Corona-virus.
Re: Corona-virus.
haelewyn schreef: ↑28 oktober 2020, 15:23 Voorstellen tot beterschap : als iedereen eens zou beseffen dat het idioot is om te denken dat je het beter weet dan 10 of 20 deskundigen zou dat iets oplossen.
Zolang die basisattitude er niet inzit zijn voorstellen formuleren, zeker op dit forum, volledig overbodig.
Politici, net als diegenen die graag lullen met de woorden 'hypochonders' of 'dramaqueens', vinden altijd wel iets om de grootste ramp die onze maatschappij heeft getroffen in decennia te minimaliseren en de waarheid te verbuigen tot slappe thee.
Haelewyn's toetsenbord was nog warm van het typen en daar kwam de reactie al die zijn gelijk bewijst.GreenDean schreef: ↑28 oktober 2020, 15:58 Rustig, mannekes. Angst is een bijzonder slechte raadgever en paniek is al helemaal uit den boze.
Op het risico dat mijn kop er weer virtueel af moet: er is voorlopig nog niks aan de hand.
We hebben geen glazen bol en weten niet of de ziekenhuizen overbelast gaan geraken. Als dat wel zo zal zijn, zullen we daar gepast op moeten reageren, en paniek is nooit een gepaste reactie.
Inderdaad, laat ons vooral rustig blijven, wij werken niet in de zorgsector of in een IC van een ziekenhuis, het is hun probleem (en van diegenen die moeten opgenomen worden en waarvoor er geen plaats meer zal zijn, uitgerekend ergens in de loop van de volgende week) en zij zullen het wel oplossen, ze zijn bekwaam genoeg en zullen we gepast reageren dixit mr.Greendean ... dat de limiet van het zorgpersoneel meer dan bereikt is en de burn-out, stress en uitval dreigt zal ons natuurlijk worst wezen want paniek is niet nodig, rustig blijven en alles komt goed.
Wij misschien niet meer maar aan het niveau en de stijl van politiek voeren van "zijne excellenties" (zo beter ?) zou je kunnen afleiden dat ze nog moeten starten aan hun lagere school. Niet vergeten dat ze beloofden van het beter, anders, efficiënter te doen dan alle andere partijen ... zij gingen eens tonen hoe het moest ... als je ons in de afgrond rijdt en dan nog pretendeert een goede chauffeur te zijn dan zijn die koosjesnamen nog heel braafjes. Ik zou hen ook f***ing mor*ns kunnen noemen maar dat klinkt al te veel naar het secundair onderwijs.
VDB is zwaar aangedaan na zijn bezoek aan het ziekenhuis van Luik.
https://www.hln.be/binnenland/vandenbro ... ~a5167b1e/
Nu hij is tenminste op bezoek geweest. Ice Queen De Block trapte het gaspedaal dieper in om zo snel mogelijk het ziekenhuis voorbij te rijden.
https://www.hln.be/binnenland/vandenbro ... ~a5167b1e/
Nu hij is tenminste op bezoek geweest. Ice Queen De Block trapte het gaspedaal dieper in om zo snel mogelijk het ziekenhuis voorbij te rijden.
Jambon wordt gepakt door De Croo
De maatregelen die ‘m aankondigt voor vrijdag moeten vannacht al ingaan.
Toch wel een afgang voor Jambon. Het zwaargewicht wordt plotseling een lichtgewicht dat enkel maar kan grommen tijdens zijn speech.
De maatregelen die ‘m aankondigt voor vrijdag moeten vannacht al ingaan.
Toch wel een afgang voor Jambon. Het zwaargewicht wordt plotseling een lichtgewicht dat enkel maar kan grommen tijdens zijn speech.
Ik voel me niet in paniek of angstig. Ik doe alleen wat ik kan om te voorkomen dat ik die miserie in mijn lijf krijg.
Mijn lijf is niet van de beste en ik ben in de positie waarin ik dat kan doen.
Als er extra werkers nodig zijn om zinvol te helpen in deze crisis zou ik een stap vooruit zetten.
