Netto Vermogen Belg + Ongelijkheid + Internationale vergelijking
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Netto Vermogen Belg + Ongelijkheid + Internationale vergelijking
https://1drv.ms/x/s!ApehwZRP1Fq47if6Ak0 ... t?e=P8orUe
Op basis van credit suisse databook, wereldbankdata, nationale bronnen etc...
Heb ik een database aangelegd die ik update en bijwerk aan de hand van nieuwe informatie mbt tot vermogensongelijkheid, spaar/investeringsladder, het aantal jaar werken zonder investeringen om het gewenste target te berekein en tevens de berekening van een correct loon (blijkbaar 4480 euro netto) etc.
Graag had ik van jullie het volgende vernomen;
A) zijn mijn berekeningen correct
B) hebben jullie inspiratie om mogelijks andere data verder uit te werken (bvb de data omtrent de 5,5 miljard concurrerende volwassenen etc...
Met vriendelijke groeten
Op basis van credit suisse databook, wereldbankdata, nationale bronnen etc...
Heb ik een database aangelegd die ik update en bijwerk aan de hand van nieuwe informatie mbt tot vermogensongelijkheid, spaar/investeringsladder, het aantal jaar werken zonder investeringen om het gewenste target te berekein en tevens de berekening van een correct loon (blijkbaar 4480 euro netto) etc.
Graag had ik van jullie het volgende vernomen;
A) zijn mijn berekeningen correct
B) hebben jullie inspiratie om mogelijks andere data verder uit te werken (bvb de data omtrent de 5,5 miljard concurrerende volwassenen etc...
Met vriendelijke groeten
Re: Netto Vermogen Belg + Ongelijkheid + Internationale vergelijking
Euh… Ik snap er helemaal niks van.
Wat staat er in rij 2? Een hoop getallen die 'k niet kan converteren naar een datum of zo.
Wat staat er in rij 2? Een hoop getallen die 'k niet kan converteren naar een datum of zo.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geen idee waarover je het hebt.
Allemaal heel onduidelijk wat je wil zeggen.
Je steekt ongetwijfeld veel werk in die spreadsheet maar waarom doe je dat, wat wil je bewijzen en wie is je doelgroep?
Zonder welke investeringen? Welk gewenst target?het aantal jaar werken zonder investeringen om het gewenste target te bereiken
Wat is een correct loon voor welk werk?de berekening van een correct loon
Je steekt ongetwijfeld veel werk in die spreadsheet maar waarom doe je dat, wat wil je bewijzen en wie is je doelgroep?
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Rij 2 in tab België-Zwitersland is het Belgische en zwisters mean en mediaan vermogen netto incluis vastgoed, kostbaar bezit etc... onder de notie dat geen bedrijf en of staat kapitaal bezit, maw al het vermogen bij de burger. (zie tab 1).
Dit dient als basis om vermogensongelijkheid te berekenen daar het bvb het hebben van een vennnootschap meetelt etc....
De basisratio is 48 terwijl de m3 zwitserse ratio op r17 staat alvolgens officieele data, het bestaande verschil zich zich bij staat en multinational; r48 nulificeerd dit.
Laatst gewijzigd door Jeroenjacobs op 3 november 2020, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
ps: doelgroep is mezelf dit is voor familie doeleinden bedoeld. (uiteraard verspreidbaar of ik zou het hier niet posten openbare bronnen afterall...)Yaris schreef: ↑3 november 2020, 14:31 Allemaal heel onduidelijk wat je wil zeggen.
Zonder welke investeringen? Welk gewenst target?het aantal jaar werken zonder investeringen om het gewenste target te bereiken
Spaar/belegginsinvestering => Target dat je zelf wenst op je sterfbed meen ik.
Wat is een correct loon voor welk werk?de berekening van een correct loon
Correct mean and mediaan loon op wereldschaal ifv de huidige money supply m3 data.
Als dat kan helpen ...
Weliswaar uit de oude doos maar misschien ondertussen bijgewerkte bron.
Pikante grafiek ! Gegevens kwamen van de EU. Mocht aan de Duitsers NIET getoond worden want het was de tijd van Cyprus ...
Men schreef toen o.a. :
- De Duitsers zijn idd het armste volk van de EU want de meesten hebben in WOII alles verloren.
- In landen als Belgie spelen erfenissen een grote rol
- (toegevoegd) In landen als NL en D zijn de meeste mensen geen eigenaar van hun woning maar huren ze van de overheid
Weliswaar uit de oude doos maar misschien ondertussen bijgewerkte bron.
Pikante grafiek ! Gegevens kwamen van de EU. Mocht aan de Duitsers NIET getoond worden want het was de tijd van Cyprus ...
Men schreef toen o.a. :
- De Duitsers zijn idd het armste volk van de EU want de meesten hebben in WOII alles verloren.
- In landen als Belgie spelen erfenissen een grote rol
- (toegevoegd) In landen als NL en D zijn de meeste mensen geen eigenaar van hun woning maar huren ze van de overheid
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 3 november 2020, 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Ja ik ken data zoals deze maar die is te rudimentair en incorrect het houdt met bepaalde factoren geen rekening, de essentie is netto financieel vermogen waarbij men staat en bedrijf meetelt of nulificeerd afhankelijk van interpretatie (bvb het hebben van een zelfstandige vennootschap is bezit etc...).
@Jeroenjacobs: sorry maar ik denk dat niet veel mensen
- de data snappen die je presenteert;
- ze nuttig of interessant vinden.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Maw: Je bent middenklasse momenteel in België als je 446 000 in waarde in bezit hebt na aftrek schulden (dus incluis alles)
dit is recent gestegen omwille van de eurusd koers die dalende is (daar dollar de global reserve is) en zal in de toekomst verder stijgen normaliter door dalende eurusd (maar dat is een ander topic).
Wie kan het interessant vinden om te weten hoeveel iemand bezit
Mij maakt het géén bal uit wat iemand heeft, zolang ik dat van mij maar weet ..
Mij maakt het géén bal uit wat iemand heeft, zolang ik dat van mij maar weet ..
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Reminder
Ahum
Zie ook De mislukte uitlokking door Vandersmissen
Jeroen heeft hier evenveel recht om artikels te posten als iedereen, maar we mogen ook weten welk vlees we in de kuip hebben
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 november 2020, 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha, de zero sum fallacyJeroenjacobs schreef: ↑3 november 2020, 14:48Als ik een koekje eet eet jij het niet zo simpel is het.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Jeroenjacobs schreef: ↑3 november 2020, 14:48Als ik een koekje eet eet jij het niet zo simpel is het.
van mij mag je zoveel koekjes eten als je wil, zal ik wel zorgen dat ikzelf aan mijn koekje geraak..