De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Tupperware (TUP), turnaround takes hold.
Beter dan verwachtte resultaten geeft de koers een boost van +30%. Al was het aandeel de laatste weken wel wat terug gevallen. Benieuwd of ze nog een bod gaan doen op hun laatste bonds. Een nieuwe uitgifte lijkt me the way to go als er toch nog muziek in het bedrijf blijkt te zitten.
Beter dan verwachtte resultaten geeft de koers een boost van +30%. Al was het aandeel de laatste weken wel wat terug gevallen. Benieuwd of ze nog een bod gaan doen op hun laatste bonds. Een nieuwe uitgifte lijkt me the way to go als er toch nog muziek in het bedrijf blijkt te zitten.
@Dirk2,
Zowat alle steunlijnen zijn vandaag doorbroken.
De indicatoren staan allemaal op bearish.
Waar zie jij een eerste steun?
Heb je dat soort info echt nodig om een beslissing te nemen?MoreOrLess schreef: ↑28 oktober 2020, 17:56 @Dirk2,
Heb vorige week en week ervoor alles verkocht, ook wel om mijn YTD van +20% veilig te stellen. Tweede (of is het nu derde) wave covid, het feit dat er geen stimulus kwam en ook niet zal komen na de verkiezingen + alle troubles als Trump zou verliezen meer dan genoeg redenen. Risk/return is het mij niet waard om momenteel in de beurs te blijven.
Ik wacht met instappen tot er duidelijkheid is na de verkiezingen, tenzij de beurzen dieper zouden gaan en al vroeger terug kan beginnen kopen. TA heb je daarvoor toch niet nodig. Kijk gewoon naar de macro signalen.
Quality growth investor
Voilà, zo doe je dat vandaag de dag: buy, sell and repeat. Zelfs een aandeel als KBC is daar goed voor, dat kan je makkelijk 3 keer per jaar kopen en verkopen. Waarom zou je het in godsnaam kopen aan 45 euro om te hopen dat het binnen 3 jaar 70 euro zou staan.
Neen, hoor. Ik ben een grote jongen en trek zelf mijn plan
Maar het kan nooit kwaad om de visie van iemand zoals Dirk2 te kennen.
Ik ben TA aan het bekijken. Ik ga hier de discussie niet voor de zoveelste keer voeren of TA waarde heeft.
Koersen hebben inderdaad geen geheugen.
Wat mij een interessante visie lijkt is dat ik denk dat het wel terecht is dat TA de informatieverstrekking in de markt kan duiden.
Er is geen efficiënte markt, niet elke soort belegger krijgt op hetzelfde moment dezelfde informatie.
Die verschillen in informatieverwerking van de deelnemers aan de markt kunnen wel gelijkaardig verlopen als in het verleden.
Daarom ben ik TA aan het inlezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Dirk2,Dirk2 schreef: ↑27 oktober 2020, 10:53Op indexen kan men ook shorten. Dit wordt meestal gebruikt als verzekering (hedge) om de dalingen van de aandelen in portefeuille tegen te gaan. In die grafiek van de S&P (SPY) zie je dat als de koers aan die bovenste lijn van dat dalend kanaal komt, de algo's automatisch short gaanJozefien1969 schreef: ↑26 oktober 2020, 21:39 Dag Dirk,
Met dank voor uw uitleg, maar voor een leek als ik, is het natuurlijk niet te begrijpen. Ik weet alleen dat ‘shorters’ gaan shorten wanneer een bedrijf ‘’inhoudelijk’ niet veel meer waard is. Als voorbeeld Wirecard. Maar de vraag is meer hoe u dat interpreteert?
en als het mislukt nemen die vlug hun klein verlies. Die weten natuurlijk ook dat ze nu aan het 50 MA (bruine lijn) moeten oppassen.
Dit zit allemaal in hun computers geprogrammeerd. Zie ook de bel 20 daar gaat de index telkens naar beneden als we aan de lange termijn 200 MA (rode lijn) zone komen.
Nu een grafiek van de situatie voorbeurs van Amerika op dit tijdstip. (Europa aapt ook steeds Amerika na)
Hier zie je dat ze rond de 50 MA (bruine lijn) zitten. Zoals ik al eerder zei was die 50MA zone een eerste steun in dit dalend kanaal.
Ik ben benieuwd of die het gaat houden. Nu ook een nieuwsgedreven markt. Onzekerheid of er een stimulus komt. De markt wil namelijk gratis geld.
Ik ga erop studeren; geheel begrijpen doe ik het nog niet. Dus heel veel dank voor uw uitleg. Gevoelsmatig: de markt gaan nog veel omlaag. *wink*.
