Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Jack Bogle belegde zelf wel steeds enkel in de US aandelen/obligaties markt: US total stock market (VTI) & US total bond market (BND).B7H4long schreef: ↑1 oktober 2020, 10:14 Mijn persoonlijk aandelenportefeuille, met zijn risicovolle tilt naar small cap value, staat dit jaar op een verlies van -8.8%, -2,8% tov een jaar geleden.
De meer neutrale MSCI world portefeuille staat op -2.1% voor 2020 en +2,8% tov 12 maanden geleden.
Het stabiele gedeelte van mijn portefeuille doet zijn ding: +2.1% dit jaar en 0.0% tov van een jaar geleden.
Mijn totale portefeuille (60/30/10) staat op -4.7% in 2020 en -1,7% tov 1 oktober 2019.
Gebalanceerde referentieportefeuilles:
50/50 indexportefeeille: breakeven sinds 1 jan, en +1,3% sinds 1 okt2019, tov
50/50 mixer: -3.9% sinds 1 jan, en -2,1% sinds 1 okt 2019.
Code: Selecteer alles
De volledige set van resultaten: 1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr 1,3 -1,2 4,3 19,1 -2,1 2,8 8,2 9,6 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is 1,2 -2,3 3,0 20,6 -8,8 -2,8 4,4 7,7 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC 0,8 -1,6 3,7 17,0 -0,5 3,3 3,9 5,4 Flexer van offensieve actieve fondsen (75/25) 0,7 -1,3 2,0 13,4 -4,7 -1,7 3,3 5,2 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash 0,7 -0,3 2,7 11,4 0,0 1,3 5,3 5,7 50/50 index portefeuille IWDA/IEAG 0,1 -1,0 1,2 8,1 -3,9 -2,1 0,4 2,1 Mixer van aktieve fondsen (50/50) -0,2 0,3 0,8 3,4 2,1 0,0 2,4 1,8 Mijn stabiele vastrentende portefeuille 0,1 1,1 1,5 4,0 2,7 0,4 3,1 2,6 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds -0,2 0,4 0,6 3,3 4,1 3,0 + + VAGF – Wereld Aggregate Hedged -0,4 0,2 0,0 1,9 3,0 1,9 + + AGGH – Wereld Aggregate Hedged
Do you think investors ought to look at that, be thinking about the fact that we have not seen foreign stocks perform as well as U.S.?
John C. Bogle: I guess the answer to that is yes and no. Number one, the fact that they're undervalued may mean that they're undervalued because they're riskier, which I think is at least importantly the case, maybe not the entire case. Second, I'm just a great believer in a U.S. portfolio because we're the most entrepreneurial nation, we've got the soundest institutions, financial and otherwise, or have had in the past, governance is pretty solid, in the past at least, and a well-diversified economy.
John Bogle was een Amerikaan, en zijn publiek zijn ook Amerikanen.TrX schreef: ↑1 oktober 2020, 12:35
Jack Bogle belegde zelf wel steeds enkel in de US aandelen/obligaties markt: US total stock market (VTI) & US total bond market (BND).
Do you think investors ought to look at that, be thinking about the fact that we have not seen foreign stocks perform as well as U.S.?
John C. Bogle: I guess the answer to that is yes and no. Number one, the fact that they're undervalued may mean that they're undervalued because they're riskier, which I think is at least importantly the case, maybe not the entire case. Second, I'm just a great believer in a U.S. portfolio because we're the most entrepreneurial nation, we've got the soundest institutions, financial and otherwise, or have had in the past, governance is pretty solid, in the past at least, and a well-diversified economy.
Als Belg is het belangrijk om advies te vertalen naar je eigen context.
- BND is een index op US obligaties. Wisselkoersen zijn volatiel. Als je als Europeaan belegd in BND speculeer je vooral op de wisselkoers USD/EUR.
