Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Binnenkort kan je misschien zien of je covid hebt door eens tegen je smartphone te hoesten.
https://interestingengineering.com/mits ... ded-coughs?
https://interestingengineering.com/mits ... ded-coughs?
https://www.google.be/amp/s/www.nationa ... -om-te/amp
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik stond niet in de rij bij de Action, Fun, Dreamland, Ikea, ... En ik heb een broertje dood aan Alexander. Maar er zijn nog andere Belgen buiten mij ...
Koop lokaal! Nog zo'n grap. Lokaal gaat (over)morgen bijna alles dicht en de meeste van die winkeliers hebben geen webshop of afhaaldienst. Leg het maar uit aan je bloemist, drogisterij, meubelzaak, boetiek, ...
Een ding is zeker, dit virus veroorzaakt achterlijk gedrag op alle niveau's. Hadden we uit de eerste golf niet geleerd dat het terug openen van winkels geen enkele negatieve invloed op het reproductie cijfer had. Dat het open blijven van winkels in bv Nederland niet voor extra besmettingen heeft gezorgd. Dat het ondertussen dragen van maskers en het gebruik van ontsmettingsmiddel het al minimale risico in winkels nog doet zakken. Hoe achterlijk is het dan om meubel en kledingwinkels te sluiten en doe-het-zelf zaken open te laten.
Hoe achterlijk kun je zijn om voedsel en wc papier te gaan hamsteren in overvolle winkels goed wetende dat voedingswinkels net als bij de eerste golf open zullen blijven.
Hoe achterlijk ben je om uren aan te schuiven voor een overvolle meubel of schoenwinkel voor zaken die perfect online kunt bestellen en in alle rust de komende dagen / weken mag gaan afhalen.
Hoe achterlijk is het om winkels nog één dag te laten openen voor lockdown, doe ze dan meteen dicht hé.
Op den duur moeten we Trump nog gelijk geven met zijn "Welcome to the ‘hellhole’ that is Brussels"
vortex schreef: ↑31 oktober 2020, 17:19Een ding is zeker, dit virus veroorzaakt achterlijk gedrag op alle niveau's. Hadden we uit de eerste golf niet geleerd dat het terug openen van winkels geen enkele negatieve invloed op het reproductie cijfer had. Dat het open blijven van winkels in bv Nederland niet voor extra besmettingen heeft gezorgd. Dat het ondertussen dragen van maskers en het gebruik van ontsmettingsmiddel het al minimale risico in winkels nog doet zakken. Hoe achterlijk is het dan om meubel en kledingwinkels te sluiten en doe-het-zelf zaken open te laten. agree
Hoe achterlijk kun je zijn om voedsel en wc papier te gaan hamsteren in overvolle winkels goed wetende dat voedingswinkels net als bij de eerste golf open zullen blijven. agree
Hoe achterlijk ben je om uren aan te schuiven voor een overvolle meubel of schoenwinkel voor zaken die perfect online kunt bestellen en in alle rust de komende dagen / weken mag gaan afhalen. don't agree
Hoe achterlijk is het om winkels nog één dag te laten openen voor lockdown, doe ze dan meteen dicht hé. agree
Op den duur moeten we Trump nog gelijk geven met zijn "Welcome to the ‘hellhole’ that is Brussels" He was spot on.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ging normaal naar de kayak club maar ik twijfel al heel het weekend of ik het niet beter zou afzeggen
Iemand raad?
Iemand raad?
Je moe(s)t die wel zelf gaan afhalen bij de apotheker. Daar is eerder toch wel uitgebreid over bericht.mbbs schreef: ↑31 oktober 2020, 16:28Ondertussen wacht ik nog steeds op de gratis maskers van de overheid.paul schreef: ↑31 oktober 2020, 15:24
Misschien werden die betaald door een luxembourgse postbusvennootschap ?
de Roverheid die zwart geld heeft en via Luxembourg en Zwitserland werkt ?
Was er ook zo geen belgische vakbond met zo een rekening ?
Er zijn maanden geleden nog mondmaskers besteld via zo een postbusrekening, met wat tegenslag krijgen ze al die maskers niet in zo een postbus.
https://www.hln.be/nieuws/levering-mond ... ~a070c02c/
zouden ze de fiscus niet afsturen op die bestelling van de staat via die postbusvennootschap ?
Onze NVA burgemeester heeft die onderschept, en heeft besloten om ze te verkopen ipv ze gratis weg te geven.
Nu ja, ik zou ze toch niet gebruikt hebben, ik gebruik enkel ffp2 maskers.
Je NVA-burgemeester zit er dus voor niets tussen, maar ja naar een leugentje meer of minder wordt door sommigen hier op het forum niet omgezien.
