Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Koop lokaal ... en waar kopen die lokalen het? Wil het bij Torfs wel eens zien hoeveel % van die schoenen in België worden gemaakt.
Ik koop enkel wat ik nodig heb, niet zoals die duizenden debielen die vandaag nog naar den action gingen om met een kar vol goeikope rommel weer huiswaarts te keren.
Ik koop enkel wat ik nodig heb, niet zoals die duizenden debielen die vandaag nog naar den action gingen om met een kar vol goeikope rommel weer huiswaarts te keren.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Update... heu, mag nie... mise à jour dan: de Antwerpse koopzondag gaat morgen gewoon door. Eerste van de maand immers.
Hilarisch !
Hilarisch !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zie die drukte overal echt mensen hoe achterlijk kan je zijn
Ook ik Oostende, Knokke, Nieuwpoort en Koksijde waar veel winkels de zondag open zijn, zal het extra druk zijn
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het zijn de politiekers die de winkeliers pesten. Het is totaal niet bewezen dat winkels broeihaarden zijn voor het Coronavirus. Niet alle mensen zijn het ook gewoon om online te shoppen.Timoootjex schreef: ↑31 oktober 2020, 18:22 Zie die drukte overal echt mensen hoe achterlijk kan je zijn
En gezien er een lockdown zat aan te komen ben ik deze week ook nog naar de Action en Primark geweest. Die winkels hebben geen webshop zoals hier eerder werd aangehaald en het is quasi onmogelijk om iets goedkoper te vinden dan Action en Primark.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
M´n mancave* uitrusten (ik ging ´equiperen´ schrijven, but someone might throw a tantrum - which they´ll do now anyway - is this gonnna get me banned for life?).
Was niet dringend en allang ´afgesproken´ met de madame aangezien ze mooi weer voorspelden en het -20% was. Maar ´t was er dus helemaal niet druk en nu heb ik spullen genoeg om een paar weekends te knutselen. Ook een ferm bieke gezien, mijn dag kan helemaal niet meer stuk.)
* verontschuldig mij. Mannengrot.
Dat is toch wat ze nu doen. De scholen zijn twee weken dicht en gaan dan grotendeels over op afstandsonderwijs. Telewerk wordt verplicht. Of moeten van jou de bedrijven waar telewerk niet kan gewoon dicht? En openbaar vervoer stil leggen?jeff schreef: ↑31 oktober 2020, 18:09 Om het aantal besmettingen en daaruit voortvloeiend de ziekenhuisopnames (regulier en op IC) in te dijken moet het aantal contacten drastisch worden ingeperkt. Of deze in de winkels daartoe behoren, betwijfel ik ook.
Algemeen wordt nu aangenomen dat het risico op besmettingen in de buitenlucht minimaal is.
Dus lijkt het aangewezen contacten binnen te beperken: in klaslokalen, burelen (op het werk), openbaar vervoer,...(aan te vullen). Het is daar dat je het virus mee naar huis neemt en er weer verder kan doorgeven. En als je dan van daar weer naar het werk of de school (of...?) gaat, eventueel via het openbaar vervoer kan je het daar weer verder doorgeven, enz...
Die cirkels moeten dus doorgeknipt worden. Ik betwijfel of de winkels tot die cirkelq behoren want slechts kortstondige contacten daar.
edit: wat winkels betreft bedoel ik in niet drukke omstandigheden, dus niet zoals vandaag
Het merendeel van de mensen gaat winkelen op zaterdag. Druk dus. De enige winkel waar ik me echt veilig voel is de Colruyt omdat men daar al het nodige doet. De winkel waar ik me het minst veilig voel(de) was de AH. Lijk me echt een winkel voor margi's. De paar keer dat ik er ben geweest hield zowat niemand zich aan de maatregelen. Dus ga ik niet meer.
