Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wat had je dan gedacht? Het voorbeeld voor het plebs!
Dat is het resultaat van een paar decennia betutteling op alle mogelijke vlakken.
Eén voorbeeld:
20 jaar geleden kocht ik een huis en waren er 0 (NUL) attesten en keuringen. Zelfs de elektriciteit moest niet. Jonge mensen kunnen zich waarschijnlijk niet voorstellen hoe zoiets kon. Je moest gewoon zelf nadenken en zien wat je kocht.
Epidemies verdwijnen altijd.Weverke schreef: ↑2 november 2020, 19:48Ik zit hier op het puntje van mijn stoel omdat het binnenkort zover is: binnenkort (eindelijk, na honderden jaren wachten) weten we hoe het zit met griep:CarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 19:44
Ter informatie: Zweden streeft geen groepsimmunteit na.
En je mag blijven het zonlicht ontkennen, maar tenzij COVID-19 op miraculeuze wijze opeens verdwijnt wordt het groepsimmuniteit of niets.
- verdwijnt griep op miraculeuze wijze,
- of wordt het groepsimmuniteit,
- of wordt het niets
Hoe dodelijker de betreffende pathogenen, hoe rapper.
Groepsimmuniteit is, tenzij je "maatregelen" met een dwangmatige aard nooit meer opheft, de onvermijdelijke uitkomst situatie.
Maatregelen die verspreiding tegenhouden houden ook immuniteitsopbouw tegen.
Velen snappen niet wat groepsimmuniteit is. Alsof het een alles of niets / aan of uit situatie is.
Dat is het niet. Het is een momentaan resultaat van training, opbouw en onderhoud.
Die maakt dat een zodanig deel van de bevolking een zodanige mate van immuniteit heeft getraind, dat bij een bepaalde wijze van samenleving, door de mindere en/of kortere besmettelijkheid, de verspreiding van het virus "uitdooft" en de epidemie stagneert: een constant aantal besmettingen per eenheid van tijd. Het aantal besmetbare mensen daalt dan, totdat er besmettelijke mensen zijn die geen andere mensen meer besmetten, waardoor het aantal besmettingen per tijdseenheid DAALT.
DAT, is de situatie, een momentaan resultaat, genaamd "groepsimmuniteit".
Verder, een lockdown "werkt" (in de zin van viruspropagatie stoppen) maar als je IEDEREEN opsluit/in quarantaine steekt. Dat is dus ook dokters, thuiszorg, agenten, ...
Het is niet het virus dat het probleem is (aantal doden is zelfs minder dan de natuurlijke sterfte), het probleem is de capaciteit in ziekenhuizen en dat oude mensen die in beslag nemen. Het is dus zo gek als een deur dat ze jongeren in quarantaine steken, ze zouden net oudere mensen tot quarantaine moeten bewegen - niet dwingen, dat werkt niet, maar iets laten ondertekenen dat maakt dat ze bij overbelasting niet bij de eerst geholpenen worden getrieerd.
De situatie groepsimmuniteit wordt dan verkregen via nodige besmettingen en immuniteitsopbouw bij jongeren, waarna de ouderen dan terug hun normale leven kunnen hervatten in een virusveiligere samenleving.
Wat overheden totnogtoe voor elkaar hebben gekregen is de samenleving grote schade berokkenen, en allemaal voor nikske.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Bij deze lockdown, volledig of niet, is het aantal besmettingen per dag enorm gedaald.
Dat heeft zeer veel levens gered.
Als we niets deden zaten we nog altijd niet aan immuniteit maar aan hoeveel besmettingen per dag ?
Immuniteit komt er ook door vaccinatie.
In China bv de combinatie van maatregelen en vaccinatie. Ginder bakken ze er meer van dan hier.
Owlus jongen toch....
Heb jij toevallig ook een diploma van ingenieur ?
Als we niets deden zaten we nog altijd niet aan immuniteit maar aan hoeveel besmettingen per dag ?
In China bv de combinatie van maatregelen en vaccinatie. Ginder bakken ze er meer van dan hier.
Owlus jongen toch....
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens mij is de daling van de besmettingen nog het gevolg van de beperktere lockdown van 18 dagen geleden. Het lijkt mij iets te vroeg om op donderdag al effect te zien van een lockdown die maandag inging.haelewyn schreef: ↑5 november 2020, 21:09 Bij deze lockdown, volledig of niet, is het aantal besmettingen per dag enorm gedaald.
Owlus jongen toch....