Ik hoop wel dat de reizigers op de bussen en trams van De Lijn de komende weken niet meer zo dicht bij elkaar moeten gaan zitten/staan. Alleen te nemen als je niet anders kan en/of geen alternatief hebt.
Op bepaalde lijnen (vooral in en rond Antwerpen) moest je de afgelopen maanden zo dicht bij elkaar zitten/staan (in een gesloten ruimte!) dat daar volgens mij ook heel wat besmettingen gebeurd zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zonder woorden:anonymous schreef: ↑31 oktober 2020, 17:01 Ook allemaal paniekzaaiers in andere landen blijkbaar.
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~ab6a970c/
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hij heeft zelf gezegd dat hij een dweil is dat is alvast geen leugen. Maar dan wel een zwaar graaiende dweil.
Ze kunnen na 7 maanden nog niet zeggen op welke plaatsen het virus juist doorgegeven wordt. Neen dan alle winkels maar dicht terwijl er veel dezelfde maatregelen nemen als de supermarkten, ze schieten met een bazooka naar een mug met die maatregelen, dat ze eerst proberen het preciezer te lokaliseren...
Met slechts 4 procent van de wereldbevolking zijn de VS verantwoordelijk voor 21 procent (210.000 sterfgevallen) van alle covid-doden wereldwijd. Covid-19 is vandaag de derde belangrijkste doodsoorzaak in de VS, na hartaandoeningen en kanker.CarpeNoctem schreef: ↑31 oktober 2020, 17:36Zonder woorden:anonymous schreef: ↑31 oktober 2020, 17:01 Ook allemaal paniekzaaiers in andere landen blijkbaar.
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~ab6a970c/
https://www.google.com/amp/s/www.knack. ... 5.html.amp
Laatst gewijzigd door anonymous op 31 oktober 2020, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groot gelijk. Ik volg uw mening volledig.vortex schreef: ↑31 oktober 2020, 17:19Een ding is zeker, dit virus veroorzaakt achterlijk gedrag op alle niveau's. Hadden we uit de eerste golf niet geleerd dat het terug openen van winkels geen enkele negatieve invloed op het reproductie cijfer had. Dat het open blijven van winkels in bv Nederland niet voor extra besmettingen heeft gezorgd. Dat het ondertussen dragen van maskers en het gebruik van ontsmettingsmiddel het al minimale risico in winkels nog doet zakken. Hoe achterlijk is het dan om meubel en kledingwinkels te sluiten en doe-het-zelf zaken open te laten.
Hoe achterlijk kun je zijn om voedsel en wc papier te gaan hamsteren in overvolle winkels goed wetende dat voedingswinkels net als bij de eerste golf open zullen blijven.
Hoe achterlijk ben je om uren aan te schuiven voor een overvolle meubel of schoenwinkel voor zaken die perfect online kunt bestellen en in alle rust de komende dagen / weken mag gaan afhalen.
Hoe achterlijk is het om winkels nog één dag te laten openen voor lockdown, doe ze dan meteen dicht hé.
Op den duur moeten we Trump nog gelijk geven met zijn "Welcome to the ‘hellhole’ that is Brussels"
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, de EU heeft er ondertussen 220.000 (doden, that is), weliswaar met meer inwoners (446 milj tov 330 milj). En we zijn bezig met een inhaalbeweging.
Your point being?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 31 oktober 2020, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Percies.
Het sluiten van de 'niet-essentiële winkels' beschouwde ik als een pestmaatregel. Niet helemaal niveautje Bankjespolizei, maar het komt in de buurt. En veel schadelijker.
Wél niveautje Bankjespolizei: de supermarkten mogen ineens de niet-etenswaren niet meer verkopen, want dat zou concurrentievervalsing zijn. Van wie ? De rest is gesloten !
Overigens is elke gesloten belangengroep (cultuur, horeca, niet-essentiële winkels) aan het klagen, dat er bij hun geen besmettingen bewezen zijn. Ja, duh... in Belgichistan heeft men nergens kunnen achterhalen waar de besmettingen vandaan kwamen.
Ik denk zelf altijd wat milder over 'idioten', want wij hebben ook wat essentiële shopping gedaan:
- De nieuwe Kring(loop)winkel Wijnegem is vandaag feestelijk geopend. En vanavond ook meteen weer gesloten. Wij waren er om 12h00. Helaas.... de rij was zo lang, dat we weer vertrokken. De spullen die ik mee had om af te geven, hebben we gelukkig af kunnen geven.
Er waren zelfs wat verklede mensen om ambiance in de rij te creëren: "Ahhhh.... 's morgens naar de Kringwinkel en dan natuurlijk 's middags nog gauw ff WC-papier kopen !"
Onderweg fietsten we langs Wijnegem Shopping Center (of hoe dat tegenwoordig ook heet...). Druk, druk, druk... daar gaan wij dus niet naar binnen.
