Corona-virus.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ge kunt het ook rechtstreeks lezen hé, ipv bij één of andere Trezebees.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je denkt toch echt niet dat de politie zich gaat bezighouden met die attesten te controleren. Hoe dan? Je mag niet-essentiële verplaatsingen doen dus het loopt en rijdt vol volk op straat. Het staat niet op iemands hoofd geschreven of ie jaar zijn werk gaat of gewoon een wandeling doet.Timoootjex schreef: ↑1 november 2020, 16:33 Ik kan wel telewerken maar ik moet sowieso 1 dag per week naar het werk voor mijn postafhandeling en nieuwe dossiers. En zo een attest heb ik dus morgen niet.
Deze maatregelen zijn weer typisch Belgisch. Veel te ingewikkeld en amper te controleren. Ofwel doe je inderdaad alles dicht uitgezonderd voedingswinkels en apotheken ofwel laat je alles open met strenge maatregelen die effectief gecontroleerd worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het heeft weinig zin om kappers te sluiten. Mijn kapster is voorbeeldig, en ze zegt dat alle kappers van hun beroepsvereniging eenpapier gekregen hebben waarop staat hoe ze moeten werken.
En zo kan je nog veel voorbeelden verzinnen.
Veel belangrijker : alle bijeenkomsten van familie en vrienden verbieden, en op het werk iedereen in aparte ruimtes laten eten.
En studenten blijvenofwel 4 weken thuis, ofwel 4 weken op kot.
En zo kan je nog veel voorbeelden verzinnen.
Veel belangrijker : alle bijeenkomsten van familie en vrienden verbieden, en op het werk iedereen in aparte ruimtes laten eten.
En studenten blijvenofwel 4 weken thuis, ofwel 4 weken op kot.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mensen die naar het werk moeten komen alhoewel ze net zo goed thuis kunnen werken kunnen dat ook zelf aangeven bij de bevoegde diensten. Ik zou in elk geval niet twijfelen.
Waar haal je dit nu weer uit?Weverke schreef: ↑1 november 2020, 16:48Kevva, hoe is het mogelijk ?!!???
Gisteren zit je de aanpak van Trump te bewonderen: namelijk ontkennen dat er een probleem is: corona is niets en het is al voorbij. En omdat er de laatste tijd in de VS weer 1000 doden zijn per dag, zegt Trump dat de dokters het aantal doden overdrijven omdat ze geld krijgen per dode.
En jij bewondert dat ! Hoe is dat mogelijk ?!!!???!
En nu zeg je: het is veiliger de winkels open te houden, iedereen afstand houden, aantal mensen beperken, ontsmetten, mondmasker.
Dit is wat we gedaan hebben, de voorbije maanden.
Met als resultaat: de ziekenhuizen staan op barsten.
En als er niets gebeurt, gaan er drama's gebeuren die we ons niet eens kunnen voorstellen.
Maar neen, Kevva ontkent het probleem, in navolging van zijn grote held Trump.
Ik zal mijn satire van de voorbije week hier niet meer herhalen (zonder of met smileys) over wat er in de ziekenhuizen gebeurt, want blijkbaar ben jij er zo een die mijn tekst serieus genomen heeft.
Ik heb altijd gezegd dat een lockdown afkondigen nefaster is voor de economie dan dat virus zelf, dat lees je in mijn posts, ik zal die niet aanpassen en ik blijf bij mijn mening.
Een winkel openhouden is dus VEILIGER dan een paar weken sluiten en mensen die op hun beurt achterpoortjes gaan zoeken.
Ik ben nooit voorstander geweest van de sluiting van café's want dan verplaats je het probleem naar thuis/studentenkoten/schuren/... waar geen mondmasker gedragen wordt en social distancing een onbekend woord is.
Nu ja goed, iedereen die vindt dat die lockdown een geschenk is. Jullie mogen de factuur de komende jaren dan betalen. in die zin vind ik de keuze van TRUMP inderdaad logisch, hij wil de economie draaiende houden. Ik ga niet akkoord met zijn manier van communiceren maar de ambitie om de economie te laten draaien en de werkloosheid laag houden is positief!
OH ja, je mag deze post quoten
Ik moet ook thuiswerken vanaf morgen maar ik moet woensdag wel aan het werk staan om 8u. omdat een externe firma onze ramen opnieuw komt bestickeren (reclame campagne).
Ik moet de deuren openen en elektriciteit voorzien.
Dat is geen thuiswerk maar als ik onderweg naar het werk controle heb, dan ben ik mij aan het verplaatsen om een wandeling te maken. Niemand kan mij controleren.
Ik moet de deuren openen en elektriciteit voorzien.
