Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Animal Farm : we leven er letterlijk in ...
Gisterenavond naar deel 2 van de documentaire : Trump - The White House Years gekeken ... waar die vent allemaal mee wegkomt, niet te vatten ... zijn "persoonlijke" advocaat Giuliani zat er dan nog eens mee op te scheppen ook (als je dan ziet hoe geil hij stond in Borat 2 kan je je inbeelden hoe het er in "dat wereldje" aan toe gaat) ...
Gisterenavond naar deel 2 van de documentaire : Trump - The White House Years gekeken ... waar die vent allemaal mee wegkomt, niet te vatten ... zijn "persoonlijke" advocaat Giuliani zat er dan nog eens mee op te scheppen ook (als je dan ziet hoe geil hij stond in Borat 2 kan je je inbeelden hoe het er in "dat wereldje" aan toe gaat) ...
Een zeer goede vaststelling en hierdoor kunnen makkelijk 200 pagina's uit het topic gehaald worden. Mooie opruiming.Spruitekop schreef: ↑26 oktober 2020, 00:32
We moeten wel in de kantlijn plaatsen dat in de eerste golf niet iedereen met symptomen getest werd.
Ik ken een gezin met 4 dat er allemaal van had. Ouders (late 40'ers) en de dochter werden niet getest, de zoon -die in de zorg werkte- werd WEL getest. Als het resultaat van de zoon positief was mochten ze er van uit gaan dat ze allemaal 'prijs hadden'.
In de eerste golf werden er meestal de personen die werkzaam waren in de meest essentiële beroepen (zorg) getest als er meerdere besmettingen in het gezin waren.
Ik heb nu wel de indruk dat het niet alleen het testen (en het aantal testen) is maar dat we nu allemaal in die 2de golf meer mensen kennen die d'er momenteel mee zitten dan op het hoogtepunt in de eerste golf.
Hij zal ineens ook vertellen wat er mag geschrapt worden....
We zouden best alles schrappen over de slechte toestand in Zweden (bij de slechtste 8% landen qua doden).
De Zweden zijn op hun tenen getrapt en publiceren al 3 dagen geen cijfers meer over gevallen en doden.
Ik zie dat soort licht al langer dan 10 jaar.CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2020, 07:44 Nu begin ik me ook zorgen te maken. Als zelfs jij het licht ziet...
Alleen heb ik al gezien dat PezeWeverke en de Rukkies geen bijdrage leveren aan de oplossing maar een stuk zijn van het probleem.
Wat jij ?
Je vraag wordt niet aan mij gesteld, maar het gaat over mij, dus permitteer ik mij om te reageren.haelewyn schreef: ↑26 oktober 2020, 09:13Ik zie dat soort licht al langer dan 10 jaar.CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2020, 07:44 Nu begin ik me ook zorgen te maken. Als zelfs jij het licht ziet...
Alleen heb ik al gezien dat PezeWeverke en de Rukkies geen bijdrage leveren aan de oplossing maar een stuk zijn van het probleem.
Wat jij ?
Een vriend van mij moet een dringende hartoperatie ondergaan. Het was gepland maar is uitgesteld omdat er geen bedden meer beschikbaar zijn op intensieve omwille van corona.
Het gaat hier al niet meer over niet-essentiele ingrepen. Het gaat hier over levensnoodzakelijke ingrepen.
Hoeveel van die gevallen zijn er nog en zullen er nog volgen?
De tijd om de waarheid te omzwachtelen is voorbij. Het huis brandt niet alleen; het staat in lichterlaaie.
Maar politici van een bepaalde partij vinden dat er nog altijd niets aan de hand is. Ze gaan afwachten.
Dit is ronduit misdadig en moorddadig. Nu, Bart De Wever heeft het gezegd: "we gaan ze kapotmaken". We dachten dat hij het figuurlijk bedoelde, en dat het over de Vivaldi-partijen ging. Maar neen, het gaat over zijn landgenoten en het was letterlijk bedoeld.
De besparingspolitiek in de gezondheidszorg van de laatste 20 jaar...
Een aanklacht van een Brusselse dokter.
"En Belgique en 2000 il y avait assez d'hôpitaux, assez de lits et assez de personnel soignant. En 20 ans, on a non seulement fermé 11 hôpitaux bruxellois mais dans les 17 restants on a fermé plus de 3000 lits. Plus de 50 000 lits fermés en Belgique en 20 ans. La durée de la vie professionnelle d'un.e infirmier.e est de 14 ans. Plus de 60 % des infirmier.e.s belges ne pratiquent plus de clinique. (...)
