Corona-virus.
Re: Corona-virus.
ik ben het volledig met u eens en houd me aan de regels : ik doe 95% thuiswerk (wekelijks even over en weer om de post op te halen) , houd me strikt aan de bubbel van 1 en doe mijn boodschappen 1 x per week op het minst drukke tijdstip in een Nederlands (minder drukte en hamsteraars) warenhuis. Wanneer ik zie dat er meer dan 3 man aan de kas staat aan te schuiven maak ik al rechtsomkeer. Onbegrijpelijk dat onze Grote Leider morgen nog een koopzondag organiseert in de lelijke stad Antwerpen.
Door de politieke beslissing om niet essentiële winkels vanaf maandag 2 november te sluiten is winkelen dit weekend een beetje gevaarlijker ja. Deze beslissing heeft veel meer mensen op de baan gebracht dan gewoonlijk.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Uitermate grappig stukje. Was dat doelbewust ?
Belgen moeten 10 dagen in quarantaine vooraleer ze los rond mogen lopen in Nederland.
Leef u uit. Ik veeg ze ook af met die regel.
Maar ik meld gewoon eerlijk, dat ik me dus niet aan die regel houd.
Volledig akkoord maar utopisch in dit land. Dit forum is een afspiegeling van de maatschappij en dan nog eentje waar denk ik toch de meer verstandige mensen zitten en zelfs hier zijn er veel die vinden dat de regels voor hen niet gelden. Uiteraard zijn zij dan de grootste klagers, ik heb het nooit anders geweten.B7H4long schreef: ↑31 oktober 2020, 19:25 Ik ben verontrust.
De maatregelen die gisteren en daarvoor werden afgekondigd zouden ons moeten helpen om deze corona golf aan te pakken.
Als ik de recente reacties in deze thread en op andere forums lees is het duidelijk dat een hele reeks mensen het nog altijd niet begrepen hebben. In plaats van de regels na te leven en onze samenleving een kans te geven, zijn er blijkbaar nog velen die zoeken hoe ze de regels kunnen omzeilen, en naast zich neerleggen; zowel letterlijk als de geest. Als dusdanig brengen ze iedereen in gevaar.
Ondertussen zijn het wel dezelfde die zagen, klagen en kankeren op anderen.
Zo zal het niet gaan. en zullen we hier nog maanden zitten.
Het is tijd dat iedereen zijn steentje bijdraagt aan het aanpakken van deze uitdaging.
Laten we dit allemaal samen doen; geen uitzonderingen, geen uitvluchten.
Maar kom, deze crisis heeft mij al veel geld opgebracht. Ik reis niet en ik mag lekker veel weekends werken aan dubbel tarief.
Ze zouden eigenlijk elke avond op tv een uurtje beelden uit het IC moeten uitzenden.
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~a60e90f7/
Jij bent begonnen met een tabelletje te posten om te vergelijken dus ik doe gewoon mee.CarpeNoctem schreef: ↑31 oktober 2020, 18:04Tja, de EU heeft er ondertussen 220.000 (doden, that is), weliswaar met meer inwoners (446 milj tov 330 milj). En we zijn bezig met een inhaalbeweging.
Your point being?
Met ongeveer 100.000 nieuwe bevestigde besmettingen in één dag hebben de Verenigde Staten een triest wereldrecord gevestigd. Volgens een telling van het persbureau Reuters gaat het om 100.233 nieuwe gevallen, de Johns Hopkins University houdt het op bijna 99.000 nieuwe besmettingen. Het vorige wereldrecord werd in september gevestigd door India en stond op 97.894 gevallen op één dag.
Een dag eerder was het nationaal record van de Verenigde Staten ook al gesneuveld, toen er 91.000 nieuwe gevallen werden gerapporteerd. Nooit eerder waren het er zo veel. In totaal werden al meer dan 9 miljoen besmettingen geteld in de VS. Het dodental nadert met meer dan 229.000 gevallen het kwartmiljoen. In geen enkel ander land zijn de cijfers zo hoog.
Met nog drie dagen te gaan tot de presidentsverkiezingen blijft de Amerikaanse president Donald Trump het virus echter minimaliseren. Ondanks de recordcijfers houdt hij tijdens zijn rally’s vol dat de pandemie zo goed als achter de rug is. Zijn Democratische uitdager Joe Biden is het daar niet mee eens en belooft een andere aanpak van de crisis als hij verkozen wordt.
Ik ben een positief ingestelde mens en ik denk dat er heel weinig Belgen zijn die deze crisis minimaliseren. De mensen zijn het gewoon moe, omdat er geen duidelijke Corona-maatregelen zijn en er geen duidelijk beleid is.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Tsja. En omdat de mensen het moe zijn liggen de ziekenhuizen op apegapen. Doe zo verder met het moe zijn zou ik zeggen dan zal het nog veel langer duren en kunnen ze het nog meer moe worden.
