheid hahahaha.
De mensheid hahahaha.
@CN,
Ik ga me in de loopgravenoorlog hier in dit topic niet mengen.
Ook ik las tal van dit soort particuliere verhalen.
Ook gesproken met concrete mensen waar ik mee te maken heb.
Maar zoals ik aangaf: op korte termijn bleek er geen verhoging te zijn.
Er bleken zelfs minder zelfdodingen te zijn.
Dat zegt de wetenschap.
Voorbeeld van een gepopulariseerd artikel hierover: https://nos.nl/artikel/2334626-tot-20-p ... atijd.html
Ik was stomverbaasd.
Die wetenschappers ook.
Je onderlijnde stuk over iemand die euthanasie zou vragen bij een nieuwe lockdown klinkt dramatisch, maar hoeft dit op zich niet te zijn. Sinds de euthanasiewet merkt iedereen die de sector van de geestelijke gezondheidszorg kent dat euthanasie de eerste gedachte blijkt te zijn die het merendeel van de mensen heeft bij psychische problemen. Op de depressie-afdelingen van onze psychiatrische ziekenhuizen is het zelfs een minieme minderheid die het niet heeft over euthanasie.
Maar dat impliceert niet dat men dat lijden, zoals dat van deze patiënt, zomaar mag wegwuiven. Dat klopt.
Men voorspelt nu wel een enorme verhoging van het aantal psychische problematieken op lange termijn.
Ik ga daar zelf ook van uit.
Maar - wie weet - zal ik opnieuw stomverbaasd zijn als dat in de praktijk dan allemaal blijkt mee te vallen.
Verder ga ik het hier bij laten, ik ga me niet mengen in de eindeloze welles nietes discussie hier over de zin of onzin van de Corona-maatregelen. Het plezier dat ik aanvankelijk af en toe had in deze discussie is veranderd naar totaal onbegrip.
Ik kwam hier gewoon nog eens piepen na ettelijke honderdtallen berichten te hebben geskipt en ik las iets in verband met het vakgebied waarin ik zelf beslagen ben.
Ik ga me in de loopgravenoorlog hier in dit topic niet mengen.
Ook ik las tal van dit soort particuliere verhalen.
Ook gesproken met concrete mensen waar ik mee te maken heb.
Maar zoals ik aangaf: op korte termijn bleek er geen verhoging te zijn.
Er bleken zelfs minder zelfdodingen te zijn.
Dat zegt de wetenschap.
Voorbeeld van een gepopulariseerd artikel hierover: https://nos.nl/artikel/2334626-tot-20-p ... atijd.html
Ik was stomverbaasd.
Die wetenschappers ook.
Je onderlijnde stuk over iemand die euthanasie zou vragen bij een nieuwe lockdown klinkt dramatisch, maar hoeft dit op zich niet te zijn. Sinds de euthanasiewet merkt iedereen die de sector van de geestelijke gezondheidszorg kent dat euthanasie de eerste gedachte blijkt te zijn die het merendeel van de mensen heeft bij psychische problemen. Op de depressie-afdelingen van onze psychiatrische ziekenhuizen is het zelfs een minieme minderheid die het niet heeft over euthanasie.
Maar dat impliceert niet dat men dat lijden, zoals dat van deze patiënt, zomaar mag wegwuiven. Dat klopt.
Men voorspelt nu wel een enorme verhoging van het aantal psychische problematieken op lange termijn.
Ik ga daar zelf ook van uit.
Maar - wie weet - zal ik opnieuw stomverbaasd zijn als dat in de praktijk dan allemaal blijkt mee te vallen.
Verder ga ik het hier bij laten, ik ga me niet mengen in de eindeloze welles nietes discussie hier over de zin of onzin van de Corona-maatregelen. Het plezier dat ik aanvankelijk af en toe had in deze discussie is veranderd naar totaal onbegrip.
Ik kwam hier gewoon nog eens piepen na ettelijke honderdtallen berichten te hebben geskipt en ik las iets in verband met het vakgebied waarin ik zelf beslagen ben.
Ge bedoelt dat hij eerst begint over Molenbeek , daarna over de feestjes van de rijke kinderen en mooi zwijgt over de Gentse Hogepoort , de Leuvense markt........
Estate Guru believer.
Maar dat is net het optimale werkingsbedrijf.phob schreef: ↑23 oktober 2020, 19:52 De voorstanders van "natuurlijke groepsimmuniteit" lijken de laaste tijd hun criterium "zolang de ziekenhuizen niet overbelast worden" wat te verdraaien naar "we moeten op elk moment de maximale ziekenhuiscapaciteit benutten", om toch maar bij hun standpunt te kunnen blijven. Maar op lange termijn op die volledige bezetting draaien, is natuurlijk niet houdbaar. Je ziet dat er nu al veel personeelsuitval is in de ziekenhuizen, de zorgsector is de facto al enkele weken overbelast.
Dat is wat "efficientie" is: de middelen afgestemd op het doel ervan.
Stel dat je een bouwbedrijf bent en je hebt 2 rolbruggen om elementen te verplaatsen doorheen een productiehal.
Stel de situatie dat je personeel geregeld op elkaar zit te wachten tot een rolbrug vrij is: dan plaats je een derde rolbrug.
Stel de situatie dat een rolbrug geregeld ongebruikt blijft. Dan zit die in de weg van de andere rolbruggen dan moeten elementen neergezet worden met de ene rolbrug om overgepakt te worden met de andere rolbrug: dan verkoop je die rolbrug okkazie.
Waarom zouden dezelfde rendabiliteitsregels niet moeten gelden voor ziekenhuizen? Idealiter wordt een ziekenhuis PERMANENT tegen het maximum van de capaciteit gehouden, net als het personeel van een supermarkt permanent tegen het werk verbonden aan het maximum van hun klandizie wordt gehouden.
Je zegt dat dat niet houdbaar is, wel, dat is hoe de echte economie dag in dag uit jaar in jaar uit werkt. En voor een groot stuk zelfs daartegen GEDWONGEN, want ze moet de lieden van overheid mee - betalen.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf