Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Welke doden? Er gaan er max 700 vallen als iedereen op intensieve sterft. De rest faket het en roept straks ´surprise´.
(Uiteraard niet, maar ik wil de absurditeit van die zogenaamd gewichtige cijfers maar aankaarten.)
Met de snelheid waarmee de curve nu stijgt kan alleen een korte volledige lockdown ons (hopelijk) nog redden.
Viroloog Emmanuel André stelt een korte lockdown van 4 weken voor en dan (per provincie) geleidelijk aan versoepelen op basis van de evolutie van de cijfers. Die aanpak zou ook beter zijn voor de economie.
Door nu steeds halfslachtige maatregelen te nemen gaat dit alleen nog langer duren, meer geld kosten aan de economie en nog meer de mensen uitputten en frustreren.
Dit geldt overigens niet alleen voor Brussel en Wallonie maar ook voor Vlaanderen waar de cijfers weer hard beginnen te stijgen afgelopen dagen.. Vlaamse Regering met N-VA moet zich dus niet wegsteken.
Viroloog Emmanuel André stelt een korte lockdown van 4 weken voor en dan (per provincie) geleidelijk aan versoepelen op basis van de evolutie van de cijfers. Die aanpak zou ook beter zijn voor de economie.
Door nu steeds halfslachtige maatregelen te nemen gaat dit alleen nog langer duren, meer geld kosten aan de economie en nog meer de mensen uitputten en frustreren.
Dit geldt overigens niet alleen voor Brussel en Wallonie maar ook voor Vlaanderen waar de cijfers weer hard beginnen te stijgen afgelopen dagen.. Vlaamse Regering met N-VA moet zich dus niet wegsteken.
Heb je iets tegen stokken in uw neus maar niet in uw keel ?
https://www.domusmedica.be/richtlijnen/ ... ahrynxswab
Theoretisch is het hier dus wel mogelijk....
Neus is betrouwbaarder..
nasopharynx = neus
oropahrynx = keel
Swab is gewoon die veegstok
Toegegeven, volgens het rapport van het IMF zou een lockdown beter zijn dan de maatregelen...
(ik betwijfel of het ook beter is dan geen maatregelen, maar bon, dat vergaten ze te bekijken)
In het rapport van het IMF staat ook dat de lockdown an sich niet zo erg is voor de economie, maar vooral de hypochonders.
Voor mensen op SG is dit echter oud nieuws, ik heb reeds meerdere weken geleden voorgesteld om heffingen op mondmaskers in te voeren en te verhogen, om het probleem bij de basis op te lossen.
(ik betwijfel of het ook beter is dan geen maatregelen, maar bon, dat vergaten ze te bekijken)
In het rapport van het IMF staat ook dat de lockdown an sich niet zo erg is voor de economie, maar vooral de hypochonders.
Voor mensen op SG is dit echter oud nieuws, ik heb reeds meerdere weken geleden voorgesteld om heffingen op mondmaskers in te voeren en te verhogen, om het probleem bij de basis op te lossen.
Eén van de vervelendste BIJwerkingen van het virus is elke dag MVR zijn betweterige smoel op tv te moeten aanschouwen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
+1
Ik heb meer last van MVR-moeheid dan van coronamoeheid.
Ik heb meer last van MVR-moeheid dan van coronamoeheid.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja Ik heb dan liever Steven Van Gucht die ik af en toe eens hoor :p
"Blind", "idioot" noch "dom" zijn argumenten. Doe beter uw best.haelewyn schreef: ↑24 oktober 2020, 14:51Hadden ze niets gedaan van in het begin dan zaten we hier nu met nog veel slechtere cijfers want de lockdown heeft alles wel behoorlijk vertraagd.
Wie dat niet ziet is willens en wetens ziende blind.
Met de woorden van Erika Vlieghe :
"Eergisteren was ik te gast in een radioprogramma en daar kreeg ik de vraag: 'Hoe ernstig is de toestand eigenlijk?' Dat vond ik veelzeggend. Dat die vraag nu nog gesteld wordt, toont aan dat het nog altijd niet helemaal is doorgedrongen."
De ingrepen werden niet uitgesteld omdat er lockdown was maar omdat er teveel Corona patienten binnen kwamen.
Als men geen lockdown deed, kwamen er alleen maar meer patienten.
Wat stel je voor ? Iedereen met Corona weigeren en alleen de andere behandelingen doen ?
Onmogelijk... Je zou eerst mensen in quarantaine moeten plaatsen voor ze binnen mogen.