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Euh ... de merendeel van de doden van de eerste golf waren oudere mensen die in realiteit al (jaren ?) in "quarantaine" zaten, namelijk op hun kamertje van twee op twee in een RVT waar ze nauwelijks iets of iemand zien ... diegenen van wie ze de besmetting hebben opgelopen zijn de (jonge) verplegers (met alle respect voor het werk van deze mensen trouwens, ze kregen meestal niet eens beschermmateriaal) die van kamer naar kamer gingen en de ene na de andere bejaarde besmetten !Owlus schreef: ↑5 november 2020, 20:13 Het is dus zo gek als een deur dat ze jongeren in quarantaine steken, ze zouden net oudere mensen tot quarantaine moeten bewegen - niet dwingen, dat werkt niet, maar iets laten ondertekenen dat maakt dat ze bij overbelasting niet bij de eerst geholpenen worden getrieerd.
De situatie groepsimmuniteit wordt dan verkregen via nodige besmettingen en immuniteitsopbouw bij jongeren, waarna de ouderen dan terug hun normale leven kunnen hervatten in een virusveiligere samenleving.
Wat overheden totnogtoe voor elkaar hebben gekregen is de samenleving grote schade berokkenen, en allemaal voor nikske.
Positief nieuws kan je via deze dame volgen, alles een beetje in perspectief:
https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 1713330070
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/30 ... ls-gespaa/
Waar u het volgende kan lezen:
"Onderzoek naar onder meer begraafplaatsen toont duidelijk aan dat er in de meeste landen geen oversterfte is."
"In de diepvriezer van zijn laboratorium hebben ze bloedstalen bewaard van vóór de coronacrisis. "Die zijn positief getest op Covid-19."
Stemt tot nadenken, niet?
Maar "dankzij" de maatregelen:
"We eten maar één keer per dag meer. We zijn arm geworden"
Verder, kijk wanneer de "piekmomenten" waren:
Maart: toen RVT'ers niet overgebracht werden naar ziekenhuizen en niet de hulp kregen waar ze recht op hebben. Allemaal uit angst dat er te weinig bedden zouden kunnen zijn (uiteindelijk was er geen tekort)
Zomer heel lichte piek: viel toevallig samen met een hittegolf (doorgaans meer doden).
Mensen kunnen wèl behandeld worden. Al maanden wordt niets gezegd over pijler 1: uw immuunsysteem.
Het is dan misschien wel besmettelijk, maar is het ook zo dodelijk? Is de helft van de populatie gestorven? Wie in je eigen straat is gestorven?
En... hou rekening dat het een natuurlijk proces is op oudere leeftijd te sterven (gelijk welke complicatie kan fataal zijn), natuurlijk is het pijnlijk en altijd te vroeg als het je eigen moeder/ vader /... is.
De economische nasleep met alle gevolgen van dien. Mensen zonder spaarcentjes (opgeknabbeld), langdurig werkloos (en werkloosheidsvergoeding na x tijd naar beneden als je geen ander werk hebt), ziektes die niet behandeld zijn uit angst in ziekenhuizen besmet te geraken enz.
https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 1713330070
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/30 ... ls-gespaa/
Waar u het volgende kan lezen:
"Onderzoek naar onder meer begraafplaatsen toont duidelijk aan dat er in de meeste landen geen oversterfte is."
"In de diepvriezer van zijn laboratorium hebben ze bloedstalen bewaard van vóór de coronacrisis. "Die zijn positief getest op Covid-19."
Stemt tot nadenken, niet?
Verder, kijk wanneer de "piekmomenten" waren:
Maart: toen RVT'ers niet overgebracht werden naar ziekenhuizen en niet de hulp kregen waar ze recht op hebben. Allemaal uit angst dat er te weinig bedden zouden kunnen zijn (uiteindelijk was er geen tekort)
Zomer heel lichte piek: viel toevallig samen met een hittegolf (doorgaans meer doden).
Mensen kunnen wèl behandeld worden. Al maanden wordt niets gezegd over pijler 1: uw immuunsysteem.
Het is dan misschien wel besmettelijk, maar is het ook zo dodelijk? Is de helft van de populatie gestorven? Wie in je eigen straat is gestorven?
En... hou rekening dat het een natuurlijk proces is op oudere leeftijd te sterven (gelijk welke complicatie kan fataal zijn), natuurlijk is het pijnlijk en altijd te vroeg als het je eigen moeder/ vader /... is.
