Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Met mijne velo raak ik wel voorbij die betonblokken :-) en ik kan vrij goed een Nederlands accent nabootsen ook :-). Ik denk dat ik meer voor de Belgische volksgezondheid doe door daar te gaan winkelen dan door me in een propvolle (met dat maximum toegelaten aantal perosnen in een supermarkt wordt de laatste weken toch al geen rekening mee gehouden) Belgische winkel te begeven die overspoeld wordt door hamsteraars.
Nee, hoor. Die maatregel was al een paar dagen door de grote supermarkten ingevoerd. Na 20u00 mocht/mag er immers geen alcohol gekocht worden en daarop besloten die supermarkten om niet langer open zijn dan dus die 20u00 om te vermijden dat er problemen zouden zijn.Yaris schreef: ↑30 oktober 2020, 20:12 Ik ben vanavond nog naar de Carrefour geweest. Normaal is die tot 21.00 u open. Om 19.50 u was hij al op slot voor binnenkomende klanten. Klanten die al binnen waren konden nog wel naar buiten. Waarschijnlijk een maatregel om hamsteren op deze vrijdagavond te voorkomen.
Ah OK. Ja, ik vond al vreemd dat er opvallend weinig auto's de parking opreden.
Re: Re:
Begin je zo langzaam mijn slechte manieren hier over te nemen?
Dat komt nog helemaal goed met Haelewyn.
Voor de rest vind ik het wel prettig lezen zo. Er borrelt duidelijk iets in de pot, benieuwd wat eruit komt.
Waarom? Als dat kalifaatje zich samen met alle synagogen van de wereld op hun arabisch schiereiland bevindt, is het probleem toch relatief van de wereld. China zal zeker meehelpen met ze daar te houden, die hebben ook slechte ervaringen genoeg met dat volk. De Chinese aanpak met wat ze moeten dulden verschilt wel duidelijk van de onze, daar kunnen we enkel van leren. Als wij nu ook eens leren dat, nadat we ze vriendelijk gevraagd hebben van zich te gedragen als gast en niet als plunderaar en we ze toen dat niet kon beleefd gevraagd hebben van op te rotten, nu de deur dicht gaat en dat ze dat kalifaat enkel kruipend gaan bereiken of helemaal niet. Daar heb je helemaal geen slagkracht vanuit de lucht voor nodig, daar moet je als volk enkel een taal voor leren spreken die dat soort ook verstaat. Er zijn in Europa plaatsen genoeg waar ze die taal noodgedwongen spreken en dat zijn voor Europeanen aangename plaatsen om te vertoeven. Waar ze die taal niet spreken zie je precies hetzelfde als wat wij hier zien en is het voor de Europeaan bijzonder onaangenaam.inquirer schreef: ↑30 oktober 2020, 19:54 Je kan dan 2 dingen doen: eeuwige symptoombestrijding (op elke hoek van de straat een soldaat met geweer), of ook het monster in zijn schuilplek zelf gaan uitroeien (in hun kalifaatje): voor dat laatste heb je slagkracht vanuit de lucht nodig, hoe je het nu draait of keert.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nee, dat was al aangekondigd: winkels die normaal na 20u nog open zijn (bv. late vrijdagavondopening), die sluiten nu om 20u omdat er na 20u geen alcohol verkocht mag worden. En openblijven na 20u zou voor problemen zorgen.Yaris schreef: ↑30 oktober 2020, 20:12 Ik ben vanavond nog naar de Carrefour geweest. Normaal is die tot 21.00 u open. Om 19.50 u was hij al op slot voor binnenkomende klanten. Klanten die al binnen waren konden nog wel naar buiten. Waarschijnlijk een maatregel om hamsteren op deze vrijdagavond te voorkomen.
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... oholverbod
More Or Less had het al aangegeven. Te snel gereageerd, te traag gelezen.
Ik vrees dat het terug drukker gaat worden daar. Enfin, zondag kan ik weer een update geven. De benzine staat er onder de 1,3 euro, dus de siebener wordt ook volgegooid.
Als we dit principe in eigen land al toepassen voor onze brandweer- en ambulancediensten (niet belangrijk genoeg ?).. Waarom niet voor defensie op nato vlak. Dat wordt al gedeeltelijk gedaan maar het kan en mag meer.Fakkel schreef: ↑30 oktober 2020, 19:41
En als elk land zo redeneert.....?
Defensie vind ik belangrijk. ´t Is niet omdat het al 80 jaar ´kalm´ is dat het zo blijft. We zijn trouwens in oorlog met het islamofascisme. Of we zouden het moeten zijn anders hebben we hier straks geen woord meer te zeggen.
Die F35 hebben we niet nodig. De zaken die we wel nodig hebben zijn er niet.
De kracht van verandering .. lap !
Klopt. Maar overal, maar dan ook overal wordt bespaard. In een crisis zoals nu zit je met de gebakken peren. Besparingen in de zorg, bij De Lijn, NMBS, maar enkel niet aan de top daar wordt er met geld gesmeten à volonté.kingsfan schreef: ↑30 oktober 2020, 20:06 Enkele bemerkingen zonder een hoop citaten.
Ik wens toch even te vermelden dat NVA in de vlaamse regering niet alleen is!
