Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Oei... Anders Tegnell heeft dat in interviews toch meer dan eens besproken als strategie. Ontkent hij tegenwoordig het zonlicht of doe jij dat ?
Als je al heel zwaar moet gaan liegen om gelijk te halen ... Dat zal wel iets betekenen zeker ?
Carpe : je hebt de verkeerde koppen. BDW noemde de regering Di Rupo altijd een belastingsregering. Alleen werd het met de NVA veel duurder en kwamen er extra belastingen, indexsprong, etc.
Maar ook dat ontken jij zeker he.
Als je al heel zwaar moet gaan liegen om gelijk te halen ... Dat zal wel iets betekenen zeker ?
Carpe : je hebt de verkeerde koppen. BDW noemde de regering Di Rupo altijd een belastingsregering. Alleen werd het met de NVA veel duurder en kwamen er extra belastingen, indexsprong, etc.
Maar ook dat ontken jij zeker he.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 november 2020, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha ja, je zal dit ongetwijfeld kunnen staven met een link?
Herd Immunity 'Definitely Not' Sweden's Goal for Coronavirus, Says Chief Epidemiologist Anders Tegnell
En nu is 't aan jou.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 2 november 2020, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik zit hier op het puntje van mijn stoel omdat het binnenkort zover is: binnenkort (eindelijk, na honderden jaren wachten) weten we hoe het zit met griep:CarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 19:44Ter informatie: Zweden streeft geen groepsimmunteit na.
En je mag blijven het zonlicht ontkennen, maar tenzij COVID-19 op miraculeuze wijze opeens verdwijnt wordt het groepsimmuniteit of niets.
- verdwijnt griep op miraculeuze wijze,
- of wordt het groepsimmuniteit,
- of wordt het niets
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... ity-emailsCarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 19:48Ha ja, je zal dit ongetwijfeld kunnen staven met een link?
Herd Immunity 'Definitely Not' Sweden's Goal for Coronavirus, Says Chief Epidemiologist Anders Tegnell
En nu is 't aan jou.
Hij heeft een beetje jouw ziekte. Tegenwoordig zegt hij dat dat niet de strategie was. Voordien klonk het anders. En hier is de link....
Telt niet zeker he ?? Zoals de doden in new York die hier meer gaan worden ooit....
Sweden’s light-touch approach to Covid-19 has come under renewed criticism after emails show the country’s chief epidemiologist appearing to ask whether a higher death rate among older people might be acceptable if it led to faster herd immunity.
Maar... Het is officieel nooit hun strategie geweest zeggen ze nu.
Kwaak kwaak kwaak
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 november 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als je dacht dat we de bodem al bereikt hadden ...
Contactspeurders bellen overleden patiënten op Allerheiligen opnieuw op
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je stijgt in mijn achting. Eindelijk eens een link waarmee je jouw wanen wil staven. Prima.
En inderdaad, Tegnell komt niet al te goed uit dat artikel.
Maar ook hier heeft de journalist in kwestie voor een titel gekozen die moet dienen als clickbait.
Ik lees
en ookTegnell has repeatedly insisted the government’s objective was not to achieve rapid herd immunity but rather to slow the spread of the coronavirus enough for health services to be able to cope.
en zie daar de contradictie niet in? Als wetenschappers al geen strategieën meer mogen bespreken zijn we heel ver van 't paadje af.However, email exchanges obtained by Swedish journalists under freedom of information laws show Tegnell discussing herd immunity as an objective in mid-March, days after the World Health Organization declared Covid-19 a pandemic.
Je hebt je sig gewijzigd?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dus na bijna drie kwartier googelen nog geen interview gevonden waar hij dat "bespreekt" als strategie? Nochtans heeft hij dat meer dan eens gedaan?
Best dat ik mijn adem niet aan 't inhouden was ...
Ik dacht, dat je iets van Nieuwspaal had geciteerd.CarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 19:52Als je dacht dat we de bodem al bereikt hadden ...
Contactspeurders bellen overleden patiënten op Allerheiligen opnieuw op
Even niet opgelet en mijn eigen inburgeringsregel vergeten...
How man. Ik heb nog andere dingen te doen he. Je vroeg een link.. ik vond er een. Je hebt hem gekregen. Voor de rest doe ik niet mee met het spel.CarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 20:25 Dus na bijna drie kwartier googelen nog geen interview gevonden waar hij dat "bespreekt" als strategie? Nochtans heeft hij dat meer dan eens gedaan?
Best dat ik mijn adem niet aan 't inhouden was ...
Wat Tegnell er over denkt of dacht zal hij zelf het beste weten en jij en ik hebben er het raden naar.
Ik wil hem niet afkraken. Zijn inzichten zijn niet echt slecht maar ik ben geen fan. Ik ga hier niet de belachelijke lul uithangen zoals die die MVR voor elke pietluttige 'fout' de grond inboren terwijl ze eigenlijk maar wat kwaken.
