Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De studie die ik hierboven aanhaalde wordt inmiddels overal opgepikt heb ik al gemerkt. Zoals daarnet nog:gpv1 schreef: ↑3 oktober 2020, 22:08 Intensivist Geert Meyfroidt van het UZ Leuven reageert deze avond negatief op de behandeling die Trump krijgt. Zo krijgt Trump o.a. vitamine D en zink. Meyfroidt zegt over vitamine D het volgende: "Vitamine D? De kans op een tekort aan vitamine D buiten de donkere wintermaanden is heel klein."
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/co ... ~a5d8fa93/
Nu zijn er onlangs toch wel resultaten van een Spaanse studie gepubliceerd zeker met een spectaculair resultaat: covidpositiefjes die gehospitaliseerd werden en die vitamine D toegediend kregen (in de vorm van calcifediol, bij ons op voorschrift te koop als merknaam Defediol 0,266mg capsules) hadden 2% kans om op intensieve te belanden tov 50% kans bij de opgenomen patiënten die geen vitamine D toegediend kregen.
50 patiënten kregen Defediol (2 capsules de dag van opname, dus 0,532mg, en dan nog 1 capsule op dag 3 en dag 7 en nadien nog eens wekelijks een capsule tot ontslag of opname op intensieve). Een controlegroep van 26 patiënten kreeg geen vitamine D.
Beide groepen waren gelijkaardig wat betreft leeftijd, geslacht, comorbiditeit (voorgeschiedenis van andere ziektes) en bepaalde klinische biomarkers zoals zuurstofgehalte en CRP-niveau. Bij de controlegroep zaten wel meer mensen met een historie van hoge bloeddruk (58% tov 24% bij de vitamine D-groep) en diabetes (19% tov 6% bij de vitamine D-groep).
Beide groepen kregen een (op dat moment geldende) standaardbehandeling van hydroxychloroquine en azithromycine.
Van de 50 patiënten die vitamine D kregen is er uiteindelijk 1 op intensieve beland en die heeft het overleefd. Van de 26 die geen vitamine D kregen zijn er 13 op intensieve beland waarvan er 2 gestorven zijn.
De belangrijkste tekortkoming van de studie volgens de onderzoekers is dat ze de Body Mass Index en de vitamine D-status in het bloed van de patiënten niet bepaald hebben. Er zal nog een grotere studie in 15 Spaanse hospitalen uitgevoerd worden.
Gepubliceerd op 29 augustus in The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... ub#bib0100
Onlangs zei dokter Anthony Fauci dat hij zelf vitamine D inneemt: https://www.cnbc.com/2020/09/26/how-to- ... iency.html
https://www.ad.nl/binnenland/experts-ro ... ~a6e26440/
Ik heb momenteel een uitstekende vitamine D-waarde in mijn bloed van 84,6 nmol/l (= 33,84 ng/ml). Onder de 50 nmol/l (= 20 ng/ml) heeft men een tekort, maar om echt goed te zijn, moet je, denk ik, op basis van wat ik al tien jaar over vitamine D lees, toch echt wel aan waardes van 85 à 100 nmol/l zitten, het hele jaar door. Het gros van de bevolking komt daar niet aan.
Op mijn aanraden nemen mijn ouders, beiden zeventigers, vitamine D. Beiden hebben net ook een 12-daagse kuur van vitamine C in liposomale vorm afgerond (1 gram/dag).
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Ipv overal de nodige commentaar op te hebben (zoals er hier nog ettelijke zijn), doe zelf dan de nodige voorstellen om dit te beperken.haelewyn schreef: ↑28 oktober 2020, 11:11 Het antwoord is simpel : het was nooit te vroeg. Het was altijd te laat.
De kletskoek die Jambon hier over verkoopt en al verkocht heeft, maakt dat hij niet op zijn plaats zit.
Ik hoop uiteraard op een dikke politieke afstraffing. Voor Covid zijn we er verder vet mee.
Hoe meer mensen nog voor dat gespuis stemmen volgende keer, hoe meer we weten dat onze maatschappij naar de kl* is.
Aan de andere kant : Onze De Croo valt ook wel op door zijn afwezigheid...
En met superlatieven over eigen doen en kunnen.
We hebben zware maatregelen genomen zegt de man.... Wie trapt daar nog in ?
Too little too late
Maar veel voorstellen tot beterschap heb ik hier nog niet gelezen, wel steeds kritiek maar geen opbouwende commentaar. Dus in wezen niet beter dan deze welke door jullie afgebroken worden.
