Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Bij de eerste golf kenden we niemand die besmet was. Nu kennen we in onze familie en omgeving al enkele gevallen. We kennen ook al verschillende vrienden die in quarantaine zitten en niet meer getest worden, hun kinderen en echtgenoten gaan gewoon naar school en werk. Trainers in de sportclub en leraars die quarantaine zitten is nu ook schering en inslag.
Zal wel zijn omdat we in de 'Vlaamse' rand wonen zeker en goedkope import gedaan hebben uit het Brusselse.
Zal wel zijn omdat we in de 'Vlaamse' rand wonen zeker en goedkope import gedaan hebben uit het Brusselse.
En wat stelt u voor?centiem schreef: ↑29 oktober 2020, 11:52 Zolang men geen streng toezicht houdt op de verplichte quarantaines (van vakantiegangers, besmette personen, nauwe contacten van besmette personen,...) is het dweilen met de kraan open. Bijkomende maatregelen zijn compleet nutteloos indien de bestaande maatregelen niet gevolgd/gecontroleerd/bestraft worden.
De overheid blijft hier nogmaals in gebreke. Het probleem zit niet in de maatregelen. Het zit in de afdwinging van de maatregelen.
Enkelbanddracht voor iedereen?
Een politieman voor elke winkelingang?
Prikkeldraad rond parken en speelpleinen?
Een muur rond België met wachttorens van waarop meteen gevuurd wordt op iedereen die ons land in/uit wil?
De verstrengde maatregelen moeten door iedereen voor een lange tijd volgehouden kunnen worden, dus ze zullen op één of andere manier nog draaglijk moeten blijven; dat betekent dat men vanuit de zorg zijn torenhoge eisen naar de gemeenschap toe toch een heel klein beetje zal moeten gaan minderen, want er gaan anders opnieuw heel veel gewone mensen afhaken en dan zijn we met zijn allen nog verder van huis!
Een overbelaste zorg waar ze tot op de gang met patiënten liggen is door niemand gewenst, maar een systeem waar ze maar op pas hun gemak zijn wanneer ze nog flink wat bedden op overschot hebben terwijl het land in zijn voegen kraakt omwille van de ergste gezondheidscrisis in 100 jaar, is evenzeer onrealistisch eigenlijk. Zo'n leeg bed komt ook met een maatschappelijke prijs natuurlijk, maar het slachtoffer ligt er niet in, dus dat zien men niet in de zorg...
Vermits jij je toch niet hebt laten inenten zou je beter voor hondsdolheid kiezen. De hoofdprijs.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
En we worden verondersteld om elkaar wat te controleren en aan te sporen de regels te volgen, met dit als resultaat!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben blij dat Aerolla als hij Covid 19 krijgt geen beroep zal doen op onze ziekenhuizen. Dat is alvast een bed dat dan nuttig kan gebruikt worden.
Ik heb een hekel aan gescheld op dit forum, maar ik sluit me bij een dergelijk geraaskal graag aan bij LP. Boon:
@Aerolla : koop 10 van die lange stokjes met passende plastic zakjes erbij..
Ga aan een testcentrum in de rij wachtenden uzelf voorstellen als een medewerker van de stad, de provincie, het land, de universiteit van Groningen... Vraag aan de patiënten in de rij of ze een extra staal willen geven. Of leg gewoon je plan uit.. dat kan ook. Nadat je 10 mensen 'getest' hebt koter je met de stokjes in je eigen neusgaten en laat ze een minuut of 5 zitten.
30 of 40 procent zeker, statistisch gezien, dat je daarna een gelukkig besmette Aerolla gaat zijn.
In geval van geen succes : herhalen tot het gewenste resultaat bereikt is.
Ga aan een testcentrum in de rij wachtenden uzelf voorstellen als een medewerker van de stad, de provincie, het land, de universiteit van Groningen... Vraag aan de patiënten in de rij of ze een extra staal willen geven. Of leg gewoon je plan uit.. dat kan ook. Nadat je 10 mensen 'getest' hebt koter je met de stokjes in je eigen neusgaten en laat ze een minuut of 5 zitten.
30 of 40 procent zeker, statistisch gezien, dat je daarna een gelukkig besmette Aerolla gaat zijn.
