Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Cijfers in Noord Italië lagen veel hoger. Maar ook weer, net als hier, alleen rekening houdend met de vastgestelde besmettingen.
Die zeven procent is van de eerste golf. Er waren redenen waarom dat nu zou kunnen meer of minder zijn. Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Hoger of lager ? Wat wordt het ?
Er is niet genoeg remdesivir voor een onbeperkt aantal patiënten. Binnenkort kunnen we mensen op legerbrancards in grote zalen en kerken leggen en dafalgan geven of infusen met een zoutoplossing en wat verdoving voor wie we het ons kunnen permitteren (oorlogsgeneeskunde).
En wie gaat daar als personeel bij gezet worden ? Zijn er nog nonnen ergens over ?
Dan nog zal een slimme kerel als jij een uitleg hebben waarom het wel meevalt.
Met je 770.000 reken je zeven procent van alle Belgen maar niet iedereen gaat besmet worden. Zelfs daar denk je niet aan.. hoe zou dat komen ?
Er komt een tijd dat de race stopt.. lees eens over de grote brand van Londen.
Iedere brand is zelfdovend maar tot welke prijs..?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben geen ontkenner en geen paniekzaaier. Ik zit tussen de 2 kampen.
Maar het is duidelijk dit dit virus geen 7% mortaliteit heeft. Influenza heeft een 0,1% mortaliteit (ik heb ooit 50 pagina’s terug de link naar de CDC gegeven). Corona heeft wellicht een mortaliteit van onder de 0,5%. Dus duidelijk erger dan griep, ik denk dat daar geen discussie over kan bestaan. Maar 7% slaat echt nergens op.
Laat ons eens hoofdrekenen. Na de eerste golf had 7% van B antistoffen, dus 770.000 besmetten (de geteste besmetten waren maar een fractie van totale hoeveelheid besmetten). Dodental van de eerste golf 8000 of daaromtrent. Dan komen we aan 1% mortaliteit.
De mortaliteit ligt wel een stuk hoger bij 80-plussers. Het mortaliteitsrisco van dit virus is zeer afhankelijk van de leeftijd.
Ik vermoed dat de mortaliteit van de tweede golf lager gaat liggen dan de eerste. Er is nog steeds geen echte therapie. Remdesevir had 1 goede studie, maar volgens een grotere studie van de WHO doet het niet veel qua mortaliteit. Antilichamen van genezen patienten (reconvalescent plasma), daar geloof ik in, maar het aanbod is schaars. Kunstmatige gemaakte antilichamen zoals bij Trump, daar zijn bij mijn weten nog geen studies van, zou imho wel goed kunnen werken.
Maar 2 simpele dingen, een hogere dosis bloedverdunners geven, en therapie met corticoïden, gaan wellicht een duidelijke daling van de ziekenhuismortaliteit bewerkstelligen.
Het grote gevaar is natuurlijk dat de ziekenhuizen gaan overbezet worden. Ik woon in WVL, en het lokale ZH heeft zowat 15% van zijn bedden ingenomen door Coronapatienten, alle tussen 65 en 90 jaar, en globaal minder ziek dan tijdens de eerste golf. Dus hier lijkt de overbezetting heel goed mee te valllen. Anderzijds, er kan een tijdspanne van 7 tot 21 dagen zijn tussen besmetting en ziekenhuisopname, dus dat effect moet afgewacht worden.
Maar het is duidelijk dit dit virus geen 7% mortaliteit heeft. Influenza heeft een 0,1% mortaliteit (ik heb ooit 50 pagina’s terug de link naar de CDC gegeven). Corona heeft wellicht een mortaliteit van onder de 0,5%. Dus duidelijk erger dan griep, ik denk dat daar geen discussie over kan bestaan. Maar 7% slaat echt nergens op.
Laat ons eens hoofdrekenen. Na de eerste golf had 7% van B antistoffen, dus 770.000 besmetten (de geteste besmetten waren maar een fractie van totale hoeveelheid besmetten). Dodental van de eerste golf 8000 of daaromtrent. Dan komen we aan 1% mortaliteit.