Hebben eigenlijk al iets kunnen bewijzen?GroupB schreef: ↑31 oktober 2020, 18:33Het zijn de politiekers die de winkeliers pesten. Het is totaal niet bewezen dat winkels broeihaarden zijn voor het Coronavirus. Niet alle mensen zijn het ook gewoon om online te shoppen.Timoootjex schreef: ↑31 oktober 2020, 18:22 Zie die drukte overal echt mensen hoe achterlijk kan je zijn
Van Ranst en andere virologen komen al 9 maanden full time in onze huiskamer en Van Ranst is een fervent gebruiker van van het medium Twitter. Doemberichten verspreiden, de mensen bang maken, tegenstrijdigheden, Twitteroorlogjes uitvechten maar eens een grondige analyse geven waar de besmettingshaarden zijn???
Johan Neyts lijkt mij toch wel een serieuzere mens en het gesprek met Jan Leyers in Nachtwacht begin maart was echt leerrijk. Of eens luisteren naar de topviroloog die dient onder Trump dr. Fauci is ook zeer leerrijk. Al vindt Trump hem een ramp .
Ik begin toch stilletjes aan af te vragen of die virologen geen contract hebben met Een en VTM.
Johan Neyts lijkt mij toch wel een serieuzere mens en het gesprek met Jan Leyers in Nachtwacht begin maart was echt leerrijk. Of eens luisteren naar de topviroloog die dient onder Trump dr. Fauci is ook zeer leerrijk. Al vindt Trump hem een ramp .
Ik begin toch stilletjes aan af te vragen of die virologen geen contract hebben met Een en VTM.
Hier eventjes een toelichting van Amerikaanse experts, hoe ze omgaan met het Corona virus in hun dagdagelijkse leven. De VS zijn geen voorbeeld, met het enorme aantal besmettingen en doden. Maar goed Amerikanen worden nu eenmaal niet graag regels opgelegd. Duidelijke antwoorden op hele duidelijke vragen. Geen gezever en tegenstrijdigheden a la Van Ranst.
https://www.google.be/amp/s/www.washing ... utType=amp
https://www.google.be/amp/s/www.washing ... utType=amp
Ik ben verontrust.
De maatregelen die gisteren en daarvoor werden afgekondigd zouden ons moeten helpen om deze corona golf aan te pakken.
Als ik de recente reacties in deze thread en op andere forums lees is het duidelijk dat een hele reeks mensen het nog altijd niet begrepen hebben. In plaats van de regels na te leven en onze samenleving een kans te geven, zijn er blijkbaar nog velen die zoeken hoe ze de regels kunnen omzeilen, en naast zich neerleggen; zowel letterlijk als de geest. Als dusdanig brengen ze iedereen in gevaar.
Ondertussen zijn het wel dezelfde die zagen, klagen en kankeren op anderen.
Zo zal het niet gaan. en zullen we hier nog maanden zitten.
Het is tijd dat iedereen zijn steentje bijdraagt aan het aanpakken van deze uitdaging.
Laten we dit allemaal samen doen; geen uitzonderingen, geen uitvluchten.
De maatregelen die gisteren en daarvoor werden afgekondigd zouden ons moeten helpen om deze corona golf aan te pakken.
Als ik de recente reacties in deze thread en op andere forums lees is het duidelijk dat een hele reeks mensen het nog altijd niet begrepen hebben. In plaats van de regels na te leven en onze samenleving een kans te geven, zijn er blijkbaar nog velen die zoeken hoe ze de regels kunnen omzeilen, en naast zich neerleggen; zowel letterlijk als de geest. Als dusdanig brengen ze iedereen in gevaar.
Ondertussen zijn het wel dezelfde die zagen, klagen en kankeren op anderen.
Zo zal het niet gaan. en zullen we hier nog maanden zitten.
Het is tijd dat iedereen zijn steentje bijdraagt aan het aanpakken van deze uitdaging.
Laten we dit allemaal samen doen; geen uitzonderingen, geen uitvluchten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dus als een winkel een laatste dag open is en er staan 2 klanten voor de deur, dan moeten de volgenden maar rechtsomkeer maken en wachten tot de winkels terug open gaan !? Zoals VDB het zegt: de winkels zijn morgen open, maar ga niet. Het wordt gevaarlijk.
Lol ! Na 8 maanden wordt winkelen gevaarlijk. Djeezes.
Lol ! Na 8 maanden wordt winkelen gevaarlijk. Djeezes.