In geval van geen succes : herhalen tot het gewenste resultaat bereikt is.
´t Is daar niet de moment voor, de ziekenhuizen liggen te vol. In augustus zou ´k dat nog verstaan hebben. Uiteindelijk komen we toch allemaal aan de beurt. Ik geloof niet in onze beleidsmensen, noch in onze virologen, noch in een snel en deugdelijk en langwerkend vaccin.
Nu ben ik van nature niet de grootste optimist, maar op dit moment zie ik weinig signalen die mij van het tegendeel kunnen overtuigen.
Op m´n werk hebben al zo´n 15 mensen het gehad. Allemaal (ik kan me op de borst kloppen) geisoleerde besmettingen, vermoedelijk buiten het werk, nooit op korte tijd verschillende mensen die nauw contact hadden, etc.
Niemand gehospitaliseerd, niemand ernstig ziek. Allemaal 2 weekjes afwezig en dan back in full force.
(Staat los vd collega´s in de 1e golf wiens partners gehospitaliseerd werden).
Daarmee minimaliseer ik het probleem niet, just stating facts
Nu ben ik van nature niet de grootste optimist, maar op dit moment zie ik weinig signalen die mij van het tegendeel kunnen overtuigen.
Op m´n werk hebben al zo´n 15 mensen het gehad. Allemaal (ik kan me op de borst kloppen) geisoleerde besmettingen, vermoedelijk buiten het werk, nooit op korte tijd verschillende mensen die nauw contact hadden, etc.
Niemand gehospitaliseerd, niemand ernstig ziek. Allemaal 2 weekjes afwezig en dan back in full force.
(Staat los vd collega´s in de 1e golf wiens partners gehospitaliseerd werden).
Daarmee minimaliseer ik het probleem niet, just stating facts
Hier in de Noorderkempen is de situatie gelijkaardig. Om de quarantaine te verkorten, gaan we hier gewoon naar de huisarts voor een test. De uitslag heb je binnen de 20 uur en na 5 dagen ben je weer aan het werk, als je negatief bent natuurlijk. Doe je geen test dan is het sowieso 8 dagen thuis zitten.eddyl schreef: ↑29 oktober 2020, 11:58 We kennen ook al verschillende vrienden die in quarantaine zitten en niet meer getest worden, hun kinderen en echtgenoten gaan gewoon naar school en werk. Trainers in de sportclub en leraars die quarantaine zitten is nu ook schering en inslag.
Jouw grote leider Bart De Wever heeft het toch gezegd?Aerolla schreef: ↑29 oktober 2020, 11:50 Er is een mirakel gebeurd, ik ken eindelijk mensen die corona hebben, allemaal stervende natuurlijk. (voor de minder snelle mensen: nee, sarcasme, allemaal kerngezond, en ze werken gewoon door van thuis...)
Maar bon, dat is niet relevant
Wat belangrijker is: ik probeer nu al sinds maart om besmet te geraken, en ik slaag er maar niet in... (kwestie van het nu te hebben voor het op een lastiger moment komt)
iemand tips?
Ik pas de regels al niet fantastisch toe (nooit handgel gebruikt , mondmasker zo min mogelijk aan en enkel over mond om boete's te vermijden, kom in contact met positieven, elke dag openbaar vervoer op een bomvolle bus) maar het lukt me maar niet...
Op een corona-afdeling laten ze je niet toe, anders was ik daar gaan wandelen
Hoe andere mensen dat doen is me echt een raadsel...
Het is niet uit te leggen dat de restaurants dicht moeten, sportwedstrijden zonder publiek moeten plaatsvinden, evenementen afgelast moeten worden, cinema's dicht moeten. Allemaal totaal onverantwoord.
Er is helemaal geen noodsituatie. Hoe kun jij dan besmet raken met corona? Je moet al heeeeeeeeeeeeel veel pech hebben om besmet te raken.
En hij stuurt Jan Jambon in het veld om nog eens goed uit te leggen dat het huis niet brandt. Misschien volgende week, misschien de week erna. Maar waarschijnlijk nooit.
Gelukkig dat deze 2 intelligente mensen ons er op wijzen dat we de zaken een beetje in perspectief moeten plaatsen.
