Corona-virus.
Re: Corona-virus.
^dit
https://www.youtube.com/watch?v=3LKVC4ilgT4&t=140s
In volle lockdown periode he mensen, alleen essentiele verplaatsingen toegestaan , op straf van het hellevuur en een boete.
Maar een acte de presence in een sketch is uiteraard essentieel.
Zoals hier toen gezegd werd: ze moeten de mensen toch informeren?
....
Dat je met je gezin wou gaan fietsen of naar een bos wou gaan wandelen is dacht ik nooit verboden geweest.BEspaar schreef: ↑25 oktober 2020, 17:35God beware me...Je mocht zelfs met de auto niet naar het bos om te wandelen ook al zat je er alleen in..Uiteraard de natte droom van MVR. Waarom laat hij de mensen niet inmetselen in hun huis zoals in China, WUHAN style!sortino schreef: ↑25 oktober 2020, 17:26 In ieder geval lijkt me een lockdown zoals in maart ook in Vlaanderen absoluut noodzakelijk. Dat voor een maand en dan geleidelijk per provincie versoepelen. Als je de snelle evolutie van de curves bekijkt van ziekenhuisopnames en ICU dan dreigen we serieus in de problemen te komen.
Het is allemaal beginnen foutlopen met die idiote bubbels.
Jawel was een niet essentiële verplaatsing geloof me, ik loop 4 keer per week 10 km in het bos..Met de auto naar daar mocht niet
By the way, hij zit weeral bij de vtm
Voor de scholen wordt de herfstvakantie verlengd tem 11 november (is slechts 2 werkdagen méér, maar beter dat dan niks.)
11 november is sowieso een vrije dag (feestdag). Ze maken gewoon de brug.
Hopelijk brengt de komende week wijze raad voor langere sluiting.
Hopelijk brengt de komende week wijze raad voor langere sluiting.
In Wallonië gaat het secundair onderwijs over op afstandsonderwijs.
https://www.lesoir.be/333834/article/20 ... n-wallonie
https://www.lesoir.be/333834/article/20 ... n-wallonie
Heel goed. FTP leest Belgiës enige kwaliteitskrant.
Daaronder staat ook het nieuwtje, dat ook de vlaamse kindertjes een extra halve week herfstvakantie krijgen. Mooi zo. Dan blijven wij nog wat langer aan de Kust.
Enfin... als die facho's tegen die tijd niet weer drones met infraroodcamera's over de tweede verblijven laten vliegen.
Daaronder staat ook het nieuwtje, dat ook de vlaamse kindertjes een extra halve week herfstvakantie krijgen. Mooi zo. Dan blijven wij nog wat langer aan de Kust.
Enfin... als die facho's tegen die tijd niet weer drones met infraroodcamera's over de tweede verblijven laten vliegen.
Kan MVR dan ook voor 2 extra verlofdagen zorgen?
Of moeten ze naar de grootouders ...
Of moeten ze naar de grootouders ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Als ze inderdaad gewoon die donderdag en vrijdag er nog bij nemen heb je gelijk nog eens 4 relatief contactarme dagen (tot maandag 16 nov). Lijkt mij de slimste oplossing.
We hebben gezien wat er van die (sterke) aanbevelingen in ons land in huis komt, ze worden gewoon genegeerd, en daardoor moeten er vervolgens hardere maatregelen genomen worden.vortex schreef: ↑25 oktober 2020, 12:54Klopt, maar wat is oorzaak en wat is gevolg en nog belangrijker hoe moet je met die Belgische regeltjes aversie omgaan, met nog meer (pest)regeltjes en gas boetes of minder maar duidelijke regels die wel te handhaven zijn. Het helpt misschien ook om niet alles verplicht of verboden te maken maar bv als een sterke aanbeveling mee te delen. Neem als voorbeeld het verbod om meer dan vier close contacten per maand te hebben, onmogelijk dit verbod te controleren, laat staan handhaven of te veroordelen voor een rechtbank. Verkoop zoiets dan onder een strenge aanbeveling, het verbodslabeltje biedt hier toch geen meerwaarde maar wordt wel als regelneverij aangevoeld en lokt weer extra aversie uit.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je mist mijn punt een beetje. Ze lopen het niet op tijdens de lessen.geebee schreef: ↑25 oktober 2020, 17:12De stijging is er gekomen bij de start van het "gewoon" onderwijs ... de hogeschoolstudenten en universitairen zijn onmiddellijk gestart met lessen via de computer, die paar lessen die er waren gebeurden in nagenoeg lege aula's ... uit rechtstreekse bron heb ik vernomen dat de merendeel van de studenten het heel goed doen qua veiligheid, niet meer, niet minder dan andere mensen. De schuld op studenten steken is even zo eenvoudig als de schuld op de Walen, de moslims of de buitenlanders.Charlesvdw schreef: ↑25 oktober 2020, 14:46 En de studenten zijn volgens mij ook een belangrijke bron. Het kan niet dat iemand een ganse week op kot zit en ‘s avonds gans alleen op zijn/haar kot blijft. De studenten zullen misschien de gemeenschappelijke keuken minder gebruiken, maar wel nog afspreken op hun kot met vrienden of vriendinnen. En in het weekend brengen ze het mee naar huis.