Dat is de theorie, inderdaad. Maar toen ik op Schiphol landde eerder deze week wees niemand, letterlijk niemand me op die 10 dagen quarantaine (geen borden, geen opmerking van de grenspolitie, niets wees erop dat er een verplichte quarantaine gold). Ook al kwam ik uit een land waar de 10 dagen verplichte quarantaine van toepassing was. Schiphol was een verademing trouwens. Om 5 na het uur aan de gate, 35 minuten later zat ik al met mijn bagage op de Beneluxtrein naar Brussel.
Ik kan/kon niet veel vergelijkingen maken met België, maar ik vond het verrassend dat niemand van de twee grenspolitie-agenten een mondmasker droegen in hun hokje, dat verbaasde me eerlijk gezegd wel.
Moest men nu al de statistieken van de besmettingen onderzocht hebben op die 7 maanden had men misschien al iets. Bv a uit b is besmet bij kapper c, d uit e is besmet bij kapper f en g uit h is besmet bij kapper i. Gewoon veel bij kappers? Kappers tijdelijk dicht. Maar misschien is persoon j, k en l ook besmet bij kapper c en zegt dit ook iets?
Maar helaas,neen, we weten het niet, we rijden van studio a naar studio b.
De transmissie van Covid-19 via de uitgeademde lucht in bepaalde slecht verluchte ruimtes en omgevingen wordt nog altijd serieus onderschat.Dat die enorme piek te wijten is aan het gedrag van enkelingen is dikke zever.
Inderdaad. Al vind ik een kappersbezoek ook niet onveilig. Alles met mondmasker en ik zat alleen in een goed verluchte zaak.BEspaar schreef: ↑31 oktober 2020, 20:32Moest men nu al de statistieken van de besmettingen onderzocht hebben op die 7 maanden had men misschien al iets. Bv a uit b is besmet bij kapper c, d uit e is besmet bij kapper f en g uit h is besmet bij kapper i. Gewoon veel bij kappers? Kappers tijdelijk dicht. Maar misschien is persoon j, k en l ook besmet bij kapper c en zegt dit ook iets?
Ja ok, ik nam hier als voorbeeld de kapper, het kan ook het hotel van de c d en vee zijnGroupB schreef: ↑31 oktober 2020, 20:40Inderdaad. Al vind ik een kappersbezoek ook niet onveilig. Alles met mondmasker en ik zat alleen in een goed verluchte zaak.BEspaar schreef: ↑31 oktober 2020, 20:32
Moest men nu al de statistieken van de besmettingen onderzocht hebben op die 7 maanden had men misschien al iets. Bv a uit b is besmet bij kapper c, d uit e is besmet bij kapper f en g uit h is besmet bij kapper i. Gewoon veel bij kappers? Kappers tijdelijk dicht. Maar misschien is persoon j, k en l ook besmet bij kapper c en zegt dit ook iets?
Je kent de plaatselijke situatie duidelijk niet, het gemeentebestuur heeft hierover duidelijk in het gemeentblad gecommuniceerd, dat de gratis maskers niet zullen uitgedeeld worden, maar bij de plaatselijke middenstand te koop zullen aangeboden worden, om hen te steunen, en om de bevolking aan te zetten om tegelijk bij de lokale handelaars te gaan kopen.
Het is nogmaals bewezen, dit is een achterlijk onland, en een vis begint aan zijn kop te rotten...
Wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd om nu nog koopzondagen laten door te gaan? En er naartoe te gaan?
Vandaag de winkels al stoppen was moeilijk daar de wet nog moest verschijnen. Maar op Zondag moet dat toch al kunnen
Maar enfin, de cijfers zullen nu nog goed blijven door stijgen, dus binnenkort een volledige lockdown. Met de bijhorende absurde controles voor de brave man.
Naar de Lidl rijden die 15 km van huis is omdat het daar veer ruimer dus veiliger is dan de kleine Spar op 5 km van huis omdat het daar door de kleine ruimte niet veilig is >250 € boete. ( Heb het voorgehad)
Op een bankje eens uitrusten als ouderling alleen -> 250€ boete.
En der polizei in de lokale supermarkt gaan controleren of ze geen schrijfpennen verkopen, want géén essentiële producten, meneer, boete >750 €
Ondertussen in Molenbeek...
Wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd om nu nog koopzondagen laten door te gaan? En er naartoe te gaan?
Vandaag de winkels al stoppen was moeilijk daar de wet nog moest verschijnen. Maar op Zondag moet dat toch al kunnen
Maar enfin, de cijfers zullen nu nog goed blijven door stijgen, dus binnenkort een volledige lockdown. Met de bijhorende absurde controles voor de brave man.
Naar de Lidl rijden die 15 km van huis is omdat het daar veer ruimer dus veiliger is dan de kleine Spar op 5 km van huis omdat het daar door de kleine ruimte niet veilig is >250 € boete. ( Heb het voorgehad)
Op een bankje eens uitrusten als ouderling alleen -> 250€ boete.
En der polizei in de lokale supermarkt gaan controleren of ze geen schrijfpennen verkopen, want géén essentiële producten, meneer, boete >750 €
Ondertussen in Molenbeek...