Corona-virus.
Re: Corona-virus.
En ivm de herkomst van besmettingen ...
Overvolle treinen en bussen. Deze zomer zijn er overvolle treinen toegekomen in de badsteden. Nu zitten ze vol met de schoolgaande jeugd en meer pendelaars. We moeten daar toch ook geen tekeningetje bij maken dat veel volk dat gedurende lange tijd op elkaar is gepropt een echte Corona broeihaard is.
Overvolle treinen en bussen. Deze zomer zijn er overvolle treinen toegekomen in de badsteden. Nu zitten ze vol met de schoolgaande jeugd en meer pendelaars. We moeten daar toch ook geen tekeningetje bij maken dat veel volk dat gedurende lange tijd op elkaar is gepropt een echte Corona broeihaard is.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Het zou zo maar kunnen dat jij je per ongeluk wel aan de regels hield. Mensen op doorreis hoeven niet in quarantaine.Poldermol schreef: ↑31 oktober 2020, 20:31Dat is de theorie, inderdaad. Maar toen ik op Schiphol landde eerder deze week wees niemand, letterlijk niemand me op die 10 dagen quarantaine (geen borden, geen opmerking van de grenspolitie, niets wees erop dat er een verplichte quarantaine gold). Ook al kwam ik uit een land waar de 10 dagen verplichte quarantaine van toepassing was. Schiphol was een verademing trouwens. Om 5 na het uur aan de gate, 35 minuten later zat ik al met mijn bagage op de Beneluxtrein naar Brussel.
Dat verbaast mij niet. Welkom in Nederland. Ik word daar in eerste instantie kwaad over, maar dan schiet me weer te binnen, dat de Belgen mondmaskers te pas en vooral te onpas dragen... en de Belgische cijfers zijn veel slechter. Die dingen werken precies niet.Ik kan/kon niet veel vergelijkingen maken met België, maar ik vond het verrassend dat niemand van de twee grenspolitie-agenten een mondmasker droegen in hun hokje, dat verbaasde me eerlijk gezegd wel.
Maar hoe dan ook: het grappige was natuurlijk 'Ik houd me aan alle regels."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vraag me 1 ding af ik ben maandag gepland om naar het werk te gaan maar onze heer Frank zegt dat de politie zal controleren of je verplicht telewerk doet en als je dat niet doet kan je een boete krijgen
Maar hoe krijg ik mijn werk dan tot bij me thuis?
je kan dat tegen de flikken toch zo uitleggen
Je moet niet alles te letterlijk nemen
Je moet niet alles te letterlijk nemen
Tijdens de vorigen lockdown zeker 5 keer gecontroleerd geweest door de politie. Ik kan niet van thuis uit werken, en de weg naar m’n werk is de weg naar een populaire badplaats. Altijd hebben ze het attest gevraagd, maar die mensen doen niet moeilijk. De laatste 2 keer kenden ze me al.Timoootjex schreef: ↑31 oktober 2020, 22:18 Ik vraag me 1 ding af ik ben maandag gepland om naar het werk te gaan maar onze heer Frank zegt dat de politie zal controleren of je verplicht telewerk doet en als je dat niet doet kan je een boete krijgen
Er is trouwens geen verbod. Je mag in principe overal naartoe rijden
Laatst gewijzigd door GroupB op 31 oktober 2020, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Wel, men vroeg niet naar mijn reisplannen, dus de grenspolitie wist eigenlijk niet of ik meteen zou doorreizen of eerst enkele dagen wat zou rondlummelen. Dus ik hoefde inderdaad terecht niet in quarantaine, maar dat konden ze niet aflezen van mijn gezicht.Dixit schreef: ↑31 oktober 2020, 22:16
Het zou zo maar kunnen dat jij je per ongeluk wel aan de regels hield. Mensen op doorreis hoeven niet in quarantaine.
Dat verbaast mij niet. Welkom in Nederland. Ik word daar in eerste instantie kwaad over, maar dan schiet me weer te binnen, dat de Belgen mondmaskers te pas en vooral te onpas dragen... en de Belgische cijfers zijn veel slechter. Die dingen werken precies niet.
Maar hoe dan ook: het grappige was natuurlijk 'Ik houd me aan alle regels."