De mortaliteit ligt wel een stuk hoger bij 80-plussers. Het mortaliteitsrisco van dit virus is zeer afhankelijk van de leeftijd.
Ik vermoed dat de mortaliteit van de tweede golf lager gaat liggen dan de eerste. Er is nog steeds geen echte therapie. Remdesevir had 1 goede studie, maar volgens een grotere studie van de WHO doet het niet veel qua mortaliteit. Antilichamen van genezen patienten (reconvalescent plasma), daar geloof ik in, maar het aanbod is schaars. Kunstmatige gemaakte antilichamen zoals bij Trump, daar zijn bij mijn weten nog geen studies van, zou imho wel goed kunnen werken.
Maar 2 simpele dingen, een hogere dosis bloedverdunners geven, en therapie met corticoïden, gaan wellicht een duidelijke daling van de ziekenhuismortaliteit bewerkstelligen.
Het grote gevaar is natuurlijk dat de ziekenhuizen gaan overbezet worden. Ik woon in WVL, en het lokale ZH heeft zowat 15% van zijn bedden ingenomen door Coronapatienten, alle tussen 65 en 90 jaar, en globaal minder ziek dan tijdens de eerste golf. Dus hier lijkt de overbezetting heel goed mee te valllen. Anderzijds, er kan een tijdspanne van 7 tot 21 dagen zijn tussen besmetting en ziekenhuisopname, dus dat effect moet afgewacht worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat is de wiskunde van het aantal vastgestelde besmettingen in België in de eerste golf afgezet tegen het aantal overlijdens.
Italië kwam zo in de eerste golf bij momenten aan een mortaliteit van rond de 40 (!!!) procent. Oorzaak : totale overbelasting van hun gezondheidszorg waardoor meer mensen dan noodzakelijk overleden en niet de mogelijkheden om bijna iedereen te testen (?) + Geen tijd om alles te tellen.
We kunnen veronderstellen dat de doden misschien overschat zijn.
Maar meer , en ik baseer me hiervoor op cijfers of ideeën van virologen : vermoedelijk waren er tot tien keer meer besmettingen in de eerste golf tov het aantal vastgestelde besmettingen.
Wat de echte mortaliteit op een tiende zou brengen. Maar dat is niet gemeten, enkel verondersteld.
Naar de toekomst zijn er elementen in ons voordeel maar ook in ons nadeel te verwachten.
Voordeel : er is meer medicatie voorhanden, ze weten al iets meer wat wel helpt, wat helemaal niet helpt, wat slechts een beetje helpt.
Nadeel : onze ziekenhuizen raken overbelast en onze regeringen, zowel de verschillende niveaus als de twee nationale regeringen die de laatste hadden een afwachtende houding. Het kot staat in brand maar we sturen de pompiers nog niet. We laten emmers brengen door Bpost.
In mijn omgeving is het ene na het andere noodplan van kracht. Men heeft moeten kiezen hiervoor wie wel of niet behandeld werd. Men zal dat weer doen of men is dat al aan het doen.
Ziekenhuizen zijn al begonnen met patiënten door te voeren naar grote universitaire ziekenhuizen hier. Op een paar dagen tijd valt het hier ineens een pak minder mee.
In de meest slechte omstandigheden, die hier stilaan bereikt worden in bv Luik, kan het ook hoger gaan dan 7 procent.
Remdesivir : er is geen eindeloze voorraad van hoor. Heel de wereld wil het hebben. Plasma met antistoffen : nog minder !!
Men heeft de kans laten liggen om zich op de tweede golf ten volle voor te bereiden. Er was teveel tijd nodig om politiek gekibbel tot een eind te brengen. De vorige regering zat al weken te wachten op de volgende, stond erbij en keek ernaar.
Waarom neem ik die zeven procent als cijfer : als onze aerollas en owlussen hier uit hun nek mogen lullen met volledige onwaarheden, slechte conclusies, ronduit gezwets,
Waarom zou ik dan dat niet een keer mogen doen met echte cijfers ?
CN doet dat elke dag, als hij kan komen spelen.
New York niet mogen vergelijken met België maar België wel met de ganse USA.... ? Komaan jongens, als er iets in het koppeke zit, gebruik het dan.
