Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zeg ik ook.vortex schreef: ↑1 november 2020, 13:47Ook mijn gedacht, laat alles open maar leg de nadruk op veilig winkelen, verplicht ontsmetten, één persoon per kar, beperk karren volgens oppervlakte, geen karren -> mensen tellen. Door winkels te sluiten creëert men een soort schaarste wat een rush veroorzaakt op alles wat nog (tijdelijk) open is, je zal zien dat doe-het-zelf zaken de komende weken meer volk trekken dan normaal, is dat wat men wil? Idem bij het terug openen, iedereen stormt dan en masse achter sinterklaas of kerst cadeautjes en winterkortingen.mouche schreef: ↑1 november 2020, 11:25 Vandaar dat er maar twee mogelijkheden zijn: of alles toe en enkel de voedingswinkels /marktstanden en apothekers open, of alles gewoon open laten en strikter nazien dat de manier van shoppen weer wordt verstrengd, zoals bij de eerste lockdown, zoals minder volk per m2. Vandaar dat ik de huidige keuzes absurd vind.
Ik vind dat winkels open houden veiliger is, dan ze te sluiten!
En passant staat er in dat artikel ook vermeld, dat mensen die niet telewerken een attestje van hun werkgever moeten hebben.vortex schreef: ↑1 november 2020, 14:02 Lijst van winkels die open mogen is bekend, ook een lijstje van zaken die niet meer verkocht mogen worden
(...)
Bij mijn werkgever dachten ze, dat het Duitse volk Ausweißgeil is, maar de flamoutchen hebben ze al een paar keer fiks overtroefd.
BedanktGroupB schreef: ↑1 november 2020, 13:34Gecondoleerd. Het is een virus dat zeer ernstig kan toeslaan bij bepaalde mensen. België heeft nooit pro actief en eenduidig gehandeld. Vele doden in ons land konden vermeden worden.anonymous schreef: ↑1 november 2020, 11:45 Ik wil iedereen toch nog eens waarschuwen want als het je (aangetrouwde) familie binnen sluipt dan ben je er toch even niet goed van. Als het met mij kan gebeuren kan het bij iedereen gebeuren.
De zus van mijn schoonbroer is deze morgen overleden aan Covid. Ze was 50 jaar en kerngezond. Ze hield zich rigoreus aan de maatregelen maar werd hoogstwaarschijnlijk besmet door haar zoon gezien hij ook ziek werd en positief getest werd.
BedanktR1150GS schreef: ↑1 november 2020, 14:15Mijn oprecht medeleven!anonymous schreef: ↑1 november 2020, 11:45 Ik wil iedereen toch nog eens waarschuwen want als het je (aangetrouwde) familie binnen sluipt dan ben je er toch even niet goed van. Als het met mij kan gebeuren kan het bij iedereen gebeuren.
De zus van mijn schoonbroer is deze morgen overleden aan Covid. Ze was 50 jaar en kerngezond. Ze hield zich rigoreus aan de maatregelen maar werd hoogstwaarschijnlijk besmet door haar zoon gezien hij ook ziek werd en positief getest werd.
Lees het M.B.! Wie leest, die vindt!Dixit schreef: ↑1 november 2020, 15:38En passant staat er in dat artikel ook vermeld, dat mensen die niet telewerken een attestje van hun werkgever moeten hebben.vortex schreef: ↑1 november 2020, 14:02 Lijst van winkels die open mogen is bekend, ook een lijstje van zaken die niet meer verkocht mogen worden
(...)
Bij mijn werkgever dachten ze, dat het Duitse volk Ausweißgeil is, maar de flamoutchen hebben ze al een paar keer fiks overtroefd.
https://www.anneliesverlinden.be/storag ... 1mb-ar.pdf
Maandag kan sowieso nog niet iedereen zo´n attest bij hebben aangezien de aankondigen pas vrijdagavond was.
Ik rij alleszins gewoon naar het werk.
En dan maak ik netjes een attentie voor mezelf.
Want als Plant Manager, wie zou mij dat bezorgen? Een CEO ergens in de Joe Es Of Ee. Die zal lachen.
Ik rij alleszins gewoon naar het werk.
En dan maak ik netjes een attentie voor mezelf.
Want als Plant Manager, wie zou mij dat bezorgen? Een CEO ergens in de Joe Es Of Ee. Die zal lachen.
Ik ben toevallig ook plant manager. Ik giet in normale omstandigheden regelmatig de paar plantjes op kantoor zodat ze niet uitdrogen maar dat is de laatste maanden spijtig genoeg niet meer gebeurd. Hopelijk is er strenge controle op de naleving van de verplichting tot thuiswerk en kan ik dat tot mijn vervroegd pensioen blijven doen.
Los van het feit of mijn job vanop afstand kan gebeuren (deels wel, zeker het rapporteren van cijfers), is er zoiets als respect voor diegene die niet thuis kunnen blijven.Brembos schreef: ↑1 november 2020, 16:24 Ik ben toevallig ook plant manager. Ik giet in normale omstandigheden regelmatig de paar plantjes op kantoor zodat ze niet uitdrogen maar dat is de laatste maanden spijtig genoeg niet meer gebeurd. Hopelijk is er strenge controle op de naleving van de verplichting tot thuiswerk en kan ik dat tot mijn vervroegd pensioen blijven doen.
Productie, magazijn, technische dienst, r&d.
Allemaal elke dag in de weer om te zorgen dat de winkelrekken vol blijven zodat er geen paniek uitbreekt bij de hamsteraars. (Ja, we zijn erkend als essentiële sector).
Mijn pensioen is nog 25 jaar weg, mijn vervroegd pensioen nog 20.