En ja, Poldermol was in orde met alle regels. Ik had zelfs de health form ingevuld om Nederland binnen te mogen. Niet dat er ook maar iemand me daarom vroeg natuurlijk Maar ook hetzelfde met de PLF. Ik had eigenlijk verwacht dat tussen Noorderkempen en Antwerpen er politiecontrole zou zijn op wie het land binnenkomt, en controle of de PLF correct ingevuld werd. Dàt verbaasde me wellicht nog het meest, eerlijk gezegd. Of misschien zijn het maar steekproeven die men uitvoert?
Ik ben niet geheel verbaasd, Poldermol.
De laatste keer dat ik een weekeindje in Nederland verbleef - minder dan 48 uur, jawel - was alweer een maand geleden.
Mijn zoon kan sinds kort vloeiend lezen en die leest dus alles wat los en vast zit.
Het enige wat we bij de grens hebben gezien was een lichtgevend bord.
Zoonlief leest vanop de achterbank hardop voor "Komt u uit een oranje zone ? Dan wordt 10 dagen quarantaine dringend aangeraden."
"En nu rijden we een rode zone in, he papa ?"
"Inderdaad, jongen."
Maar het kan snel veranderen. Voor je het weet staan er weer fluoboeven files te veroorzaken.
En ondertussen zijn Belgen wederom schadelijker voor de Nederlanders dan andersom.
Overigens waren mondmaskers dat weekeinde voor het eerst 'dringend aangeraden'. Komische toneelstukjes het ganse weekeinde door...
De laatste keer dat ik een weekeindje in Nederland verbleef - minder dan 48 uur, jawel - was alweer een maand geleden.
Mijn zoon kan sinds kort vloeiend lezen en die leest dus alles wat los en vast zit.
Het enige wat we bij de grens hebben gezien was een lichtgevend bord.
Zoonlief leest vanop de achterbank hardop voor "Komt u uit een oranje zone ? Dan wordt 10 dagen quarantaine dringend aangeraden."
"En nu rijden we een rode zone in, he papa ?"
"Inderdaad, jongen."
Maar het kan snel veranderen. Voor je het weet staan er weer fluoboeven files te veroorzaken.
En ondertussen zijn Belgen wederom schadelijker voor de Nederlanders dan andersom.
Overigens waren mondmaskers dat weekeinde voor het eerst 'dringend aangeraden'. Komische toneelstukjes het ganse weekeinde door...
Bij mijn weten heeft alleen de federale overheid het gratis mondmasker beloofd waarop je zit te wachten en dat moe(s)t je afhalen bij de apotheker.mbbs schreef: ↑31 oktober 2020, 20:56 om 16u28:
Ondertussen wacht ik nog steeds op de gratis maskers van de overheid.
Onze NVA burgemeester heeft die onderschept, en heeft besloten om ze te verkopen ipv ze gratis weg te geven.
Nu ja, ik zou ze toch niet gebruikt hebben, ik gebruik enkel ffp2 maskers.om 20u56:
Je kent de plaatselijke situatie duidelijk niet, het gemeentebestuur heeft hierover duidelijk in het gemeentblad gecommuniceerd, dat de gratis maskers niet zullen uitgedeeld worden, maar bij de plaatselijke middenstand te koop zullen aangeboden worden, om hen te steunen, en om de bevolking aan te zetten om tegelijk bij de lokale handelaars te gaan kopen.
(https://www.info-coronavirus.be/nl/news ... -overheid/)
Die zijn dus rechtstreeks naar de apothekers gegaan. Deze mondmaskers kan het gemeentebestuur dus niet aan de plaatselijke middenstand bezorgd hebben om daar te verkopen.
Op het mondmasker van de federale overheid moest je dus niet wachten tot het in je bus gedropt werd, maar je moest het gaan afhalen bij de apotheker (hoe? zie link hierboven). Ik heb er bij de apotheker overigens ineens vijf (gratis) meegekregen!
Ieder gemeentebestuur kon daarnaast ook zelf mondmaskers aankopen. Dit zijn dan bijgevolg andere dan de gratis mondmaskers van de federale overheid (zie hierboven).
