Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het ging niet over het onderwerp, het ging over het feit dat u verbatim 2 maal exact hetzelfde post als reactie op een bericht van mij, met 1 dag tussen... en dat niet voor de eerste keer trouwens.
U doet maar, maar verwacht niet dat ik voor een 2de maal daarop ook inhoudelijk antwoord: zoals in het Britse parlement gebruikelijk is, verwijs ik dan gewoon hiernaar: IRTHGTTRIGSMA
(google zal uw vriend zijn als u deze afkorting niet kent)
Hoog tijd om mijn vriendenlijst aan te passen. Het wordt te gortig, sorry ( but not sorry).
Als meest actueel-topic lees is graag de pro's en contra's. Maar het moeten geen epistels worden en al zeker niet off-topic gaan. Het is ook niet de plaats om vetes uit te vechten of om het haantje uit te hangen. Mooie optie die knoppen.
Als meest actueel-topic lees is graag de pro's en contra's. Maar het moeten geen epistels worden en al zeker niet off-topic gaan. Het is ook niet de plaats om vetes uit te vechten of om het haantje uit te hangen. Mooie optie die knoppen.
@Weverke,
Net zoals de vorige keer dat je deze tekst postte, ben je alweer vergeten de smileys erbij te plaatsen.
Daarom doe ik het in jouw plaats (want stel je voor dat iemand dit voor serieus zou nemen).
Net zoals de vorige keer dat je deze tekst postte, ben je alweer vergeten de smileys erbij te plaatsen.
Daarom doe ik het in jouw plaats (want stel je voor dat iemand dit voor serieus zou nemen).
Weverke schreef: ↑30 oktober 2020, 16:50 ...
Ik had direct door dat alle alarmerende berichten van de ziekenhuizen opgezet spel is.
In de reportages die we de voorbije dagen gezien hebben, heb ik al tientallen figuranten gezien die we dikwijls zien in Thuis, Familie, De Kampioenen.
Ik ben er beginnen op letten toen Bart De Wever in het voorjaar een campagne voerde tegen de corona-maatregelen.
Intens gevoerd op alle sociale media: corona was allemaal fel overdreven, er was niets van aan.
Het was niet zozeer een campagne tegen de maatregelen: het was een oproep om de maatregelen NIET te volgen.
Toen wist ik al: als een intelligent persoon als Bart De Wever zoiets zegt, moet het zeker waar zijn.
En toen de voorbije weken De Wever, Jambon, Weyts, ... dit standpunt hebben herhaald, ben ik dan beginnen letten op die figuranten.
De truc is om op de achtergrond te letten, en niet op de dokters, verplegers, ... die uitleggen hoe dramatisch de toestand is.
Zo heb ik ook gezien:
- 2 patiënten die zogezegd beademd en in coma lagen, lagen te schuddebuiken van het lachen
- in een hoekje zaten 4 IC patiënten te kaarten. De figuranten mogen namelijk een kwartier pauze per uur nemen
- een zogezegde patiënt in coma lag een stripverhaal van De Kampioenen te lezen
...
Laatst gewijzigd door Nefertari op 30 oktober 2020, 17:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Re:
Tot ze hier weer eens de luchthaven en onze metro's komen opblazen natuurlijk.haelewyn schreef: ↑30 oktober 2020, 17:28 De aankoop van peperdure vliegtuigen voor het leger (fighter jets) die nog eens hetzelfde vermogen gaan kosten aan onderhoud. Die dingen hadden we volgens NVA echt nodig. Die uitgave van de kracht van verandering hebben we te danken aan de NVA.
Vier miljard euro in aankoop alleen.
Geld dat we zouden kunnen gebruiken om ons gezondheidssysteem op punt te zetten in plaats van af te bouwen.
Geld dat het leger zou kunnen gebruiken voor de militaire ziekenhuizen die in geval van ramp zouden kunnen ingezet worden maar nu zo goed als niet.
Gezondheidszorg, het leger, etc : kapot bespaard maar wel 4 miljard voor vliegtuigen die we niet nodig hebben.
Hiep Hiep hoera voor de zeikers van de NVA.
Dan zijn we plots blij dat we in het verleden voldoende geinvesteerd hebben in net die middelen die we nodig hebben om samen met anderen die onder gelijkaardige laffe aanvallen lijden het krapuul dat vanuit veilig gewaande kalifaten de opdracht gaf voor deze barbaarse daden tegen onze burgerbevolking, professioneel te gaan elimineren.
Of zijn de mannen die zich boven dat kalifaat wagen op risico van eigen lijf en leven GEEN helden misschien?