- Aandelen: de aanbeveling van Bogle voor US investeerders (Common Sense on Mutual Funds (published in 2010)) is: "my recommendation that international funds--including BRIC funds--do not exceed one-fifth (20%) of an investor's equity position." Vandaag hebben de wereldindexen zo'n 60% US. Deze allocatie houdt rekening met alle gekende informatie, ook de statements van Bogle. Dit geeft een breed gediversifeerde portefeuille. Ik zie weinig reden om daar ver van af te wijken.
nota:
Een andere quote van Bogle is . 'In my book, Bogle on Investing, I said, for a lot of reasons, you don't need to own international stock.' His argument: International investing involves extra risk, ranging from currency risk and economic risk to societal instability risk." Je kan je afvragen of de risico's op dit moment niet tegen de US spelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Indien je buy & hold toepast, is wisselkoers weinig van toepassing? Je koopt nu en verkoopt als je 60+ bent.B7H4long schreef: ↑1 oktober 2020, 13:37John Bogle was een Amerikaan, en zijn publiek zijn ook Amerikanen.TrX schreef: ↑1 oktober 2020, 12:35
Jack Bogle belegde zelf wel steeds enkel in de US aandelen/obligaties markt: US total stock market (VTI) & US total bond market (BND).
Als Belg is het belangrijk om advies te vertalen naar je eigen context.
- BND is een index op US obligaties. Wisselkoersen zijn volatiel. Als je als Europeaan belegd in BND speculeer je vooral op de wisselkoers USD/EUR.
- Aandelen: de aanbeveling van Bogle voor US investeerders (Common Sense on Mutual Funds (published in 2010)) is: "my recommendation that international funds--including BRIC funds--do not exceed one-fifth (20%) of an investor's equity position." Vandaag hebben de wereldindexen zo'n 60% US. Deze allocatie houdt rekening met alle gekende informatie, ook de statements van Bogle. Dit geeft een breed gediversifeerde portefeuille. Ik zie weinig reden om daar ver van af te wijken.
nota:
Een andere quote van Bogle is . 'In my book, Bogle on Investing, I said, for a lot of reasons, you don't need to own international stock.' His argument: International investing involves extra risk, ranging from currency risk and economic risk to societal instability risk." Je kan je afvragen of de risico's op dit moment niet tegen de US spelen.
Ter info, IUAA is een alternatief voor BND voor Europese beleggers.
VES is het niet eens met je redenering.
https://www.xe.com/currencycharts/?from ... S&view=10Y
Tenzij jij natuurlijk denkt dat VES zal herstellen tegen je 60ste, good luck
Dat wordt dan een fantastische investering denk ik, ZEKER kopen
Munten komen niet altijd terug naar dezelfde waarde, enkel van de USD/EUR/GBP/CAD zou je dat min of meer kunnen zeggen... (en dan nog)
Wel, algemeen word aangenomen dat er grote correlatie is tussen het verschil intrest%, de verwachte inflatiegraad en de evolutie van de wisselkoersen.
Tijdens mijn accumulatiefase heb ik obligatiefondsen verkocht tijdens het herbalanceren van mijn portefeuille.
Tijdens de opneemfase zal een belegger waarschijnlijk regelmatig obligaties verkopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik spreek toch enkel over EUR en USD? USD is momenteel nog steeds world's reserve currency.Aerolla schreef: ↑1 oktober 2020, 14:31VES is het niet eens met je redenering.
https://www.xe.com/currencycharts/?from ... S&view=10Y
Tenzij jij natuurlijk denkt dat VES zal herstellen tegen je 60ste, good luck
Dat wordt dan een fantastische investering denk ik, ZEKER kopen
Munten komen niet altijd terug naar dezelfde waarde, enkel van de USD/EUR/GBP/CAD zou je dat min of meer kunnen zeggen... (en dan nog)
YTD: 13%
YTY: 22,91%
Met vooral defensieve- en bewezen Tech. aandelen, + Buy & Hold, blijft er een vrij stabiele "virtuele" meerwaarde...
• Anthem, wacht op de overwinning van Joe Biden...
Bij de kleinere participaties:
• Netwerkbedrijven Cisco, Ciena, blijven onder mijn verwachting.
• Grieg Seafoof heeft last van Corona
YTY: 22,91%
Met vooral defensieve- en bewezen Tech. aandelen, + Buy & Hold, blijft er een vrij stabiele "virtuele" meerwaarde...