Wat het gemeentebestuur dan besluit te doen met de door het bestuur aangekochte maskers, is haar eigen autonome beslissing. In mijn gemeente bijvoorbeeld kon je tot twee maal een gratis mondmasker, aangeboden door het gemeentebestuur, gaan afhalen op het gemeentehuis (ook NVA-bestuur trouwens). Bij jou heeft het bestuur er blijkbaar voor geopteerd de door haar aangekochte maskers tegen betaling te laten verdelen door de plaatselijke middenstand.
Het hoofdstuk essentiële en niet-essentiële winkels
Hierover komt stilaan duidelijkheid. Eerder deze avond kon de minister van BiZa tijdens het journaal hierover nog geen volledige duidelijkheid geven. Toch wel een beetje hallucinant: ze waren nog bezig met de "afbakening" van deze begrippen.
Bij DS en HNB denken ze het ondertussen min of meer te weten:
Om oneerlijke concurrentie te vermijden, moeten de supermarkten de rekken leegmaken met producten die door de winkels verkocht worden die gesloten moeten blijven, schrijft HNB nog.Blijven geopend: supermarkten, voedingswinkels (inclusief nachtwinkels), tankstations, bakkers, viswinkels, slagers, frituren, broodjeszaken, snackbars, doe-het-zelfzaken, krantenwinkels, apothekers en voedingsmarkten.
Nieuw is dat ook de boekenwinkels open mogen blijven. Telecomwinkels mogen op afspraak open blijven, als ze tenminste niet alleen accessoires verkopen. Doe-het-zelfzaken die voornamelijk gereedschap en bouwmaterialen verkopen staan eveneens op de lijst, net als de tuincentra, kwekerijen, bloemisten en plantenwinkels.
Detailhandelaars die stoffen en naaigerief verkopen, mogen ook openblijven en ook groothandelaars voor professionals staan op de lijst, maar enkel om diensten te leveren aan die professionals. Garages mogen enkel depannagediensten en herstellingen aanbieden, fietsenwinkels enkel onderhoud en herstellingen. En ook wasserijen, onafhankelijke dienstverleners en syndici mogen blijven werken.
Zullen gesloten zijn: restaurants, cafés, tavernes (ook in hotels en b&b’s), kleding- en schoenenwinkels, juweliers, koffiebars, decoratiewinkels, speelgoedwinkels en alle niet-medische contactberoepen (onder meer kappers, grimeuses, schoonheidssalons, welness, massagesalons, enzovoort).
Ook op de wekelijkse markten mogen geen zaken worden verkocht die exclusief in gesloten winkels aangeboden worden.
In supermarkten en openbare markten moet het aanbod dus beperkt worden tot wat in de "essentiële winkels" wordt aangeboden.
Gegarandeerd weer absurde situaties in het verschiet...
Al een reactie van Carrefour ter illustratie:
De dingen die we uit de rekken zouden moeten halen, kunnen mensen vaak wél nog kopen in boekenwinkels of tuincentra, dus snappen we niet waarom wij ze niet meer zouden mogen verkopen. En ten slotte zou het voor ons personeel, dat al zwaar op de proef wordt gesteld sinds maart, een extra belasting zijn om alle rekken af te gaan en te controleren wat we nog mogen verkopen en wat niet."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat ook compleet voorspelbaar was, en ook net als de eerste lockdown, toen ik de vrijdag brood voor 4 dagen verder wilde kopen en ik 5 supermarkten met lege schappen aantrof en hopen verscheurde dozen en verpakkingen binnen en buiten winkels, om uiteindelijk na vragen aan een kassa te weten te komen wat er aan de hand was. Door noodzaak ook zaterdag erop, gelijkaardig verhaal, maar in 1 supermarkt vond ik uiteindelijk nog wat brood.
In totaal 3 uur (ik doe alles met fiets) verklooid door rond te rijden, te moeten wachten en het gedrum.
De weken na die hamsterdagen bleken het grootste deel van de exponentiele trend van golf 1.
Dat is wat overheid deed; voor "superspreading events" zorgen, met daartussen niks door "superlockdown".
Officiele bedoeling: "flatten the curve"...
Dat ze nadien zelfs dreven naar "crush the curve".
De feiten/het resultaat van hun "maatregelen" precies het tegendeel van wat ze beweerden dat ze wilden: van niks naar alles en van alles naar niks.
Maar dat is niks nieuws hee, dat is typisch voor het concept "overheid" en dwang: ingaan TEGEN mensen, en dan vervang je talloze kleine correcties die mensen tijd geven zich aan te passen, door enkele supercorrecties die de mensen verrassen.