Experten zijn er om te zeggen WAT er op ons afkomt ... en de f****cking politiekers zijn dikbetaald om hun verantwoordelijkheid te nemen over het HOE ... maar met leeghoofden van je zo geliefde partij gaan we er niet komen ... de onbekwaamheid druipt van Jan Hesp zijn hoofd ...
Het is tamelijk duidelijk HOE : totale lockdown tot de teller op nul staat ... en als de teller weer stijgt, al is het maar tot één, direct ingrijpen en niet wachten tot 2, 4, 16, 180, 570, ...
Een economie die gedurende een korte periode op nul staat zal veel vlugger herstellen dan een economie die constant met een handrem opstaat.
U bent duidelijk in paniek en niet tot enige rede in staat.
Een totale lockdown bestaat niet en de teller op nul zetten gaat al helemaal nooit lukken: bespaar u die illusie!
En zelfs als u dat toch zou lukken: gaat u dan nadien de landsgrenzen compleet gesloten houden bijvoorbeeld?
Niemand er nog in of uit, maanden aan een stuk?
Fort België dus?
Waar gaan wij van leven?
En hoe denkt u al die maatregelen af te dwingen?
Prikkeldraad, muren, torenwachters... een schietbevel?
We zijn hier niet in Noord-Korea..
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Onze politici rijden bijna allemaal met de koersfiets, waarschijnlijk louter voor hun imago.
Dan zouden ze toch wel moeten weten dat je bij een lekke band of een slepend wiel best eventjes volledig stil gaat staan langs de kant en de tijd neemt om het probleem terdege op te lossen om daarna volle bak te hernemen en de achterstand in te halen i.p.v. verder te rijden met alle problematiek.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Als de "rede" moet komen van redenaars Jan Onbekwaam, Pipo Weyts en Bartje DeZever dan zou een redelijk mens beginnen panikeren, ons huis zou al tot de grond afgebrand zijn als zij er over beginnen te denken met wat we het zouden kunnen blussen ... misschien nog een vergadering of zeventien beleggen.
Jan Hesp heeft gelukkig één voordeel, hij zal het zich binnen hier en een paar maanden niet meer herinneren.
Pfffff mensen,
Is het nu echt nodig om de namen van mensen/bedrijven zo te verkrachten?
Het maakt niet uit of je het eens bent met iemand of niet, of hij/zij van een bepaalde partij is of van een andere...
We zitten hier niet meer in de lagere school he.
Is het nu echt nodig om de namen van mensen/bedrijven zo te verkrachten?
Het maakt niet uit of je het eens bent met iemand of niet, of hij/zij van een bepaalde partij is of van een andere...
We zitten hier niet meer in de lagere school he.
Wel mr. E19.. ik lees hier in jouw teksten ook alleen maar dat je eigendunk groot genoeg is maar dat er verder niet echt iets zinnigs uitkomt. Veel avatar met weinig erachter.E10ne schreef: ↑28 oktober 2020, 13:27
Ipv overal de nodige commentaar op te hebben (zoals er hier nog ettelijke zijn), doe zelf dan de nodige voorstellen om dit te beperken.
Maar veel voorstellen tot beterschap heb ik hier nog niet gelezen, wel steeds kritiek maar geen opbouwende commentaar. Dus in wezen niet beter dan deze welke door jullie afgebroken worden.
Ik neem zelf de grotere en nodige maatregelen die nationaal of regionaal niet genomen worden.
Het is ieder voor zich dankzij de 'too little, too late' politiek. Ik zorg voor mezelf en een paar dierbaren.
Als je zelf niet kan verzinnen wat nodig is : misschien zijn er hier die jou willen helpen.
Voorstellen tot beterschap : als iedereen eens zou beseffen dat het idioot is om te denken dat je het beter weet dan 10 of 20 deskundigen zou dat iets oplossen.
Zolang die basisattitude er niet inzit zijn voorstellen formuleren, zeker op dit forum, volledig overbodig.
Politici, net als diegenen die graag lullen met de woorden 'hypochonders' of 'dramaqueens', vinden altijd wel iets om de grootste ramp die onze maatschappij heeft getroffen in decennia te minimaliseren en de waarheid te verbuigen tot slappe thee.
Ik heb nog een voorstel : ik neem niet graag verloren tijd voor jou. Val je eigen soort lastig.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar sommige namen voelen als harde kak aan in mijn mond. Ik verdraai het liever tot iets leuks.
inquirer schreef: ↑28 oktober 2020, 14:17
Een totale lockdown bestaat niet en de teller op nul zetten gaat al helemaal nooit lukken: bespaar u die illusie!
