Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Met de vriendelijke vraag sekteleider Owlus niet meer te quoten want daardoor moet ik toch af en door zijn/haar/x bagger scrollen
Laatst gewijzigd door anonymous op 24 oktober 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen "raketwetenschap" - een mondvod filtert lucht, hoe fijner de openingen en hoe meer lagen stof hoe beter. Stellen beste masker is deze die meest filtert, wel die gaat ook de ademhaling meest hinderen en last geven op dat vlak. Dat is de "kost" van die "baat". Je kunt dat compenseren met grotere oppervlakken en/of afstandshouders (die het lokaal aan mond/neus wat weg van je huid houden alzo een "binnenruimte" makende) wat dan weer op andere manieren hindert. Stomweg je tshirt even over je neus trekken als het nodig is, helpt ook in een mate. Overheidsdwingelandij neigt naar alles over één kam trekken, waardoor individuele adaptatie van lokale situaties wordt uitgeschakeld. Het gevolg is dat de globale "kost" bij overheidsbemoeienis sterk neigt tot > "baat". Zoiets als "doel heiligt de middelen", of nog anders, een kruisvaartvoering tegen corona. Dat de doden dan gewoon elders vallen door direct en indirecte gevolgen van de kruisvaartvoering, wordt totaal genegeerd. Dat is wat we nog niet hebben gezien van "onze" politici en hun kwakzalverkrans: een kosten / baten analyse van hun corona aanpak. Dat hittegolf voorbeeld dat ik gaf was niet min: 1500 doden, een veelvoud van hittegolven in andere jaren, tegenover de 10000 door corona geregistreerde.DNE2018 schreef: ↑24 oktober 2020, 12:18Vooral blijven volhouden Vortex, je kan er ooit president mee worden, door leugens te blijven verspreiden.vortex schreef: ↑24 oktober 2020, 11:38
Leuk promotie filmpje voor mondmaskers en gelijk een bewijs dat die 1,5m regel waardeloos is. Mocht men die simulatie eens wat langer dan 3 seconden laten lopen, zou je zien dat de micropartikels die langs slechte mondmaskers ontsnappen ook gewoon bij de andere personen terecht komen. Indoor heeft afstand houden en het dragen van nepmaskers onvoldoende bescherming, ook al tracht men ons het tegendeel wijs te maken.
Speciaal voor de non-believers, inclusief Vortex:
https://www.youtube.com/watch?v=RkB0k81oNiI
En omdat niet iedereen filmpjes wil bekijken, hier de belangrijkste printscreen:
Wacht, ik hoor het argument al: ja maar, niet iedereen draagt het mondmasker correct.
Op basis van een ruwe kosten / baten schets die ik ergens tegenkwam, zou de maatschappelijke kost van de totnogtoe genomen "maatregelen" enkel kunnen worden gecompenseerd moesten ze hier in BE 300000 en waarschijnlijk zelfs veel meer corona doden ermee kunnen hebben verijdeld. Dat cijfer gaan we nooit of te nimmer halen, althans niet met dit type corona virus, er zou een ander, nog veel dodelijker variant moeten opduiken (wat bvb het geval was bij de Spaanse Griep). Maar ook die was "maar" 2 golven (allez, per contrei die ze bezocht, niet in de tijd gesynct): de eerste trof hard een bevolkingsdeel, de tweede trof hard diegenen die die eerste dans hadden ontsprongen. Er is geen reden om te denken dat SARS-CoV2 anders zal zijn. Hoeveel BE'ers besmet werden de eerste golf is niet met zekerheid vast te stellen - weinigen werden getest. Maar er zijn aanwijzingen van 0.5-1 miljoen. Momenteel gaat de besmettingstrend exponentieel, officieel 250K besmetten komende van officieel (zie kanttekening even terug) 30K van golf 1. Maar dodentrend is (vooralsnog - het is te vroeg om te oordelen) heel lichte stijging. https://www.worldometers.info/coronavir ... y/belgium/
1 ding is wèl zeker: de "maatregelen" voorkomen geen doden / reduceren geen aantal verloren levensjaren - ze verschuiven ze enkel in de tijd. Totdat de manier van samenleven samen met de besmettelijkheid het reproductiegetal onder 1 brengt, en zo (globaal dan) de propagatie en daarmee de epidemie eindigt ("groepsimmuniteit").