Edit : tot vandaag volgens WHO in België 305.409 besmettingen waarvan dan toch 200.000 nieuwe de laatste 6 weken. Half september zaten decaan 100.000.
Van de 100.000 gevallen die vermoedelijk een afloop hebben gekend zijn er 10.737 overleden.
Toen was de gezondheidszorg nog geen ravage. Nu ?
Cijfers te interpreteren zoals hiervoor uitgelegd maar 0,5 procent mortaliteit ? Eerst zien en dan geloven.
Italië kwam zo in de eerste golf bij momenten aan een mortaliteit van rond de 40 (!!!) procent. Oorzaak : totale overbelasting van hun gezondheidszorg waardoor meer mensen dan noodzakelijk overleden en niet de mogelijkheden om bijna iedereen te testen (?) + Geen tijd om alles te tellen.
We kunnen veronderstellen dat de doden misschien overschat zijn.
Maar meer , en ik baseer me hiervoor op cijfers of ideeën van virologen : vermoedelijk waren er tot tien keer meer besmettingen in de eerste golf tov het aantal vastgestelde besmettingen.
Wat de echte mortaliteit op een tiende zou brengen. Maar dat is niet gemeten, enkel verondersteld.
Naar de toekomst zijn er elementen in ons voordeel maar ook in ons nadeel te verwachten.
Voordeel : er is meer medicatie voorhanden, ze weten al iets meer wat wel helpt, wat helemaal niet helpt, wat slechts een beetje helpt.
Nadeel : onze ziekenhuizen raken overbelast en onze regeringen, zowel de verschillende niveaus als de twee nationale regeringen die de laatste hadden een afwachtende houding. Het kot staat in brand maar we sturen de pompiers nog niet. We laten emmers brengen door Bpost.
In mijn omgeving is het ene na het andere noodplan van kracht. Men heeft moeten kiezen hiervoor wie wel of niet behandeld werd. Men zal dat weer doen of men is dat al aan het doen.
Ziekenhuizen zijn al begonnen met patiënten door te voeren naar grote universitaire ziekenhuizen hier. Op een paar dagen tijd valt het hier ineens een pak minder mee.
In de meest slechte omstandigheden, die hier stilaan bereikt worden in bv Luik, kan het ook hoger gaan dan 7 procent.
Remdesivir : er is geen eindeloze voorraad van hoor. Heel de wereld wil het hebben. Plasma met antistoffen : nog minder !!
Men heeft de kans laten liggen om zich op de tweede golf ten volle voor te bereiden. Er was teveel tijd nodig om politiek gekibbel tot een eind te brengen. De vorige regering zat al weken te wachten op de volgende, stond erbij en keek ernaar.
Waarom neem ik die zeven procent als cijfer : als onze aerollas en owlussen hier uit hun nek mogen lullen met volledige onwaarheden, slechte conclusies, ronduit gezwets,
Waarom zou ik dan dat niet een keer mogen doen met echte cijfers ?
CN doet dat elke dag, als hij kan komen spelen.
New York niet mogen vergelijken met België maar België wel met de ganse USA.... ? Komaan jongens, als er iets in het koppeke zit, gebruik het dan.
Edit : tot vandaag volgens WHO in België 305.409 besmettingen waarvan dan toch 200.000 nieuwe de laatste 6 weken. Half september zaten decaan 100.000.
Van de 100.000 gevallen die vermoedelijk een afloop hebben gekend zijn er 10.737 overleden.
Toen was de gezondheidszorg nog geen ravage. Nu ?
Cijfers te interpreteren zoals hiervoor uitgelegd maar 0,5 procent mortaliteit ? Eerst zien en dan geloven.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 25 oktober 2020, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch ook speciaal dat zelfs het testen in meerdere varianten bestaat. Domus Medica is lekker aan het emmeren of de keelswab of de neusswab het beste is. Wel, doe ze dan beide.haelewyn schreef: ↑25 oktober 2020, 00:08Neen. Enkel beide neusgaten werden 'beroerd'.Dixit schreef: ↑24 oktober 2020, 22:21
Bij mij was het "Ik ga eerst een monstername uit uw keel doen en dan uit uw neus."