Maar niet om mondmaskers te gaan ronddragen van huis tot huis op een moment dat wie het wil dragen al een maand geleden er een gekocht heeft. Stuur maar op met de post als het dan toch geen haast heeft.
@Ftp : een bezoek aan die ziekenhuizen zou voor hen verplicht moeten zijn.
Duw ze er met hun neus diep in en hou hun hoofd een tijdje vast en hun ogen open.
Wie volgt dit idee : De Croo heeft gewacht tot Jambon niet anders meer kon en na lang nutteloos wachten en de waarheid ontkennen toch in gang moest schieten.
Als hij eerder zou ingegrepen hebben had NVA electoraal gewin proberen halen uit maatregelen die nationaal zouden genomen worden. Dat was toch niet nodig-stijl.
Eigenlijk zijn dat politieke spelletjes die mensenlevens kosten. Maar kan je het De Croo kwalijk nemen ?
Mijn lijf is niet van de beste en ik ben in de positie waarin ik dat kan doen.
Als er extra werkers nodig zijn om zinvol te helpen in deze crisis zou ik een stap vooruit zetten.
Maar niet om mondmaskers te gaan ronddragen van huis tot huis op een moment dat wie het wil dragen al een maand geleden er een gekocht heeft. Stuur maar op met de post als het dan toch geen haast heeft.
@Ftp : een bezoek aan die ziekenhuizen zou voor hen verplicht moeten zijn.
Duw ze er met hun neus diep in en hou hun hoofd een tijdje vast en hun ogen open.
Wie volgt dit idee : De Croo heeft gewacht tot Jambon niet anders meer kon en na lang nutteloos wachten en de waarheid ontkennen toch in gang moest schieten.
Als hij eerder zou ingegrepen hebben had NVA electoraal gewin proberen halen uit maatregelen die nationaal zouden genomen worden. Dat was toch niet nodig-stijl.
Eigenlijk zijn dat politieke spelletjes die mensenlevens kosten. Maar kan je het De Croo kwalijk nemen ?
In Vlaanderen mogen ze nog altijd vanaf 5 uur ' s morgen buiten, ergens anders vanaf 6 uur
blijkbaar klopt het niet
blijkbaar klopt het niet
Laatst gewijzigd door paul op 28 oktober 2020, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezien De Croo nu een besluit gaat publiceren voor het hele land was heel de poppenkast die Jambon en vriendjes (ik geef nu het woord aan Ben en we zijn Flandriens en blablabla) gisteren hebben opgevoerd nutteloos. Hij gaat hier echt met de billen bloot en wordt vakkundig genaaid door De Croo. Schitterend.
Geen nva in federale regering was voorbode voor sommige vernederingen vanuit federaal
Alexander de grote zal het eens even regelen, waar was hij voorbije maand???
Alexander de grote zal het eens even regelen, waar was hij voorbije maand???
Als het zo zou zijn toch wel ja, maar als er 1 iets is waar ik vrij zeker van ben dan is het dat er geen spelletjes gespeeld worden rond dit dossier, al was het maar omdat zowat elke partij in dit land wel ergens mee in een regering zit, behalve VB en PTB: hebt u trouwens al van één van beide partijen iets concreets gehoord wat hun aanpak zou zijn? Niet ACHTERAF, maar NU: Scholen open, of dicht bv? Wat vinden zij?haelewyn schreef: ↑28 oktober 2020, 19:16 Wie volgt dit idee : De Croo heeft gewacht tot Jambon niet anders meer kon en na lang nutteloos wachten en de waarheid ontkennen toch in gang moest schieten.
We leven gewoon in een ongelooflijk complex land, waar de bevoegdheden totaal versnipperd en helemaal niet goed afgebakend zijn en dat is opnieuw hét grote probleem: je kan niets snel beslissen en al helemaal niet opleggen...
De Croo mag bv niet over onderwijs en culturele aangelegenheden beslissen, dus kan hij die ook niet laten stilleggen
Jambon is dan weer wel bevoegd voor cultuur, maar mag geen sluitingsbevel voor commerciële theaters uitvaardigen
Dus moet er continu naar elkaar gekeken worden en vooral veel op elkaars ministers gewacht.
