Corona-virus.
Re: Re:
En dat gaan we doen met het Belgische leger? Te dik, te oud, kapot bespaard en onderbetaald. Maar wel genoeg generaals en kolonels.Yaris schreef: ↑30 oktober 2020, 19:01We moeten ophouden erop te rekenen dat andere landen wel voor ons zullen vechten. De Europese landen rekenen te veel op de VS en België rekent te veel op de andere leden van de Navo. We moeten onze bijdrage leveren, niet met veldhospitalen maar met gewapende strijdkrachten.
Re: Corona-virus.
Wanneer zal hij vertellen wie er gaat betalen? of komt hierna de minister van financien?
34 minuten na de start van de persconferentie vragen ze op de VRT al naar wanneer we de maatregelen zouden kunnen gaan versoepelen
Schiet dieje af!!!
Schiet dieje af!!!
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Neen merci. Ik ben er vanmorgen per ongeluk in verzeild geraakt tijdens mijn 1x om de 10 dagen boodschappen doen ronde. Het is niet voor herhaling vatbaar.
En als elk land zo redeneert.....?
Defensie vind ik belangrijk. ´t Is niet omdat het al 80 jaar ´kalm´ is dat het zo blijft. We zijn trouwens in oorlog met het islamofascisme. Of we zouden het moeten zijn anders hebben we hier straks geen woord meer te zeggen.
Gisteren vroeg u mij of u mij mocht gaan tutoyeren en vandaag ben ik al 'man'...haelewyn schreef: ↑30 oktober 2020, 18:51 Sorry man, maar voor de zoveelste keer zijn we het niet eens.
Ik pleit niet voor afbouw van het leger. Ik pleit voor minder afbouw, maar dan ten gunste van de eenheden die we nodig hebben in het geval dat je noemt of de situatie waar we nu inzitten.
In beide gevallen gaan gevechtsvliegtuigen weinig kunnen doen. Daar zijn we niets mee.
Er zijn andere grotere legers en landen die dat in onze plaats kunnen doen. Terwijl wij bij voorkeur een leger nodig hebben dat ons van pas kan komen in tijd van nood.
gelieve geen persoonlijke projecties te maken: u kent mij niet.
Voor de rest kan ik u zeggen dat we helaas onze vijanden niet kiezen; zij kiezen ons uit en komen ons in ons land opzoeken om via eenzame wolven hun strijd tegen ons hier te voeren.
Je kan dan 2 dingen doen: eeuwige symptoombestrijding (op elke hoek van de straat een soldaat met geweer), of ook het monster in zijn schuilplek zelf gaan uitroeien (in hun kalifaatje): voor dat laatste heb je slagkracht vanuit de lucht nodig, hoe je het nu draait of keert.
Anderen kunnen dat inderdaad in onze plek gaan doen, maar willen ze dat ook altijd? Ook zonder eigenbelang?
Zonder dat wij daar ooit aan bijdragen? Omdat wij zo'n schone ogen hebben zeker? Of lekkere chocolaatjes opsturen nadien?
En zodat wij ons leger lekker gemakkelijk kunnen gebruiken voor als het ons goed van pas komt, zoals u solidair zegt...
De negatieve visie van Trump op zijn Europese partners binnen NAVO wordt hiermee wel heel mooi geïllustreerd.
We moeten opletten dat niet té expliciet te gaan zeggen laat staan ooit in de praktijk brengen, of het zou wel eens kunnen dat zijn visie zijn verblijf in het Witte Huis nog gaat overleven en dan zitten we met een serieus probleem hoor, want wij kunnen onszelf gewoonweg niet deftig verdedigen in Europa eigenlijk, als we ooit afgedreigd zouden worden door een smeerlapje met geo-politieke objectieven, genre Putin, Erdogan en consoorten! Een beperkte investering in F35s die trouwens 100% economisch terugverdiend wordt, is dan wel een heel goedkoop toegangsticketje tot de NAVO en haar nucleaire paraplu, maar dan bent u ook tegen zeker?
Laatst gewijzigd door inquirer op 30 oktober 2020, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht het onterecht geweest zijn, dan spijt het me ten zeerste.
Ik wilde u niet beledigen of onder een verkeerd geslacht catalogeren.
Enkele bemerkingen zonder een hoop citaten.
Ik wens toch even te vermelden dat NVA in de vlaamse regering niet alleen is!
De coalitiepartners beslissen mee over alle beleid en zitten mee in de miljarden uitdelende linkse waalse federale regering. Vld en de tsjeven voeren oppositie tegen Nva van in de vlaamse regering.
Het is hier de mode geworden om op de NVA te vloeken maar ik zie niet echt geweldige effecten van de eerste lockdown waar de anderen om geroepen hebben. De enige die iets durfde te doen bij stijging van de cijfers was BDW in antwerpen. Al de huidige redders deden niets behalve postjes verdelen (en trainen op meer geld verbranden( remember VDB)
Vergeet iedereen dat we al een lockdown gehad hebben en kijk nu waar we ermee geraakt zijn, alleen een hoop harmonicapaniek voor telkens een paar maanden .
Wie telkens hetzelfde gedrag stelt maar toch een ander resultaat verwacht is een idioot heb ik geleerd.
LIEVEN ANNEMANS is een slimme man, maar door de aandachtsgeile virologen gestigmatiseerd als idioot wegens ook zicht voor iets anders dan een petrischaaltje.
Voor de rest wil ik als verpleegkundige geen enkele afbreuk doen aan de inspanningen van zorgpersoneel, maar er zijn al jaren tekorten aan personeel, ook voor corona was er al dagelijks stress en een leven aan een elastiekje wegens continu inspringen voor collega's met burn outs. Enige verschil is nu het lastiger werken met maskers en schorten.