En ondertussen zouden de ziekenhuizen nog altijd overspoeld zijn tenzij dat je gelooft dat BE het eerste land zou zijn waar groepsimmuniteit bereikt werd.
Kijk eens om de hoeveel dagen de besmettingen verdubbelen per dag. Do the maths... hoeveel daarvan komen in een ziekenhuis terecht ?
Hoeveel daarvan overlijden ? Hoeveel mensen zouden niet kunnen geholpen worden ?
Voor welke idiote uitspraken gaan er vandaag nog meer +1's volgen ?
Houden jullie een wedstrijd 'om ter domst' ?
Alsof zoiets als een "gemiddelde burger" slechter in staat zou zijn tot enige sanitaire maatregelen VOOR ZICHZELF IN DE EIGEN MOMENTANE SITUATIE dan zoiets als een "gemiddelde politicus" VOOR ANDEREN LOS VAN ALLE ANDERE PARAMETERS. Het meest wanpresterende bedrijf, het meest verlieslatende, en het meest door een schandalensfeer omgeven bedrijf in BE met de grootste schuldenberg, heet NV Overheid Belgie.
Zelfs op de piek van golf 1 was in BE maar 50% van de capaciteit (betaald met geld afgepakt van het netto betalend bevolkingsdeel!) benut.
En, dat aantal besmetten / doden, zoals gezegd: het overgrote deel van de DODEN werd besmet in WOONZORGCENTRA, ZIEKENHUIZEN en door THUISZORG. Maar enkele honderden van de 10000 doden werd besmet daarbuiten. Do zelf "the maths".
Tenslotte, uiteindelijk kom je aan groepsimmuniteit - het is het onvermijdelijke eindscenario, gelijk hoeveel en hoelang politici & aanhang de samenleving "platleggen".
Een epidemie is een natuurlijke fenomeen en je moet als potentieel slachtoffer / mens bij reageren denken aan de manieren. Onzin is dat je een epidemie kan tegenhouden eens besmettingen ongeveer overal gebeuren. Nochtans was en is nog steeds op die complete onzin heel de beweerde "strategie" van overheid/overheden gebaseerd. Terwijl het eerste "grote" bewijs van onzin te zijn nu, met golf 2, wordt vastgesteld.
De echte vraag is hoeveel schade je de samenleving wil toebrengen om een aantal levensjaren te redden, dan nog gesteld dat er enige zekerheid is over het lukken van dat redden (en zelfs die is er niet).
Zeker is dat "flatten the curve" NIET werkt, bewijs nu (en dra nog meer?) geleverd. Alle gedane moeite sinds eind maart blijkt NIETS te hebben opgeleverd - er is niks positiefs van overgebleven. 0 baten en grote schade aan economie (oa productiestilstanden en kosten van de "maatregelen").
En misschien zelfs NOG erger: dat "flatten the curve" heeft hoogstwaarschijnlijk gezorgd voor een GROTERE VERSPREIDING nu. Zoals eerder gezegd: al de "uitgestelde zieken" komen nu tegelijk.
Een potentieel wèl nuttig voorstel kon zijn kosten maken om de ziekenzorg zodanig uit te bouwen dat het een VOORTDURENDE TOESTROOM ZIEKEN zo goed mogelijk kon opvangen. Daarvoor enige miljarden kosten maken had enige zin gehad, maar die miljarden werden verbrod aan "maatregelen" die met de dag meer op totalitaire TERREUR beginnen te lijken.
Maar de heren en dames politici en kwakzalvers wilden deze zomer nog minder zieken toen er al weinig waren, en daardoor ONTPLOFT het nu.
En als de betreffende sujetten nu beslissen (en volgens de laatste "beslissingen" lijkt het dat te worden) tot opnieuw "ombuigen", dan is het begin volgend jaar weer prijs. En bij dan dito: ergens april/mei nog eens.
In welke mate denk je dat economie / samenleving deze terreur zal kunnen blijven compenseren?
Want OOK herhaling: spijts wat de propaganda dag in dag uit kweelt: het is NIET het virus dat bedrijven platlegde en winkels sloot, de heren en dames politici en hun kwakzalverkransje deden dat, gebruik makende van bedreiging en geweld.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Ze hadden zich beter in maart ALLEMAAL weggestoken, we gingen met vrij grote kans een eerste grote golf hebben gehad, een tweede kleiner en daarna virus even plots weg als het kwam.