Het standaard mantra van de overheidslieden daarop, heet "flatten de curve". Wel, kijk eens hoe die eruitziet. Wat zie je: twee pieken besmettingen. Van niks naar alles en van alles naar niks. Hadden ze NIKS gedaan van begin af, geen lockdown, ging een deel van de nu ziek geworden tijdens de niks-maanden hun behandeling kunnen hebben gekregen. En dan klagen over werkdruk. Tja, als je de moeite niet doet om je kleingeld regelmatig te gebruiken, dan eindig je met een "geldbom" aan de kassa, een zuchtende kassierster en een rij boze mensen achter je.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
En wat moet de meerwaarde hiervan zijn?
Wat zou de les van dat bezoekje dan moeten zijn?
Ik ben op de plaatsen die je noemt geweest en vraag me af wat ik gemist heb. Heb ik heel slecht opgelet bij de lessen die ik non-kritisch en zonder nadenken had moeten slikken? Ik vraag het me af, benieuwd naar je antwoord.Sebastiaan1985 schreef: ↑24 oktober 2020, 13:10 Weten ze direct wat voor luxe paarden we zijn en hoe goed we het eigenlijk wel niet hebben.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wie niet inziet dat dit de nagel op de kop slaat, is willens en wetens ziende blind.Owlus schreef: ↑24 oktober 2020, 13:50 Het standaard mantra van de overheidslieden daarop, heet "flatten de curve". Wel, kijk eens hoe die eruitziet. Wat zie je: twee pieken besmettingen. Van niks naar alles en van alles naar niks. Hadden ze NIKS gedaan van begin af, geen lockdown, ging een deel van de nu ziek geworden tijdens de niks-maanden hun behandeling kunnen hebben gekregen. En dan klagen over werkdruk. Tja, als je de moeite niet doet om je kleingeld regelmatig te gebruiken, dan eindig je met een "geldbom" aan de kassa, een zuchtende kassierster en een rij boze mensen achter je.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Hadden ze niets gedaan van in het begin dan zaten we hier nu met nog veel slechtere cijfers want de lockdown heeft alles wel behoorlijk vertraagd.
Wie dat niet ziet is willens en wetens ziende blind.
Met de woorden van Erika Vlieghe :
"Eergisteren was ik te gast in een radioprogramma en daar kreeg ik de vraag: 'Hoe ernstig is de toestand eigenlijk?' Dat vond ik veelzeggend. Dat die vraag nu nog gesteld wordt, toont aan dat het nog altijd niet helemaal is doorgedrongen."
De ingrepen werden niet uitgesteld omdat er lockdown was maar omdat er teveel Corona patienten binnen kwamen.
Als men geen lockdown deed, kwamen er alleen maar meer patienten.
Wat stel je voor ? Iedereen met Corona weigeren en alleen de andere behandelingen doen ?
Onmogelijk... Je zou eerst mensen in quarantaine moeten plaatsen voor ze binnen mogen.
En ondertussen zouden de ziekenhuizen nog altijd overspoeld zijn tenzij dat je gelooft dat BE het eerste land zou zijn waar groepsimmuniteit bereikt werd.
Kijk eens om de hoeveel dagen de besmettingen verdubbelen per dag. Do the maths... hoeveel daarvan komen in een ziekenhuis terecht ?
Hoeveel daarvan overlijden ? Hoeveel mensen zouden niet kunnen geholpen worden ?
Voor welke idiote uitspraken gaan er vandaag nog meer +1's volgen ?