Zeer korte call op Apple schrijven en een iets langere kopen lijkt me wel lucratief...timespread, zelfde strike
Deze horizontale of calendar spread is inderdaad een optiestrategie die profiteert van een verschil in volatiliteit.
Evenwel: de VIX geeft de volatiliteit van opties van de hele S&P500 aan met gemiddelde expiratiedatum 30 dagen later.
Bij deze strategie gaat het over specifiek optiecontracten op het aandeel Apple en de impliciete volatiliteit van de optie's op de verschillende expiratiedata.
Evenwel: de VIX geeft de volatiliteit van opties van de hele S&P500 aan met gemiddelde expiratiedatum 30 dagen later.
Bij deze strategie gaat het over specifiek optiecontracten op het aandeel Apple en de impliciete volatiliteit van de optie's op de verschillende expiratiedata.
Er zijn een aantal beursgezegdes:sortino schreef: ↑28 oktober 2020, 18:38Heb je dat soort info echt nodig om een beslissing te nemen?MoreOrLess schreef: ↑28 oktober 2020, 17:56 @Dirk2,
Heb vorige week en week ervoor alles verkocht, ook wel om mijn YTD van +20% veilig te stellen. Tweede (of is het nu derde) wave covid, het feit dat er geen stimulus kwam en ook niet zal komen na de verkiezingen + alle troubles als Trump zou verliezen meer dan genoeg redenen. Risk/return is het mij niet waard om momenteel in de beurs te blijven.
Ik wacht met instappen tot er duidelijkheid is na de verkiezingen, tenzij de beurzen dieper zouden gaan en al vroeger terug kan beginnen kopen. TA heb je daarvoor toch niet nodig. Kijk gewoon naar de macro signalen.
- Als je geschoren wordt moet je stilzitten.
- Time in the market > timing the market.
- Ken je het verhaal van Bob, the World's Worst Market Timer? Diegene die in de loop van geschiedenis telkens net voor een crash investeerde. 1 besluit - > stay invested.
Als je nu verkoopt, riskeer je op het dieptepunt te verkopen.
En wanneer ga je terug kopen? Je kan blijven wachten, "want zie dat het verder/terug zakt" en op die manier veel herstel missen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren bijgekocht. Onbewust weliswaar, er stond nog een vergeten visorder Ageas open dat gisteren afging kort na opening.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En hoe zet je dat fantastisch plan om in de praktijk? Gokken op het sentiment van de dag/week/maand?pukkie007 schreef: ↑28 oktober 2020, 18:43 Voilà, zo doe je dat vandaag de dag: buy, sell and repeat. Zelfs een aandeel als KBC is daar goed voor, dat kan je makkelijk 3 keer per jaar kopen en verkopen. Waarom zou je het in godsnaam kopen aan 45 euro om te hopen dat het binnen 3 jaar 70 euro zou staan.
Nokia
Wat een pandoering!
Wat een pandoering!
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De eerste steun waar nu zelfs voorbeurs een doji op staat, daar zitten we nu aan voorbeurs (opening afwachten) met die blauwe bodem lijn te samen met de blauwe stippellijn die het 100MA is.MoreOrLess schreef: ↑28 oktober 2020, 17:56 @Dirk2,
Als dit overtuigend doorbroken zou worden, is de volgende steun het 200 MA (rode lijn).
De oor van de koffietas (dat dalend kanaal tussen de witte lijnen) is afgebroken bij de S&P (zie SPY). Terwijl die van de Nasdaq (zie QQQ) nog te redden is.
We zitten nog altijd met nieuws gebonden beïnvloedingen door de onzekerheid van die stimulus.
De markten willen gratis geld. Ook mag de lange rente stijging niet aanhouden (zie TLT daling omdat rente stijgt).
Als je in posities op deze bodemlijn gestapt bent, moet je ze constant volgen op je computer, wegens de onzekerheid.
Als het 50ma (bruine lijn) middellange termijn gemiddelde doorbroken is op een index, moet je sowieso je posities elke dag volgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Niks fantastisch aan. Je werkt gewoon met bodem- en koersdoelprijzen. En nee, die bekom je niet door darts te spelen.JanPeeterss schreef: ↑29 oktober 2020, 09:07En hoe zet je dat fantastisch plan om in de praktijk? Gokken op het sentiment van de dag/week/maand?pukkie007 schreef: ↑28 oktober 2020, 18:43 Voilà, zo doe je dat vandaag de dag: buy, sell and repeat. Zelfs een aandeel als KBC is daar goed voor, dat kan je makkelijk 3 keer per jaar kopen en verkopen. Waarom zou je het in godsnaam kopen aan 45 euro om te hopen dat het binnen 3 jaar 70 euro zou staan.