Dat is geen thuiswerk maar als ik onderweg naar het werk controle heb, dan ben ik mij aan het verplaatsen om een wandeling te maken. Niemand kan mij controleren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Komende week heb ik de vroege, dit betekent voor 5u de baan op. Maar we hebben verleden week al allemaal een formulier gekregen om ons te wettigen. HR was vooruitziend genoeg.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wie spreekt nu van een geschenk ?!?Kevva schreef: ↑1 november 2020, 18:38Nu ja goed, iedereen die vindt dat die lockdown een geschenk is. Jullie mogen de factuur de komende jaren dan betalen.Weverke schreef: ↑1 november 2020, 16:48 Gisteren zit je de aanpak van Trump te bewonderen: namelijk ontkennen dat er een probleem is: corona is niets en het is al voorbij. En omdat er de laatste tijd in de VS weer 1000 doden zijn per dag, zegt Trump dat de dokters het aantal doden overdrijven omdat ze geld krijgen per dode.
in die zin vind ik de keuze van TRUMP inderdaad logisch, hij wil de economie draaiende houden. Ik ga niet akkoord met zijn manier van communiceren maar de ambitie om de economie te laten draaien en de werkloosheid laag houden is positief!
Jij denkt dat iedereen dat voor zijn plezier doet? Kevva, wat zit er in jouw drinkwater ??!!!!!!
De keuze van Trump
Hij ONTKENT het probleem. Corona is gedaan volgens hem. Het is weg.
Hij beschuldigt de dokters ervan om het dodenaantal te overdrijven omdat ze geld krijgen per dode !!!!
Hoe kun je dat een goede keuze vinden ?!?
Weverke, je bent hier redelijk nieuw, je kent Kevva nog niet. Maar nu misschien wel
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is het juist ik heb werk dat ik ophaal op het werk en ook weer aflever. Dat kan niet digitaal(aanvragen van ziekenhuis) Het echte werk kan wel thuis maar de afhandeling moet nog op locatie.
Eventjes verduidelijken: het attest van de werkgever dat je niet thuis kan werken is niet bedoeld voor controle onderweg, maar voor als er controle komt op de werkvloer, namelijk dat je daar voor je werk aanwezig moet zijn.
Dan heb ik idd de info ivm de mondmaskers van federale overheid en gemeente door elkaar gehaaldjeff schreef: ↑1 november 2020, 01:22
Ieder gemeentebestuur kon daarnaast ook zelf mondmaskers aankopen. Dit zijn dan bijgevolg andere dan de gratis mondmaskers van de federale overheid (zie hierboven).
Wat het gemeentebestuur dan besluit te doen met de door het bestuur aangekochte maskers, is haar eigen autonome beslissing. In mijn gemeente bijvoorbeeld kon je tot twee maal een gratis mondmasker, aangeboden door het gemeentebestuur, gaan afhalen op het gemeentehuis (ook NVA-bestuur trouwens). Bij jou heeft het bestuur er blijkbaar voor geopteerd de door haar aangekochte maskers tegen betaling te laten verdelen door de plaatselijke middenstand.
Toch is dat kwalijk.CarpeNoctem schreef: ↑1 november 2020, 18:47 Komende week heb ik de vroege, dit betekent voor 5u de baan op. Maar we hebben verleden week al allemaal een formulier gekregen om ons te wettigen. HR was vooruitziend genoeg.
De laatste keer dat ik op een achterlijk tijdstip op de baan was, was vanwege een expertmissie naar Calabrië. De enige luchtvaartmaatschappij die daar rechtstreeks naartoe vloog was Rynanair. En dat natuurlijk vanaf "Brussels South." En om 6h30. Enfin, bref... om 3h40 op de Antwerpse ring.
Dat was nog voordat die Chinees een halfdoorbakken vleermuis vrat, maar ik moest er weer aan denken.
Rot toch op met je attesten.
Stropdas om. Rekenliniaal in het borstzakje. Trolleykoffer met Nomex-overall en veiligheidsschoenen. Zie ik eruit of ik naar een illegale rave party ga ?
"Bien sûr que non, monsieur. Allez-y. Et bon courage." (Frankrijk)
"Aber nein, natürlich nicht. Gute Reise." (Duitsland)
"Scusami di aver fermarLe, ingegnere." (Italië)
"..." (Nederland - daar zouden ze niet eens zo stom zijn om je aan te houden)
En in Flamoutchistan krijg je dan alsnog een boete. Omdat je dat godverdomde "attestje" niet bij je had !
Natuurlijk ging je naar je werk. Maar je had een of ander achterlijk documentje niet bij je.
Nou zou ik een eventuele boete bij de expense note naarbinnen gooien. Maar dit soort Annelies-fratsen staat zo raar richting het internationaal management.
Van het internationaal management zou ik me eerlijk gezegd geen kl. aantrekken.