Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Misschien de coronaregels eens onder vorm van een cartoon brengen, dan bereik je ze gegarandeerd!
Het zou misschien kunnen dat we het plateau van aantal nieuwe ziekenhuis- en ICU-opnames bereikt hebben, afgaande op onderstaande cijfers die ik berekend heb:
Momenteel (gisteren) waren 1057 van de 2000 ICU-bedden bezet.
Momenteel (gisteren) waren 1057 van de 2000 ICU-bedden bezet.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lees de link eens: er staat ‘minstens 1 week’.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Verbod op niet essentiele verplaatsingen is belangrijk.
Een collega van mij vertelde begin van de week dat hij dit weekend naar Frankrijk gaat met zijn vriendin. En de tweede helft van de herfstvakantie was hij van plan iets te doen in Belgie met enkele vrienden.
Om dat soort activiteiten tegen te gaan helpt enkel zo’n verbod.
Iets anders. Als ik zie hoe strikt mijn kapper is, dan vind ik een kappersverbod weinig zinvol.
Een collega van mij vertelde begin van de week dat hij dit weekend naar Frankrijk gaat met zijn vriendin. En de tweede helft van de herfstvakantie was hij van plan iets te doen in Belgie met enkele vrienden.
Iets anders. Als ik zie hoe strikt mijn kapper is, dan vind ik een kappersverbod weinig zinvol.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is positief dat de stijging afneemt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een stijging.
ICU was eergisteren 911 en gisteren 990 of daaromtrent als ik mij niet vergis.
Je hebt gelijk. Niet-dringende ingrepen voor 4 weken.
En de dringende voor 1 week.
Zijn er ook cijfers van de ontslagen zieken, zodat we een netto beeld krijgen?
Het zou logisch zijn dat er rond deze tijd een eerste 'afname van de toename' te bespeuren valt, gelet op het feit dat de vorige maatregelen nu 7 dagen (federale), respectievelijk 4 dagen (Vlaamse) afgekondigd zijn.Charlesvdw schreef: ↑30 oktober 2020, 14:40Het is positief dat de stijging afneemt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een stijging.
Er is in het verleden altijd verteld dat we minstens 7 dagen geduld moeten hebben om de eerste effecten te zien van welke maatregelen dan ook: men verwachtte dus om een afname van de stijging en nadien een stablisering en vervolgens een gestage afname te zien zo ergens rond dit weekend, reden ook waarom er vorige week reeds beslist werd door de regeringen van dit land om vandaag sowieso een overlegcomite te houden ter evaluatie.
Wat we de laatste dagen gezien hebben is dat virologen blijkbaar geen enkel vertrouwen hebben in die slimme maatregelen (of althans in de opvolging ervan door de medeburgers) en dus reeds van de allereerste seconde na hun afkondiging volop campagne zijn gaan voeren om gewoon in een totale lockdown te gaan, hierbij enkel gesteund door het onheisbericht dat bij ongewijzigde trend(dus geen enkel effect van al die maatregelen!?!) het maximum overschreden zou worden...
Op zich is dat een vrij onrealistische veronderstelling eigenlijk, want uit het recente verleden hebben we geleerd dat dit soort maatregelen wél steeds hun voorziene effecten hebben (zie bv Antwerpen deze zomer).
Maar het is dus niet genoeg voor de experten, en omdat het puur op gevoel is, moet de totale lockdown er snel-snel komen volgens hen: als er inderdaad een trendbreuk zichtbaar begint te worden zoals u daar aangeeft, dan neemt ook de druk om de maatregelen in paniek nog verder te verstrengen sterk af ten voordele van een rationelere aanpak om eens heel goed te kijken hoe dicht we nu eigenlijk precies bij de vrij ruime maximale ziekenhuiscapaciteit komen....