Maar de Zevendertig Regeringen en hun echelon "lagere" Committees zagen in het virus een opportuniteit om hun trend naar https://nl.wikipedia.org/wiki/Totalitarisme enkele trappen verder in die richting te schoppen, met nu reeds een halfjaar klooierij alom. De schade die het virus aanricht aan de maatschappij is totdusver een fractie van die die overheid aanricht. Wat was het weer dat ik ergens las, corona moet 300000 en waarschijnlijk zelfs veel meer doden maken om de aangerichte schade (waarde leven gebaseerd op wat overheid / verzekeringen erop plakken) te "overklassen". We zitten met een dikke 10000 op de teller, ik zie dus totaal niet in hoe die 300000 nog gaan gehaald worden.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Geen paniek, het virus heeft 7% mortaliteit volgens sommige hier, dus dan halen we 770000 zonder problemen
Nee maar serieus, Owlus, als het je te binnen schiet, ik ben wel geïnteresseerd in waar je dat gelezen hebt van die 300.000
Nee maar serieus, Owlus, als het je te binnen schiet, ik ben wel geïnteresseerd in waar je dat gelezen hebt van die 300.000
Bij mij was het "Ik ga eerst een monstername uit uw keel doen en dan uit uw neus."haelewyn schreef: ↑24 oktober 2020, 20:18Heb je iets tegen stokken in uw neus maar niet in uw keel ?
https://www.domusmedica.be/richtlijnen/ ... ahrynxswab
Theoretisch is het hier dus wel mogelijk....
Neus is betrouwbaarder..
nasopharynx = neus
oropahrynx = keel
Swab is gewoon die veegstok
RRROEFFFL... SCHRRRAAAPPP
"Een fijne dag nog verder."
Het ging zo snel, dat ik mij zelfs nu nog afvraag of dat zelfs hetzelfde stokje was. Het zal toch niet ?
Maar serieus, Haelewyn, jij hebt toch zeker ook wel een stokje in je keel EN eentje in je neus gehad ?
Nogal een onzinnige discussie van Domus Medica.
"Ons redden"?
Het lijkt wel alsof je denkt dat SARS-CoV2 een bevolking kan uitroeien, kun je dat even uitleggen?
Er lopen in dit land helaas nog een hoop mensen (lees idioten) rond, die ondanks de snel stijgende besmettingen de zaak nog steeds maar blijven minimaliseren, geen wonder dat we bijna Europees kampioen zijn van het meeste besmettingen per aantal inwoners. We krijgen al de zilveren medaille, binnenkort dankzij die idioten, "winnen" we misschien binnenkort nog goud.GreenDean schreef: ↑24 oktober 2020, 13:55Wie niet inziet dat dit de nagel op de kop slaat, is willens en wetens ziende blind.Owlus schreef: ↑24 oktober 2020, 13:50 Het standaard mantra van de overheidslieden daarop, heet "flatten de curve". Wel, kijk eens hoe die eruitziet. Wat zie je: twee pieken besmettingen. Van niks naar alles en van alles naar niks. Hadden ze NIKS gedaan van begin af, geen lockdown, ging een deel van de nu ziek geworden tijdens de niks-maanden hun behandeling kunnen hebben gekregen. En dan klagen over werkdruk. Tja, als je de moeite niet doet om je kleingeld regelmatig te gebruiken, dan eindig je met een "geldbom" aan de kassa, een zuchtende kassierster en een rij boze mensen achter je.
-
- VIP member
- Contacteer:
Niet vergeten dat we één van de dichtstbevolkte landen van Europa zijn. Het is natuurlijk logisch dat er meer kans op besmetting is, als je met veel op een kleine oppervlakte zit Er zijn zoveel verklaringen voor de hoge besmettingen, niet alleen het feit dat we averechts zijn tov de overheid
Neen. Enkel beide neusgaten werden 'beroerd'.Dixit schreef: ↑24 oktober 2020, 22:21
Bij mij was het "Ik ga eerst een monstername uit uw keel doen en dan uit uw neus."
RRROEFFFL... SCHRRRAAAPPP
"Een fijne dag nog verder."
Het ging zo snel, dat ik mij zelfs nu nog afvraag of dat zelfs hetzelfde stokje was. Het zal toch niet ?
Maar serieus, Haelewyn, jij hebt toch zeker ook wel een stokje in je keel EN eentje in je neus gehad ?
Nogal een onzinnige discussie van Domus Medica.
Waar zit CN ? Hervallen , te moe of aan het roeren in de pot met een andere nick ?