Holdings
TIP
Re: Holdings
Tencent nieuwe recordkoers in Hong Kong. Delivery Hero nieuwe recordkoers in de maak op de DAX.
Prosus komt al ne keer piepen boven de 94 euro.
Hopelijk gooit Trump niet wat roet in het eten.
Prosus komt al ne keer piepen boven de 94 euro.
Hopelijk gooit Trump niet wat roet in het eten.
Deze heb ik spijtig genoeg gemist. Alert stond op 85 dewelke hij gisteren heeft gehaald nav de perikelen met de Ant Group. Helaas geen tijd gehad om te kopen.... en nu al terug richting 94
Balen ....dus hopelijk gooit Trump wat roet in het eten zodat de koers daalt
Balen ....dus hopelijk gooit Trump wat roet in het eten zodat de koers daalt
Iemand nog suggesties voor koopwaardige holdings uit het Bolloré imperium?
Sinds december 2019 een positie genomen in Prosus aan 65,1 EUR: je hoort me niet klagen!
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Oei geen wekelijkse update van de NAV meer. Ze zullen mij niet veel meer zien op hun website.
Deze aandelen zijn mogelijk interessant geprijsd, maar ze hebben geen interessante track record de afgelopen jaren.
Dit geldt overigens voor zo'n beetje alle Franse holdings.
Het kost mij moeite om te geloven dat daar binnenkort opeens verandering in zou gaan komen...
Q3 resultaten CIR: https://www.cirgroup.it/wp-content/uplo ... esults.pdfPhjo01 schreef: ↑3 mei 2020, 10:39De transformatie van deze Italiaanse holding zit ‘on track’:Phjo01 schreef: ↑4 maart 2020, 19:38 Vandaag eerste positie genomen in de familiale holding van de Benedetti’s (controleren 44%. van de stemrechten). Naast een cashvoorraad van 325 miljoen euro houdt de holding 3 belangrijke participaties aan :
- meerderheid in Sogefi, een van ‘s werelds grootste makers van ophangingen, filters en luchtkoelingssystemen voor auto’s.
- 46% belang in de mediagroep Gedi ( dewelke exor zou overnemen)
- last but nog least hebben ze 60% van KOS, dat rusthuizen en zorgcentra uitbaat in Italië en Duitsland.
Waarom ben ik nu ingestapt?
Bijna de helft van de marktkapitalisatie is vertegenwoordigd door de cash. In deze tijde is dit « goud » waard.
Recente vereenvoudiging van de holding structuur (Cofide -CIR) zal tot meer zichtbaarheid leiden en ertoe leiden dat de waarde naar boven komt
En het kroonjuweel zijn de verzorgingscentra en rusthuizen dat een continue groei kent met een steeds ouder wordende Europese bevolking. Deze activiteit alleen al vertegenwoordigt de huidige marktcapitalisatie volgens bepaalde analisten. Of met andere woorden : cash en sogefi krijg je er gratis bij.
De macht is overgedragen aan de zonen.
De structuur werd recentelijk vereenvoudigd door Cofide-CIR samen te voegen.
En hebben ze nu hun minst aantrekkelijke participatie verkocht.
Na de recentelijke bevestiging van het bod op 43% van de aandelen gedi, aangehouden door CIR, zal bijna 70% van hun beurskapitalisatie bestaan uit cash. Daarnaast is hun belangrijkste activiteit nu in de rust- verzorgingssector. Omwille van de vergrijzing in Europa, een interessante sector waarin ze sterk intern maar ook extern groeien. Eind 2019 heeft Kos Group nog een overname in Duitsland gedaan. De toekomst ziet er niet zo slecht uit van deze holding, wat mij betreft.
Naast de familie (45%) is ook het Spaanse Bestinver ( https://www.bestinver.es/en) een belangrijke aandeelhouder met 11% . Noors pensioenfonds houdt een kleine 2% aan in deze holding.
PS Tijdens de laatste dip geprofiteerd om mijn positie te versterken.
Actief waarde per aandeel bedraagt 0,59 terwijl de beurs koers vandaag op 0,40 staat ( enkele dagen terug nog aan 0,37) oftewel een décote van 30%. Belangrijker nog is dat meer dan de helft (52%) van deze actief waarde CASH is !
De lange termijn vooruitzichten voor beide onderliggende activa (kos en sogefi ) zijn niet structureel geïmpacteerd door COVID.
Is het volgens jullie nog de moeite om nu nog GBL te kopen?
En wat gezegd van Tamburi en Italmobiliare?
LUXEMPART
Ik heb het gevoel dat de beurskoers van dit aandeel de heropleving sedert maart heeft gemist.
Het is natuurlijk iet het meest liquide aandeel en blinkt niet uit in transparantie en communicatie.
In september ( na publicatie van halfjaar cijfers) heeft een boardmember een dikke 400k aandelen in gekocht. Voor het overige nog een mooie meerwaarde gerealiseerd met verkoop van een participatie.
Luxempart sold its 30% stake in Mehler Vario Systems to Deutsche Private Equity and a consortium of co-investors HarbourVest, Lexington and GCM. The sale is still subject to the approvals of the competition authorities and the Ministry of Economy. Mehler was managed in collaboration with Armira, an investment holding focused on direct investments in privately-held, medium-sized businesses in Germany, Austria and Switzerland.
The sale will enable Luxempart to realize a significant capital gain exceeding four times the investment
Ik heb het gevoel dat de beurskoers van dit aandeel de heropleving sedert maart heeft gemist.
Het is natuurlijk iet het meest liquide aandeel en blinkt niet uit in transparantie en communicatie.
In september ( na publicatie van halfjaar cijfers) heeft een boardmember een dikke 400k aandelen in gekocht. Voor het overige nog een mooie meerwaarde gerealiseerd met verkoop van een participatie.
Luxempart sold its 30% stake in Mehler Vario Systems to Deutsche Private Equity and a consortium of co-investors HarbourVest, Lexington and GCM. The sale is still subject to the approvals of the competition authorities and the Ministry of Economy. Mehler was managed in collaboration with Armira, an investment holding focused on direct investments in privately-held, medium-sized businesses in Germany, Austria and Switzerland.
The sale will enable Luxempart to realize a significant capital gain exceeding four times the investment
WENDEL
Lectuur voor de geïnteresseerde : https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... _final.pdf
Very high discount to NAV of 44.4% as of September 30, 2020 (>< vs 28.4% 10 years average discount)
Lectuur voor de geïnteresseerde : https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... _final.pdf
Very high discount to NAV of 44.4% as of September 30, 2020 (>< vs 28.4% 10 years average discount)