Ik herinner me bv het lot van een Jordaans F-16 piloot die boven Syrië in handen van IS viel: levend verbrand in een kooi... niet in een witte schort, maar in een oranje gevangenisplunje nota bene, maar evenzeer een held als je dat als job hebt hoor!
https://www.youtube.com/watch?v=cfdasSFz1v0
Wauw, wat een zin. Ik zal eens nagaan of je daarmee in aanmerking komt voor een literatuurprijs.inquirer schreef: ↑30 oktober 2020, 17:41 Dan zijn we plots blij dat we in het verleden voldoende geinvesteerd hebben in net die middelen die we nodig hebben om samen met anderen die onder gelijkaardige laffe aanvallen lijden het krapuul dat vanuit veilig gewaande kalifaten de opdracht gaf voor deze barbaarse daden tegen onze burgerbevolking, professioneel te gaan elimineren.
Je verwijt een ander dat hij knipt en plakt uit mapjes ... uit welk mapje komt je bovenstaand zinnetje.
Ik vraag me af of je per woord, zin of per bericht wordt betaald door de nva ... is dat een goede (bij ?)verdienste ?
Laat het me misschien eens weten, ik heb momenteel toch niet veel te doen misschien kan ik hieruit een extra centje halen.
Ik zal alvast ook al beginnen met mapjes te maken.
Het belangrijkste voor mij is dat die parameter voor verplaatsingen er niet komt zodat ik mijn wekelijkse fietstochtjes van 80 km kan blijven doen. Ik hoop om morgen de kaap van 10.000 km voor dit jaar te kunnen overschrijden. Een vervroegde avondklok , sluiting van niet essentiele winkels (goed voor mijn portemonnee en je kan toch zo goed als alles online kopen) lijken me nu ook niet zo erg. Ik heb volgende week een afspraak bij de kapper die niet zal kunnen door gaan. Een paar weken of maanden met lang haar rond lopen is ook niet zo erg en ik kan er altijd zelf een stukske afknippen. Janneke Hesp , het huis staat niet in brand , heeft het inderdaad goed naar de kl. geholpen.
Re: Re:
Je bent aan het zwemmen. Nog een beetje en je verdrinkt. Alles om toch maar het NVA gezwets te kunnen goedpraten. Denk je dat jets van een paar miljard euro iemand gaan tegenhouden om een metro of een luchthaven op te blazen. Wacht, ik zet er een emoji bij zodat je het snaptinquirer schreef: ↑30 oktober 2020, 17:41Tot ze hier weer eens de luchthaven en onze metro's komen opblazen natuurlijk.haelewyn schreef: ↑30 oktober 2020, 17:28 De aankoop van peperdure vliegtuigen voor het leger (fighter jets) die nog eens hetzelfde vermogen gaan kosten aan onderhoud. Die dingen hadden we volgens NVA echt nodig. Die uitgave van de kracht van verandering hebben we te danken aan de NVA.
Vier miljard euro in aankoop alleen.
Geld dat we zouden kunnen gebruiken om ons gezondheidssysteem op punt te zetten in plaats van af te bouwen.
Geld dat het leger zou kunnen gebruiken voor de militaire ziekenhuizen die in geval van ramp zouden kunnen ingezet worden maar nu zo goed als niet.
Gezondheidszorg, het leger, etc : kapot bespaard maar wel 4 miljard voor vliegtuigen die we niet nodig hebben.
Hiep Hiep hoera voor de zeikers van de NVA.
Dan zijn we plots blij dat we in het verleden voldoende geinvesteerd hebben in net die middelen die we nodig hebben om samen met anderen die onder gelijkaardige laffe aanvallen lijden het krapuul dat vanuit veilig gewaande kalifaten de opdracht gaf voor deze barbaarse daden tegen onze burgerbevolking, professioneel te gaan elimineren.
Of zijn de mannen die zich boven dat kalifaat wagen op risico van eigen lijf en leven GEEN helden misschien?
Ik herinner me bv het lot van een Jordaans F-16 piloot die boven Syrië in handen van IS viel: levend verbrand in een kooi... niet in een witte schort, maar in een oranje gevangenisplunje nota bene, maar evenzeer een held als je dat als job hebt hoor!
https://www.youtube.com/watch?v=cfdasSFz1v0
Ze hadden dat geld beter kunnen gebruiken om de zorg die we nu hard nodig hebben te verbeteren en dan hadden ze nog overschot gehad om de kazernes die nu uit elkaar vallen op te kalefateren en het leger te voorzien van deftige schietgeweren want in tegenstelling tot met een jet kun je met een schietgeweer wel voorkomen dat iemand de metro opblaast.
Laatst gewijzigd door anonymous op 30 oktober 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry man, maar voor de zoveelste keer zijn we het niet eens.inquirer schreef: ↑30 oktober 2020, 17:41 Tot ze hier weer eens de luchthaven en onze metro's komen opblazen natuurlijk.
