Corona-virus.
Re: Corona-virus.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Zonder commentaar :
Vooral blijven volhouden Vortex, je kan er ooit president mee worden, door leugens te blijven verspreiden.vortex schreef: ↑24 oktober 2020, 11:38Leuk promotie filmpje voor mondmaskers en gelijk een bewijs dat die 1,5m regel waardeloos is. Mocht men die simulatie eens wat langer dan 3 seconden laten lopen, zou je zien dat de micropartikels die langs slechte mondmaskers ontsnappen ook gewoon bij de andere personen terecht komen. Indoor heeft afstand houden en het dragen van nepmaskers onvoldoende bescherming, ook al tracht men ons het tegendeel wijs te maken.
Speciaal voor de non-believers, inclusief Vortex:
https://www.youtube.com/watch?v=RkB0k81oNiI
En omdat niet iedereen filmpjes wil bekijken, hier de belangrijkste printscreen:
Wacht, ik hoor het argument al: ja maar, niet iedereen draagt het mondmasker correct.
Gezagsargument ? Heb ik dat ? Heb ik dat nodig ?Owlus schreef: ↑24 oktober 2020, 10:24 Was dat je "gezagsargument"?
Van Wikipedia gesproken, een maand of zo terug was er hier iemand die me tegensprak toen ik in virus-context een verkoudheid aanhaalde, bewerende dat die niet door een virus werd overgedragen. Toen waren je smilies een kleiner % van je tekst. Klaarblijkelijk schort er iets met je objectiviteit.
Waar verkopen ze dat ?
Het lag niet aan de objectiviteit hoor. Ik heb gewoon niet alles meer gelezen de laatste tijd.
Dat zou ik zo leuk gevonden hebben dat het me zeker was bijgebleven.
Niet gezien dus ...
En wetende dat je een verkoudheid terecht in de categorie virusinfecties plaatst geef ik je bij deze een deel van de eer terug die ik mogelijk heb weggenomen.
Voor wat dat waard is natuurlijk. Je zelfrespect hangt waarschijnlijk niet af van wat ik hier schrijf, durf ik hopen.
Moge de zon tijdens dit weekend ook op jouw bolletje schijnen, Owlus. En tegelijk het grootste deel van de viruspartikels in je buurt neutraliseren met uv licht en warmte.
De deur staat open voor de volgende discussie : kan dat wel ?
Sars-CoV2 is eigenlijk niet "zo" besmettelijk hoor. Zelfs minder dan influenza ("gewone griep"), wel 3-4 keer dodelijker, weliswaar met een ongewonere spreiding van de "ergheidsgraad".
Of neem mazelen, dat is zelfs 6 keer besmettelijker dan dit corona type.
Dus heeft die "zo snel verspreidt... ", relatief gezien, weinig relevantie relatief tot andere virussen, anders gezegd als je beweert dat corona is zoveel keer 'erger' (op dit besmettelijkheidsvlak) is dan influenza en dus "moeten" we dit en dat, dan zou je hetzelfde ook voor influenza "moeten" doen.
Daarnaast (allez, niet ver dan) is de dodelijkheid van een virus ook nefast voor de verspreiding ervan. "Killer" virussen roeien hun gastheren en dames uit, en daarmee ook hun reproductie - in dode lichamen liggen de door het virus voor reproductie gekaapte cellen stil net als de ademhaling.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
In de post die ik van je quote verwees je naar wikipedia. Daar hield de inhoud (?) van je post zo een beetje op.haelewyn schreef: ↑24 oktober 2020, 12:20Gezagsargument ? Heb ik dat ? Heb ik dat nodig ?Owlus schreef: ↑24 oktober 2020, 10:24 Was dat je "gezagsargument"?
Van Wikipedia gesproken, een maand of zo terug was er hier iemand die me tegensprak toen ik in virus-context een verkoudheid aanhaalde, bewerende dat die niet door een virus werd overgedragen. Toen waren je smilies een kleiner % van je tekst. Klaarblijkelijk schort er iets met je objectiviteit.
Waar verkopen ze dat ?
Het lag niet aan de objectiviteit hoor. Ik heb gewoon niet alles meer gelezen de laatste tijd.
Dat zou ik zo leuk gevonden hebben dat het me zeker was bijgebleven.
Niet gezien dus ...
En wetende dat je een verkoudheid terecht in de categorie virusinfecties plaatst geef ik je bij deze een deel van de eer terug die ik mogelijk heb weggenomen.
Voor wat dat waard is natuurlijk. Je zelfrespect hangt waarschijnlijk niet af van wat ik hier schrijf, durf ik hopen.
Moge de zon tijdens dit weekend ook op jouw bolletje schijnen, Owlus. En tegelijk het grootste deel van de viruspartikels in je buurt neutraliseren met uv licht en warmte.