De economische nasleep met alle gevolgen van dien. Mensen zonder spaarcentjes (opgeknabbeld), langdurig werkloos (en werkloosheidsvergoeding na x tijd naar beneden als je geen ander werk hebt), ziektes die niet behandeld zijn uit angst in ziekenhuizen besmet te geraken enz.
Uiteraard. Over die laatste spreken we nog niet eens. Wel over de gedeeltelijke en over de eerste complete lockdown. De rest van het resultaat moet nog komen...Charlesvdw schreef: ↑5 november 2020, 22:58 Volgens mij is de daling van de besmettingen nog het gevolg van de beperktere lockdown van 18 dagen geleden. Het lijkt mij iets te vroeg om op donderdag al effect te zien van een lockdown die maandag inging.
Wat een hoop gelul alweer. Zijn er echt mensen op deze wereld waar het licht volledig uit is boven ?Maryline schreef: ↑6 november 2020, 00:24
"Onderzoek naar onder meer begraafplaatsen toont duidelijk aan dat er in de meeste landen geen oversterfte is." (1)
Stemt tot nadenken, niet? (2)
(3)
(4)
Het is dan misschien wel besmettelijk, maar is het ook zo dodelijk? Is de helft van de populatie gestorven? Wie in je eigen straat is gestorven? (4)
De economische nasleep met alle gevolgen van dien. Mensen zonder spaarcentjes (opgeknabbeld), langdurig werkloos (en werkloosheidsvergoeding na x tijd naar beneden als je geen ander werk hebt), (5)
Ik pleit voor een handleiding bij brood met een tekening waar je het moet stoppen.. sommigen hebben dat nodig. Ik zou op die tekening de onderste lichaamsholtes doorkruisen bij hardere levensmiddelen als beschuit en crackers. Voor de veiligheid van de gemiddelde lezer..
(1)Dat ga je onderzoeken op begraafplaatsen ?? Asverstrooing in de lift. Tegenwoordig kan je de as elders houden of verstrooien. Het hoeft niet meer op een kerkhof.
Man... Wat een achterlijk argument.
(2) Over de accuraatheid van de testen bv ?
(3) Zelf gedroomd dat dat door corona komt ? Hoeveel ken je er zo in je straat ?
(4) immuunsysteem scheen niet afdoende te zijn bij 12.000 landgenoten... Wereldwijd : zoek het zelf op.
(5) We vergeten vooral niet dat tijdens deze crisis mensen vaak meer overhouden wegens 'ze blijven in hun kot'.
Een aantal van die uitspraken komen uit een artikel over corona in Afrika
Wat eigenlijk aantoont dat onze bevolking achterlijk is en er een potje van maakte. Ik heb niet het gevoel dat er voor mij iets veranderd is behalve dat ik dus niet naar Reims ga. En dat m´n wekelijkse restaurant bezoek vervangen is door afhaal. Eigenlijl nog fijn ook, dat laatste. Je moet niet eindeloos op een (eventueel oncomfortabele) stoel blijven zitten. Alleen jammer dat het niet met vrienden mag. Is zelfs een tip voor nadien. Afhalen en thuis eten met vrienden. Heb je dat lawaai van andere groepen niet.haelewyn schreef: ↑6 november 2020, 07:44Uiteraard. Over die laatste spreken we nog niet eens. Wel over de gedeeltelijke en over de eerste complete lockdown. De rest van het resultaat moet nog komen...Charlesvdw schreef: ↑5 november 2020, 22:58 Volgens mij is de daling van de besmettingen nog het gevolg van de beperktere lockdown van 18 dagen geleden. Het lijkt mij iets te vroeg om op donderdag al effect te zien van een lockdown die maandag inging.
Qua winkels die gesloten zijn vind ik sommige regels belachelijk, maar goed, het schijnt dus wel enigszins te werken.
Qua telewerk is er op ons werk niks veranderd. Partner is blijven thuiswerken, ik niet. Idem met alle collega's. Wie kan thuiswerken zat nog steeds thuis, de rest heeft intussen een attestje.
´t Ergste vind ik dat m´n kinderen hun hobby's afgepakt zijn.
Maar die 2 weken zonder school, het zal nooit luidop toegegeven worden, maar ik denk dat dié veel verschil gaan maken. Geen overvolle bussen en geen kinderen zonder symptomen die wel hun ouders besmetten. Just my 2 cents.