RRROEFFFL... SCHRRRAAAPPP
"Een fijne dag nog verder."
Het ging zo snel, dat ik mij zelfs nu nog afvraag of dat zelfs hetzelfde stokje was. Het zal toch niet ?
Maar serieus, Haelewyn, jij hebt toch zeker ook wel een stokje in je keel EN eentje in je neus gehad ?
Nogal een onzinnige discussie van Domus Medica.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idem bij mij.haelewyn schreef: ↑25 oktober 2020, 00:08Neen. Enkel beide neusgaten werden 'beroerd'.Dixit schreef: ↑24 oktober 2020, 22:21
Bij mij was het "Ik ga eerst een monstername uit uw keel doen en dan uit uw neus."
RRROEFFFL... SCHRRRAAAPPP
"Een fijne dag nog verder."
Het ging zo snel, dat ik mij zelfs nu nog afvraag of dat zelfs hetzelfde stokje was. Het zal toch niet ?
Maar serieus, Haelewyn, jij hebt toch zeker ook wel een stokje in je keel EN eentje in je neus gehad ?
Nogal een onzinnige discussie van Domus Medica.
Zoals gezegd bij binnenkomst in 't ziekenhuis in de corona-afdeling ook in de mond/keel geschraapt maar dat was ivm de ziekenhuisbacterie.
Neen, eigenlijk nergens last meer van behalve dat ik dagelijks nog 12 uren slaap.
Gisteren met de fiets naar Diksmuide gereden in het spoor van den Pruis in 1914 (langs de Handzamevaart naar de Ijzer) en terug. Dit ging zonder problemen ( maar 't was wel een electrische fiets ). Morgen weer naar 't werk toe, dat wordt afwachten. Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar ik ben éénmalig blij met het winteruur, kan ik toch een uur langer slapen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je mag nog van geluk spreken dan, ze kunnen dat virus namelijk ook in de stoelgang vaststellen
Dit zegt de omstreden Zweedse topepidemioloog Anders Tegnell, gevaarlijk is om te denken dat mondmaskers een groot verschil maken als je een epidemie als deze hebt.Als je ziet hoe het virus de woon-zorg centrum weer binnensluipt zijn het miscchien geen loze woorden.
Nee, ik heb dat zeer bewust zo gerekend
Omdat volgens andere hier we binnen 10 jaar er nog mee zitten, dus dan denk ik dat de assumptie dat iedereen besmet zal raken een zeer correcte is.
(bovendien nog een onderschatting, want in de volgende 10 jaar zullen er nog mensen worden geboren die volgens jullie besmet zullen raken en sterven)
Ja, griep bestaat al lang niet meer.Aerolla schreef: ↑25 oktober 2020, 09:32Nee, ik heb dat zeer bewust zo gerekend
Omdat volgens andere hier we binnen 10 jaar er nog mee zitten, dus dan denk ik dat de assumptie dat iedereen besmet zal raken een zeer correcte is.
(bovendien nog een onderschatting, want in de volgende 10 jaar zullen er nog mensen worden geboren die volgens jullie besmet zullen raken en sterven)
Verkoudheden bestaan al lang niet meer.
Mazelen bestaan al lang niet meer.
Waterpokken bestaan al lang niet meer.
Rodehond bestaat al lang niet meer.
Driedagenkoorts bestaat al lang niet meer.
Waarom zou corona dan wel nog bestaan over 10 jaar?
aanpassing: ik ben vergeten een toe te voegen. Nu is dat opgelost. Complot-theorie-aanhangers zoals Aerolla en Owlus hebben geen enkel gevoel voor humor en nemen alles ernstig.
Laatst gewijzigd door anonymous op 25 oktober 2020, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
We zouden covid natuurlijk ook kunnen vergelijken met andere coronavirussen zoals sars...
Dat bestaat ook nog... ah wacht, toch niet...
Dat bestaat ook nog... ah wacht, toch niet...