De deur staat open voor de volgende discussie : kan dat wel ?
Ik interpreteerde dat als een ongedocumenteerd gezagsargument (waarmee ik bij dat laatste verwijs naar de consensus en geen origineel onderzoek - principes van wikipedia).
Je post hier voegt, net als je vorige, niks toe. Je posts wekken de suggestie "je bent fout", wat kan, maar dan moet je ook verklaren en basis voor verklaren geven, wat je NIET doet.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
-
- VIP member
- Contacteer:
Grappig. En weer typisch voor de menselijke aard. Klagen en zagen over de overheid (of andere instellingen) maar wel op de eerste rij staan als ze subsidies, uitkeringen, belastingaftrekken,... moeten krijgen
iedereen eens op bootcamp naar China/Afrika of op bezoek naar Auschwitz laten gaan. Weten ze direct wat voor luxe paarden we zijn en hoe goed we het eigenlijk wel niet hebben.
Ja ja, een homemade masker beter dan een FFP2 masker? Wie is er hier leugens aan het verspreiden? En vermits je het toch niet kunt laten om mensen in het believer of non-believer vakje steken: believers kun je alles wijsmaken, het is hun aard om dingen voor waar aan te nemen zonder daarbij kritisch te zijn of zelf na te denkenDNE2018 schreef: ↑24 oktober 2020, 12:18Vooral blijven volhouden Vortex, je kan er ooit president mee worden, door leugens te blijven verspreiden.vortex schreef: ↑24 oktober 2020, 11:38
Leuk promotie filmpje voor mondmaskers en gelijk een bewijs dat die 1,5m regel waardeloos is. Mocht men die simulatie eens wat langer dan 3 seconden laten lopen, zou je zien dat de micropartikels die langs slechte mondmaskers ontsnappen ook gewoon bij de andere personen terecht komen. Indoor heeft afstand houden en het dragen van nepmaskers onvoldoende bescherming, ook al tracht men ons het tegendeel wijs te maken.
Speciaal voor de non-believers, inclusief Vortex:
https://www.youtube.com/watch?v=RkB0k81oNiI
En omdat niet iedereen filmpjes wil bekijken, hier de belangrijkste printscreen:
Wacht, ik hoor het argument al: ja maar, niet iedereen draagt het mondmasker correct.
BTW: Mijn visie op mondmaskers is dat als men ze verplicht, dat ze dan voor virussen geschikte maskers verplichten, namelijk minstens FFP2 / KN95 en mensen niet valselijk gerust stellen met maskers uit onderbroeken stof.
Stop toch eens met je desinformatie. Dat je de maatregelen niet volgt, dat is jouw probleem. Maar dat je systematisch probeert verkeerde informatie voor te schotelen, is een brug te ver.
Ja, want jij bent de expert ter zake. Dat hebben we hier al genoeg gemerkt.vortex schreef: ↑24 oktober 2020, 13:14 Ja ja, een homemade masker beter dan een FFP2 masker? Wie is er hier leugens aan het verspreiden? En vermits je het toch niet kunt laten om mensen in het believer of non-believer vakje steken: believers kun je alles wijsmaken, het is hun aard om dingen voor waar aan te nemen zonder daarbij kritisch te zijn of zelf na te denken
BTW: Mijn visie op mondmaskers is dat als men ze verplicht, dat ze dan voor virussen geschikte maskers verplichten, namelijk minstens FFP2 / KN95 en mensen niet valselijk gerust stellen met maskers uit onderbroeken stof.
Waar is je diploma van viroloog/epedimoloog?
Je mag geloven wat je wil, maar mensen proberen te overtuigen op forums, door standvastig foute informatie te verspreiden, dat moet gestopt worden. En wat je niet wil zien/lezen/horen, daar kan ik niets aan doen. Voor alle non-believers wordt het recht van de sterkste, geen enkel probleem mee. Spijtig dat een heleboel believers ook meegesleurd worden in de ziekte, door de nonchalance van de non-believers.
Dergelijke tekst van iemand die ons hier de ene overheidscomplottheorie na de andere komt verkondigen ... tja ... moet kunnen zekerOwlus schreef: ↑24 oktober 2020, 13:04 Ik interpreteerde dat als een ongedocumenteerd gezagsargument (waarmee ik bij dat laatste verwijs naar de consensus en geen origineel onderzoek - principes van wikipedia).
Je post hier voegt, net als je vorige, niks toe. Je posts wekken de suggestie "je bent fout", wat kan, maar dan moet je ook verklaren en basis voor verklaren geven, wat je NIET doet.