In het kleuter, lager en vooral het secundair onderwijs is er iedere dag een massa-event (events van 500-1000 en meer) die begint 's morgens om 07:00 (op de bus), die een eerste voorstelling heeft van 08:30-12:00, daarna onderbroken door een pauze van een uur waarin de "festivalgangers" lekker mixen, een tweede voorstelling van 13:00-16:00 (of 17:00) waarna ze terug naar hun camping trekken met de overvolle bussen ... maar nee, daar zit het probleem totaal niet, -18-jarigen zijn immuun en verspreiden niks. Ik zeg je : onderwijs in lockdown (les via computer) en binnen 2 weken zal je de knik in de curve zien ... maar aangezien dit onbespreekbaar is (pedagogische redenen) gaan we met al die semi-regeltjes niks bereiken en tot in het oneindige bezig blijven !
Maar je denkt toch niet dat ze elke avond allemaal moederziel alleen op hun kamertje blijven zitten ? De ene avond bezoeken ze de ene kameraad, de andere avond komen een paar andere kameraden op bezoek.
Daarvan komt het. Niet van die lessen waar maar 1student op 5 mocht aanwezig zijn.
En dan in ‘t weekend gaan ze naar huis en steken ze de rest van het gezin aan.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Het is ook vanuit diezelfde partij dat virologen voor de rechter gesleept worden omdat ze verwittigen voor het besmettingsgevaar in een zone met hoge besmettingsgraad.
Wat doden meer of minder en een hoop mensen in het ziekenhuis, is voor deze partij (lees politieke arm van de bedrijfslobby) niet zo belangrijk, zolang de centen maar goed blijven binnenrollen bij hun politieke vrienden.
De Chinezen zijn er ondertussen wel van af, en als er dan hier of daar nog een virus zich durft vertonen, springen ze er direct bovenop en testen ze de ganse omgeving.BEspaar schreef: ↑25 oktober 2020, 17:35God beware me...Je mocht zelfs met de auto niet naar het bos om te wandelen ook al zat je er alleen in..Uiteraard de natte droom van MVR. Waarom laat hij de mensen niet inmetselen in hun huis zoals in China, WUHAN style!sortino schreef: ↑25 oktober 2020, 17:26 K
In ieder geval lijkt me een lockdown zoals in maart ook in Vlaanderen absoluut noodzakelijk. Dat voor een maand en dan geleidelijk per provincie versoepelen. Als je de snelle evolutie van de curves bekijkt van ziekenhuisopnames en ICU dan dreigen we serieus in de problemen te komen.
Op een paar dagen tijd, wordt daar het equivalent van de ganse Belgische bevolking getest, terwijl men hier omwille van de burocratie het testen moet afbouwen bij gebrek aan testkapaciteit.
Het zoveelste hoofdstuk in het Belgische covid blunderboek.
Dit vind ik interessante cijfers...
Sedert het begin van de epidemie zijn we op 20 september over 100.000 besmettingen gegaan in België.
Vandaag 25 oktober zijn we over de 300.000 gegaan.
Ondertiteling :
100.000 in meer dan 6 maanden.
200.000 erbij in 35 dagen.
Geen reden om ongerust te zijn he.
Hebben ze te traag gereageerd ?
Staat het kot nog niet in brand ?
We leven in een apenland.
Sedert het begin van de epidemie zijn we op 20 september over 100.000 besmettingen gegaan in België.
Vandaag 25 oktober zijn we over de 300.000 gegaan.
Ondertiteling :
100.000 in meer dan 6 maanden.
200.000 erbij in 35 dagen.
Geen reden om ongerust te zijn he.
Hebben ze te traag gereageerd ?
Staat het kot nog niet in brand ?
We leven in een apenland.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 26 oktober 2020, 06:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus alle landen die momenteel oranje of rood kleuren ( zijn er meer dan honderd!) zijn incompetent, en de Chinezen hebben het perfecte recept weer uitgevonden? Tuurlijk ! Vermom u eens als Chinees en laat ons eens weten wat ginder echt gebeurt.