En dan beweren ze nog dat ze lockdown doen om hun ziekenzorg afdeling niet te overbelasten. Zot maar waar.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Die zit wel. De mondvod bar was die bij golf1, toen het enig nut had gehad maar er geen waren. Daarna maanden MOETEN dragen terwijl het niet nodig was.
En tijdens dat MOETEN breekt golf 2 uit.
10 maanden na begin epidemie (eind jaar) zal waarschijnlijk al een "groepsimmuniteit" groot genoeg zijn opgebouwd om de R0 onder de 1 te maken, mondvod dragen evenveel nut als staats'diensten' straten natborstelen na dikke regenbui, en al de geproduceerde voorraad blijft liggen tot vergaan, bvb het Eeklose bedrijf Ontex is, na 3 maanden aanpassen installaties, sinds vorige maand begonnen met een productie van 80 miljoen chirurgische per jaar. Ze kunnen ze dan net zoals hun boter en andere "bergen" enige decennia terug, deporteren naar ontwikkelingslanden als ontwikkelingshulp.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Ongelooflijk. Een illustratie van dat waanzin geen grens kent.jeff schreef: ↑1 november 2020, 01:22 Om oneerlijke concurrentie te vermijden, moeten de supermarkten de rekken leegmaken met producten die door de winkels verkocht worden die gesloten moeten blijven, schrijft HNB nog.
Ook op de wekelijkse markten mogen geen zaken worden verkocht die exclusief in gesloten winkels aangeboden worden.
In supermarkten en openbare markten moet het aanbod dus beperkt worden tot wat in de "essentiële winkels" wordt aangeboden.
Gegarandeerd weer absurde situaties in het verschiet...
Al een reactie van Carrefour ter illustratie:De dingen die we uit de rekken zouden moeten halen, kunnen mensen vaak wél nog kopen in boekenwinkels of tuincentra, dus snappen we niet waarom wij ze niet meer zouden mogen verkopen. En ten slotte zou het voor ons personeel, dat al zwaar op de proef wordt gesteld sinds maart, een extra belasting zijn om alle rekken af te gaan en te controleren wat we nog mogen verkopen en wat niet."
En dat motief "oneerlijke concurrentie vermijden" dan nog - het is net overheid die de rendabiliteit van kleinschaligheid totaal om zeep helpt en kleine winkels ermee uitroeit. Dewelks panden dan worden "bezet" door de sociale nepeconomie van overheid zelf. En dat in een macro scenario van wereldwijd samenspannende overheden ("harmonisatie" van dwingelandij en takstarieven) en uitroeiing van de kleinere ("belastingsparadijzen") die weigeren mee samen te spannen.
Overheid is zèlf de grote monopolist die het corrigerend proces dat concurrentie is met geweld onderdrukt.
Van micro tot macro economische schaal. Bvb nationale / centrale banken die andere munten kopen/verkopen of koersfluctuaties / onderlinge koersverschillen veroorzaakt door spaarders tegen te daan (het concept van https://www.google.be/url?q=https://en. ... the_tunnel ) plegen precies dat: concurrentievervalsing - dezelfde schending die ze hier beweren tegen te willen gaan. Als dieven die zich kleden als agenten.
https://www.google.be/url?q=https://en. ... ki/Big_lie
... maar niks nieuws dus, en in die tijd evenmin.about the use of a lie so "colossal" that no one would believe that someone "could have the impudence to distort the truth so infamously"
Bart De Wever zit, in tegenstelling tot Jambon (als het goed is, moeten we het zeggen) nog steeds in de ontkenningsfase van corona.
Geen probleem om de koopzondag te laten doorgaan.
Zijn excuus: de federale overheid heeft het niet verboden, dus mag het. En er zal veel politie zijn (dus nog meer mensen op een hoop).
Hoe dwaas kan iemand zijn?
Bart De Wever snapt in de verste verte niet dat het eerst nodig is om de ministeriele besluiten op te stellen, en te publiceren, en dat je daarom niet van het ene moment op het andere zomaar iets kunt beslissen.
Die man zit al al die jaren in de politiek, en snapt niet dat we niet in een dictatuur leven.