Zie bijvoorbeeld de maatregelen van gisteren: veel van wat toen aangekondigd werd, moet eerst afgekondigd worden via een federaal MB om sluitend te zijn. Probleem is dan wel dat een federale beslissing meteen voor gans België geldt, dus moet er dan ook overlegt worden met Namen om te horen wat ze er daar van denken, dus daar gaat allemaal tijd over.
Als er van alle kanten flink wat druk gezet wordt, kan dat op 1 dag, maar in feite moet dat altijd via een overlegcomité.
Vrijdag is er opnieuw zo'n overlegcomité in de Wetstraat trouwens; benieuwd wat ze dan weer uit hun hoed gaan toveren: in Wallonië wil men simpelweg naar een total lockdown in navolging van Frankrijk, De Croo en met hem de Vlaamse regering willen absoluut de industrie vrijwaren omdat we anders op weg zijn naar een compleet bankroet.
U kan experten niet verwijten dat ze enkel naar hun eigen vakgebied kijken, maar het is aan de politiek om ook rekening te houden met andere belangen en die dan af te wegen tegen elkaar.kingsfan schreef: ↑28 oktober 2020, 17:27 Inquirer +1
Nooit geraken we nog onder 50 besmettingen, zelfs na full lockdown, leren mee leven, serieuze contacttracing na versoepelen van maatregelen zal toekomst zijn.
Wat is de bodem? Volgens Marcske VR en collega's dieper dan het zal zijn in realiteit alvorens we terug versoepelen.
Democratie, rechten, staatsschuld, economy, fu***it !!!
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat we er nu alles aan moeten doen om een overbelasting van de zorg in te dijken, maar het zou een goed idee zijn om nadien -in het parlement- een debat te houden en er tot een duidelijke richtlijn te komen van wat we dan wel een aanvaardbare belasting van de zorg vinden voor nadien, want dit virus zal niet plots weg zijn als de curve terug zakt.
Gaan we dan zoals sommigen hier nu pleiten voor een zo laag mogelijke besmettingsgraad en aanvaarden we dat we daar de halve economie in dit land mee om zeep helpen, met waarschijnlijk een staatsbankroet tot gevolg?
Of leggen we de tolerantie hoger zodat we economisch en budgettair wel nog kunnen overleven, en aanvaarden we daarvoor als maatschappij een beperkt aantal besmettingen?
Bij de jaarlijkse griep doen we dat in feite ook: ook daar sterven flink wat mensen aan, zonder dat we enige vorm van maatregelen daartegen treffen als gemeenschap...
En ook daar is eigenlijk nooit een deftig debat over geweest of het wel oké is om die mensen zo maar 'op te offeren' eigenlijk.
Dat we dit nog mogen meemaken ...inquirer schreef: ↑28 oktober 2020, 19:51Als het zo zou zijn toch wel ja, maar als er 1 iets is waar ik vrij zeker van ben dan is het dat er geen spelletjes gespeeld worden rond dit dossier, al was het maar omdat zowat elke partij in dit land wel ergens mee in een regering zit, behalve VB en PTB: hebt u trouwens al van één van beide partijen iets concreets gehoord wat hun aanpak zou zijn? Niet ACHTERAF, maar NU: Scholen open, of dicht bv? Wat vinden zij?haelewyn schreef: ↑28 oktober 2020, 19:16 Wie volgt dit idee : De Croo heeft gewacht tot Jambon niet anders meer kon en na lang nutteloos wachten en de waarheid ontkennen toch in gang moest schieten.
We leven gewoon in een ongelooflijk complex land, waar de bevoegdheden totaal versnipperd en helemaal niet goed afgebakend zijn en dat is opnieuw hét grote probleem: je kan niets snel beslissen en al helemaal niet opleggen...
