Verkiezingen in de VS 2020
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Heb je niet het gevoel dat dit aan het gebeuren is?
Minus die paar unieke rechten waarschijnlijk.
Dit los van het Trump - Biden verhaal
Voor wie niet volledig duidelijk is hoe de telling nu gaat.
En moeten nog 68 kiesmannen verdeeld worden.
Biden staat op 253, Trump naargelang de bron op 213 of 214.
Trump gewonnen ? Hij moet nog 57 van die 68 halen.
Biden gewonnen ? Hij heeft er nog 17 nodig en het is afgelopen.
Leg mij de logica eens uit waarom Trump al gewonnen heeft...
Leg misschien ineens uit waarom het democratisch is dat er niet meer mocht verder geteld worden en Trump al als overwinnaar moest uitgeroepen worden.
Ik zie een gek zotte kuren doen. Wat jij ?
Nieuw precedent : we hadden een zwarte als president, een gek... En binnenkort een bejaarde en daarna een vrouw.
En moeten nog 68 kiesmannen verdeeld worden.
Biden staat op 253, Trump naargelang de bron op 213 of 214.
Trump gewonnen ? Hij moet nog 57 van die 68 halen.
Biden gewonnen ? Hij heeft er nog 17 nodig en het is afgelopen.
Leg mij de logica eens uit waarom Trump al gewonnen heeft...
Leg misschien ineens uit waarom het democratisch is dat er niet meer mocht verder geteld worden en Trump al als overwinnaar moest uitgeroepen worden.
Ik zie een gek zotte kuren doen. Wat jij ?
Nieuw precedent : we hadden een zwarte als president, een gek... En binnenkort een bejaarde en daarna een vrouw.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 november 2020, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier worden een aantal zaken door elkaar gegooid.
Nee, ik denk niet dat Trump om een microscopische garnaal als mezelf geeft. Denk jij dat alexanderke en flupke om jou geven?
Om te vermijden dat onze leiders ons de slavernij in kunnen schoppen, hebben we (onze voorouders) een aantal mechanismen in het leven geroepen. Die mechanismen moeten er in sneltreinvaart aan geloven de laatste decennia. (Sinds 1900 en WOI eigenlijk en het afschaffen van de goudstandaard in Bretton Woods, maar de laatste decennia heeft die sneltrein een bijzonder momentum opgebouwd.) Waar ik wel in geloof, is dat Trump zijn grondwet genegen is en van de staten eist die grondwet ook te respecteren. Omdat, heel simpel gezegd, je zonder hoop niet kan leven. En, vergis je niet, onze situatie wordt hoe langer hoe hopelozer. Je kan je ogen wel sluiten voor de realiteit en een tijdje in een zalige droomwereld proberen te leven, maar vroeg of laat bijt die realiteit je toch vol in het gezicht.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dit zijn slechts een paar quotes die me opvielen in verband met hun leeftijdsverschil, maar daar wordt hier nog veel meer over gepalaverd. (Ik ga ze niet allemaal quoten, dus niet persoonlijk opvatten).
Een leeftijdsverschil van minder dan 3 1/2 jaar!? En dat zou hier het verschil moeten uitmaken?
Laat me niet lachen, zeg: enerzijds is Trump ook al dikwijls genoeg "vergeten" wat hij de dag voordien zei.
En anderzijds zal Trump (indien hij zou winnen) tegen het einde van deze legislatuur, zélfs ouder zijn dan Biden nu is.
Biden trekt misschien de kar voor Harris die minder bekend is en het nadeel heeft een vrouw te zijn.
Biden komt mij minder energiek over en al iets meer door de tand des tijds aangevreten dan Trump.
Hij zegt soms rare dingen maar de vermoeidheid door de campagne op zijn leeftijd kan er ook voor iets tussen zitten.
Verder is het inderdaad maar enkele jaren verschil..
Probeer je voor te stellen dat Tobback Louis of De Croo Herman vanuit het verleden lijsttrekker zouden worden bij de volgende verkiezingen. Dat is toch iets anders dan de zittende president die gewoon herverkozen wil worden.
Biden komt mij minder energiek over en al iets meer door de tand des tijds aangevreten dan Trump.
Hij zegt soms rare dingen maar de vermoeidheid door de campagne op zijn leeftijd kan er ook voor iets tussen zitten.
Verder is het inderdaad maar enkele jaren verschil..
Probeer je voor te stellen dat Tobback Louis of De Croo Herman vanuit het verleden lijsttrekker zouden worden bij de volgende verkiezingen. Dat is toch iets anders dan de zittende president die gewoon herverkozen wil worden.
Nee, dat denk ik niet. Ik verdedig ze dan ook niet zo fanatiek.
Maar ik ga het hierbij laten. Ik merk op dat je bepaalde vragen consequent negeert. Waarschijnlijk omdat je weet dat je dan bepaalde fouten, van o.a. Trump of een bepaalde gedachtengoed moet toegeven. Op deze manier kun je geen deftige discussie voeren.
Er zijn natuurlijk wel signalen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het zwarten pieten debat. In onze huidige tijd heeft dit natuurlijk niks met racisme te maken, is gewoon een cultureel event. Als kind zag ik zwarte piet in ieder geval niet als de slaaf van Sinterklaas. Was gewoon een gebeurtenis waar ik als kind elk jaar naar uitkeek en vrolijk van werd. Spijtig dat dit nu misbruikt is door bepaalde groeperingen en dit nu helemaal is verpest voor de huidige generatie kinderen. Ik zie het in de toekomst dan ook verdwijnen, wat jammer is.