Il y a suffisamment de lits hospitaliers mais ils sont fermés ou convertis en bureaux.Il y a des milliers d'infirmier.es compétente.s, disponibles mais vous les aves perdu.e.s parce que vous les avez méprisé.e.s, traité.e.s de boniches et sous-payé.e.s. Après avoir privé la santé publique de moyens, vous avez détruit des stocks stratégiques, démonté des circuits logistiques, vous avez favorisé des monopoles pharmaceutiques scandaleux par une législation des marchés publics qui a tué nos fabricants locaux et engraissé des holdings internationaux. (...) Interdire de travailler, interdire d'apprendre, de soigner, interdire d'opérer, de sortir, de se cultiver, interdire de fêter, de se marier, même d'aimer, interdire de voyager, même mourir dans la dignité et oxygéné.e est interdit. (...)
Au lieu d' "interdire", avez-vous multiplié les sources de matériel ? Avez-vous réouvert des lits hospitaliers ? Avez-vous préparé les laboratoires de dépistage ? Avez-vous recontacté les milliers d'infirmie.re.s compétente.s en proposant un statut de crise pour qu'il.elles dépannent ? Avez-vous sollicité les médecins privés d'activité pour aider les généralistes submergés ? Avez-vous achalandé les pharmacies en masques, en vaccins anti-grippaux par exemple ? Avez-vous anticipé ? Avez-vous financé des centres de dépistage de crise pour la seconde ou la troisième vague ? Avez-vous équipé les homes pour soigner dignement nos vieux ? (...) Que nenni ! Pour défendre un état il faut réfléchir, écouter, reconnaître ses erreurs et surtout les corriger. Il faut agir et non tergiverser. Vous avez le temps de fermer les restaurants et les blocs opératoires, (...), le temps de verbaliser et de juger. Le reste ? Vous n'avez encore rien prouvé. Vous n'êtes ni des hommes ni des femmes d'Etat."
Dr Jean-Jacques Houben
Bron: https://youtu.be/TjnOmqT0tRs
Een aanklacht van een Brusselse dokter.
"En Belgique en 2000 il y avait assez d'hôpitaux, assez de lits et assez de personnel soignant. En 20 ans, on a non seulement fermé 11 hôpitaux bruxellois mais dans les 17 restants on a fermé plus de 3000 lits. Plus de 50 000 lits fermés en Belgique en 20 ans. La durée de la vie professionnelle d'un.e infirmier.e est de 14 ans. Plus de 60 % des infirmier.e.s belges ne pratiquent plus de clinique. (...)
Il y a suffisamment de lits hospitaliers mais ils sont fermés ou convertis en bureaux.Il y a des milliers d'infirmier.es compétente.s, disponibles mais vous les aves perdu.e.s parce que vous les avez méprisé.e.s, traité.e.s de boniches et sous-payé.e.s. Après avoir privé la santé publique de moyens, vous avez détruit des stocks stratégiques, démonté des circuits logistiques, vous avez favorisé des monopoles pharmaceutiques scandaleux par une législation des marchés publics qui a tué nos fabricants locaux et engraissé des holdings internationaux. (...) Interdire de travailler, interdire d'apprendre, de soigner, interdire d'opérer, de sortir, de se cultiver, interdire de fêter, de se marier, même d'aimer, interdire de voyager, même mourir dans la dignité et oxygéné.e est interdit. (...)
Au lieu d' "interdire", avez-vous multiplié les sources de matériel ? Avez-vous réouvert des lits hospitaliers ? Avez-vous préparé les laboratoires de dépistage ? Avez-vous recontacté les milliers d'infirmie.re.s compétente.s en proposant un statut de crise pour qu'il.elles dépannent ? Avez-vous sollicité les médecins privés d'activité pour aider les généralistes submergés ? Avez-vous achalandé les pharmacies en masques, en vaccins anti-grippaux par exemple ? Avez-vous anticipé ? Avez-vous financé des centres de dépistage de crise pour la seconde ou la troisième vague ? Avez-vous équipé les homes pour soigner dignement nos vieux ? (...) Que nenni ! Pour défendre un état il faut réfléchir, écouter, reconnaître ses erreurs et surtout les corriger. Il faut agir et non tergiverser. Vous avez le temps de fermer les restaurants et les blocs opératoires, (...), le temps de verbaliser et de juger. Le reste ? Vous n'avez encore rien prouvé. Vous n'êtes ni des hommes ni des femmes d'Etat."
Dr Jean-Jacques Houben
Bron: https://youtu.be/TjnOmqT0tRs
Wie weet hebben die 2 wel een geheime relatie die ze af en toe consumeren in een Brussels hotel?CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2020, 08:25 Twee kopstukken van de ampersanders omzeilden de gesloten restaurants door te gaan eten in een hotel. Volgens de regels mag dit enkel indien je er overnacht.
