Peiling: Zomeruur/winteruur?
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Het meeste idiote dat ik ook hoorde was toen ze aan een vrouw vroegen wat ze verkoos, zomer of wintertijd.
Ze zei zomertijd, dan kan ik mijn zomerkledij langer dragen !
Ze zei zomertijd, dan kan ik mijn zomerkledij langer dragen !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Je bent er niet toe verplicht maar dan moet je bij de tijd op je uurwerk altijd een uur bijtellen of aftrekken om gelijk te lopen met de rest van de maatschappij. Is dat wat je wil zeggen? Hmm, handige oplossing.
Maar wat is nu concreet je (persoonlijke) bezwaar tegen altijd zomeruur?
Geraak je niet uit je bed?
Ik kan begrijpen dat je (enkele dagen) een probleem hebt qua bioritme als er 2x per jaar aan het uur gemorreld wordt. Maar ik zie het probleem niet met constant zomeruur.
Dat het tegen ons bioritme is om op te staan als het nog donker is? Dat probleem wordt niet opgelost door constant winteruur te hebben.
Geraak je niet uit je bed?
Ik kan begrijpen dat je (enkele dagen) een probleem hebt qua bioritme als er 2x per jaar aan het uur gemorreld wordt. Maar ik zie het probleem niet met constant zomeruur.
Dat het tegen ons bioritme is om op te staan als het nog donker is? Dat probleem wordt niet opgelost door constant winteruur te hebben.
Ik raak juist heel goed uit mijn bed. Ik ben een ochtendmens. Ik sta vroeg op en kruip vroeg weer in bed. Met permanent zomeruur zou het echter altijd nog uren donker zijn 's morgens en in de zomer nog licht wanneer ik ga slapen.
Aha. En daardoor ben je dus a-typisch.
Voor de meesten zal het omgekeerd zijn: die zitten in de zomer graag nog tot na 22u op ´n terras, maar gruwelen bij de gedachte dat de volgende dag om 4u de zon door de gordijnen priemt.
Voor de meesten zal het omgekeerd zijn: die zitten in de zomer graag nog tot na 22u op ´n terras, maar gruwelen bij de gedachte dat de volgende dag om 4u de zon door de gordijnen priemt.
Inderdaad. Puur om pijn aan mannenogen zoveel mogelijk uit te sluiten. Stel je die tent over de blondine en die zonnebril op dat gedrocht eens voor. Onmiddellijke blindheid tot gevolg, mijn gedacht.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Volledig mee eens.
Een uur minder lang licht in de zomer zou behoorlijk deprimerend zijn eerlijk gezegd.
Op de dagen dat het langer klaar is zijn de meeste mensen beter gehumeurd.
Laatst gewijzigd door sortino op 24 oktober 2020, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
zolang ze maar geen corona-uur gaan invoeren
Is het nog steeds tegen 2021 dat dit moet beslist worden.. hoe gaat men dit doen?
Komt daar een referendum over of wat?
Komt daar een referendum over of wat?
Quality growth investor
Ik zou het belachelijk vinden dat de EU zich daar volgend jaar mee zou bezighouden. Er is corona, de Brexit, de economie die ineenstort, het klimaat, geopolitieke spanningen overal in de wereld en dan zullen de Europese leiders eens nadenken over het zomeruur.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ze hebben zich de laatste weken al bezig gehouden met de "veggieburger".
‘Veggieburger’ mag ‘burger’ blijven, maar ‘sojaroom’ is geen room meer
Ze kennen daar hun prioriteiten wel ...
‘Veggieburger’ mag ‘burger’ blijven, maar ‘sojaroom’ is geen room meer
Ze kennen daar hun prioriteiten wel ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje waar ze zich druk in maken en dan geloof ik wel dat ze geen focus kunnen leggen op het belangrijke
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.