Maar ik meng mij ook niet meer in dit type debatten. Heeft geen zin, en mijn energie/tijd is kostbaarder dan dat. (Extreem) rechts denkt dat ze 100% gelijk heeft, (extreem) links denkt dat ze 100% gelijk heeft. Terwijl geen van beide 100% gelijk hebben. Maar dat zien ze niet in waardoor ze alle twee onverdraagzaam zijn.
Nu terug on topic
@Flat, ik zal hem of het (ik begin te vermoeden dat we te maken hebben met een automatische bot met een soort heel beperkte vorm van artificiële onintelligentie) ook eens op mijn negeerlijst zetten, even zien of het bij mij werkt.
Ik ben de GD-zever meer dan beu ... het moet hier leuk blijven met af en toe de nodige zever om elkaar een beetje te jennen ... maar dat voortdurende gezwets ... waar is die kotsende emoji als je hem nodig hebt.
Die negeerknop is voor verbetering vatbaar. Zo lang niemand het quote hoef je het gezwets niet te lezen.
Af en toe komt het dus toch voorbij wanneer iemand het qoute. Meestal laat ik het gewoon passeren maar af en toe is het gezwets van zo'n aard dat je je tegen beter weten in geroepen voelt om te reageren.
Maar net zoals his orangeness zal GD het zonlicht ontkennen als het in zijn kraam past.
Het zou leuker zijn moest je bij de negeerknop ook het gequote niet meer zien, dan ben je er helemaal vanaf.
Af en toe komt het dus toch voorbij wanneer iemand het qoute. Meestal laat ik het gewoon passeren maar af en toe is het gezwets van zo'n aard dat je je tegen beter weten in geroepen voelt om te reageren.
Maar net zoals his orangeness zal GD het zonlicht ontkennen als het in zijn kraam past.
Het zou leuker zijn moest je bij de negeerknop ook het gequote niet meer zien, dan ben je er helemaal vanaf.
Ik verdedig geen persoon, maar principes en vrijheden. Maar dat draait de linkse meute hier graag om. Niet dat ik jou daarvan beschuldig, ik kan niet weten of je mijn 1000 berichten hier gelezen heb.
Niets doen en de boel maar op zijn beloop laten (in veel gevallen omdat je netto-ontvanger van het systeem bent) is vele malen erger dan je mening verdedigen. Dat zullen er heel veel aan de lijve ondervinden wanneer de trojka hier (belziek) gaat moeten ingrijpen. Maar dan zullen het wel weer tranen zijn van het niet hebben zien aankomen ondanks de talrijke en ruime waarschuwingen. Dat stelletje ongeregeld in brussel (en in onze gemeentehuizen!) heeft het echt niet goed met ons voor, dus kan je maar best je lot zoveel mogelijk in eigen handen nemen.
Je stelt meer dan één vraag. Bewust of onbewust, maar daarmee kan je ook iemand het weerwoord ontnemen.
Niet voordat een laatste strijd losgebarsten is iedere zwarte piet die meent op onze cultuur en geschiedenis te moeten kotsen richting zijn jungle te schoppen. Dat beantwoordt dan toch al één vraag van je, bij welk kamp ik behoor, en voor de slechte verstaander dat is niet bij die verraders van het vlaams blok/belang of andere groeperingen met vlaams in hun naam.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik stel voor om Europa bij de VS te laten aansluiten.
De meesten hebben meer voeling met de Amerikaanse politici dan de onverkozenen in het Europees parlement !
En als Biden binnen enkele maanden sterft hebben we tenminste nog Kamala.
De meesten hebben meer voeling met de Amerikaanse politici dan de onverkozenen in het Europees parlement !
En als Biden binnen enkele maanden sterft hebben we tenminste nog Kamala.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Zoals voorspeld dus.
Ik rust mijn valies!
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Er zou best wat meer verontwaardiging mogen zijn over het feit dat Biden inmiddels zo'n 3,5 miljoen stemmen meer behaald heeft dan Trump maar dat dat door de scheve vertegenwoordiging van de absolute stemmen in afgevaardigden van counties en states blijkbaar niet voldoende is om al van een gewonnen race te spreken. Ook in de senaat worden de republikeinen bevoordeeld. Waarom maken de democraten daar niet meer lawaai over?
Omdat ze er zelf ook al van geprofiteerd hebben?
Het staat me bij dat democraat Bill Clinton zo ook verkiezingen heeft gewonnen met nominaal minder stemmen dan zijn tegenkandidaat, maar dan wel meer kiesmannen die hem tot president verkozen.
Daar wil ik verder ook niet over oordelen: ik ken geen van beiden persoonlijk.haelewyn schreef: ↑5 november 2020, 12:08 ...
Verder is het inderdaad maar enkele jaren verschil...
Feit is dat Trump heel erg zijn best doet om er jonger uit te zien, en ook zo over te komen.
Maar schijn kan bedriegen.
Bij 70plussers die ik wél kende, heb ik er al méér onverwacht weten overlijden, die obees zijn, dan die slank zijn.