Joachim Coens en Pieter De Crem betrapt bij lunch in hotelrestaurant
Bedoelt u daarmee dan ook premier De Croo die principieel van geen tweede lockdown wil weten, alhoewel daar door zowat alle mediageile virologen al weken op wordt aangestuurd?
Hij was denk ik 3 zinnen ver in zijn regeerverklaring en hij kondigde het al aan: "over mijn lijk" was de teneur.
Ook hij wacht dus af zoals u zegt en doet telkens het minimum minimorum als het echt niet anders kan, net omdat langzaam aan het besef groeit dat het misschien nog niet zo'n compleet gek idee is om dit virus zo goed mogelijk gecontroleerd te laten uitrazen, al zal u dat niet snel openlijk horen zeggen natuurlijk.
Er zullen dan weliswaar een pak meer doden te betreuren vallen, maar ook een pak minder schulden zijn voor zij die het ongeschonden overleven.
Ik herinner me nog levendig dat liberaal minister M. De Block het een dik jaar geleden niet te verantwoorden vond om een nieuw medicijn van anderhalf miljoen euro terug te betalen voor de levensreddende behandeling van één enkele baby (Pia), waarna met succes een crowdfunding per sms werd opgezet.
Als ik dan hoor dat we door de lockdown dit voorjaar vele tienduizenden levens gered hebben, maar dat de kost van die lockdown helaas nu reeds geschat wordt op zo'n 50 miljard extra overheidsschuld, dan hebben we dit voorjaar in feite dus in paniek massaal zo'n peperduur medicijn voor ons allemaal aangekocht eh? Niet om het leven te redden van een jong kind, maar vooral van vele tienduizenden hoogbejaarden...
Om maar te zeggen dat we misschien toch eens gaan moeten een objectieve kosten-baten analyse maken van hoe radicaal en hoe ver we willen gaan in onze collectieve maatregelen om Corona te bestrijden? Er is ook nog altijd zo iets als de vrije wil en de zelfbeschikking van het individu: wie doodsbang is kan altijd zichzelf in thuisquarantaine plaatsen tot er een vaccin is ipv te eisen dat de hele maatschappij om de 3 maand compleet op slot gaat om op die manier toch nog een beetje persoonlijk vrijheid over te hebben tussen in...
@ inquirer
"Ik herinner me nog levendig dat liberaal minister M. De Block het een dik jaar geleden niet te verantwoorden vond om een nieuw medicijn van anderhalf miljoen euro terug te betalen voor de levensreddende behandeling van één enkele baby (Pia), waarna met succes een crowdfunding per sms werd opgezet.
Als ik dan hoor dat we door de lockdown dit voorjaar vele tienduizenden levens gered hebben, maar dat de kost van die lockdown helaas nu reeds geschat wordt op zo'n 50 miljard extra overheidsschuld, dan hebben we dit voorjaar in feite dus in paniek massaal zo'n peperduur medicijn voor ons allemaal aangekocht eh? Niet om het leven te redden van een jong kind, maar vooral van vele tienduizenden hoogbejaarden...
Om maar te zeggen dat we misschien toch eens gaan moeten een objectieve kosten-baten analyse maken van hoe radicaal en hoe ver we willen gaan in onze collectieve maatregelen om Corona te bestrijden? Er is ook nog altijd zo iets als de vrije wil en de zelfbeschikking van het individu: wie doodsbang is kan altijd zichzelf in thuisquarantaine plaatsen tot er een vaccin is ipv te eisen dat de hele maatschappij om de 3 maand compleet op slot gaat om op die manier toch nog een beetje persoonlijk vrijheid over te hebben tussen in...
[/quote]"
groot gelijk
laat ons met z'n allen de 75 plussers en mensen met verhoogd risico beschermen, zeer voorzichtig zijn in al de kontakten met deze groepen en afstand bewaren,
laat de anderen gewoon verder leven zoals voordien aub, 95% van de overlijdens is plus 70 jaar oud
omgekeerde isolatiemaatregelen voor een minderheid lijken me ook beter uit te voeren.
zo blijft er ook een economie over om al die gezondheidszorg van te betalen
"Ik herinner me nog levendig dat liberaal minister M. De Block het een dik jaar geleden niet te verantwoorden vond om een nieuw medicijn van anderhalf miljoen euro terug te betalen voor de levensreddende behandeling van één enkele baby (Pia), waarna met succes een crowdfunding per sms werd opgezet.