Ik wens toch even te vermelden dat NVA in de vlaamse regering niet alleen is!
De coalitiepartners beslissen mee over alle beleid en zitten mee in de miljarden uitdelende linkse waalse federale regering. Vld en de tsjeven voeren oppositie tegen Nva van in de vlaamse regering.
Het is hier de mode geworden om op de NVA te vloeken maar ik zie niet echt geweldige effecten van de eerste lockdown waar de anderen om geroepen hebben. De enige die iets durfde te doen bij stijging van de cijfers was BDW in antwerpen. Al de huidige redders deden niets behalve postjes verdelen (en trainen op meer geld verbranden( remember VDB)
Vergeet iedereen dat we al een lockdown gehad hebben en kijk nu waar we ermee geraakt zijn, alleen een hoop harmonicapaniek voor telkens een paar maanden .
Wie telkens hetzelfde gedrag stelt maar toch een ander resultaat verwacht is een idioot heb ik geleerd.
LIEVEN ANNEMANS is een slimme man, maar door de aandachtsgeile virologen gestigmatiseerd als idioot wegens ook zicht voor iets anders dan een petrischaaltje.
Voor de rest wil ik als verpleegkundige geen enkele afbreuk doen aan de inspanningen van zorgpersoneel, maar er zijn al jaren tekorten aan personeel, ook voor corona was er al dagelijks stress en een leven aan een elastiekje wegens continu inspringen voor collega's met burn outs. Enige verschil is nu het lastiger werken met maskers en schorten.
Auditeur Raad van State oordeelt dat sluiting horeca onwettig is.
ANTWERPEN Een auditeur van de Raad van State oordeelt dat de volledige sluiting van de horeca mogelijk ongrondwettelijk is. Op dit moment vergadert de Raad over de kwestie. Het arrest zal vanavond bekend worden gemaakt, wat zou kunnen leiden tot een schorsing van het ministerieel besluit. Maar, zelfs als zou blijken dat de sluiting in strijd is met de grondwet, wil dat nog niet zeggen dat cafés en restaurants kunnen openen, waarschuwt een expert.
Jasper van der Schoot, Patrick Lefelon 30-10-20, 16:09 Laatste update: 17:11
Update
Sluiting van de horeca is niet onwettig: Raad van State volgt het voorstel van de auditeur niet
ANTWERPEN De sluiting van de horeca is niet ongrondwettelijk. Dat heeft de Raad van State zojuist besloten. Een auditeur van de Raad van State had geopperd dat de volledige sluiting van de horeca mogelijk onwettig was en had om die reden een voorstel tot schorsing van het ministerieel besluit ingediend. Dat voorstel is dus verworpen door de Raad. Maar zelfs als was gebleken dat de sluiting in strijd was met de grondwet, wilde dat nog niet zeggen dat cafés en restaurants opnieuw hadden kunnen openen. Zeker niet na de nieuwe verstrengde lockdownmaatregelen die vrijdagavond zijn aangekondigd door de federale regering.
Jasper van der Schoot, Patrick Lefelon 30-10-20, 16:09 Laatste update: 22:17
ANTWERPEN Een auditeur van de Raad van State oordeelt dat de volledige sluiting van de horeca mogelijk ongrondwettelijk is. Op dit moment vergadert de Raad over de kwestie. Het arrest zal vanavond bekend worden gemaakt, wat zou kunnen leiden tot een schorsing van het ministerieel besluit. Maar, zelfs als zou blijken dat de sluiting in strijd is met de grondwet, wil dat nog niet zeggen dat cafés en restaurants kunnen openen, waarschuwt een expert.
Jasper van der Schoot, Patrick Lefelon 30-10-20, 16:09 Laatste update: 17:11
Update
Sluiting van de horeca is niet onwettig: Raad van State volgt het voorstel van de auditeur niet
ANTWERPEN De sluiting van de horeca is niet ongrondwettelijk. Dat heeft de Raad van State zojuist besloten. Een auditeur van de Raad van State had geopperd dat de volledige sluiting van de horeca mogelijk onwettig was en had om die reden een voorstel tot schorsing van het ministerieel besluit ingediend. Dat voorstel is dus verworpen door de Raad. Maar zelfs als was gebleken dat de sluiting in strijd was met de grondwet, wilde dat nog niet zeggen dat cafés en restaurants opnieuw hadden kunnen openen. Zeker niet na de nieuwe verstrengde lockdownmaatregelen die vrijdagavond zijn aangekondigd door de federale regering.
Jasper van der Schoot, Patrick Lefelon 30-10-20, 16:09 Laatste update: 22:17
Laatst gewijzigd door kazavubu op 30 oktober 2020, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad !
Vanavond om 19h00 heeft mijn dochtertje de bril van mijn zoon gemold. Dus die heeft de komende 6 weken geen bril... of we gaan gewoon weer naar de Pearle van Goes natuurlijk.
Ook naar de Jumbo. Ook naar Slot van Oostende voor uitstekend bier.
Maar, Brembos, ik vrees, dat dat wederom binnen de week gedaan is. Dan staan er weer fluoboeven en betonblokken op de grens.
Ik ben vanavond nog naar de Carrefour geweest. Normaal is die tot 21.00 u open. Om 19.50 u was hij al op slot voor binnenkomende klanten. Klanten die al binnen waren konden nog wel naar buiten. Waarschijnlijk een maatregel om hamsteren op deze vrijdagavond te voorkomen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oef, 't zijn nog geen volbloed fascisten daar bij jou
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell