Toch leuk die beurzen.
TIP
Toch leuk die beurzen.
Toch leuk die beurzen, elke dag bergen slecht nieuws en toch blijven ze volop stijgen.
Nog even en er zijn weer heel wat procenten aan onze neus voorbij gevlogen.
Nog even en er zijn weer heel wat procenten aan onze neus voorbij gevlogen.
Re: Toch leuk die beurzen.
Het is inderdaad moeilijk om er aan te weerstaan. De winsten zijn fenomenaal. Ik heb nu al 20% rendement. Ik heb eerste posities ingenomen want ik vertrouw het zaakje niet helemaal. Kan natuurlijk dat de marktcorrectie van vorig jaar overdreven was en dat de markt dit door heeft. Daarom is er nu een correctie naar boven toe.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In Cash werd een tijdje terug gemeld dat wie aandelen van Bekaert had gekocht ipv de obligaties die ze onlangs hebben uitgegeven een return heeft van meer dan 40% op enkele dagen.
Er zijn tal van beursregels die elkaar tegenspreken. De afgelopen 2 maanden golden de regels 'Koop als er dagelijk rampzalig economisch nieuws is' en 'koop als de beurs laag staat'.
Is dit een reden om nu te kopen ? Er is ook een beursregel die stelt dat je de feiten niet achterna moet lopen.
Men kan enkel in de toekomst zekerheid geven over rendementen die men in het verleden kon halen.
Volgens mij kennen we nu een bear market rally. In de loop van 2009 zie ik de BEL20 onder de 1.300 en de Dow Jones onder de 5.000 noteren.
Er zijn tal van beursregels die elkaar tegenspreken. De afgelopen 2 maanden golden de regels 'Koop als er dagelijk rampzalig economisch nieuws is' en 'koop als de beurs laag staat'.
Is dit een reden om nu te kopen ? Er is ook een beursregel die stelt dat je de feiten niet achterna moet lopen.
Men kan enkel in de toekomst zekerheid geven over rendementen die men in het verleden kon halen.
Volgens mij kennen we nu een bear market rally. In de loop van 2009 zie ik de BEL20 onder de 1.300 en de Dow Jones onder de 5.000 noteren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Het is altijd mogelijk dat de beurs nog rare sprongen maakt. De markt is zeer onvoorspelbaar, toch geloof ik dat de correctie eind 2008, te hevig was. Een correctie was terecht maar niet op die manier. Beleggers gingen toen collectief in een kramp en verkochten alles in paniek. Nu krijg je een correctie naar boven toe.
De gelijkenissen met de jaren 30 worden steeds duidelijker. Toen waren er ook rally's met een stijging van gemiddeld 30%:Stier schreef: Volgens mij kennen we nu een bear market rally. In de loop van 2009 zie ik de BEL20 onder de 1.300 en de Dow Jones onder de 5.000 noteren.
Nu bevinden we ons in een tijdelijk herstel (temporary recovery), maar als de overeenkomst zich doorzet, gaan we binnen enkele maanden terug de dieperik in.
Keer op keer waren er in de jaren 30 rally's, maar telkens lagere bodems. Pas 20 jaar later was er een definitief herstel.
Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.
De geschiedenis herhaalt zich nooit. Ik ben een tegenstander van het analogie denken. Dat is volgens mij de reden waarom sommige crisissen zeer lang duren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
even een vraagje, Fortis is BNP Paribas fortis geworden als ik het goed begrijp.Wanneer ik nu op de beurs Fortis aandelen koop aan bv 2,40 euro. Wat koop ik dan eigenlijk. Bankaandelen of verzekering. Ik begrijp het niet zo goed vandaar deze misschien rare vraag. Groetjes en bedankt
torrevieja schreef: even een vraagje, Fortis is BNP Paribas fortis geworden als ik het goed begrijp.Wanneer ik nu op de beurs Fortis aandelen koop aan bv 2,40 euro. Wat koop ik dan eigenlijk. Bankaandelen of verzekering. Ik begrijp het niet zo goed vandaar deze misschien rare vraag. Groetjes en bedankt
Je koopt dan aandelen van Fortis Holding. Dus niet van de bank.
Als je Fortis Bank wil moet je BNP Paribas aankopen.
Meer dan de helft van de inkomsten van de Fortis holding (zullen) komen van de Belgische verzekeraar AG. De overige inkomsten van de internationale verzekeringsactiviteiten.