Storting doen op rekening van een klant (als niet-klant)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Storting doen op rekening van een klant (als niet-klant)
Daarnet zat ik me af te vragen of het eigenlijk mogelijk is om bij een bank binnen te stappen als niet-klant (bijvoorbeeld Fortis), en cash geld te storten op de zichtrekening van een klant van dat filiaal (t.v.v. een elektronische overschrijving zeg maar). Iemand een idee? Dit zal vast niet binnen het dienstenpakket van meeste banken vallen maar ik wou het toch maar eens vragen.
Re: Storting doen op rekening van een klant (als niet-klant)
Is geen enkel probleem is. Zou hetzelfde zijn als de rekeninghouder zelf cash op zijn rekening zet. Je krijgt zelfs een bewijsje mee van storting.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik dacht dat storting geld kostte... Stortingen vroeger bij de post toch alleszins....
Mij hebben ze wijsgemaakt vroeger dat vooral (oudere) mensen zonder zichtrekening er gebruik van maakte... (prijs was vergelijkbaar met die van een postzegel als ik me niet vergis)...
Of je als niet klant terecht kunt bij de bank waar de rekening van de ontvanger staat weet ik niet. Maar via de post is/was dat mogelijk
Mij hebben ze wijsgemaakt vroeger dat vooral (oudere) mensen zonder zichtrekening er gebruik van maakte... (prijs was vergelijkbaar met die van een postzegel als ik me niet vergis)...
Of je als niet klant terecht kunt bij de bank waar de rekening van de ontvanger staat weet ik niet. Maar via de post is/was dat mogelijk
Hmm tegenstrijdige reacties. Het is misschien ook afhankelijk van het type rekening waarop je probeert te storten, of hier al dan niet loket transacties in verrekend zitten?
Volgens mij gaat dit niet meer. Heb vroeger eens geld gegeven aan mijn vriendin om op mijn rekening te storten, was ziek. Van de bankbediende kon dit wettelijk niet meer, ze moest het eerst op haar rekening storten en dan overschrijven.
Ben toen achteraf bij de directeur gaan vragen wat dat voor ne zever was, mijn vriendin had wel geen volmacht op mijn rekening maar het ging om een storting, niet om een afhaling. En ook hij kwam af met een nieuwe wettelijke regeling tegen zwartgeld.
Of het klopt, weet ik niet, maar waarom zouden ze dat verzinnen.
Ben toen achteraf bij de directeur gaan vragen wat dat voor ne zever was, mijn vriendin had wel geen volmacht op mijn rekening maar het ging om een storting, niet om een afhaling. En ook hij kwam af met een nieuwe wettelijke regeling tegen zwartgeld.
Of het klopt, weet ik niet, maar waarom zouden ze dat verzinnen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ach zo nog sterker, ik dacht eerder als het niet kon dat het met de kosten on/of het klant-zijn te maken zou hebben. Klinkt wel logisch anders, dit zal dus idd niet (meer) mogelijk zijn. Thanks
http://www.post.be/site/nl/customerserv ... posit.html
Stortingen bij de post bestaat dus nog wel blijkbaar. (je hebt geen eigen rekening nodig bij de post, en (vroeger althans) de rekening van bestemming moet ook geen postrekening zijn.
In feite logisch omdat men (nog) niet iedereen (oudere mensen) kan verplichten om een rekening te nemen. .
Stortingen bij de post bestaat dus nog wel blijkbaar. (je hebt geen eigen rekening nodig bij de post, en (vroeger althans) de rekening van bestemming moet ook geen postrekening zijn.
In feite logisch omdat men (nog) niet iedereen (oudere mensen) kan verplichten om een rekening te nemen. .
Als een winkelier zijn kontante ontvangsten ( cafe/ horeca / op zijn rekening wil laten storten, en hij laat dit doen door iemand van het personeel, welke niks met die bank of volmacht op die rekening te maken heeft, kan zonder enig probleem geld storten . Heeft dus niks met zwart geld te zien. En dit hoeft zelfs nog niet in het desbetreffend kantoor. Kan in ieder filiaal van die bank.
Niemand die bij een bank werkt en hier het juiste over weet ??
Zou het eigenlijk wel willen weten, gewoon omdat ik dat toen zo belachelijk vond, moest het niet kloppen, ga ik eens een bezoekje brengen aan mijn bankdirecteur.
Zou het eigenlijk wel willen weten, gewoon omdat ik dat toen zo belachelijk vond, moest het niet kloppen, ga ik eens een bezoekje brengen aan mijn bankdirecteur.
Geld verdienen doe je door te werken.
Volgens mij gaat dit niet meer en zou dit te maken hebben met de identificatieplicht en witwaspraktijken. Elke verrichting moet men kunnen traceren en als je als niet-volmachthebber een storting doet op een rekening is deze transactie niet traceerbaar (maw men kan niet achterhalen wie deze verrichting gedaan heeft). De banken volgen hier gewoon de wet en dekken zich in tegen mogelijke fraudegevallen. Dit kan absurd lijken als je voor je partner een storting doet, maar dit zijn nu eenmaal de regels.
Stel de vraag eens in de rubriek "vraag het aan de bank" Die werken allemaal bij een bankcp1234 schreef: Niemand die bij een bank werkt en hier het juiste over weet ??
Heb vraag gesteld aan fortis( ben daar klant ) en die geven als antwoord::::: Het storten van contanten op een rekening kan enkel door de houders en gevolmachtigden van die rekening.Het is dus niet meer mogelijk om eender wie op uw rekening te laten storten. Verder om het hoe of waarom is er niet bij vermeld.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het zou me wel verwonderen dat men niet meer kan storten want identificatie door middel van paspoort van de persoon die op uw rekening stort is toch niet zo moeilijk. denk ik zo. mvg
heb dit ook gedacht, dat ze altijd de ID kaart kunnen vragen van de storter,ter identificatie. Doch dit zal de nodige adm. rommel (copy Id.) meebrengen, en ze zullen dit afwentelen. Vindt het ook niet kunnen dat er niemand kontant geld op je rekening kan en mag storten. Dit zal wel weer eens vadertje staat zijn die wil bepalen hoe we ons moeten gedragen. Is toch wel straf dat ze nog geen kontant geld meer op je tekening mogen storten.
Contante betalingen ( boven de 10 000 of 15 000 euro ) o.a. voor een auto enz. zijn al een aantal jaren verboden door de wetgever.
Bedragen beneden die 10 000 of 15 000 mogen wel contant gestort worden door iemand die geen klant is bij de bank als die bank dat WIL.
Voor iemand die geen klant bij die bank is weigeren ze dat meestal omdat ze er meer werk dan opbrengst aan hebben.
Bedragen beneden die 10 000 of 15 000 mogen wel contant gestort worden door iemand die geen klant is bij de bank als die bank dat WIL.
Voor iemand die geen klant bij die bank is weigeren ze dat meestal omdat ze er meer werk dan opbrengst aan hebben.