Houden jullie een wedstrijd 'om ter domst' ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Om te zien waartoe een totalitaire staat kan leiden. Als ze hier weer beginnen te zagen over hoe goed China het wel doetGreenDean schreef: ↑24 oktober 2020, 13:51En wat moet de meerwaarde hiervan zijn?
Wat zou de les van dat bezoekje dan moeten zijn?
Ik ben op de plaatsen die je noemt geweest en vraag me af wat ik gemist heb. Heb ik heel slecht opgelet bij de lessen die ik non-kritisch en zonder nadenken had moeten slikken? Ik vraag het me af, benieuwd naar je antwoord.Sebastiaan1985 schreef: ↑24 oktober 2020, 13:10 Weten ze direct wat voor luxe paarden we zijn en hoe goed we het eigenlijk wel niet hebben.
Ah, ok. Ik was al bang dat ik wat gemist had toen ik daar was.Sebastiaan1985 schreef: ↑24 oktober 2020, 15:03 Om te zien waartoe een totalitaire staat kan leiden. Als ze hier weer beginnen te zagen over hoe goed China het wel doet
Met dank voor de bevestiging.
Dus jij vindt dat we alles moeten doen wat we kunnen om dat virus in zijn opmars te stoppen? Ook als het effect daarvan niet zeker is en in feite een averechts effect zou kunnen hebben? Ik doel op de muilkorven die een vals gevoel van veiligheid geven en tevens een broeihaard en bron van (andere) besmetting kunnen zijn. Liefst met plicht en dwang (zware boetes, gevangenisstraffen, zweepslagen, ...)?haelewyn schreef: ↑24 oktober 2020, 14:51 Hadden ze niets gedaan van in het begin dan zaten we hier nu met nog veel slechtere cijfers want de lockdown heeft alles wel behoorlijk vertraagd.
Wie dat niet ziet is willens en wetens ziende blind.
...
Voor welke idiote uitspraken gaan er vandaag nog meer +1's volgen ?
Houden jullie een wedstrijd 'om ter domst' ?
Maar dan moeten we in feite nog veel meer doen. In de veronderstelling van baat het niet, dan schaadt het niet. Zoals daar zijn: aderlating, vaginaal stoombad, het gebed (euh, wel gebed dat dan moet zijn, wordt zo stilaan ook duidelijk), exorcisme, om er maar enkele te noemen. Op veel plaatsen op deze aardbal nog steeds wijd geacccepteerde medische behandelingen door geneeskundigen met diploma's van universiteiten die onderdeel zijn van 'het systeem', ook omdat ze een gedeeltelijke waarheid meedragen. Het probleem met gedeeltelijke waarheden is de grote leugen die ze verbergen.
Als we dan toch zeker willen zijn dat we alles doen, kunnen we maar beter zorgen dat we ook echt alles doen wat we maar kunnen verzinnen. Verplicht voor iedereen, want anders werkt het niet. En omdat het anders niet werkt: zware boetes, gevangenisstraffen en zweepslagen voor iedereen die zijn 2 hersencellen nog maar durft te gebruiken.
Zoals ik in een eerdere post al zei, angst is een heel slechte raadgever.
Met bovenstaande beweer ik niet dat er geen psychosomatisch gegeven bestaat, integendeel zoals Jung duidelijk heeft aangetoond. In hoeverre deze corona-hysterie psychosomatische vormen begint aan te nemen, is op zich een interessante vraag.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dus ik moet vertrekken uit mijn geboorteland omdat de heersende orde er een potje van maakt? Vreemde democratie is dat. En dan moet ik nog ´blij´ zijn dat dit mag. En ik moet maar op een ander werk gaan zoeken, mijn kinderen moeten maar die taal aanleren etc?
Je zou kunnen beginnen met de stelling dat dit land misschien rijp is voor de sloop en het noordelijk deel ervan aangehecht kan worden bij Nederland. Daar zie ik trouwens meer heil in dan in Vlaamse zelfstandigheid.