De Croo mag bv niet over onderwijs en culturele aangelegenheden beslissen, dus kan hij die ook niet laten stilleggen
Jambon is dan weer wel bevoegd voor cultuur, maar mag geen sluitingsbevel voor commerciële theaters uitvaardigen
Dus moet er continu naar elkaar gekeken worden en vooral veel op elkaars ministers gewacht.
Zie bijvoorbeeld de maatregelen van gisteren: veel van wat toen aangekondigd werd, moet eerst afgekondigd worden via een federaal MB om sluitend te zijn. Probleem is dan wel dat een federale beslissing meteen voor gans België geldt, dus moet er dan ook overlegt worden met Namen om te horen wat ze er daar van denken, dus daar gaat allemaal tijd over.
Als er van alle kanten flink wat druk gezet wordt, kan dat op 1 dag, maar in feite moet dat altijd via een overlegcomité.
Vrijdag is er opnieuw zo'n overlegcomité in de Wetstraat trouwens; benieuwd wat ze dan weer uit hun hoed gaan toveren: in Wallonië wil men simpelweg naar een total lockdown in navolging van Frankrijk, De Croo en met hem de Vlaamse regering willen absoluut de industrie vrijwaren omdat we anders op weg zijn naar een compleet bankroet.
NVA dat pleit om de federale staat af te schaffen en weer terug te keren naar het unitaire België ...
Zijn ze niet bekwaam dan?geebee schreef: ↑28 oktober 2020, 18:24 Inderdaad, laat ons vooral rustig blijven, wij werken niet in de zorgsector of in een IC van een ziekenhuis, het is hun probleem (en van diegenen die moeten opgenomen worden en waarvoor er geen plaats meer zal zijn, uitgerekend ergens in de loop van de volgende week) en zij zullen het wel oplossen, ze zijn bekwaam genoeg en zullen we gepast reageren dixit mr.Greendean ...
Wat stel je voor? Dat we hysterisch gillend onze koppen tegen de muren beginnen bonken? Het is wat het is, het zal roeien zijn met de riemen die we (zij dus, in de ziekenhuizen) hebben.
Zijn we dan echt zo zwak geworden dat we burn-out, stress en uitval krijgen als we eens een tandje bij moeten zetten? Het lijkt er wel op als ik zo om me heen kijk. 'Versleten' gastjes van 22 omdat ze wat interims in een fabriek gedaan hebben. Opgebrande kantoorpiefjes van achteraan in de 20. Van wat die ventjes opgebrand zijn blijft mij toch een raadsel. Hoe iemand in het onderwijs een burn-out kan krijgen, is nog zo'n raadsel. 20 uurtjes per week a.u.b. Het zal er eerder aan liggen dat die 'werk'uren te kort zijn om deftig wakker te worden en dan beginnen denken dat je opgebrand bent. Dat zit allemaal vooral tussen de 2 oren, maar dat zeggen is niet politiek correct.
Ik kan me nog een generatie herinneren die niet anders deed dan werken, die trouwens ook een wereldoorlog (en soms 2) achter de rug hadden. Na de dagtaak (en die was meestal wel wat langer dan 8 uurtjes) was het de beurt aan de boerderij. M.a.w. van zonsopgang tot zonsondergang, zaterdag en zondag erbij, behalve die obligatoire ochtend in de kerk. Nooit een woord horen klagen, pensioen geen dag voor hun 65. Gelukkig, beresterk en gezond, tot de dag dat ze hun pijp afgaven. Dat is nog niet lang genoeg geleden om wat we vandaag zien als genetische aftakeling te bestempelen, dus aanstellerij.
Wat me ook opvalt is dat het vooral de netto-ontvangers zijn die naar hun grote broer kijken om hun handje vast te houden en al die boze verspreiders op te sluiten. De netto-betalers zien de bui al hangen, ooit komt er een einde aan deze hysterie en als we zo doorgaan ligt alles in puin. Geen probleem natuurlijk voor de netto-ontvangers, laat de netto-betalers maar wat harder werken, grote broer. De netto-betaler zit nu al op zijn tandvlees (en dat al een tijdje) en wanneer alles in puin ligt zal het eerst puin ruimen zijn. Geen probleem voor de netto-ontvangers? Tot het zover is! Zuerst das fressen und dann die moral, zullen dan weer woorden met een betekenis worden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Frankrijk opnieuw in lockdown.
