Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De beenhouwer is morgen ook nog open hé!Timoootjex schreef: ↑1 november 2020, 11:17 Ik had beter niet in de wachtrij bij de slager gestaan(was een wachtrij buiten van een 10 tal mensen) binnen(halfbuiten in feite) stonden nog eens 6 mensen.
ik weet niet of dat verstandig was maar ik heb het toch gedaan hopelijk zal dit niet een misstap zijn.
Wat is dat toch, dat zelfs voor die zaken plots iedereen in paniek geraakt.
De wekelijkse inkoopbeurt bij de Noorderburen zit erop.
- geen overvolle winkels
- geen lege rekken
- 90% van de klanten draagt het maskertje
- veel producten in de aan bieding ( 1+1, 1+2, ...)
- wagen volgegooid aan 1,19 euro
En dat allemaal op 30 minuten tijd.
We go again !
- geen overvolle winkels
- geen lege rekken
- 90% van de klanten draagt het maskertje
- veel producten in de aan bieding ( 1+1, 1+2, ...)
- wagen volgegooid aan 1,19 euro
En dat allemaal op 30 minuten tijd.
We go again !
Ik zou nu ook niet meteen paranoia worden.mouche schreef: ↑1 november 2020, 11:28De beenhouwer is morgen ook nog open hé!Timoootjex schreef: ↑1 november 2020, 11:17 Ik had beter niet in de wachtrij bij de slager gestaan(was een wachtrij buiten van een 10 tal mensen) binnen(halfbuiten in feite) stonden nog eens 6 mensen.
ik weet niet of dat verstandig was maar ik heb het toch gedaan hopelijk zal dit niet een misstap zijn.
Wat is dat toch, dat zelfs voor die zaken plots iedereen in paniek geraakt.
Al die virologen en andere experten lopen toch ook de godganse dag rond te midden van vele anderen?
Al eens de wherabouts van MVR gevolgd bv?
Als die ooit door de contact tracing moet nagecheckt worden, moeten ze er dagenlang een heel team opzetten!
Heb het eens ruwweg nagerekend en die komt aan een 100-tal op te geven nauwe contacten per dag, amper minder dan bv de topministers die van vergadering naar vergadering hollen...
Hou u aan de basisregels zoals afstand houden, maskertje dragen en bij thuiskomst uw handen ontsmetten en u komt al een heel eind hoor!
Er zijn mensen die morgen werken he
Maar hij mag inderdaad niet in paniek slaan: het is niet omdat je in de rij bij de beenhouwer gaat staan, dat je volgende week dood bent...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja ik werk morgen en het is naar het kantoor dus. Aan andere kant gelijk wanneer ik zou gaan is de slager hier druk bezet dus het is haast kansloos om een moment te vinden die niet druk is.
Ik sla idd voor alles nu in paniek. Dat mag ik niet doen maar die cijfers zorgen daar toch wel voor.
Ik sla idd voor alles nu in paniek. Dat mag ik niet doen maar die cijfers zorgen daar toch wel voor.
Ik wil iedereen toch nog eens waarschuwen want als het je (aangetrouwde) familie binnen sluipt dan ben je er toch even niet goed van. Als het met mij kan gebeuren kan het bij iedereen gebeuren.
De zus van mijn schoonbroer is deze morgen overleden aan Covid. Ze was 50 jaar en kerngezond. Ze hield zich rigoreus aan de maatregelen maar werd hoogstwaarschijnlijk besmet door haar zoon gezien hij ook ziek werd en positief getest werd.
De zus van mijn schoonbroer is deze morgen overleden aan Covid. Ze was 50 jaar en kerngezond. Ze hield zich rigoreus aan de maatregelen maar werd hoogstwaarschijnlijk besmet door haar zoon gezien hij ook ziek werd en positief getest werd.
het is een bewuste communicatiestrategie vanuit de sector, net om iedereen maximaal binnen te houden, omdat de heren en dames experten vonden dat er absoluut een lockdown moest komen, ook al vond de overheid dat het met een pak minder economische schade ook nog wel zou lukken.Timoootjex schreef: ↑1 november 2020, 11:39 Ik sla idd voor alles nu in paniek. Dat mag ik niet doen maar die cijfers zorgen daar toch wel voor.
En de cijfers lijken dat ook te gaan bevestigen trouwens
Heel pijnlijk inderdaad en het bewijs dat dit onzichtbare monster niet te schatten is op het effect dat het heeft.anonymous schreef: ↑1 november 2020, 11:45 Ik wil iedereen toch nog eens waarschuwen want als het je (aangetrouwde) familie binnen sluipt dan ben je er toch even niet goed van. Als het met mij kan gebeuren kan het bij iedereen gebeuren.
Ik vraag mij trouwens af hoeveel forumgangers hier zelf al positief getest werden en wat de gevolgen waren.
Misschien niet slecht om die getuigenissen hier wat meer te lezen, alvorens elkaars opinies en strategieën neer te hameren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dit plaatst al ons gekibbel in perspectief.
Mijn welgemeende deelneming.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zoals W. Vermandere zong over WWI: "duizenden doden.... altijd iemands vader, altijd iemands zoon"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tel de correct gedragen mondmaskers in de Brusselse Nieuwstraat ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Volgende keer een ommetje langs Burcht maken.
Diesel hier € 1,169 aan de Shell Express bij de Carrefour.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ze gaan iets doen aan de overvolle bussen.
Too late too late voor mij, ik blijf m´n dochter wel wegbrengen. Al is de vraag nog maar hoe ik dat ga organiseren aangezien ze in 2e graad zit en dus 50pc afstandsonderwijs zal hebben. Als dat dag om dag afwisselt, geen probleem, maar als er nen slimmen beslist om elke dag een halve dag les te geven, kan ik al m´n middagpauzes opofferen aan pendelen.
https://www.hln.be/temse/oplossing-voor ... ~a257bb2a/
Too late too late voor mij, ik blijf m´n dochter wel wegbrengen. Al is de vraag nog maar hoe ik dat ga organiseren aangezien ze in 2e graad zit en dus 50pc afstandsonderwijs zal hebben. Als dat dag om dag afwisselt, geen probleem, maar als er nen slimmen beslist om elke dag een halve dag les te geven, kan ik al m´n middagpauzes opofferen aan pendelen.
https://www.hln.be/temse/oplossing-voor ... ~a257bb2a/
Laatst gewijzigd door Fakkel op 1 november 2020, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank je.CarpeNoctem schreef: ↑1 november 2020, 12:05Dit plaatst al ons gekibbel in perspectief.
Mijn welgemeende deelneming.
Ik zou heel graag naar Burcht komen, maar mijn wagen rijdt op E10 ...