Dit geheel off topic.
@GreenDean
I rest my case , vriend Dean.
Zonder rancune... Maar we leven in een andere wereld.
Ik heb altijd gedacht dat ik op een verkeerde planeet geboren ben maar nu ben Ik er zeker van.
Bedankt om mij toe te laten hier te gast te zijn.
Ik vind dat we alles moeten doen om dat virus af te remmen. De eerste Lockdown heeft getoond dat het mogelijk is.
Inzetten op immuniteit in Zweden heeft getoond dat dat ook niet de perfecte keuze is.
Een mondmasker van 80 cent is maar dat. Een vodje van 80 cent. Maar ook al was het gemaakt van wc papier, misschien is het beter dan niets.
Als het gebed extra geruststelling brengt mag dat voor mijn part ook.
Veel deskundigen hebben voor onze discussie al gezegd dat het iets helpt. Maar niet meer dan dat.
Hou het voor wat het is.
De aderlating zal niet veel helpen denk ik. Een vaginaal stoombad ken ik niet... Is dat een foltertechniek ?
Die theorie over psychosomatische klachten bij covid : ga je dat navragen bij icu patiënten ?
Voor de rest : als we niets gedaan hadden was het nu beter...
Dat grenst aan debiliteit. Eender wie, hoe of wat.
I rest my case , vriend Dean.
Zonder rancune... Maar we leven in een andere wereld.
Ik heb altijd gedacht dat ik op een verkeerde planeet geboren ben maar nu ben Ik er zeker van.
Bedankt om mij toe te laten hier te gast te zijn.
Ik vind dat we alles moeten doen om dat virus af te remmen. De eerste Lockdown heeft getoond dat het mogelijk is.
Inzetten op immuniteit in Zweden heeft getoond dat dat ook niet de perfecte keuze is.
Een mondmasker van 80 cent is maar dat. Een vodje van 80 cent. Maar ook al was het gemaakt van wc papier, misschien is het beter dan niets.
Als het gebed extra geruststelling brengt mag dat voor mijn part ook.
Veel deskundigen hebben voor onze discussie al gezegd dat het iets helpt. Maar niet meer dan dat.
Hou het voor wat het is.
De aderlating zal niet veel helpen denk ik. Een vaginaal stoombad ken ik niet... Is dat een foltertechniek ?
Die theorie over psychosomatische klachten bij covid : ga je dat navragen bij icu patiënten ?
Voor de rest : als we niets gedaan hadden was het nu beter...
Dat grenst aan debiliteit. Eender wie, hoe of wat.
Dit jaar 2 keer ziek geweest, anders eigenlijk nooit ziek. Begin september zelf Covid-19 gehad. Ik ben gezond, zonder onderliggende aandoeningen, goed gewicht.
Beetje koorts, beetje griepachtige symptomen, beetje moe, beetje verkouden. Heb dat allemaal gehad. Na 10dagen was het volledig gepasseerd
Het is wat het is zou ik zeggen.
Ik heb de isolatie en quarantaine regels van de dokter heel goed opgevolgd. Maar misschien moeten virologen eens toegeven dat ze nog altijd niks over het virus weten ipv non-stop paniek te zaaien.
Beetje koorts, beetje griepachtige symptomen, beetje moe, beetje verkouden. Heb dat allemaal gehad. Na 10dagen was het volledig gepasseerd
Het is wat het is zou ik zeggen.
Ik heb de isolatie en quarantaine regels van de dokter heel goed opgevolgd. Maar misschien moeten virologen eens toegeven dat ze nog altijd niks over het virus weten ipv non-stop paniek te zaaien.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik bewonder het virus eigenlijk wel. Dit virus toont nu echt eens aan hoeveel idioten aan de macht zijn.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Gelukkig leeft hij niet alleen op zijn planeet ... hij heeft er op zijn minst al één vriend : Owlus en vermoedelijk is ook Aerolla op dezelfde planeet geboren ... en zijn ze hier om ons het "licht" te laten zien ... bij mij schijnt het alvast niet
Haelewyn, Haelewyn, ...