Corona? Is vanzelf gekomen, en zal vanzelf weer weggaan, volgens deze 2 genieën.
Ondertussen ben ik reeds met de trein in België aangekomen. Geen controle, geen vraag naar het tonen van de PLF voor België. Niets.centiem schreef: ↑29 oktober 2020, 11:52Zolang men geen streng toezicht houdt op de verplichte quarantaines (van vakantiegangers, besmette personen, nauwe contacten van besmette personen,...) is het dweilen met de kraan open. Bijkomende maatregelen zijn compleet nutteloos indien de bestaande maatregelen niet gevolgd/gecontroleerd/bestraft worden.Poldermol schreef: ↑29 oktober 2020, 10:40 Ik dacht dat België gek deed met het PLF, maar in Nederland ben ik toch verbijsterd. Geland met een transcontinentale vlucht, vanuit een absoluut rode hotspot met verplichte quarantaine in Nederland.
* Geen formulieren
* Geen temperatuur-opname bij aankomst
* Grenspolitie die geen vragen stelt (zelfs niet eens het obligate 'Van waar komt u')?
Nederland heeft dus helemaal géén systeem ter opvolging van binnenkomende reizigers?
De overheid blijft hier nogmaals in gebreke. Het probleem zit niet in de maatregelen. Het zit in de afdwinging van de maatregelen.
En waar is het test-en-opsporingsbeleid gebleven dat de vorige federale regering ons al in MEI beloofd had
En waarom draagt ondertussen niet iedereen een FFP2 masker
In hindsight kon ik dus gemakkelijk landen in Nederland en naar België reizen zonder ook maar één papiertje in te vullen, en zo dus quarantaine vermijden.
Je brengt me op ideeën.inquirer schreef: ↑29 oktober 2020, 12:07En wat stelt u voor?centiem schreef: ↑29 oktober 2020, 11:52 Zolang men geen streng toezicht houdt op de verplichte quarantaines (van vakantiegangers, besmette personen, nauwe contacten van besmette personen,...) is het dweilen met de kraan open. Bijkomende maatregelen zijn compleet nutteloos indien de bestaande maatregelen niet gevolgd/gecontroleerd/bestraft worden.
Enkelbanddracht voor iedereen?
Een politieman voor elke winkelingang?
Prikkeldraad rond parken en speelpleinen?
Een muur rond België met wachttorens van waarop meteen gevuurd wordt op iedereen die ons land in/uit wil?
Hier en daar eens een politiecontrole doen zou al een wereld van verschil maken.
A room, a bar and a classroom: how the coronavirus is spread through the air
The risk of contagion is highest in indoor spaces but can be reduced by applying all available measures to combat infection via aerosols. Here is an overview of the likelihood of infection in three everyday scenarios, based on the safety measures used and the length of exposure
Het complete artikel:
https://english.elpais.com/society/2020 ... e-air.html
The risk of contagion is highest in indoor spaces but can be reduced by applying all available measures to combat infection via aerosols. Here is an overview of the likelihood of infection in three everyday scenarios, based on the safety measures used and the length of exposure
Het complete artikel:
https://english.elpais.com/society/2020 ... e-air.html
Coronacijfers Nederland.Coronapatienten op i.c. 20 oktober 450,21 oktober 472, 24 oktober 503, 25 oktober 512, 26 oktober 536, 27 oktober 546, 28 oktober 548.Cijfers stijgen langzaam en vlakken zelfs af. Maatregelen zijn daar niet strenger dan hier, zie vorig weekend 15000 bezoekers in de Efteling,sommigen zonder mondmasker,niet verplicht ,wel aangeraden. Wat doen wij Belgen verkeerd dat cijfers zo uitzonderlijk stijgen?
Definitieve prikkeldraad rond Brussel, met Schiessbefehl
Ijzeren gordijn met Walenland, het komt immers van daar in Vlaanderen terecht. Enkel checkpoint Charlie.
Is meteen ook derde en definitieve staatshervorming.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kunnen maatregelen eens in een week niet godverdomme zoveel veranderen????
Men mentale toestand kan dit echt niet aan....
Men mentale toestand kan dit echt niet aan....