Ofwel wil De Wever in zijn grote frustratie eens wild om zich heen schoppen en de strijd aanbinden tegen het gezond verstand.
Geen probleem om de koopzondag te laten doorgaan.
Zijn excuus: de federale overheid heeft het niet verboden, dus mag het. En er zal veel politie zijn (dus nog meer mensen op een hoop).
Hoe dwaas kan iemand zijn?
Bart De Wever snapt in de verste verte niet dat het eerst nodig is om de ministeriele besluiten op te stellen, en te publiceren, en dat je daarom niet van het ene moment op het andere zomaar iets kunt beslissen.
Die man zit al al die jaren in de politiek, en snapt niet dat we niet in een dictatuur leven.
Ofwel wil De Wever in zijn grote frustratie eens wild om zich heen schoppen en de strijd aanbinden tegen het gezond verstand.
De medische schaal van de crisis is die van een influenza seizoen "on steriods". De oorzaak is een zoveelste nieuw virus.
De maatschappelijke/economische schaal is die van een tapijtbombardement. De oorzaak is (ook opnieuw) overheid.
Er zijn dus TWEE CRISISSEN en TWEE "DADERS".
Bvb zorg is nu overbelast door crisis 2 omdat "dader" 2 pieken heeft gemaximaliseerd (superspreading events als lockdown initaties) en dalen heeft geminimaliseerd (van "flatten" naar "crush" the curve).
Vooral die "crush": eens een virus zowat overal simultaan opduikt, kun je het niet meer stoppen zonder bijzonder schadelijke maatregelen en moet je het laten waaien zodat we er asap vanaf zijn. Kijk naar China. Het brak daar op maar één plaats uit (een markt in Wuhan) en de dwingelandij (dan nog kaliber draconisch) van China-overheid faalde zelfs in dat "flut" scenario.
De vraag is WELKE CRISIS, diegenen BUITEN je "heel weinige Belgen"-subgroep, minimaliseren.
De eerste (virus) of de tweede (overheid).
De voorbije dagen wezen eerder op de EERSTE: net voor ingaan lockdown 2, op de koppen lopen in de winkels en winkelstraten. Ook het aantal boetes wegens "ongehoorzaamheid aan van maatregelen" wijst daarop.
Dat maakt duidelijk dat de "heel vele Belgen" de viruscrisis als minder gevaarlijk beschouwen dan de overheidscrisis, toch?
Dus dat je Belgen "duidelijk beleid" wensen, nou NET NIET: ze willen net het omgekeerde: GEEN "management" van viruscrisis.
Ik had in Slovakije niet direct een voorbeeldstaat gezien qua gezondheidszorg en doortastend beleid, maar kijk, de ex-oostblokkers laten ons nog een poepje ruiken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/24 ... iet-ieder/
5.5 miljoen sneltesten erdoor jagen op één weekend om je ganse bevolking ouder dan 10 te testen op Corona.
Alleszins doortastender qua optreden dan zeggen "vanaf maandag 00u een nieuwe lockdown maar eigenlijk ook niet want quasi alles blijft mogelijk, we stellen gewoon een paar symbolische daden en sluiten een paar winkels waar we weinig affiniteit mee hebben of die geen sterke lobbygroep hebben".
Edit: ze gaan daar blijkbaar 3 weekends over doen. Dat vind ik alweer minder doortastend. Dat is gelijk een stocktelling doen terwijl er in het magazijn gewerkt wordt, dat gaat niet werken. Je moet de boel stilleggen want achter je rug kan alles al weer veranderd zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/24 ... iet-ieder/
5.5 miljoen sneltesten erdoor jagen op één weekend om je ganse bevolking ouder dan 10 te testen op Corona.
Alleszins doortastender qua optreden dan zeggen "vanaf maandag 00u een nieuwe lockdown maar eigenlijk ook niet want quasi alles blijft mogelijk, we stellen gewoon een paar symbolische daden en sluiten een paar winkels waar we weinig affiniteit mee hebben of die geen sterke lobbygroep hebben".
Edit: ze gaan daar blijkbaar 3 weekends over doen. Dat vind ik alweer minder doortastend. Dat is gelijk een stocktelling doen terwijl er in het magazijn gewerkt wordt, dat gaat niet werken. Je moet de boel stilleggen want achter je rug kan alles al weer veranderd zijn.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 1 november 2020, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.