In Nederland heeft de regering duidelijk gekozen voor die laatste aanpak ondanks de zeer gelijkaardige emotionele druk vanuit de zorgsector: men gaat het er dus aandurven waarschijnlijk langdurig tot heel dichtbij of zelfs op de limiet van de zorgcapaciteit te gaan: zeer belastend en stresserend voor die sector natuurlijk, maar wel veel beter voor alle andere sectoren van de economie en sowieso de goedkoopste oplossing voor het land en zijn begroting.
https://nos.nl/artikel/2354480-bijna-90 ... satie.html
Zie maar eens naar de cijfertjes die men daar aanhaalt: men wijst er eigenlijk haast op dezelfde trend in de cijfers dan die u zelf voor ons land berekend hebt!
Tja, Hollanders zijn toch nogal gierigaard eh seg!?
Maar over een jaar zijn zij wel veel minder de dieperik ingegaan dan wij (en ze stonden er ook voor deze crisis al een pak beter voor)... en zo drijven 2 ooit zeer gelijkaardige landen steeds verder uiteen: wij richting zuid-europa, zij verder richting Scandinavië...
Welke kant zou u uitwillen?
Laatst gewijzigd door inquirer op 30 oktober 2020, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Welja, maar ik hoor de experten en artsen moord en brand schreeuwen dat tegen volgende week alle ICU-bedden bezet zullen zijn. Maar afgaande op de cijfers die ik berekend heb is dat MISSCHIEN veel te pessimistisch. Natuurlijk is het ene ziekenhuis het andere niet.Charlesvdw schreef: ↑30 oktober 2020, 14:40 Het is positief dat de stijging afneemt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een stijging.
De experten zeggen steevast dat je pas 10 à 14 dagen na aangekondigde maatregelen effect zou moeten beginnen zien in de cijfers. Op 19 oktober zijn de strengere regels van de federale regering ingegaan. Daarvoor was er al een verstrenging in Wallonië en Brussel, maar de cijfers in Vlaanderen gingen wel in stijgende lijn zonder maatregelen. Het zou dus heel goed kunnen dat we de piek van aantal nieuwe opnames al bereikt hebben.
Dat is idd nog geen daling van het aantal bezette bedden, en daarom zijn strengere, intelligente maatregelen wellicht verstandig volgens mij.
P.S. geen 990 maar 993
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Bepaalde toogvirologen weten het blijkbaar nog steed veel beter enhebben nog steeds niet door dat de situatie ernstig is, en kijken enkel egoistisch naar hun eigen situatie, en verliezen uit het oog dat er dagelijks honderden mensen in ziekenhuizen opgenomen worden, zelfs tot op het punt dat de ziekenhuiscapaciteit binnen enkele dagen aan zijn plafond zal zitten als er geen stevige maatregelen genomen worden
Doe zo verden, we zijn al Europees kampioen, binnenkort zijn we wereldkampioen. :-(((
Deze partij krijgt een steeds groter wordend Trump gehalte.Weverke schreef: ↑30 oktober 2020, 11:59Dat hebben we te danken aan die dubbelzinnige houding van Bart De Wever en zijn NVA.GroupB schreef: ↑30 oktober 2020, 11:30 Bart De Wever heeft met de gouverneur van Antwerpen wel de nodige maatregelen genomen deze zomer. De meeste mensen die bezwijken aan Covid-19 hebben een hoge leeftijd en serieuze onderliggende aandoeningen.
Ik onderschat dit virus niet, maar de politiek draagt gewoon een verpletterende verantwoordelijkheid. Wat gaan ze doen elke keer in lockdown gaan van zodra er een uitbraak is? We zijn nu bijna 8 maanden verder sedert de eerste lockdown en de politiek heeft nog altijd geen plan.
....
En wanneer de grootste Vlaamse partij alleen maar wil wachten, nietsdoen, afwachten, nietsdoen, wachten, nietsdoen, afwachten, nietsdoen?