- Mijn dochtertje heeft de bril van mijn zoon gemold. Dus ik kon juist voor sluitingstijd nog naar de Pearle. Lekker rustige winkel, snelle service (het regende).
- Nog even mijn goede linkse hart getoond in de wereldwinkel. Cubaanse rum van 7 jaar. Ik had oorspronkelijk gepland om volgende week rhum de Martinique (of Guadeloupe, ook goed) te kopen bij de Auchan, maar dat gaat dus niet door.
En nu is het 18h00. De winkels zijn dicht.
"Koop lokaal". Me rheedt. De winnaar heet bol.com . Of wat brembos zegt: we gaan het zelf wel halen in Nederland. "Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar !"
Het sluiten van de 'niet-essentiële winkels' beschouwde ik als een pestmaatregel. Niet helemaal niveautje Bankjespolizei, maar het komt in de buurt. En veel schadelijker.
Wél niveautje Bankjespolizei: de supermarkten mogen ineens de niet-etenswaren niet meer verkopen, want dat zou concurrentievervalsing zijn. Van wie ? De rest is gesloten !
Overigens is elke gesloten belangengroep (cultuur, horeca, niet-essentiële winkels) aan het klagen, dat er bij hun geen besmettingen bewezen zijn. Ja, duh... in Belgichistan heeft men nergens kunnen achterhalen waar de besmettingen vandaan kwamen.
Ik denk zelf altijd wat milder over 'idioten', want wij hebben ook wat essentiële shopping gedaan:
- De nieuwe Kring(loop)winkel Wijnegem is vandaag feestelijk geopend. En vanavond ook meteen weer gesloten. Wij waren er om 12h00. Helaas.... de rij was zo lang, dat we weer vertrokken. De spullen die ik mee had om af te geven, hebben we gelukkig af kunnen geven.
Er waren zelfs wat verklede mensen om ambiance in de rij te creëren: "Ahhhh.... 's morgens naar de Kringwinkel en dan natuurlijk 's middags nog gauw ff WC-papier kopen !"
Onderweg fietsten we langs Wijnegem Shopping Center (of hoe dat tegenwoordig ook heet...). Druk, druk, druk... daar gaan wij dus niet naar binnen.
- Mijn dochtertje heeft de bril van mijn zoon gemold. Dus ik kon juist voor sluitingstijd nog naar de Pearle. Lekker rustige winkel, snelle service (het regende).
- Nog even mijn goede linkse hart getoond in de wereldwinkel. Cubaanse rum van 7 jaar. Ik had oorspronkelijk gepland om volgende week rhum de Martinique (of Guadeloupe, ook goed) te kopen bij de Auchan, maar dat gaat dus niet door.
En nu is het 18h00. De winkels zijn dicht.
"Koop lokaal". Me rheedt. De winnaar heet bol.com . Of wat brembos zegt: we gaan het zelf wel halen in Nederland. "Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar !"
Om het aantal besmettingen en daaruit voortvloeiend de ziekenhuisopnames (regulier en op IC) in te dijken moet het aantal contacten drastisch worden ingeperkt. Of deze in de winkels daartoe behoren, betwijfel ik ook.
Algemeen wordt nu aangenomen dat het risico op besmettingen in de buitenlucht minimaal is.
Dus lijkt het aangewezen contacten binnen te beperken: in klaslokalen, burelen (op het werk), openbaar vervoer,...(aan te vullen). Het is daar dat je het virus mee naar huis neemt en er weer verder kan doorgeven. En als je dan van daar weer naar het werk of de school (of...?) gaat, eventueel via het openbaar vervoer kan je het daar weer verder doorgeven, enz...
Die cirkels moeten dus doorgeknipt worden. Ik betwijfel of de winkels tot die cirkelq behoren want slechts kortstondige contacten daar.
edit: wat winkels betreft bedoel ik in niet drukke omstandigheden, dus niet zoals vandaag
Algemeen wordt nu aangenomen dat het risico op besmettingen in de buitenlucht minimaal is.
Dus lijkt het aangewezen contacten binnen te beperken: in klaslokalen, burelen (op het werk), openbaar vervoer,...(aan te vullen). Het is daar dat je het virus mee naar huis neemt en er weer verder kan doorgeven. En als je dan van daar weer naar het werk of de school (of...?) gaat, eventueel via het openbaar vervoer kan je het daar weer verder doorgeven, enz...
Die cirkels moeten dus doorgeknipt worden. Ik betwijfel of de winkels tot die cirkelq behoren want slechts kortstondige contacten daar.
edit: wat winkels betreft bedoel ik in niet drukke omstandigheden, dus niet zoals vandaag
Laatst gewijzigd door jeff op 31 oktober 2020, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.