Storting doen op rekening van een klant (als niet-klant)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Storting doen op rekening van een klant (als niet-klant)
Klopt, dat was de reden die ze me toen gaven. Had dus toch gelijk, niet meer mogelijk.Xanthos schreef: Volgens mij gaat dit niet meer en zou dit te maken hebben met de identificatieplicht en witwaspraktijken. Elke verrichting moet men kunnen traceren en als je als niet-volmachthebber een storting doet op een rekening is deze transactie niet traceerbaar (maw men kan niet achterhalen wie deze verrichting gedaan heeft). De banken volgen hier gewoon de wet en dekken zich in tegen mogelijke fraudegevallen. Dit kan absurd lijken als je voor je partner een storting doet, maar dit zijn nu eenmaal de regels.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Als ze de geldstorter zijn/haar identiteitskaart vragen, kan dit uiteraard heel makkelijk getraceerd worden.
Maar inderdaad bij constante stortingen bestaat de kans dat er wat fraude achterzit.
De banken zijn zelfs wettelijk verplicht om verdacht transacties aan een of ander fraudecel door te geven, zonder dat ze de klant daar zelf van op de hoogte mogen brengen.
Ik denk aan bv. vele contante stortingen van zelfs kleine bedragen DOOR DE KLANT ZELF, zouden de banken ook als als verdacht kunnen beschouwen
Maar inderdaad bij constante stortingen bestaat de kans dat er wat fraude achterzit.
De banken zijn zelfs wettelijk verplicht om verdacht transacties aan een of ander fraudecel door te geven, zonder dat ze de klant daar zelf van op de hoogte mogen brengen.
Ik denk aan bv. vele contante stortingen van zelfs kleine bedragen DOOR DE KLANT ZELF, zouden de banken ook als als verdacht kunnen beschouwen
je kan je bankkaart meegeven met iemand ( vriend/vriendin, kontant geld en bankkaart afgeven aan de loketbediende, of bankkaart is het kastje steken, en dan zou dit geen prbleem meer geven. Je pincode voor stortingen heb je dan niet nodig,deze moet je enkel ingeven als je geld afhaald. Dit wist me iemand te vertellen, dat die dat op dergelijke wijze oplost.