De coalitiepartners beslissen mee over alle beleid en zitten mee in de miljarden uitdelende linkse waalse federale regering. Vld en de tsjeven voeren oppositie tegen Nva van in de vlaamse regering.
Het is hier de mode geworden om op de NVA te vloeken maar ik zie niet echt geweldige effecten van de eerste lockdown waar de anderen om geroepen hebben. De enige die iets durfde te doen bij stijging van de cijfers was BDW in antwerpen. Al de huidige redders deden niets behalve postjes verdelen (en trainen op meer geld verbranden( remember VDB)
Vergeet iedereen dat we al een lockdown gehad hebben en kijk nu waar we ermee geraakt zijn, alleen een hoop harmonicapaniek voor telkens een paar maanden .
Wie telkens hetzelfde gedrag stelt maar toch een ander resultaat verwacht is een idioot heb ik geleerd.
LIEVEN ANNEMANS is een slimme man, maar door de aandachtsgeile virologen gestigmatiseerd als idioot wegens ook zicht voor iets anders dan een petrischaaltje.
Voor de rest wil ik als verpleegkundige geen enkele afbreuk doen aan de inspanningen van zorgpersoneel, maar er zijn al jaren tekorten aan personeel, ook voor corona was er al dagelijks stress en een leven aan een elastiekje wegens continu inspringen voor collega's met burn outs. Enige verschil is nu het lastiger werken met maskers en schorten.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Welke winkels mogen openblijven? Waarom kan dit niet meteen meegedeeld worden?
Heb ik goed gehoord dat Jambon in Terzake zei dat doe-het-zelf zaken open mogen blijven?
Maar als dat nu nog niet geweten is, staan ze daar morgen ook te drummen en aan te schuiven.
Ik vrees morgen dus ook overrompeling op alle winkels, behalve de grootwarenhuizen
Klopt. De enige leiders die het beseffen dat het Islamofascisme een serieuze bedreiging vormt voor onze Westerse samenleving zijn Bibi en Trump.Fakkel schreef: ↑30 oktober 2020, 19:41En als elk land zo redeneert.....?
Defensie vind ik belangrijk. ´t Is niet omdat het al 80 jaar ´kalm´ is dat het zo blijft. We zijn trouwens in oorlog met het islamofascisme. Of we zouden het moeten zijn anders hebben we hier straks geen woord meer te zeggen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Doe-het-zelf zaken en tuincentra blijven open ( tenzij ze het maandag weer veranderen natuurlijk).jeff schreef: ↑30 oktober 2020, 21:24Welke winkels mogen openblijven? Waarom kan dit niet meteen meegedeeld worden?
Heb ik goed gehoord dat Jambon in Terzake zei dat doe-het-zelf zaken open mogen blijven?
Maar als dat nu nog niet geweten is, staan ze daar morgen ook te drummen en aan te schuiven.
Ik vrees morgen dus ook overrompeling op alle winkels, behalve de grootwarenhuizen
Over supermarkten, voedingswinkels, bakkers, viswinkels en beenhouwers bestaat er geen twijfel. Die blijven gewoon open en zullen voldoende bevoorraad worden zodat er geen lege rekken zullen zijn.jeff schreef: ↑30 oktober 2020, 21:24Welke winkels mogen openblijven? Waarom kan dit niet meteen meegedeeld worden?
Ook snackbars en broodjeszaken blijven open. Net als frituren. Maar enkel om af te halen. Ter plaatse eten is verboden.
Restaurants en tavernes mogen enkel afhaalmaaltijden verkopen.
Ook doe-het-zelfzaken mogen openblijven. Net als tuincentra, zo zei Vlaams minister-president Jan Jambon vrijdagavond toch op tv.
Hotels en B&Bs blijven ook open, maar de restaurants en bars gaan dicht. Maaltijden worden genuttigd op kamer.
Garages en fietswinkels voeren enkel nog herstellingen uit. Verkoop mag tijdelijk niet meer.
Krantenwinkels mogen ook openblijven.
En ook markten zijn toegelaten, mits naleving van de veiligheidsmaatregelen.
Wie ziek is moet geneesmiddelen kunnen kopen. Apothekers moeten dus ook niet sluiten.
MOETEN SLUITEN:
Kleding- en schoenenwinkels, bloemenzaken, juweliers, koffiebars, decoratiewinkels, Ikea’s en alle andere niet-essentiële winkels gaan toe. Maar ze kunnen wel afhaal en thuislevering organiseren van goederen die op voorhand werden besteld.
Ook niet-medische contactberoepen moeten sluiten. Het gaat dan onder meer om kappers, grimeuses, wellness, massage, schoonheidssalons...
Speelgoedwinkels sluiten ook en dat valt hen erg zwaar zo kort voor Sinterklaas.
bron: DS 30/10/2020
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, als het goed is moet ik het ook zeggen. Zo op het eerste gezicht zitten er niet al te veel idiote pestregeltjes in. Zelfs de bankjespolizei moet voorlopig niet uitrukken
Ze zijn er dan toch in geslaagd MVR wat van de knoppen weg te houden.
Ze zijn er dan toch in geslaagd MVR wat van de knoppen weg te houden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell