Holdings
TIP
Re: Holdings
Hier vorige weken Brederode en Sofina bijgekocht, veel te vroeg uiteraard. Ook mijn GAK verhoogd door die aankopen. Maar dat zijn investeringen voor op lange termijn, dus ik maak mij er niet druk om.Jozefien1969 schreef: ↑31 oktober 2020, 19:36 Mijn wetenschap over aandelen is nihil. Dit gezegd zijnde:
Brederode; prima aandeel, ik koop bij rond Euro 65 ( gaat wel mijn GAK verhogen! )
Sofina; prima aandeel, ik koop bij rond Euro 210 ( gaat ook mijn GAK verhogen! )
Berkshire Hathaway; ja dat schiet niet op toch koop ik bij wanneer het richting Usd 170 gaat.....( gaat mijn GAK verlagen! )
Verder zijn er ook nog enige holdings in Frankrijk waar ik mijn GAK moet verlagen; er zijn koopadviezen van onafhankelijke beleggingstijdschriften.
Die Lotus zit mij wel dwars.............
Lotus ook nog op het verlanglijstje, ik hoop dat het nog eens richting de 3000 gaat. Ik had gehoopt dat de naamsverandering wat negatieve invloed zou hebben op de koers, maar lijkt niet het geval. Verder zijn er nog onderhandelingen over de Brexit, dus wie weet dat dit nog eens de koers kan drukken.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Eerste persoonlijke impressie:
Cijfers eerste jaarhelft van Peugeot waren veel minder slecht dan de andere constructeurs las ik. De verhoogde synergievoordelen van de fusie groep gaan zeker ten goede komen aan de familie Peugeot.
Je krijgt naast automobiel ook toegang via de holding tot participaties in rusthuizen, luchtvaart en defensie sector, private equity fondsen, vastgoed ......
Schat een decote in van > 50%. Ook niet zonder risico als je de sectoren bekijkt. En zijn niet schuldenvrij ....
Kijk nog even de kat uit de boom, ook al omdat ik reeds een behoorlijke positie heb in Exor.
30/10/2020 8:40:50
Beursblik: Prosus verkleint korting in aandeel
(ABM FN-Dow Jones) Prosus zal door het inkopen van eigen aandelen de korting op de waardering van het aandeel deels wegnemen. Dit stelde analist Ken Rumph van Jefferies vrijdag, nadat Prosus meldde voor 5 miljard dollar aan aandelen Prosus en Naspers te willen inkopen.
In totaal zal Prosus voor 1,37 miljard dollar eigen aandelen kopen en het resterende bedrag gebruiken om aandelen Naspers te kopen.
De operatie zal verschillende maanden in beslag nemen.
Volgens Rump noteert het aandeel Prosus tegen een korting van bijna 40 procent. Bij Naspers is die korting zelfs nog groter.
De analist denkt dat Prosus de korting kan terugbrengen naar minder dan 20 procent.
Jeferies heeft een Houden advies op Prosus met een koersdoel van 83,00 euro. Het aandeel Prosus sloot donderdag op de Amsterdamse beurs op 83,20 euro.
Door: ABM Financial News.
Beursblik: Prosus verkleint korting in aandeel
(ABM FN-Dow Jones) Prosus zal door het inkopen van eigen aandelen de korting op de waardering van het aandeel deels wegnemen. Dit stelde analist Ken Rumph van Jefferies vrijdag, nadat Prosus meldde voor 5 miljard dollar aan aandelen Prosus en Naspers te willen inkopen.
In totaal zal Prosus voor 1,37 miljard dollar eigen aandelen kopen en het resterende bedrag gebruiken om aandelen Naspers te kopen.
De operatie zal verschillende maanden in beslag nemen.
Volgens Rump noteert het aandeel Prosus tegen een korting van bijna 40 procent. Bij Naspers is die korting zelfs nog groter.