Er was eergisteren de bekendmaking van een synoptische studie van verschillende Belgische universiteiten die helaas volledig ondergesneeuwd is door het tapijtbombardement vanuit de zorg en waarin men wetenschappelijk poogt om de hoogte van de curve mathematisch te voorspellen. Niet op gevoel zoals de virologen, niet op het simpelweg doortrekken van de curve, maar op mathematische modellen gevoed met cijfers en effecten van specifieke maatregelen uit zowel de eerste lockdown als de minilockdown in Antwerpen van deze zomer die ook nu weer van kracht zijn en dus zouden moeten optreden.gpv1 schreef: ↑30 oktober 2020, 15:28Welja, maar ik hoor de experten en artsen moord en brand schreeuwen dat tegen volgende week alle ICU-bedden bezet zullen zijn. Maar afgaande op de cijfers die ik berekend heb is dat MISSCHIEN veel te pessimistisch. Natuurlijk is het ene ziekenhuis het andere niet.Charlesvdw schreef: ↑30 oktober 2020, 14:40 Het is positief dat de stijging afneemt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een stijging.
Het mathematische model voorspelt dat we met de HUIDIGE maatregelen weliswaar zeer dicht bij, maar NIET over de theoretische maximum capaciteit van onze zorg gaan op nationaal niveau... Dat is dus zonder het fameuze plan B waarbij we het door de Belgische zorgsector gehate stricte opnamebeleid van NL eindelijk gaan overnemen en ook zonder de extra capaciteit die men nog zou kunnen bijcreeeren.
MAW: als dit klopt is wat de federale en de regionale tot hiertoe gedaan hebben perfect voldoende en moet er eigenlijk niets meer extra gebeuren behalve een doorgedreven sensibilisering om ervoor te zorgen dat de maatregelen ook effectief opgevolgd worden zoals bedoeld.
Laatst gewijzigd door inquirer op 30 oktober 2020, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk. Eigenlijk kan je van de maatregelen die vorige maandag genomen zijn nu pas effect zien, of zelfs pas volgende week.gpv1 schreef: ↑30 oktober 2020, 15:28Welja, maar ik hoor de experten en artsen moord en brand schreeuwen dat tegen volgende week alle ICU-bedden bezet zullen zijn. Maar afgaande op de cijfers die ik berekend heb is dat MISSCHIEN veel te pessimistisch. Natuurlijk is het ene ziekenhuis het andere niet.Charlesvdw schreef: ↑30 oktober 2020, 14:40 Het is positief dat de stijging afneemt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een stijging.
De experten zeggen steevast dat je pas 10 à 14 dagen na aangekondigde maatregelen effect zou moeten beginnen zien in de cijfers. Op 19 oktober zijn de strengere regels van de federale regering ingegaan. Daarvoor was er al een verstrenging in Wallonië en Brussel, maar de cijfers in Vlaanderen gingen wel in stijgende lijn zonder maatregelen. Het zou dus heel goed kunnen dat we de piek van aantal nieuwe opnames al bereikt hebben.
Dat is idd nog geen daling van het aantal bezette bedden, en daarom zijn strengere, intelligente maatregelen wellicht verstandig volgens mij.
P.S. geen 990 maar 993
Daar zit het probleem, het is makkelijk Charel en Marie te controleren (zeker als je ze ook nog ééns opsluit) maar de regels die er zijn laten naleven, daar zet men te weinig op in.inquirer schreef: ↑30 oktober 2020, 15:39
MAW: als dit klopt is wat de federale en de regionale gedaan hebben perfect voldoende en moet er eigenlijk niets meer extra gebeuren behalve een doorgedreven sensibilisering om ervoor te zorgen dat de maatregelen ook effectief opgevolgd worden zoals bedoeld.
Daardoor dat men in de zomer in Brussel gewoon niets deed, ze zouden zich toch maar belachelijk maken met hun regeltjes.
Gemakkelijker is om iedereen te laten boeten.
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 30 oktober 2020, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij is dat hetzelfde als de kapper.Charlesvdw schreef: ↑30 oktober 2020, 14:38 Verbod op niet essentiele verplaatsingen is belangrijk.