Ik vind dat een compleet non argument.Sebastiaan1985 schreef: ↑24 oktober 2020, 13:10
Grappig. En weer typisch voor de menselijke aard. Klagen en zagen over de overheid (of andere instellingen) maar wel op de eerste rij staan als ze subsidies, uitkeringen, belastingaftrekken,... moeten krijgen
iedereen eens op bootcamp naar China/Afrika of op bezoek naar Auschwitz laten gaan. Weten ze direct wat voor luxe paarden we zijn en hoe goed we het eigenlijk wel niet hebben.
Ja, je kan landen vinden waar het slechter is dan hier.
Maar je vind amper landen waar het ´duurder´ is dan hier (m.b.t. belastingen die je betaalt).
Ik vind dat je dan wel de vraag mag stellen of je wel value for money krijgt.
Elk buurland is beter af dan België en elk buurland heft lagere belastingen. De politici daar doen dus een betere job met minder kosten per capita. Natuurlijk ligt dat ook aan de bevolking zelf, maar die zijn ook decennia lang verkeerd opgevoed door... de leiding van het land.
Dank u. Zo goed alsof ik het gehad heb.
Ik heb geen roeping om de wereld te veranderen, om hardnekkige leugens, zever of ideeën van het 'niveau' tweede jaar lager onderwijs te weerleggen, om anderen wijsheid bij te brengen die ze niet willen overwegen, etc.
Hoe dommer mensen zijn, hoe gelukkiger denk ik vaak.
Je moet een mens zijn geluk gunnen.
Over posts die iets toevoegen : die met verkeerde veronderstellingen, scheve voorstelling of negeren van de feiten, onderschatting, negeren van de miserie in de gezondheidszorg stellen ook geen bal voor. Ze mogen er zijn, schijnt het. De mijne dus ook.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 24 oktober 2020, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
LOL, en waar is jouw diploma van viroloog/epedimoloog dan? Of is er naast je geloof nog iets waarmee je anderen het zwijgen denkt te kunnen opleggen? Misschien zelf al eens stoppen met het verspreiden van foute informatie; homemade maskers zijn echt niet beter dan FFP2 maskers.DNE2018 schreef: ↑24 oktober 2020, 13:23Ja, want jij bent de expert ter zake. Dat hebben we hier al genoeg gemerkt.vortex schreef: ↑24 oktober 2020, 13:14 Ja ja, een homemade masker beter dan een FFP2 masker? Wie is er hier leugens aan het verspreiden? En vermits je het toch niet kunt laten om mensen in het believer of non-believer vakje steken: believers kun je alles wijsmaken, het is hun aard om dingen voor waar aan te nemen zonder daarbij kritisch te zijn of zelf na te denken
Waar is je diploma van viroloog/epedimoloog?
Je mag geloven wat je wil, maar mensen proberen te overtuigen op forums, door standvastig foute informatie te verspreiden, dat moet gestopt worden. En wat je niet wil zien/lezen/horen, daar kan ik niets aan doen. Voor alle non-believers wordt het recht van de sterkste, geen enkel probleem mee. Spijtig dat een heleboel believers ook meegesleurd worden in de ziekte, door de nonchalance van de non-believers.
Misschien worden een heleboel goedgelovige believers in de ziekte meegesleurd juist omdat ze zoveel geloof hebben in weinig efficiënte maatregelen zoals de 1,5 meter afstand indoor en nep maskers op overvolle bussen. Deze non-believer kruipt in elk geval niet op een overvolle bus en draagt tegenwoordig een goed aansluitend KN95 masker in nabijheid van anderen en tijdens het winkelen, ik geloof echt niet in de bescherming van anderen hun nep masker.
Laatst gewijzigd door vortex op 24 oktober 2020, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent niet de eerste die dit zegt. Maar alle anderen hadden hopen excuses om hier te blijven. En ze maakten allemaal plannen om later naar het buitenland te verhuizen. Later, ... later, ... later, ...Fakkel schreef: ↑24 oktober 2020, 13:36Ik vind dat een compleet non argument.Sebastiaan1985 schreef: ↑24 oktober 2020, 13:10
Ja, je kan landen vinden waar het slechter is dan hier.
Maar je vind amper landen waar het ´duurder´ is dan hier (m.b.t. belastingen die je betaalt).
Ik vind dat je dan wel de vraag mag stellen of je wel value for money krijgt.
Elk buurland is beter af dan België en elk buurland heft lagere belastingen. De politici daar doen dus een betere job met minder kosten per capita. Natuurlijk ligt dat ook aan de bevolking zelf, maar die zijn ook decennia lang verkeerd opgevoed door... de leiding van het land.
Wat is jouw excuus om hier in dit archi-slechte land te blijven? Blijkbaar zijn alle buurlanden beter, dus ver hoef je niet te verhuizen? En met het open Europa is dat ook geen probleem.