Degiro bankrekening
TIP
Re: Degiro bankrekening
Ik heb de inlog gegevens door gegeven als rekeningnaam. Tot nu toe geen klachten ontvangen.krisgeerts schreef: ↑23 september 2020, 18:38 Dag allen,
Zonet met veel interesse deze discussie gelezen. Vandaag de mail van Degiro gehad om mijn flatex rekening aan te maken. Ik ben benieuwd of er al updates zijn of we deze bij CAP moeten aangeven? Vroeger heb ik de ABN Amro rekening doorgegeven, wat ik op zich ook al speciaal vond aangezien die rekening voor iedereen hetzelfde is, en dat het CAP dus duizenden keren dezelfde rekening binnenkrijgt.
Ik heb trouwens sinds enkele maanden ook een IB rekening (direct bij IB, niet Lynx). Daar moet ik altijd geld storten naar een Duitse citybank rekening die me ook voor iedereen lijkt. Ik las hierboven van de Lynx gebruikers dat ze deze Duitse citybank rekening niet hebben doorgegeven, maar een Engelse rekening. Ik heb nooit iets van een Engelse rekening gezien bij IB, kan iemand mij in dit hele CAP gebeuren bij IB en Degiro wegwijs maken? Erg bedankt!
Zo deed ik het ook, maar ik ga voor alle zekerheid toch ook het nieuwe bankrekeningnummer doorgeven.
Ik kreeg voorheen al eens een waarschuwing ivm een rekening bij de Nederlandse Bunq bank.
Ik ga de nieuwe rekening ook aangeven bij het CAP.
Wou wel even vragen, moeten we de oude rekening nu sluiten bij het CAP.
Of laten openstaan?
Wou wel even vragen, moeten we de oude rekening nu sluiten bij het CAP.
Of laten openstaan?
-
- VIP member
- Contacteer:
De Nederlandse effectenrekening blijft bestaan. Er komt gewoon een Duitse rekening bij voor het niet belegde geldsaldo!
Moet je die nieuwe rekening (Flatex) melden bij het CAP? Ik heb dat destijds voor mijn DeGiro gedaan maar geen idee of ze dit als een nieuwe rekening zien of als onderdeel van?
Oeps zowel de Nederlandse als Duitse rekening nooit gemeld. Best nu nog doen ?
Hoe?
Hoe?
-
- VIP member
- Contacteer:
het is een DE-nummer. Dus wordt het gezien als een aparte rekening. Ik zou ze zeker melden!
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou kijken in myminfin en als geen een CRS melding ziet, zou ik het zeker melden bij het CAP! Ook nooit aangegeven in de aangifte personenbelasting dan? Want daar moet je toch aanvinken of het gemeld is bij het cap.
Net aangemeld bij het cap.
Hoewel het al een eeuwigheid lijkt ben ik pas met de giro begonnen in maart toen we thuis moesten blijven.
Bolero is nog steeds Belgisch
Hoewel het al een eeuwigheid lijkt ben ik pas met de giro begonnen in maart toen we thuis moesten blijven.
Bolero is nog steeds Belgisch
Of moet je je bestaande gegevens bij het CAP wijzigen. Tenslotte vervalt je bestaand rekeningnummer bij De Giro en wordt het vervangen door een nieuw rek. nummer bij Flatex.
Dit is het juiste antwoord denk ik, beiden aan te geven dus
Sebastiaan1985 schreef: ↑10 oktober 2020, 14:19 De Nederlandse effectenrekening blijft bestaan. Er komt gewoon een Duitse rekening bij voor het niet belegde geldsaldo!
beter een rekening teveel dan te weinig aangeven
Maar het is een geldrekening, geen effectenrekening...
Elke buitenlandse rekening moet aangegeven worden aan de centrale databank.
De Belgsiche staat ontvangt reeds gegevens van "alle" buitenlandse rekeningen van de banken/brokers.
Je doet er best aan om ervoor te zorgen dat je ze hebt aangegeven....
De Belgsiche staat ontvangt reeds gegevens van "alle" buitenlandse rekeningen van de banken/brokers.
Je doet er best aan om ervoor te zorgen dat je ze hebt aangegeven....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe meer je er aangeeft, hoe meer plezier de 'inspecteurs' hebben om alles uit te vogelen. Zeker als het al eens verandert zoals bij Revolut enz. Ik meld aan en af zoals een gekke.