Dan zijn we plots blij dat we in het verleden voldoende geinvesteerd hebben in net die middelen die we nodig hebben om samen met anderen die onder gelijkaardige laffe aanvallen lijden het krapuul dat vanuit veilig gewaande kalifaten de opdracht gaf voor deze barbaarse daden tegen onze burgerbevolking, professioneel te gaan elimineren. Sorr
Ik pleit niet voor afbouw van het leger. Ik pleit voor minder afbouw, maar dan ten gunste van de eenheden die we nodig hebben in het geval dat je noemt of de situatie waar we nu inzitten.
In beide gevallen gaan gevechtsvliegtuigen weinig kunnen doen. Daar zijn we niets mee.
Er zijn andere grotere legers en landen die dat in onze plaats kunnen doen. Terwijl wij bij voorkeur een leger nodig hebben dat ons van pas kan komen in tijd van nood.
Op het leger is verder al te veel kapot bespaard op de verkeerde zaken en onderdelen.
Dito voor het smijten met geld...
Gezondheidszorg is ook kapot bespaard. Mede door NVA ....
pukkie zijn lijstje : ik wil graag vijand blijven ! Zal wel geen probleem zijn.
Feit is wel dat je als Navo-lid nu eenmaal bepaalde verplichtingen hebt. Hospitaals beter uitrusten voor het geval er een pandemie komt is er niet 1 van. Investeren in je krijgsmacht wel.
Dat is afkoopbaar of bv regelbaar in onderling overleg met Nl, FR, Lux of D. Uk zit ook nog altijd in de Nato.
Een medische dienst van het leger deftig uitbouwen is niet verboden door de Nato. De inkrimping was niet verplicht.
Meer on topic :
Het coronavirus dat nu in ijltempo de wereld aan het veroveren is, is niet meer hetzelfde als het virus dat eind vorig jaar de eerste doden maakte in China. Dit keer gaat het om een variant die een stuk besmettelijker is en zich dus sneller verspreidt. (HLN)
Een medische dienst van het leger deftig uitbouwen is niet verboden door de Nato. De inkrimping was niet verplicht.
Meer on topic :
Het coronavirus dat nu in ijltempo de wereld aan het veroveren is, is niet meer hetzelfde als het virus dat eind vorig jaar de eerste doden maakte in China. Dit keer gaat het om een variant die een stuk besmettelijker is en zich dus sneller verspreidt. (HLN)
We moeten ophouden erop te rekenen dat andere landen wel voor ons zullen vechten. De Europese landen rekenen te veel op de VS en België rekent te veel op de andere leden van de Navo. We moeten onze bijdrage leveren, niet met veldhospitalen maar met gewapende strijdkrachten.
Het leek hier vandenamiddag wel een beetje mobilisatie. Maar het waren legerhelikopters die een landingsplaats kwamen uitproberen dichter bij UZ Leuven https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/30 ... uz-leuven/
Een familielid die op UZ Leuven werkt moet het hele weekend extra opdraven. Er wordt nog covid-icu extra opgezet. Personeel moet nu zowel de nog lopende operaties afhandelen plus al het bijkomend werk...
Een familielid die op UZ Leuven werkt moet het hele weekend extra opdraven. Er wordt nog covid-icu extra opgezet. Personeel moet nu zowel de nog lopende operaties afhandelen plus al het bijkomend werk...
Laatst gewijzigd door JW1 op 30 oktober 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er al budget voorzien om antivirale middelen te ontwikkelen of gaan we daar weer mee wachten?
Volgens Johan Neyts was daar 15 jaar geleden 500 mlj voor nodig.
Volgens Johan Neyts was daar 15 jaar geleden 500 mlj voor nodig.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Lulkoek. De Nato is ervoor om bescherming , krachten en bijgevolg investeringen te delen.Yaris schreef: ↑30 oktober 2020, 19:01 We moeten ophouden erop te rekenen dat andere landen wel voor ons zullen vechten. De Europese landen rekenen te veel op de VS en België rekent te veel op de andere leden van de Navo. We moeten onze bijdrage leveren, niet met veldhospitalen maar met gewapende strijdkrachten.
Anders was Luxemburg wel dik de sigaar ! Anders worden we weer onder de voet gelopen in enkele dagen. Eenheid maakt macht.
Iets anders :
De staat New York topt de lijst in USA met meer dan 33.000 doden, gevolgd door Texas (18.276 overlijdens), Californië (17.571), Florida (16.648) en New Jersey (16.332). Het hoogst aantal besmettingen is te vinden in Los Angeles (meer dan 300.000).
Maar het is wel verboden met staten te vergelijken he. Niet vergeten !
Jaja.... Er had er ene gelijk hier... En die anderen die zeiden dat ik volledig verkeerd zat ??
Tja.. de beterweters zeker ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 oktober 2020, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.