Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Dat was inderdaad niet mijn beste knip-en plakwerk.
Ik deel je hekel voor die stomme regeltjes en weet wel dat je het niet tegen mij had. My bad.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het rare is ze maken het totaal oncontroleerbaar...
En dan verwachten ze dat iedereen zich eraan houd?
Ik vond die vorige lockdown etisch niet correct maar het was wel duidelijker...
En dan verwachten ze dat iedereen zich eraan houd?
Ik vond die vorige lockdown etisch niet correct maar het was wel duidelijker...
Misschien is dat de tussenstap om te gaan van teveel regeltjes naar enkel adviezen.
Beide zijn al eens geprobeerd en hebben niet echt gewerkt.
Geen regels : op het gezond verstand van de gemiddelde Belg kan je beter niet rekenen.
Wel strikte regels : schijnt moeilijk vol te houden voor anderen..
Er tussenin : nog altijd een recept voor een ramp die zich reeds verder dan in een eerste stadium aan het ontwikkelen is.
Beide zijn al eens geprobeerd en hebben niet echt gewerkt.
Geen regels : op het gezond verstand van de gemiddelde Belg kan je beter niet rekenen.
Wel strikte regels : schijnt moeilijk vol te houden voor anderen..
Er tussenin : nog altijd een recept voor een ramp die zich reeds verder dan in een eerste stadium aan het ontwikkelen is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen op planeet aarde:haelewyn schreef: ↑2 november 2020, 10:27 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... e-adviezen
We moeten doen zoals in Zweden zei men eerder...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zweden zijn geen Belgen, ze geloven oa in hun leiders, wat hier niet het geval is (niet moeilijk natuurlijk met het soort leiders dat we hebben).
Ongelooflijk, Carpe, hoe jij je eigen put graaft.
België is net zo slecht door weinig te doen. Het Zweeds recept.
Ten tijde van de eerste Lockdown waren onze cijfers veel beter dan nu. Door veel te doen.
Trouwens : new York... Drie keer meer doden dan België.
Mag niet gezegd worden he ?
Het resultaat van er te weinig aan te doen..
Zweden is zeker geen topper in de wereld met zijn cijfers. Zeer veel landen doen het beter. Waarom zouden we die moeten volgen.
Ik begrijp dat het moeilijk is om toe te geven dat je je schuldig hebt gemaakt aan eindeloos gelul en dat het duidelijk is dat je er geen barst van gesnapt had / hebt. Niettegenstaande bepaalde volgelingen daar nog altijd een vorm van gelijk zien. Tja. Het NVA DNA he..
Blijven lullen zelfs als je al tot over je oren in de stront gezakt bent. Bloeb bloeb..
Zweden reageert nu bij 0,2 procent van de bevolking die besmet is. België heeft jullie geliefde strategie vervolmaakt en zit aan een veelvoud van dat cijfer. Laat me raden : als we nog veel langer niets doen komt het vanzelf goed.
België is net zo slecht door weinig te doen. Het Zweeds recept.
Ten tijde van de eerste Lockdown waren onze cijfers veel beter dan nu. Door veel te doen.
Trouwens : new York... Drie keer meer doden dan België.
Mag niet gezegd worden he ?
Het resultaat van er te weinig aan te doen..
Zweden is zeker geen topper in de wereld met zijn cijfers. Zeer veel landen doen het beter. Waarom zouden we die moeten volgen.
Ik begrijp dat het moeilijk is om toe te geven dat je je schuldig hebt gemaakt aan eindeloos gelul en dat het duidelijk is dat je er geen barst van gesnapt had / hebt. Niettegenstaande bepaalde volgelingen daar nog altijd een vorm van gelijk zien. Tja. Het NVA DNA he..
Blijven lullen zelfs als je al tot over je oren in de stront gezakt bent. Bloeb bloeb..
Zweden reageert nu bij 0,2 procent van de bevolking die besmet is. België heeft jullie geliefde strategie vervolmaakt en zit aan een veelvoud van dat cijfer. Laat me raden : als we nog veel langer niets doen komt het vanzelf goed.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je cijferblindheid blijft enorm. Wij doen het bijna dubbel zo slecht (1.72 keer om precies te zijn).
Omdat ze het nog altijd veeeeeeeeeeel beter doen dan wij?
Maar eerlijk? Het Zweeds recept zou hier idd niet werken om de redenen die eddyl aanhaalde. Met zo'n politiekers krijg je de bevolking nooit mee.
Weinig te doen?????
Ik dacht dat we de horeca, cultuur, en quasi alle winkels reeds gesloten hadden.
Tevens hebben we een avondklok ingevoerd, we hebben 95% van de laaggeschoolden volledig geruineerd, we hebben de begroting voor de komende 20 jaar om zeep geholpen
Wat wil je meer?
verplichte euthanasie voor ouderen?
Buiten dat zie ik toch niet wat we nog meer kunnen doen...