Alleen vind ik niet dat het Zweden Gidsland moet worden. Geen enkel Europees land .. behalve misschien Finland maar dat is dan ook een land met een heel andere bevolkingsdichtheid dan België en om die reden waarschijnlijk niet volledig vergelijkbaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar je link toonde niet wat je beweerde. Maar dat weet je zelf goed genoeg
Bevolkingsdichtheid an sich is in deze eigenlijk niet van tel. Dunbevolkte landen als Zweden, Finland of de VS geven zo een heel vertekend beeld. Zo'n landen met grote praktisch onbewoonde delen zou je beter beoordelen met een gewogen bevolkingsgemiddelde (population-weighted density). Mensen zijn sociale dieren en hebben nu eenmaal de neiging samen te hokken in urbane gebieden. Maar dat is geen gemakkelijke oefening. Zie het kaartje van Zweden:
Wat een klucht. Dit land wordt met de dag onbestuurbaarder.
https://www.hln.be/binnenland/opticiens ... ~afa79a51/
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201102_94679783
Minister Verlinden schenkt klare wijn: "Hondenkapsalons dicht, geen huisbezoeken in immo"
De nieuwe FAQ van de federale overheid zorgt bij een aantal Vlaamse N-VA-ministers voor wrevel. Zowel Ben Weyts als Matthias Diependaele hebben al laten weten niet akkoord te zijn met een aantal beslissingen, onder meer over de sluiting van hondenkapsalons en het verbod op huisbezoeken in de immosector. "Het staat zwart op wit in de FAQ, als er vanuit Vlaamse kant ontevredenheid is, moeten ze dat aankaarten op het Overlegcomité", klinkt het bij het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V).
Het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) benadrukt dat de regels duidelijk zijn en dat hier niet van mag worden afgeweken. "Het mag op dit moment niet, wat anderen ook zeggen. Het staat zwart op wit in de FAQ van de federale overheid", klinkt het bij woordvoerster Sofie Demeyer. "Als de Vlaamse regering daar een andere mening over heeft, moet dit opnieuw worden aangekaart in het Overlegcomité, en kan er eventueel een aanpassing gebeuren. Maar zolang dat niet gebeurd is, blijven de regels van kracht."
Er zal dan ook worden gecontroleerd of de regels wel degelijk gevolgd worden. Die controles zullen gebeuren door inspecteurs van de FOD Economie, die eventueel een sanctie kunnen opleggen als de regels niet worden nageleefd.
https://www.hln.be/binnenland/opticiens ... ~afa79a51/
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201102_94679783
Minister Verlinden schenkt klare wijn: "Hondenkapsalons dicht, geen huisbezoeken in immo"
De nieuwe FAQ van de federale overheid zorgt bij een aantal Vlaamse N-VA-ministers voor wrevel. Zowel Ben Weyts als Matthias Diependaele hebben al laten weten niet akkoord te zijn met een aantal beslissingen, onder meer over de sluiting van hondenkapsalons en het verbod op huisbezoeken in de immosector. "Het staat zwart op wit in de FAQ, als er vanuit Vlaamse kant ontevredenheid is, moeten ze dat aankaarten op het Overlegcomité", klinkt het bij het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V).
Het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) benadrukt dat de regels duidelijk zijn en dat hier niet van mag worden afgeweken. "Het mag op dit moment niet, wat anderen ook zeggen. Het staat zwart op wit in de FAQ van de federale overheid", klinkt het bij woordvoerster Sofie Demeyer. "Als de Vlaamse regering daar een andere mening over heeft, moet dit opnieuw worden aangekaart in het Overlegcomité, en kan er eventueel een aanpassing gebeuren. Maar zolang dat niet gebeurd is, blijven de regels van kracht."
Er zal dan ook worden gecontroleerd of de regels wel degelijk gevolgd worden. Die controles zullen gebeuren door inspecteurs van de FOD Economie, die eventueel een sanctie kunnen opleggen als de regels niet worden nageleefd.
Laatst gewijzigd door anonymous op 2 november 2020, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Weverke, de voorspellende waarde van een test hangt sterk af van de prevalentie.
10% nu besmettelijk lijkt me sterk overdreven. Misschien heeft 10% het al gehad, maar dat is niet hetzelfde.
Kan je aub nog eens de berekening doen met een prevalentie van 4% ?
10% nu besmettelijk lijkt me sterk overdreven. Misschien heeft 10% het al gehad, maar dat is niet hetzelfde.
Kan je aub nog eens de berekening doen met een prevalentie van 4% ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En misschien de correcte termen gebruiken.
Sensitiviteit/gevoeligheid en specificiteit. En positieve predictieve waarde en negatieve predictieve waarde.
Sensitiviteit/gevoeligheid en specificiteit. En positieve predictieve waarde en negatieve predictieve waarde.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.