En zelfs als u dat toch zou lukken: gaat u dan nadien de landsgrenzen compleet gesloten houden bijvoorbeeld?
Niemand er nog in of uit, maanden aan een stuk?
Het kan en het wordt gedaan elders. Of dat hier mogelijk is durf ik betwijfelen.
Beter de korte pijn dan de lange ?
Het zal iedereen normaal gezien duidelijk genoeg zijn dat we in augustus en september meer hadden kunnen doen dan de maatregelen afzwakken terwijl ze strenger hadden moeten zijn. Iedere inspanning had wel iets opgeleverd.
Dat het elke week wat anders was is ook niet echt bevorderlijk voor een goede uitkomst.
Spreken de cijfers niet voor zich voor jou ? Slechtere cijfers dan ieder ander land van Europa en een minister president die komt vertellen dat het huis nog niet in brand staat....
Rustig, mannekes. Angst is een bijzonder slechte raadgever en paniek is al helemaal uit den boze.
Op het risico dat mijn kop er weer virtueel af moet: er is voorlopig nog niks aan de hand.
Volgens worldometers zitten we momenteel in België aan 312.747 actieve besmettingen, waarvan 911 serieus of kritiek. Met alle respect voor de mensen die hier zwaar door getroffen zijn en op dit moment door een hel gaan, alsook het medisch personeel dat nu waarschijnlijk de handen meer dan vol heeft, maar dat is nog geen 0,3% van de gemeten besmettingen. We hebben geen glazen bol en weten niet of de ziekenhuizen overbelast gaan geraken. Als dat wel zo zal zijn, zullen we daar gepast op moeten reageren, en paniek is nooit een gepaste reactie. Ik heb alle vertrouwen in de competentie en moraliteit van de belgische medici, zodat wanneer er opgetreden moet worden ze dit ook zullen doen met alle middelen die voorhanden zijn, en vooral dat de politiek op dat moment een schop onder hun *** krijgt zodat ze eventjes niet in de weg lopen terwijl de nood het hoogst is.
Als het moment daar is dat het pompen of verzuipen is, weet ik al wat mijn keuze zal zijn: pompen tot ik van uitputting verzuip want van paniek verzuipen staat heel slecht op mijn zieltje. Ik hoop dat de meerderheid met mij is!
Op het risico dat mijn kop er weer virtueel af moet: er is voorlopig nog niks aan de hand.
Volgens worldometers zitten we momenteel in België aan 312.747 actieve besmettingen, waarvan 911 serieus of kritiek. Met alle respect voor de mensen die hier zwaar door getroffen zijn en op dit moment door een hel gaan, alsook het medisch personeel dat nu waarschijnlijk de handen meer dan vol heeft, maar dat is nog geen 0,3% van de gemeten besmettingen. We hebben geen glazen bol en weten niet of de ziekenhuizen overbelast gaan geraken. Als dat wel zo zal zijn, zullen we daar gepast op moeten reageren, en paniek is nooit een gepaste reactie. Ik heb alle vertrouwen in de competentie en moraliteit van de belgische medici, zodat wanneer er opgetreden moet worden ze dit ook zullen doen met alle middelen die voorhanden zijn, en vooral dat de politiek op dat moment een schop onder hun *** krijgt zodat ze eventjes niet in de weg lopen terwijl de nood het hoogst is.
Als het moment daar is dat het pompen of verzuipen is, weet ik al wat mijn keuze zal zijn: pompen tot ik van uitputting verzuip want van paniek verzuipen staat heel slecht op mijn zieltje. Ik hoop dat de meerderheid met mij is!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nog eens een vleugje humor om de gespannen sfeer op het forum wat te verlichten
Waar in Europa is dat dan wel?
Het enige voorbeeld van een democratie waar het min of meer lukt is Nieuw-Zeeland en zelfs daar zijn er op regelmatige tijdstippen onverklaarbare opstootjes, teken dat het virus nooit écht weg is. Kijk eens hoe geïsoleerd dat land ligt op de wereldkaart en besef dat ze dus inderdaad al hun grenzen gesloten hebben tot midden volgend jaar of zo: je raakt er niet in of uit, tenzij via een quarantaineprocedure zoals in het UK voor honden.
Zo iets gaat gewoon niet voor ons land, net zo min als voor andere landen in Europa: het is dan ook niet verwonderlijk dat overal rondom ons de curve net hetzelfde fenomeen vertoont: NL, FR, ES, UK...