Volledig akkoord met Fakkel. Het enige dat voor mij veranderd is is dat ik dit jaar maar 1 keer op reis zal geweest zijn in plaats van 5 keer. Oh ja en ik krijg meer premies omdat ik door Corona meer in het weekend mag opdraven.
Grootste oorzaak van de daling is volgens mij ook door de sluiting van scholen en hogescholen en uniefs.
Grootste oorzaak van de daling is volgens mij ook door de sluiting van scholen en hogescholen en uniefs.
Uiteraard. De nettobetaler wordt verder de slavernij in gedrukt, de netto-ontvanger vindt het (voorlopig toch nog even!) geweldig, zijn gestolen loon loopt gewoon door terwijl hij er nog minder (wie had dat ooit voor mogelijk gehouden?) voor hoeft te doen dan voordien.
Dat van dat immuunsysteem beweer ik hier ook al een tijdje. Daar wordt inderdaad niets over gezegd, euh, op tv. Het is wel een feit dat dat van netto-ontvangers bijzonder zwak is, vandaar dat ze zo bang zijn, want het kan onmogelijk aan een hersenkronkel liggen dat anderen graag hun willetje oplegt via draconische regels. We kunnen ze dus onmogelijk beschuldigen van een voorliefde voor de marxistische utopie.
Vergeet ook de grote groep niet die pre-corona van interimjob naar interimjob holde. Daar spelen zich op dit moment drama's af, vooral voor de groep pas afgestudeerden en anderen die om één of andere reden geen recht hebben op een uitkering.Maryline schreef: ↑6 november 2020, 00:24 De economische nasleep met alle gevolgen van dien. Mensen zonder spaarcentjes (opgeknabbeld), langdurig werkloos (en werkloosheidsvergoeding na x tijd naar beneden als je geen ander werk hebt), ziektes die niet behandeld zijn uit angst in ziekenhuizen besmet te geraken enz.
Geen probleem, natuurlijk, voor de netto-ontvangers. Die pas afgestudeerden kunnen gewoon op hotel-mama en die andere groep heeft zeker iets op zijn kerfstok dat ze geen recht op een uitkering hebben.
Opvallend dat onze hoernalisten deze drama's niet eens onder de aandacht brengen. Maarja, die hoernalisten behoren dan ook tot de groep netto-ontvangers voor wie het (voorlopig) melk en honing stortregent.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dat gedonder met die winkels begint me toch de keel uit te hangen. Wij zijn efkes aan het uitwaaien aan de Kust. De vorige keer was ik mijn sokken vergeten in te pakken. No problem, een voordeelpak bij de HEMA. Die is nu gesloten.
Toevallig was ik gisteren bij de Delhaize en zie daar... ook sokken ! Afgeplakt met een folie en een bordje dat stelt, dat het verboden is ze te kopen...
De waterkoker laat de aardlekschakelaar gaan. Normaal gezegd zou ik er eentje kopen bij de HEMA of de keukenwinkel. Niet dus...
bol.com dan ? Ook niet, want BPOST is de boel al weer zo aan het vern??ken, dat 'morgen geleverd' in werkelijkheid is 'als jullie al lang weer in Antwerpen zijn.'
Het is allemaal inderdaad niet-essentieel. En het doel was misschien ook om een uitstapje onaangenaam te maken. Maar het levert geen winst op in de strijd tegen Corona. Er zijn al genoeg regels en de economie is al om zeep - laat die winkeliers gewoon hun centjes verdienen.
Voor wat betreft de waterkoker gaan we eens bellen of de Expert wel degelijk persoonlijke service kan leveren.
Toevallig was ik gisteren bij de Delhaize en zie daar... ook sokken ! Afgeplakt met een folie en een bordje dat stelt, dat het verboden is ze te kopen...
De waterkoker laat de aardlekschakelaar gaan. Normaal gezegd zou ik er eentje kopen bij de HEMA of de keukenwinkel. Niet dus...
bol.com dan ? Ook niet, want BPOST is de boel al weer zo aan het vern??ken, dat 'morgen geleverd' in werkelijkheid is 'als jullie al lang weer in Antwerpen zijn.'
Het is allemaal inderdaad niet-essentieel. En het doel was misschien ook om een uitstapje onaangenaam te maken. Maar het levert geen winst op in de strijd tegen Corona. Er zijn al genoeg regels en de economie is al om zeep - laat die winkeliers gewoon hun centjes verdienen.
Voor wat betreft de waterkoker gaan we eens bellen of de Expert wel degelijk persoonlijke service kan leveren.