Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Wat mij een redelijk veilig en koopwaardig aandeel lijkt is Eiffage.
In ons land is Eiffage met zijn bouwactiviteiten allerminst onbekend. We zijn echter meer
geïnteresseerd in de concessie-activiteiten. De bekendste concessie is zonder twijfel APRR,
l’Autoroute Paris-Rhin-Rhône, bekend bij de Belgen als de ‘l’autoroute du soleil’. Andere
concessies zijn ziekenhuizen en universiteitscampussen in Frankrijk, 2 regionale luchthavens,
alsook verschillende andere autostrades, vnl. in Frankrijk. Deze concessies leveren stabiele
inkomsten op, behalve dan eerder dit jaar door de lockdown in Frankrijk die de verkeersstromen
sterk aantastte. We gaan ervan uit dat de situatie zich in 2021 zal normaliseren. Op basis van de
gemiddelde analistenschatting voor 2021 noteert het met een aantrekkelijke
koers/winstverhouding van 9,3
In ons land is Eiffage met zijn bouwactiviteiten allerminst onbekend. We zijn echter meer
geïnteresseerd in de concessie-activiteiten. De bekendste concessie is zonder twijfel APRR,
l’Autoroute Paris-Rhin-Rhône, bekend bij de Belgen als de ‘l’autoroute du soleil’. Andere
concessies zijn ziekenhuizen en universiteitscampussen in Frankrijk, 2 regionale luchthavens,
alsook verschillende andere autostrades, vnl. in Frankrijk. Deze concessies leveren stabiele
inkomsten op, behalve dan eerder dit jaar door de lockdown in Frankrijk die de verkeersstromen
sterk aantastte. We gaan ervan uit dat de situatie zich in 2021 zal normaliseren. Op basis van de
Ik denk dat fwybo het vooral over zijn 'tips' Qualcomm en Qorvo heeft.
Die staan nu met double digits hoger.
Qorvo was van één van de toonaangevende beurssites deze week ook hun absolute must buy.
Een play op 5G en datacommunicatie. (halfgeleiders)
Het staat me bij dat dit bij zacks.com was
Laat ons het eens quantificeren: als je op de startdatum 2000$ in elk van deze aandelen stak, hoeveel aandelen zou je dan hebben, en hoeveel zouden die dan nu waard zijn?fwybo schreef: ↑5 november 2020, 08:361
een betere analyse (als je dan toch één doet) zou zijn
Qorvo : schitterende resultaten bekend gemaakt gisterenavond : reactie te verwachten straks
Xillinx : veel gestegen : overgenomen door AMD met premie : als AMD stijgt, stijgt Xilinx verder
Qualcomm : schitterende resultaten bekend gemaakt : after hours gestegen met 13% gisterenavond
Intel : licht gestegen tot status quo : bodem bereikt volgens veel analisten
Dell : status quo : gezien het vele homework, koopwaardig volgens veel analisten
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ook gelezen op de Tijd. Vind ik wel een interessante.ann01 schreef: ↑5 november 2020, 16:14 Wat mij een redelijk veilig en koopwaardig aandeel lijkt is Eiffage.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Moet mening gaan herzien. Stijging van 18% momenteel.
Eiffage 79,94 12,02 17,70 %
Waarom, geen idee ??
Eiffage 79,94 12,02 17,70 %
Waarom, geen idee ??