Als je de Vlaamse pers leest zou je haast denken dat het enkel hier is, maar lees eens de buitenlandse pers:
NL zit in hetzelfde schuitje als wij, Duitsland gaat maandag waarschijnlijk ook weer in soft-lockdown, Frankrijk zit er al in, en in het VK is het helemaal een knoeiboel want BoJo wil wel, maar mag niet van zijn parlementsleden omdat ze vrezen voor de woede van de bevolking die dreigt hun job te verliezen en zonder inkomen te vallen...
Zeker en vast, doch elke geleidelijke afzwakking sinds juni werd wel meteen volledig geconsumeerd door de bevolking.
Er was nooit een verplichting om meteen op reis te vertrekken, familiefeesten te houden, of massaal naar de kust af te zakken, maar het werd wel van de eerste dag volop gedaan: wat zegt dat over de algemene consensus op dat ogenblik?
Die soepelere maatregelen van september waren inderdaad vrij hallucinant, maar gingen die een gedragswijziging vooraf, of brachten die eerder de regels in overeenstemming met het gedrag van de mensen op dat ogenblik?
Als ik hier over de haag keek eind deze zomer, leek het wel of de vaste bubbel van 5 heeft nooit bestaan: elke avond BBQ in beperkt maar wel steeds wisselend gezelschap...
In deze zijn er denk ik 3 stromingen:
- zij die het allemaal ver van hun bed vinden en het liefst van al zouden willen doordoen alsof er amper iets aan de hand is
- zij die doodsbang zijn, die niemand vertrouwen en het liefst alleman 6 maand in full hardcore lockdown zouden zetten
- een grote zwijgende meerderheid die het allemaal niet zo goed weet en ergens een leefbare, werkbare en aanvaardbare modus operandi zoekt.
Wanneer de cijfers fors dalen, sluit deze groep zich al snel aan bij de groep minimalisten om hun vrijheid terug op te eisen... wanneer de cijfers stijgen, zeggen ook zij altijd strengere maatregelen gewild te hebben en lijkt het alsof niemand ooit voorstander was van enige versoepelingen na de eerste lockdown...
Een ding is zeker: we krijgen dit virus niet weg door lockdowns, dus we gaan toch ergens een gulden middenweg moeten vinden om van al die accordeonmaatregelen af te raken en naar een gestabiliseerde situatie te evolueren; dat zal dus de aanvaarding van blijvende sociale beperkingen inhouden door de ene strekking, alsook de erkenning van een restrisico op besmettingen en ziekenhuisopnames door de anderen... wie écht zero risico wil, zal zichzelf extra moeten beschermen. Je kan niet verwachten van een land dat het permanent in een semi-lockdown gaat om de residuele besmettingsgraad verder tot tegen nul te herleiden eens die teruggebracht is tot langdurig beheersbare aantallen voor onze zorg.
Inquirer +1
Nooit geraken we nog onder 50 besmettingen, zelfs na full lockdown, leren mee leven, serieuze contacttracing na versoepelen van maatregelen zal toekomst zijn.
Wat is de bodem? Volgens Marcske VR en collega's dieper dan het zal zijn in realiteit alvorens we terug versoepelen.
Democratie, rechten, staatsschuld, economy, fu***it !!!
Nooit geraken we nog onder 50 besmettingen, zelfs na full lockdown, leren mee leven, serieuze contacttracing na versoepelen van maatregelen zal toekomst zijn.
Wat is de bodem? Volgens Marcske VR en collega's dieper dan het zal zijn in realiteit alvorens we terug versoepelen.
Democratie, rechten, staatsschuld, economy, fu***it !!!
Er zijn wel een aantal virussen die asymptomatisch of latent bij de mens voorkomen, herpesvirussen zijn daar een veel voorkomend voorbeeld van. Ook HIV kan heel lang na een besmetting latent en zonder symptomen blijven, idem voor papilloma en zo zullen er nog wel een aantal zijn. Veel van de corona virussen zijn bv latent aanwezig in vleermuizen, ze worden er zelf niet ziek van. Uiteindelijk hebben heel veel virussen een gastheer (reservoir) die drager is maar zelf niet ziek wordt, is in feite een overlevingsstrategie.Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 22:49
En het was op dat punt dat ik GreenDean wou corrigeren. Asymptomatisch dragerschap is iets voor bepaalde bacteriën. Niet voor virussen.
Alle Belgische virologen /wetenschappers zeggen hetzelfde:
proost!
https://www.youtube.com/watch?v=U41txhi2nfY
proost!
https://www.youtube.com/watch?v=U41txhi2nfY