De analist denkt dat Prosus de korting kan terugbrengen naar minder dan 20 procent.
Jeferies heeft een Houden advies op Prosus met een koersdoel van 83,00 euro. Het aandeel Prosus sloot donderdag op de Amsterdamse beurs op 83,20 euro.
Door: ABM Financial News.
Thanks Laeka
Ondanks deze ruime korting, toch even de kat uit de boom kijken. Koers is al een kleine 10% aangedikt tov een week terug.
Ondanks deze ruime korting, toch even de kat uit de boom kijken. Koers is al een kleine 10% aangedikt tov een week terug.
Vandaag een mooie 5,65% erbijPhjo01 schreef: ↑1 november 2020, 11:06 De NAV per aandeel EXOR op 30/06 bedraagt 76 euro.
Recent heeft exor bevestigt dat ze het inkoopprogramma 2018 gaan afronden met inkoop eigen aandelen. Laatste aankoop dateerde van augustus 2019. Wat ze afgelopen weken dan ook gedaan hebben ...
https://www.exor.com/sites/default/file ... _Final.pdf
Familie Azevedo vindt het welletjesPhjo01 schreef: ↑15 februari 2020, 10:45 Sinds de verrijzenis van Laeka heb ik met plezier de Berichten hier gelezen. Heeft misschien ook te maken dat ik een deel van Laeka‘s lijstje zelf in portefeuille heb. Soit ...
Er is een aandeel in dat lijstje dat ik niet kende en waar ik me in het verdiepen ben een beetje. Heeft alleszins een aantal kenmerken die mij aantrekken:
- discount > 50%
- family owned ( > 50% van de aandelen in handen van de familie)
- jaarlijks groeiend dividend
@ Laeka: Bij deze dank voor het delen van je lijstje
https://jornaleconomico.sapo.pt/en/news ... opa-656285
Wendel
Sinds het intrede van de nieuwe CEO bij Wendel in 2018 werd er drastisch gesnoeid in het aantal participaties dat de holding aanhoudt. Vandaag hebben ze nog 6 participaties waarvan Bureau Veritias ongeveer de helft vertegenwoordigt van de holding!
https://www.lesechos.fr/finance-marches ... re-1257631
Sinds het intrede van de nieuwe CEO bij Wendel in 2018 werd er drastisch gesnoeid in het aantal participaties dat de holding aanhoudt. Vandaag hebben ze nog 6 participaties waarvan Bureau Veritias ongeveer de helft vertegenwoordigt van de holding!
https://www.lesechos.fr/finance-marches ... re-1257631
Prosus
Wat is het nut eigenlijk om een dividend uit te keren van 11 cent op een aandeel van rond de 85€?
Is het dan niet logischer om geen dividend uit te keren?
Wat is het nut eigenlijk om een dividend uit te keren van 11 cent op een aandeel van rond de 85€?
Is het dan niet logischer om geen dividend uit te keren?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
True, ik denk dat dit historisch gegroeid is vanuit Naspers, zelfde verhaal ginder (de tak Media heeft eerder stabiele inkosten die een dividend veroorloven, maar de digitale groeitak is ondertussen vele malen groter, bij PRX zelfs 100%).
Wendel NAV 145,3 euro.
Een onderwaardering van 44,4% aub.
Een onderwaardering van 44,4% aub.
Prosus al ne keer komen piepen boven de 90 euro. Niet verkeerd he bijna 6% erbij vandaag.
Artois meer dan 6% erbij vandaag in la douce France.
Tramways du var et du gard bijna 32% erbij vandaag
Ge gaat dat in de toekomst nog zien zo van die holdings uit het Bollore imperium die omhoog gaan vliegen.
Artois meer dan 6% erbij vandaag in la douce France.
Tramways du var et du gard bijna 32% erbij vandaag
Ge gaat dat in de toekomst nog zien zo van die holdings uit het Bollore imperium die omhoog gaan vliegen.