PS: een verplichte euthanisie vanaf 60 jaar ofzo is inderdaad een goed voorstel, het zou veel helpen eigenlijk.
@Haelewyn en CN,
Dat jullie dat niet beu worden? Over Corona zijn hier al meer dan 10.000 berichten geschreven. En jullie beider standpunten zijn nog geen mm veranderd. Ze zijn krak dezelfde als die 10.000 berichten geleden, inclusief krak dezelfde argumentatie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/These-antithese-synthese
Dat jullie dat niet beu worden? Over Corona zijn hier al meer dan 10.000 berichten geschreven. En jullie beider standpunten zijn nog geen mm veranderd. Ze zijn krak dezelfde als die 10.000 berichten geleden, inclusief krak dezelfde argumentatie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/These-antithese-synthese
Oké, je hebt het onderlijnd en nee ik heb er niet overgelezen ... maar vertel me dan eens wat hij dan juist bedoelt met "something like that" ... in plaats van javel misschien een ander bleachmiddel of misschien rattevergif injecteren of ... wat ?Aerolla schreef: ↑2 november 2020, 10:20Ik heb het onderlijnd voor je, aangezien je er zelf hebt overgelezengeebee schreef: ↑2 november 2020, 09:51
Zeg me eens hoe ik onderstaande tekst (en dit keer niet gekleurd door de zogezegde politieke voorkeur van de VRT (hier een link naar de raad van bestuur van de VRT, zeg jij me eens welke "politieke voorkeur" ze heeft : https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/organ ... -mandaten/) dan wel moet interpreteren ?
“So I asked Bill a question some of you are thinking of if you’re into that world, which I find to be pretty interesting. So, supposing we hit the body with a tremendous, whether its ultraviolet or just very powerful light, and I think you said, that hasn’t been checked but you’re gonna test it. And then I said, supposing it brought the light inside the body, which you can either do either through the skin or some other way, and I think you said you’re gonna test that too, sounds interesting. And I then I see the disinfectant, where it knocks it out in one minute, and is there a way you can do something like that by injection inside, or almost a cleaning. Because you see it gets in the lungs, and it does a tremendous number on the lungs. So it’d be interesting to check that. So you’re going to have to use medical doctors, but it sounds interesting to me, so we’ll see. But the whole concept of the light, the way it goes in one minute, that’s pretty powerful.”
In de reportage over de Amerikaanse post, een tijdje geleden, werd er enkel een democratische vertegenwoordiger aan het woord gelaten (wat zelfs niet werd aangegeven dat die democratisch was, dat moest je zelf opzoeken) .
Uiteraard vertelt deze dat het allemaal frauduleus is en op niks trekt.
Soenens vond het niet de moeite om ook een republikeins vertegenwoordiger aan het woord te laten, mijn gok is dat we dan iets anders hadden gehoord...
Kom, dat die neutraal zijn geloof ik letterlijk niks van...
Dat Bjorn Soenens niet neutraal rapporteert over Trump ga ik niet ontkennen ... zou het misschien kunnen zijn dat Bjorn Soenens gedegouteerd geraakt is, hij leeft en woont tenslotte in de US en zal van heel nabij gemerkt hebben hoe een land in vier jaar tijd fundamenteel veranderd is door de persoon Trump, dat de tegenstellingen bijna onoverbrugbaar geworden zijn ? Zou het kunnen ?
Dat is wat Trump ook vraagt he... hij nodigt de mensen uit om erover na te denken en te discussieren...
Wat het is, geen idee, dat moeten de wetenschappers zelf bedenken...
Misschien, maar geen excuus om niet neutraal te berichten, dan moet hij daar de conclusie uit trekken dat hij niet meer kan functioneren als correspondent...geebee schreef: ↑2 november 2020, 12:43 Dat Bjorn Soenens niet neutraal rapporteert over Trump ga ik niet ontkennen ... zou het misschien kunnen zijn dat Bjorn Soenens gedegouteerd geraakt is, hij leeft en woont tenslotte in de US en zal van heel nabij gemerkt hebben hoe een land in vier jaar tijd fundamenteel veranderd is door de persoon Trump, dat de tegenstellingen bijna onoverbrugbaar geworden zijn ? Zou het kunnen ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, dat komt in vlagen. Soms denk ik eraan om haelewijn in zijn wanen te laten maar meestal is het sterker dan mezelf
En er komen elke dag ook nieuwe cijfers, da's natuurlijk plezant om haelewijn daar met zijn neus in te wrijven
(ik weet het, ik ben een slecht mens)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat hangt er vanaf. Als je deze met een IQ boven de 140 wil euthanaseren zullen er hier niet bijster veel afvallen vrees ik...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Weet je ik vind het gewoon erg dat het ofwel te weinig is dat ze doen of te veel of als het nodig is er heel onduidelijk potje van maken en in feite is er nooit een strategie die ergens op slaat. Die barometer moet er komen maar waarom werk je niet op het aantal besmettingen. Is het zo moeilijk om simpel te schakelen tussen lockdown - > vrijheid?