Alles vliegt omhoog
Positieve resultaten bij Pfizer over vaccin. In 90% vd gevallen effectief
Portefeuille:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Besluit: Vrijdag was alles koopwaardig
Mag wel eens, zo een positief dagje
Mag wel eens, zo een positief dagje
En al gequantificeerd ??B7H4long schreef: ↑5 november 2020, 16:55Laat ons het eens quantificeren: als je op de startdatum 2000$ in elk van deze aandelen stak, hoeveel aandelen zou je dan hebben, en hoeveel zouden die dan nu waard zijn?fwybo schreef: ↑5 november 2020, 08:361
een betere analyse (als je dan toch één doet) zou zijn
Qorvo : schitterende resultaten bekend gemaakt gisterenavond : reactie te verwachten straks
Xillinx : veel gestegen : overgenomen door AMD met premie : als AMD stijgt, stijgt Xilinx verder
Qualcomm : schitterende resultaten bekend gemaakt : after hours gestegen met 13% gisterenavond
Intel : licht gestegen tot status quo : bodem bereikt volgens veel analisten
Dell : status quo : gezien het vele homework, koopwaardig volgens veel analisten
Ik verwacht dat diegene die de claim maakt het bewijs levert.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het is vandaag voor een heel aantal bekritiseerde gokkers op dit forum pay-back time
Lol.MoreOrLess schreef: ↑9 november 2020, 20:57 Het is vandaag voor een heel aantal bekritiseerde gokkers op dit forum pay-back time
Inderdaad het was vandaag een zeer goede dag voor de rommelaandelen en een zeer slechte dag voor de goede aandelen.
Ja een drawdown is helaas niet uit te schakelen.
De beurs heeft wel die goede aandelen nodig om te kunnen overleven.
Je moest al sinds maart aan het beleggen zijn alsof de corona-crisis voorbij is. Vroeg of laat raakt die crisis immers opgelost, en als je wacht tot we allemaal een injectie hebben gekregen dan ben je veels te laat. De beurs loopt immers altijd heel sterk voor op de verwachte realiteit.
Een goed gediversifieerde portefeuille bevat natuurlijk aandelen van allerlei pluimage, en kon tijdens maart profiteren van tech-aandelen en zal tevens profiteren van een terugkeer naar een normale economie.
Een goed gediversifieerde portefeuille bevat natuurlijk aandelen van allerlei pluimage, en kon tijdens maart profiteren van tech-aandelen en zal tevens profiteren van een terugkeer naar een normale economie.
En voor (al dan niet contraire) emotieloze rekenaars die nooit het lange termijn aspect uit het oog verloren.MoreOrLess schreef: ↑9 november 2020, 20:57 Het is vandaag voor een heel aantal bekritiseerde gokkers op dit forum pay-back time
Overigens ben ik ervan vertuigd dat er nog een terugval komt. Een positief testresultaat is 1, maar wat wanneer we dit vaccin injecteren bij mensen die al verzwakt zijn, bij ouderen, bij mensen met onderliggende aandoeningen? Zal het dan nog even efficient zijn? En hoe zit het met de productie van dit vaccin, de uitrol, de opslag, de logisitiek, het transport,...?
Er zullen volgens mij nog veel hobbels onderweg zijn die voor nieuwe opportuniteiten zullen zorgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is een mogelijkheid maar daarnaast toont dit ook aan dat het mogelijk is om, in dit stadium, een succesvol vaccin te ontwikkelen - de normale gang van zaken zou zijn dat er dus nog dergelijke positieve resultaten gemeld worden door andere bedrijven.sintorama schreef: ↑10 november 2020, 08:54
En voor (al dan niet contraire) emotieloze rekenaars die nooit het lange termijn aspect uit het oog verloren.
Overigens ben ik ervan vertuigd dat er nog een terugval komt. Een positief testresultaat is 1, maar wat wanneer we dit vaccin injecteren bij mensen die al verzwakt zijn, bij ouderen, bij mensen met onderliggende aandoeningen? Zal het dan nog even efficient zijn? En hoe zit het met de productie van dit vaccin, de uitrol, de opslag, de logisitiek, het transport,...?
Er zullen volgens mij nog veel hobbels onderweg zijn die voor nieuwe opportuniteiten zullen zorgen.
Ook een weetje: het vaccin van Pfizer is een koud vaccin (-80°C of in die buurt) - dat is dus verre van ideaal m.b.t. distributie etc.