Maar nog geen dag het gevoel gehad dat ik daar ´mijn leven riskeer´, of dat van anderen in gevaar breng.
Je kan mijn aanwezigheid als ´negatief´ zien, namelijk een controlefreak die zijn mensen niet vertrouwt.
Je kan het ook positief zien. Namelijk iemand die zich tussen de mensen zet en niet erboven.
Plant Managers zijn geen probleem volgens Annelieskes schrijfsel. De tuincentra mogen immers open blijven.
(Foert ! Brembos was net zo snel !)
Maar al dat volk dat dan bij een bedrijf komt binnenstampen kan er zich er niets bij voorstellen, dat de chef (en de personeelsdienst en de administratie en de hoofdzetel) van de persoon die zij willen controleren NIET in België is. En ook geen woord vloms spreekt.
"U boft. U kunt mijn chef bellen. Die spreekt vloeiend een Belgische landstaal..."
(ambetantenaar pakt met een groots gebaar de telefoon, genre "Wij laten ons nie afschrikken door diene Ollander. Wij durven best Olland te bellen")
"... Duits om precies te zijn. Ah ja, dat is een nummer in Frankfurt, he ?"
Er is nog niet veel gebeld tijdens dat soort discussies...
(Foert ! Brembos was net zo snel !)
Maar al dat volk dat dan bij een bedrijf komt binnenstampen kan er zich er niets bij voorstellen, dat de chef (en de personeelsdienst en de administratie en de hoofdzetel) van de persoon die zij willen controleren NIET in België is. En ook geen woord vloms spreekt.
"U boft. U kunt mijn chef bellen. Die spreekt vloeiend een Belgische landstaal..."
(ambetantenaar pakt met een groots gebaar de telefoon, genre "Wij laten ons nie afschrikken door diene Ollander. Wij durven best Olland te bellen")
"... Duits om precies te zijn. Ah ja, dat is een nummer in Frankfurt, he ?"
Er is nog niet veel gebeld tijdens dat soort discussies...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kan wel telewerken maar ik moet sowieso 1 dag per week naar het werk voor mijn postafhandeling en nieuwe dossiers. En zo een attest heb ik dus morgen niet.
Geen paniek. Ze gaan je morgen niet van de trein sleuren met handboeien aan. Bij de 1e golf waren de grenzen zogezegd dicht, maar m´n medewerkers uit Nederland (die ik een attest bezorgd had) zijn geen enkele keer tegengehouden bij het oversteken van de grens. Veel geblaat, weinig wol.
Kevva, hoe is het mogelijk ?!!???Kevva schreef: ↑1 november 2020, 15:34Zeg ik ook.vortex schreef: ↑1 november 2020, 13:47
Ook mijn gedacht, laat alles open maar leg de nadruk op veilig winkelen, verplicht ontsmetten, één persoon per kar, beperk karren volgens oppervlakte, geen karren -> mensen tellen. Door winkels te sluiten creëert men een soort schaarste wat een rush veroorzaakt op alles wat nog (tijdelijk) open is, je zal zien dat doe-het-zelf zaken de komende weken meer volk trekken dan normaal, is dat wat men wil? Idem bij het terug openen, iedereen stormt dan en masse achter sinterklaas of kerst cadeautjes en winterkortingen.
Ik vind dat winkels open houden veiliger is, dan ze te sluiten!
Gisteren zit je de aanpak van Trump te bewonderen: namelijk ontkennen dat er een probleem is: corona is niets en het is al voorbij. En omdat er de laatste tijd in de VS weer 1000 doden zijn per dag, zegt Trump dat de dokters het aantal doden overdrijven omdat ze geld krijgen per dode.
En jij bewondert dat ! Hoe is dat mogelijk ?!!!???!
En nu zeg je: het is veiliger de winkels open te houden, iedereen afstand houden, aantal mensen beperken, ontsmetten, mondmasker.
Dit is wat we gedaan hebben, de voorbije maanden.
Met als resultaat: de ziekenhuizen staan op barsten.
En als er niets gebeurt, gaan er drama's gebeuren die we ons niet eens kunnen voorstellen.
Maar neen, Kevva ontkent het probleem, in navolging van zijn grote held Trump.
Ik zal mijn satire van de voorbije week hier niet meer herhalen (zonder of met smileys) over wat er in de ziekenhuizen gebeurt, want blijkbaar ben jij er zo een die mijn tekst serieus genomen heeft.
Ondertussen word ik volautomatisch gespamd door Nederlanders die Coronamelder hebben geïnstalleerd. Ik dacht "Waarom niet ? Die kan er ook nog bij."
Quod non.
Coronamelder heeft door dat Coronalert draait en meldt dan, dat er van app moet worden gewisseld. Dachetnie.
Als je andere gebruikers wil waarschuwen, dan moet je een positieve test van de GGD invoeren (en dus niet van een Belgendokter).
Kortom: leuk speelgoed. Werkt niet.
Coronalert geeft nu al 1 week lang 1 groene hit aan. Geen probleem dus. Desalniettemin geeft het wel aan, dat je hier in Antwerpen niet veel moeite moet doen om een besmette tegen te komen.
Quod non.
Coronamelder heeft door dat Coronalert draait en meldt dan, dat er van app moet worden gewisseld. Dachetnie.
Als je andere gebruikers wil waarschuwen, dan moet je een positieve test van de GGD invoeren (en dus niet van een Belgendokter).
Kortom: leuk speelgoed. Werkt niet.
Coronalert geeft nu al 1 week lang 1 groene hit aan. Geen probleem dus. Desalniettemin geeft het wel aan, dat je hier in Antwerpen niet veel moeite moet doen om een besmette tegen te komen.