[/quote]"
groot gelijk
laat ons met z'n allen de 75 plussers en mensen met verhoogd risico beschermen, zeer voorzichtig zijn in al de kontakten met deze groepen en afstand bewaren,
laat de anderen gewoon verder leven zoals voordien aub, 95% van de overlijdens is plus 70 jaar oud
omgekeerde isolatiemaatregelen voor een minderheid lijken me ook beter uit te voeren.
zo blijft er ook een economie over om al die gezondheidszorg van te betalen
Het gaat niet alleen over oude besjes die sterven maar ook en vooral over de capaciteit van de ziekenhuizen. Of denk je nu echt dat alleen oude mensen in het ziekenhuis terecht komen? Vraag het anders eens aan kerngezonde jonge vijftiger CN of aan Sophie Wilmes.inquirer schreef: ↑26 oktober 2020, 14:18Bedoelt u daarmee dan ook premier De Croo die principieel van geen tweede lockdown wil weten, alhoewel daar door zowat alle mediageile virologen al weken op wordt aangestuurd?
Hij was denk ik 3 zinnen ver in zijn regeerverklaring en hij kondigde het al aan: "over mijn lijk" was de teneur.
Ook hij wacht dus af zoals u zegt en doet telkens het minimum minimorum als het echt niet anders kan, net omdat langzaam aan het besef groeit dat het misschien nog niet zo'n compleet gek idee is om dit virus zo goed mogelijk gecontroleerd te laten uitrazen, al zal u dat niet snel openlijk horen zeggen natuurlijk.
Er zullen dan weliswaar een pak meer doden te betreuren vallen, maar ook een pak minder schulden zijn voor zij die het ongeschonden overleven.
Ik herinner me nog levendig dat liberaal minister M. De Block het een dik jaar geleden niet te verantwoorden vond om een nieuw medicijn van anderhalf miljoen euro terug te betalen voor de levensreddende behandeling van één enkele baby (Pia), waarna met succes een crowdfunding per sms werd opgezet.
Ik denk niet dat je goed beseft wat er gebeurt wanneer de ziekenhuizen overkop gaan, een combinatie van te veel patiënten en massale uitval van het personeel.
België heeft al hulp moeten vragen aan Nederland om patiënten over te nemen maar daar zitten ze ook al op hun limiet. Wat schiet dan over? De gang? Een tent op de parking? Een sporthal?
Misschien moet je zelf een schort aantrekken en gaan helpen als vrijwilliger.
Klopt dat alle leeftijdscategorieën in het ziekenhuis terecht komen maar het gaat toch overwegend om de oudere generaties. Zij worden meer en ernstiger ziek en blijven gemiddeld langer in het ziekenhuis. Het zou niet enkel de sterfte cijfers ten goede komen maar ook de ziekenhuis bezetting indien de 65+ leeftijdscategorie beter beschermd zou worden. Lijkt mij zeker nuttig om specifiek voor die groep maatregelen te nemen, met wat men tot nu toe gedaan heeft (avond klok, pretparken dicht, cafés dicht,...) hebben zij nog niet veel gewonnen. Denk dan eerder aan systematisch testen van zorgpersoneel en andere mensen die ouderen verzorgen, contacten met jongere generaties sterk afraden, bezoekers in bejaarden tehuizen FFP2 masker verplichten of enkel in open lucht, geen ouderen op schoolbussen, op treinen en trams een apart compartiment voorzien, boodschappen aan huis organiseren, enz... Hoeft allemaal niet extreem moeilijk of veel te kosten en het zal veel efficiënter zijn dan huidig gemorrel.anonymous schreef: ↑26 oktober 2020, 15:36 Het gaat niet alleen over oude besjes die sterven maar ook en vooral over de capaciteit van de ziekenhuizen. Of denk je nu echt dat alleen oude mensen in het ziekenhuis terecht komen? Vraag het anders eens aan kerngezonde jonge vijftiger CN of aan Sophie Wilmes.
Ondertussen is het 12 dagen geleden dat men in Nederland strengere maatregelen heeft getroffen en de cijfers stijgen er nog steeds. Benieuwd wat ze daar nu gaan doen.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/a ... ~ad5a6bb9/
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/a ... ~ad5a6bb9/
Les apparences sont trompeuses.inquirer schreef: ↑26 oktober 2020, 13:51Wie weet hebben die 2 wel een geheime relatie die ze af en toe consumeren in een Brussels hotel?CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2020, 08:25 Twee kopstukken van de ampersanders omzeilden de gesloten restaurants door te gaan eten in een hotel. Volgens de regels mag dit enkel indien je er overnacht.
Joachim Coens en Pieter De Crem betrapt bij lunch in hotelrestaurant
Ik denk, dat Crembo het vrouwtje is. En niet die ene met zijn rare geruite jassen.