Aerolla heeft het hier al 100 keer uitgelegd. Zijn eigen woorden; er zijn geen statistieken van.
De uitleg van Aerolla:
De vele doden (echte cijfers; er zijn statistieken van) zijn een bewuste strategie van de Zweden. Ze gaan hiermee op termijn de indirecte doden verminderen.
Die laatste zijn goed volgens Aerolla, maar er zijn geen statistieken van.
Dus hoe meer doden nu, volgens Aerolla, hoe beter op termijn.
Dat betekent dat Belgie er zeer goed voor staat. We hebben nog meer doden dan de vele doden in Zweden.
Dus gaan we op termijn nog minder doden hebben dan de weinige doden in Zweden.
Voila. Nu is de uitleg van Aerolla 101 keer uitgelegd
En mijn uitleg is pakken duidelijker. Want Aerolla heeft hiervoor 100 berichten nodig gehad. Kun je nagaan hoe goed hij het kan uitleggen ...
Laatst gewijzigd door anonymous op 24 oktober 2020, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Idem.
Je bent meer dan welkom. Toch zolang we als volwassen mensen van mening kunnen verschillen. Vanaf het moment dat ik me een religie (per definitie een doctrine waarvan de bewijsvoering langs alle kanten rammelt) verplicht door de strot moet laten rammen, verandert dat. En erger, verandert Deantje van zeer tolerant naar compleet intolerant, zoals ik hier meermaals gedemonstreerd heb wanneer het over 'de religie van de vrede' gaat. Door die corona hysterie zijn we ondertussen al blind voor de daden van een zeer hoge concentratie koppensnellers die zich in ons midden bevinden. Toch een 'maatschappelijk' probleem dat vele malen dodelijker is dan covid-19.
Dat virus is onder ons, daar kunnen we niks meer aan doen. We waren te laat met die eerste besmetten in quarantaine te plaatsen en de verspreiding in te dammen. Die eerste lockdown heeft enkel de machthebbers nog machtsgeiler gemaakt.
Het was toen en is nu te laat om de verspreiding tegen te gaan. Heb je je nooit afgevraagd waarom verkoudheden in vlagen komen en even snel lijken te verdwijnen als ze gekomen zijn? Iedereen draagt die virussen mee, virussen hebben een mechanisme waardoor ze actief en relatief inactief worden. Een grim teken aan de wand dat de 'wetenschap' daar niet meer over informeert. Een veel extremer geval, zie myxomatose bij konijnen, ook de vectoren kunnen een oogopener zijn. Ondanks verwoede pogingen heeft men noch konijnen noch virus kunnen uitroeien.
Alles wat we nu nog kunnen doen is ons stevig vasthouden voor de wilde rit die gaat komen.
Ik had het over het psychosomatisch effect op de samenleving.
We hadden heel veel kunnen doen. We hebben het niet gedaan. We hadden (in februari en maart) risicogroepen in quarantaine kunnen plaatsen en ervoor kunnen zorgen dat ze niks tekort kwamen. We weten allemaal dat we ambtenaren op overschot hebben die deur aan deur hadden kunnen gaan om die mensen kosteloos (betaald door de samenleving met de hoogste belastingen op aarde) alles te bezorgen dat ze nodig hadden.
We hadden ettelijke vierkante kilometers warenhuizen vol kunnen stoppen met medische apparatuur en medicijnen. We hadden de ziekenhuiscapaciteit drastisch kunnen opvoeren, al was het maar tijdelijk en met wat knip en plakwerk. Hadden we allemaal kunnen doen, maar we hebben gekozen voor avondklokken en verplichte onderbroeken op ons gezicht.
Freedom is not free.
Freedom is not free.