Het lijkt er alvast op dat landen waar maskers verplicht zijn het niet beter doen dan landen waar ze niet verplicht zijn. Is ook niet verwonderlijk, de gebruikte maskers zijn weinig efficiënt om virus partikels tegen te houden maar mensen voelen zich veilig waardoor afstand houden en contacten beperken verwaarloosd worden. Niet enkel het menselijk gedrag speelt hier, ook de richtlijnen laten het toe om met masker met veel dicht opeen te zijn (werk situaties, school, openbaar vervoer,...). Baat het niet, dan schaad het niet is in dit geval niet zo zeker, best mogelijk dat het een averechts effect heeft, daarom zou men goeie FFP2 maskers moeten adviseren ipv zelfgemaakte rommel.dani schreef: ↑25 oktober 2020, 09:22 Dit zegt de omstreden Zweedse topepidemioloog Anders Tegnell, gevaarlijk is om te denken dat mondmaskers een groot verschil maken als je een epidemie als deze hebt.Als je ziet hoe het virus de woon-zorg centrum weer binnensluipt zijn het miscchien geen loze woorden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Smetvrezer gespot:
Iemand hier zin om zich te outen?
Iemand hier zin om zich te outen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Anders Tegnell is de man die de Zweeds aanpak heeft uitgevonden. Namelijk nietsdoen. Hij kan moeilijk zeggen dat hij totaal verkeerd was.vortex schreef: ↑25 oktober 2020, 09:54Het lijkt er alvast op dat landen waar maskers verplicht zijn het niet beter doen dan landen waar ze niet verplicht zijn. Is ook niet verwonderlijk, de gebruikte maskers zijn weinig efficiënt om virus partikels tegen te houden maar mensen voelen zich veilig waardoor afstand houden en contacten beperken verwaarloosd worden. Niet enkel het menselijk gedrag speelt hier, ook de richtlijnen laten het toe om met masker met veel dicht opeen te zijn (werk situaties, school, openbaar vervoer,...). Baat het niet, dan schaad het niet is in dit geval niet zo zeker, best mogelijk dat het een averechts effect heeft, daarom zou men goeie FFP2 maskers moeten adviseren ipv zelfgemaakte rommel.dani schreef: ↑25 oktober 2020, 09:22 Dit zegt de omstreden Zweedse topepidemioloog Anders Tegnell, gevaarlijk is om te denken dat mondmaskers een groot verschil maken als je een epidemie als deze hebt.Als je ziet hoe het virus de woon-zorg centrum weer binnensluipt zijn het miscchien geen loze woorden.
Aerolla hier op ons forum is een grote fan.
Zweden zit bij de slechtste 8% landen qua dodental. Echte doden waarover echte cijfers bestaan.
Er zijn ook de indirecte doden. Er bestaan geen statistieken van.
Maar volgens Aerolla doet Zweden het goed qua indirecte doden. Hij baseert zich op ... op ... op niets.
Die vele doden die Zweden heeft (nog steeds volgens Aerolla) zijn goed. Want op termijn leiden ze tot minder doden.
Dus staat België er goed voor. We hebben nog meer doden dan de vele doden in Zweden, dus gaan we op termijn nog minder doden hebben dan de weinige doden in Zweden.
Zeg nu zelf: een ijzersterk staaltje van onwrikbare logica, vanwege onze Aerolla
Tja, eenmaal een virus globaal verspreid geraakt is het niet meer zo gemakkelijk uit te roeien, met SARS en MERS is dat nog net gelukt, met SARS-Cov2 is dat duidelijk mislukt, dit wordt sowieso een blijvertje. Of die eerste twee effectief uitgeroeid zijn is trouwens twijfelachtig, het natuurlijk reservoir bestaat immers nog, om dezelfde reden duikt ebola regelmatig weer op.
Daar is die leugen weer dat Zweden niks doet. Klopt dat Zweden geen lockdown heeft gehad en dat alles open mocht blijven maar er zijn daar wel strikte maar zinnige maatregelen getroffen, ook daar moest men afstand houden, waren er beperkingen op aantal mensen per oppervlakte, enz... Zou best kunnen dat er daar een groter draagvlak is voor weinige maar zinvolle maatregelen dan bij ons, de zondvloed aan regelitis hier heeft in elk geval niet voor een beter resultaat gezorgd.