• Anthem, wacht op de overwinning van Joe Biden...
Bij de kleinere participaties:
• Netwerkbedrijven Cisco, Ciena, blijven onder mijn verwachting.
• Grieg Seafoof heeft last van Corona
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Jhn flexer: 20,33%
Ik kijk niet regelmatig, maar vandaag toch stevig verschoten dat ik jaar op jaar 18% hoger sta, en dan heb ik nog een paar fouten gemaakt, zoals Galapagos bijkopen aan 225.
Corona is een diepe dip geweest, maar ik ben rustig blijven stil zitten.
Corona is een diepe dip geweest, maar ik ben rustig blijven stil zitten.
Standen van de beleggingen die ik opvolg:
De laatste week ging de aandelenmarkt serieus naar beneden, juist daarvoor benaderde mijn portefeuille het niveau waar ik zou moeten herbalanceren. Dit gebeurde deze zomer al 2x voordien.
In deze thread is het blijkbaar de mode om de een deel van je portefeuille te selecteren en daarvan de resultaten te posten. Hier zijn de resultaten van mijn A-Fonds: de aandelen uit mijn portefeuille die met aan A beginnen.
edit: correcties bij 6M rendement van fondsen
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr
-3,8 -2,6 1,8 5,9 -4,6 0,2 6,0 7,0 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
-4,3 -1,4 1,4 5,6 -10,1 -4,3 2,6 5,9 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
-2,8 -1,3 1,6 6,8 -1,7 2,4 2,9 3,7 Flexer van offensieve actieve fondsen (75/25)
-2,5 -0,8 0,7 3,9 -5,4 -2,2 2,2 4,0 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
-1,8 -1,0 1,3 4,4 -1,0 0,7 4,2 4,4 50/50 index portefeuille IWDA/IEAG
-2,2 -1,5 -1,0 1,5 -5,3 -3,4 -0,5 1,0 Mixer van aktieve fondsen (50/50)
0,1 0,2 -0,3 2,0 2,3 1,3 2,1 1,6 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
0,1 0,6 1,0 3,2 3,3 1,9 3,0 2,5 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,1 0,0 -0,4 1,3 4,1 3,2 + + VAGF – Wereld Aggregate Hedged
0,0 0,1 -0,6 1,3 3,1 2,3 + + AGGH – Wereld Aggregate Hedged
In deze thread is het blijkbaar de mode om de een deel van je portefeuille te selecteren en daarvan de resultaten te posten. Hier zijn de resultaten van mijn A-Fonds: de aandelen uit mijn portefeuille die met aan A beginnen.
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr
-3,6 -2,5 3,1 19,6 33,2 46,1 28,0 24,08 Het B7H4Long-A fonds
Laatst gewijzigd door B7H4long op 1 november 2020, 08:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Weg met wereld aandelen. Vanaf nu koop ik enkel nog aandelen die beginnen met een A!
Jhn flexer met enkel 4 fondsen waar ik kosten op moet betalen:
Ytd: +18,05% (met transacties)
Ytd: +13,81 (zonder transacties volgens morningstar)
Me very happy
Deze flexer volgt de Aandelen VS large cap groei zo goed als perfec!
Kan je eens vergelijken.
Deze 4 fondsen zitten ook grotendeels in US market stocks, dus logisch.
Ytd: +18,05% (met transacties)
Ytd: +13,81 (zonder transacties volgens morningstar)
Me very happy
Deze flexer volgt de Aandelen VS large cap groei zo goed als perfec!
Kan je eens vergelijken.
Deze 4 fondsen zitten ook grotendeels in US market stocks, dus logisch.
YTD op 1 november: 0,04%, ten opzichte van 2,32% in september.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Full Member
- Contacteer:
Allez, de grootste beleggingsfondsen ter wereld zouden best eens advies komen vragen aan de spaargidsers want de rendementen hier zijn fenomenaal.
Hier YTD -15% tov -23% Bel20 en -21% Eurostoxx50 dus gezien de omstandigheden tevreden.
Hier YTD -15% tov -23% Bel20 en -21% Eurostoxx50 dus gezien de omstandigheden tevreden.