Macron kondigt lockdown aan: "Tweede golf nog dodelijker dan eerste"
De Franse president Macron zegt zijn toespraak dat er dringend strengere maatregelen moeten getroffen worden om te vermijden dat artsen beslissingen zullen moeten nemen over leven en dood en kiezen wie behandeld zal worden.
Het staatshoofd waarschuwt ervoor dat de tweede golf nog dodelijker zal zijn dan de eerste. Het aantal bedden op intensieve zorgen zal in het hele land fors uitgebreid worden.
Vanaf vrijdag gaan in het land nieuwe maatregelen in en gaat het land opnieuw in lockdown. Crèches en scholen blijven wel open mits verscherpte hygiënemaatregelen, de burgers mogen gaan werken, al wordt telewerken waar mogelijk wel opnieuw de regel, en in de rusthuizen worden nog steeds bezoekers toegelaten. Bijeenkomsten met individuen die geen deel uitmaken van het gezin, zijn niet langer toegelaten. Alle restaurants en cafés gaan dicht.
Wie zijn woning verlaat, zal daarvoor een attest moeten kunnen voorleggen, net zoals dat vorige keer het geval was. Verplaatsingen zijn enkel toegestaan voor woon-werkverkeer, voor een medische afspraak, het verlenen van bijstand, boodschappen of om een luchtje te scheppen.
De president beklemtoont hoe belangrijk het is dat iedereen zich aan de voorgeschreven regels en hygiënemaatregelen houdt en de protocollen volgt in geval van een besmetting of contact met een besmet persoon, om het virus eindelijk de kop te kunnen indrukken. Hij benadrukt het belang van solidariteit onder bevolking, en erkent tegelijkertijd de vele uitdagingen waar het land voor staat.
Macron kondigt lockdown aan: "Tweede golf nog dodelijker dan eerste"
De Franse president Macron zegt zijn toespraak dat er dringend strengere maatregelen moeten getroffen worden om te vermijden dat artsen beslissingen zullen moeten nemen over leven en dood en kiezen wie behandeld zal worden.
Het staatshoofd waarschuwt ervoor dat de tweede golf nog dodelijker zal zijn dan de eerste. Het aantal bedden op intensieve zorgen zal in het hele land fors uitgebreid worden.
Vanaf vrijdag gaan in het land nieuwe maatregelen in en gaat het land opnieuw in lockdown. Crèches en scholen blijven wel open mits verscherpte hygiënemaatregelen, de burgers mogen gaan werken, al wordt telewerken waar mogelijk wel opnieuw de regel, en in de rusthuizen worden nog steeds bezoekers toegelaten. Bijeenkomsten met individuen die geen deel uitmaken van het gezin, zijn niet langer toegelaten. Alle restaurants en cafés gaan dicht.
Wie zijn woning verlaat, zal daarvoor een attest moeten kunnen voorleggen, net zoals dat vorige keer het geval was. Verplaatsingen zijn enkel toegestaan voor woon-werkverkeer, voor een medische afspraak, het verlenen van bijstand, boodschappen of om een luchtje te scheppen.
De president beklemtoont hoe belangrijk het is dat iedereen zich aan de voorgeschreven regels en hygiënemaatregelen houdt en de protocollen volgt in geval van een besmetting of contact met een besmet persoon, om het virus eindelijk de kop te kunnen indrukken. Hij benadrukt het belang van solidariteit onder bevolking, en erkent tegelijkertijd de vele uitdagingen waar het land voor staat.
Eerst en vooral ben ik de NVA niet en ten tweede leest u wel iets heel anders dan wat er staat: bevoegdheden bundelen is nog wel wat anders dan het unitarisme herinvoeren, me dunkt?
Maar ik zie dat u al goed het nieuwe partijstandpunt van VLD uitademt door dat er in te willen lezen...